۲ طرز تهیه پودر قند با آسیاب و بدون آسیاب + کاربردهای آن

۲ طرز تهیه پودر قند با آسیاب و بدون آسیاب + کاربردهای آن


16 دی 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پودر قند

آیا تا حالا به درست کردن پودر قند در خانه فکر کرده‌اید؟ پودر قند و پودر شکر، از پرکاربردترین مواد برای تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر و … هستند. هر چند خیلی‌ها فرمول تهیه پودر قند را نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند آن را از شیرینی‌فروشی‌ها یا فروشگاه‌ها خریداری کنند ولی به راحتی خودتان می‌توانید پودر قند را بدون چسبندگی و با بیشترین کیفیت، در خانه درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه پودر قند برای تهیه انواع شیرینی و دسر و کاربردهای پودر قند را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه پودر قند (روش اول)

مواد لازم مقدار مورد نیاز
قند یا شکر ۱ کیلوگرم
نشاسته ذرت ۳۰ گرم

 

مدت زمان آماده‌سازی پودر قند: ۷ دقیقه

مراحل طرز تهیه پودر قند در خانه

مراحل طرز تهیه پودر قند در خانه

پودر قند را می‌توانید بدون چسبندگی در خانه درست کنید و خیالتان بابت سالم و خالص بودن پودر قند، راحت باشد. مراحل زیر را برای طرز تهیه پودر قند دنبال کنید.

مرحله اول: قند یا شکر را آسیاب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پودر قند، قند یا شکر خود را (حتما اندازه آن رعایت شود) در مخلوط‌کن یا آسیاب بریزید و دستگاه را روشن کنید. حتما چند بار مخلوط‌کن را روشن و خاموش کنید و آسیاب کردن را تا جایی ادامه بدهید که قند یا شکر کاملا صاف شوند. هر بار، مواد داخل مخلوط‌کن را هم بزنید و بعد دوباره دستگاه را روشن کنید.

مرحله دوم: نشاسته ذرت را اضافه کنید

بعد از پودر شدن قند یا شکر، نشاسته را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. دانه‌های پودر قند را بین انگشتانتان تست کنید، اگر احساس زبری کردید، دوباره همزن را روشن کنید و مواد را آسیاب کنید. سپس پودر قند را از صافی ریز، رد کنید و در شیشه‌های تمیز، خشک و درب بسته بریزید و شیشه را در جای خشک و به دور از رطوبت نگهداری کنید.

طرز تهیه پودر قند بدون آسیاب (روش دوم)

برای تهیه پودر قند بدون آسیاب، باید از شکر یا قند آسیاب‌شده استفاده کنید. می‌توانید این شکر یا قند را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و حتما دقت کنید که به آن، نشاسته ذرت اضافه نشده باشد. سپس خودتان به اندازه ۳ تا نهایت ۵ درصد از وزن پودر قند را با نشاسته جایگزین کنید. یعنی به ازای یک کیلوگرم پودر قند، ۳۰ گرم از پودر قند را جدا کنید و به جای آن، ۳۰ گرم نشاسته ذرت اضافه کنید. در آخر مواد را هم بزنید تا یکدست شده و پودر قند و نشاسته با هم کاملا ترکیب شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت روسی خوشمزه با گوشت چرخ کرده طبق دستور اصلی

نکات طرز تهیه پودر قند

نکات طرز تهیه پودر قند

  • به خاطر داشته باشید که پودر قند، رطوبت را جذب می‌کند و ممکن است ذرات آن به هم بچسبد، به همین خاطر از نشاسته ذرت در تهیه آن استفاده می‌شود. استفاده از نشاسته ذرت در پودر قند، باعث می‌شود هنگام اضافه شدن به انواع کیک، مایه کیک را منسجم‌تر کند.
  • اگر به پودر قند، نشاسته ذرت اضافه نشود، در صورت استفاده از پودر قند در طرز تهیه شیرینی یا کیک‌ها، بعد از قرار دادن آن‌ها در فر، شیرینی یا کیک وا می‌رود.
  • حتما میزان و نسبت نشاسته را رعایت کنید. ۳ درصد از پودر قند را باید نشاسته تشکیل دهد تا به بافت اصلی برسد. یعنی به ازای یک کیلوگرم شکر یا قند، ۳۰ گرم نشاسته ذرت باید اضافه شود.
  • پودر قند حتما باید بافت لطیف و دانه‌های بسیار ریزی داشته باشد و زبری آن نباید به هیچ وجه زیر انگشت حس شود. بنابراین حتما از الک‌های بسیار ریز برای صاف کردن و الک کردن پودر قند استفاده کنید تا پودر قندتان بالاترین کیفیت را داشته باشد.

آیا می‌توان به جای پودر قند از شکر استفاده کرد؟

آیا می‌توان به جای پودر قند از شکر استفاده کرد؟

شکر و پودر قند هر دو در شیرینی‌پزی بسیار پرکاربرد هستند، ولی با هم تفاوت‌هایی دارند و به همین دلیل موارد استفاده آن‌ها با هم فرق می‌کند. پودر قند به خاطر اینکه حاوی ذرات ریزتری است، به راحتی با روغن یا آب در هر دمایی ترکیب می‌شود.

از آن جایی که ذرات پودر قند، اندازه خیلی کوچک‌تری نسبت به ذرات شکر دارند، توصیه می‌شود که برای پخت شیرینی و کیک، از پودر قند استفاده کنید و حتی قبل از استفاده از پودر قند، آن را به خوبی الک کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

جایگزین پودر قند چیست؟

هر چند ممکن است برخی افراد توصیه کنند که به جای پودر قند، از شکر برای تهیه انواع کیک یا فوندانت استفاده کنید ولی این توصیه بسیار اشتباه است. تفاوت پودر قند و شکر، در هنگام استفاده در انواع کیک و شیرینی‌هایی که بافت نرم دارند، بسیار محسوس و مشخص است.

