۲ طرز تهیه ذرت تامالس مکزیکی به ساده ترین روش ممکن

۲ طرز تهیه ذرت تامالس مکزیکی به ساده ترین روش ممکن


28 تیر 1403 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ذرت تامالس

ذرت تامالس یک غذای قدیمی مکزیکی است که حالا دیگر در سراسر جهان یک غذای شناخته شده و پرطرفدار است. ظاهر این غذا شباهت زیادی به پوره سیب زمینی دارد اما طعم آن بسیار متفاوت‌تر است. ذرت تامالس با خمیر ذرت و مواد متنوعی مانند گوشت و انواع سبزیجات درست می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به آموزش طرز تهیه ذرت تامالس می‌پردازیم و نکات مهم طبخ و فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن آن را خواهیم گفت.


مواد لازم در طرز تهیه ذرت تامالس مکزیکی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ذرت (بلال) ۸۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای سبز ۱ عدد
سیر (برای سیر داغ) ۱ حبه
گوشت فیله گوساله ۱۵۰ گرم
پودر زیره سبز نصف قاشق چای‌خوری
پیاز (برای پیاز داغ) ۱ عدد
 نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر فلفل قرمز به مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی
برگ ذرت به تعداد لازم
سس فلفل برای سرو ذرت تامالس

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد لازم: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت ذرت تامالس: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه ذرت تامالس ساده و خوشمزه

ذرت تامالس غذایی است که در عین سادگی هم ظاهر متفاوتی دارد و هم طعم متفاوتی. برای تهیه این غذا به مواد اولیه نسبتا ساده و مدت زمان کوتاهی نیاز دارید. برای تهیه ذرت تامالس کافی است مرحله به مرحله مطابق دستور زیر پیش بروید.

مراحل طرز تهیه ذرت تامالس ساده و خوشمزه
مرحله اول: ذرت را آماده کنید

ذرت‌ها یا همان بلال‌ها را پوست بگیرید و کاکل‌های ذرت را جدا کنید. پوست ذرت را باید کامل و سالم جدا کنید چون در مراحل بعد به آنها نیاز خواهید داشت. با یک چاقوی نوک تیز دانه‌های بلال را از تنه آن جدا کنید.

مرحله دوم: دانه‌های ذرت را در مخلوط‌کن میکس کنید

دانه‌های ذرت را که به وسیله چاقو جدا کردید در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ذرت را باید کاملا میکس کنید تا جایی که به صورت پوره و به حالت له شده در بیایند.

مرحله سوم: پیاز داغ را آماده کنید

یک عدد پیاز متوسط را پوست بگیرید و بشویید. پیازها را به صورت نگینی خورد کنید. در یک ظرف مناسب روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای نگینی را به روغن داغ شده اضافه کنید. پیازها را تفت دهید تا کاملا سبک و طلایی شوند.

شما می‌توانید پیاز داغ آماده و روغن سرخ کردنی را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کباب چنجه ترد و آبدار رستورانی در خانه

مرحله چهارم: سیر را تفت دهید

یک حبه سیر را با رنده ریز رنده یا با سطح چاقو نیز له کنید. سیر را به پیاز داغ اضافه کنید و تفت دهید تا فقط بوی آن بلند شود.

شما می‌توانید سیر داغ آماده را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه نمایید.

مرحله پنجم: فیله گوشت را با پیاز و سیر داغ تفت دهید

فیله گوشت گوساله را بشویید و وقتی خشک شد، به صورت لایه‌های کاملا نازک برش دهید تا سریع‌تر پخته شوند. فیله‌های گوشت را به پیاز و سیر در حال تفت خوردن اضافه کنید و با هم تفت دهید.

شما می‌توانید گوشت گاو و گوساله را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه نمایید.

مرحله ششم: فلفل دلمه‌ای و ادویه‌ها اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه ذرت تامالس یک عدد فلفل دلمه‌ای را بشویید و به صورت ریز خرد کنید. تخم‌های فلفل دلمه‌ای را دور بریزید. زمانی که رنگ گوشت برگشت، فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. سپس ادویه‌ها شامل نمک، فلفل سیاه، پودر چیلی (فلفل قرمز) و پودر زیره سبز را به ترکیب گوشت اضافه کنید. ادویه‌ها را تفت دهید تا جایی که عطر آنها بلند شود.