علاوه بر ویژگی‌های ظاهری، میزان شیرینی شکر و پودر قند هم با هم متفاوت است. پودر قند از شکر شیرین‌تر است. در کل بهتر است به جای پودر قند، از شکر استفاده نکنید. البته می‌توانید در برخی موارد به جای شکر، از پودر قند استفاده کنید. هر چند در طرز تهیه انواع بیسکویت و شیرینی‌های خشک، توصیه می‌شود که به خاطر ترد شدن بافت بیسکویت، لزوما از شکر استفاده کنید و پودر قند به کار نبرید.

کاربردهای پودر قند در آشپزی

کاربردهای پودر قند در آشپزی

استفاده از پودر قند در تهیه انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها، باعث نرم شدن بافت آن‌ها می‌شود. پودر قند را در تهیه موارد زیر به کار ببرید:

حتما بخوانید  3 طرز تهیه کیک بادام و گیلاس با ماست، بدون ماست و در قابلمه

انواع قند شکسته با بالاترین کیفیت

انواع قند شکسته

قندها معمولا به دو صورت شکسته (حبه‌ای یا خرد شده) و قند کله به بازار عرضه می‌شوند. برای استفاده در کنار انواع نوشیدنی و یا برای طرز تهیه پودر قند، استفاده از قندهای شکسته، متداول‌تر است. «قند صمیم» کله قند شکسته‌شده است که با بالاترین کیفیت و در محیط کاملا بهداشتی تهیه و با دستگاه‌های مخصوص، خرد می‌شود.

قند صمیم را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش با تخفیف‌های بالا خریداری کرده و در قرعه‌کشی جشنواره قند صمیم شرکت کنید. در انتهای این مطلب درباره شرایط شرکت در جشنواره قند صمیم و جوایز نفیس جشنواره صحبت می‌کنیم.

قند شکسته با بسته سلفونی ۴۰۰، ۷۰۰ و ۱۷۰۰ گرمی صمیم

قند شکسته با بسته سلفونی ۴۰۰، ۷۰۰ و ۱۷۰۰ گرمی صمیم

برندهای مختلفی انواع قند را به صورت شکسته، برای راحتی در مصرف و استفاده در کنار انواع نوشیدنی‌های گرم مثل چای، به بازار عرضه می‌کنند. کارخانه «قند صمیم» قندهای شکسته را در بسته‌بندی‌های سلفونی با وزن‌های استاندارد ۴۰۰ گرمی، ۷۰۰ گرمی و ۱۷۰۰ گرمی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

این قندها با قیمت مناسب و تنظیم بازار به دست مشتریان می‌رسند و برای استفاده، بسیار به‌صرفه هستند. رنگ روشن و براق، زمان استاندارد ذوب شدن قند در صمیم رعایت شده و کیفیت بالای قند صمیم، آن را به یکی از بهترین تولیدکنندگان قند در بین رقبای خود، تبدیل کرده است.

همچنین وجه تمایز قند صمیم، تهیه قند بدون سولفور یا فاقد so2 است که به عنوان اولین تولیدکننده قند بدون اکسید گوگرد، شناخته می‌شود. بد نیست بدانید که so2 عامل سرطان‌زا بوده و استفاده از آن در محصولات، خطر جدی برای سلامت به دنبال دارد. با خرید قند صمیم می‌توانید نسبت به کیفیت و سلامت محصول، نهایت اطمینان را داشته باشید.

قند کله شکسته ۵ کیلوگرمی صمیم

اگر مصرف قند در خانه یا محل کارتان بالا است، می‌توانید از قندهای با بسته‌بندی‌ بزرگ‌تر و وزن بیشتر استفاده کنید تا هم زحمت چند بار خرید کردن قند را نداشته باشید و هم از نظر اقتصادی، مقرون‌ به‌صرفه‌تر باشد. قند صمیم در بسته‌بندی‌های کارتنی ۵ کیلوگرمی هم به بازار عرضه می‌شود و می‌توانید از طعم و کیفیت بالای این محصول نهایت بهره را ببرید.

با خرید این محصولات می‌توانید در جشنواره قند صمیم ۱۴۰۲ شرکت کنید:

  • قند شکسته بسته سلفونی ۱۷۰۰ گرمی صمیم
  • قند شکسته بسته سلفونی ۷۰۰ گرمی صمیم
  • قند ۴۰۰ گرمی صمیم
  • قند کله شکسته ۵ کیلوگرمی صمیم

جشنواره قند صمیم ۱۴۰۲

جشنواره قند صمیم ۱۴۰۲

از تاریخ ۱۲ دی ماه تا ۱۲ بهمن ماه به مدت یک ماه با خرید هر محصول از قند صمیم در قرعه کشی بزرگ این جشنواره شرکت خواهید کرد.
جوایز جشنواره:

• یک دستگاه موتورسیکلت
• ۵ گوشی آیفون ۱۳
• ۲ دستگاه پلی استیشن ۵
• ۲ لپ تاپ لنوو
• ۵۰ عدد کارت هدیه ۲ میلیون تومانی

هر خرید از قند صمیم=۱ شانس

برای شرکت در قرعه‌کشی تنها کافیست پس از خرید از محصولات قند صمیم، شماره موبایل صحیح خود را به صندوق‌دار اعلام نمایید.

تاریخ شروع: ۱۲ دی ۱۴۰۲
تاریخ اتمام: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲

کالابرگ الکترونیک