شما می‌توانید انواع ادویه مانند نمک، فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز و زیره سبز را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم: زمان بدهید تا گوشت بپزد

بعد از آنکه گوشت با ادویه و سیر و پیاز و فلفل به خوبی با هم تفت خوردند و عطر و طعم آنها به خورد یکدیگر رفت، یک لیوان آب جوش به ترکیب فوق اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت نیم ساعت قرار دهید تا گوشت مغز پخت شود.

مرحله هشتم: پوره ذرت را با ترکیب گوشت مخلوط کنید

بعد از نیم ساعت و زمانی که ترکیب گوشت کاملا پخته و آب آن کشیده شد پوره ذرت را که از قبل آماده کرده‌اید به آن اضافه کنید. ذرت و ترکیب گوشت را به خوبی مخلوط کنید.

مرحله نهم: برگ‌های ذرت را آماده کنید

برگ‌های ذرت را برای چند دقیقه در آب گرم خیس کنید. بعد از چند دقیقه یک برگ ذرت را روی سطح صاف قرار دهید و یک برگ دیگر را در خلاف جهت برگ قبلی روی آن قرار دهید.

مرحله دهم: برگ‌های ذرت را پر کنید و ببندید

چطور ذرت تامالس مکزیکی درست کنیم؟

برگ‌های ذرت را با یک تا دو قاشق غذاخوری از مواد گوشتی پر کنید. سپس باید برگ‌های ذرت را بپیچید. دو سمت برگ‌های ذرت را به سمت بالا بکشید و سپس روی هم قرار دهید. برگ‌های ذرت باید کاملا مواد گوشتی را بپوشانند. با نخ و یا نوار ذرت دور تامالس‌ها را ببندید تا حین پختن باز نشود.

مرحله یازدهم: ذرت تامالس‌ را بپزید

تامالس‌ها را در آبجوش قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزند. سپس آنها را از آبجوش خارج کنید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی کاملا خارج شود.

مرحله آخر: ذرت تامالس را سرو کنید

نخ‌هایی را که دور برگ ذرت پیچیدید باز کنید. ذرت تامالس شما آماده است. آن را در یک ظرف مناسب بکشید و به صورت گرم سرو کنید. می‌توانید این غذا را با انواع سس تند سرو کنید و برای وعده نهار و یا شام و به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوفته بوقلمون و گیلاس به ۲ روش در فر و قابلمه

شما می‌توانید انواع سس تند را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه نمائید.

طرز تهیه ذرت تامالس با آرد ذرت

طرز تهیه ذرت تامالس با آرد ذرت
در تهیه ذرت تامالس مکزیکی می‌توانید به جای ذرت از آرد ذرت استفاده کنید. در این روش به جای پوره کردن دانه‌های ذرت باید به وسیله آرد ذرت یک خمیر مناسب تهیه کنید.

در این روش ۲ پیمانه آرد ذرت را با ۴ پیمانه آب گرم، نمک و پودر زیره با هم ترکیب کنید. این ترکیب را با قاشق آنقدر هم بزنید تا یک خمیر یکدست به دست بیاید. در طی درست کردن خمیر هر وقت احساس کردید خمیر در حال آماده شدن بافت سفتی دارد، به تدریج آب جوش به آن اضافه کنید و برعکس اگر احساس کردید خمیر شل است به آن مقداری آرد ذرت اضافه کنید.

خمیر ذرت به دست آمده را به همراه مواد گوشتی در برگ‌های ذرت بریزید و مطابق مراحل بالا آنها را بپزید و سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه ذرت تامالس غذای محبوب مکزیکی

نکات مهم در طرز تهیه ذرت تامالس غذای محبوب مکزیکی

  • خیس کردن برگ‌های ذرت اهمیت بالایی دارد. این کار باعث می‌شود تا برگ‌ها نرم و انعطاف پذیر شوند و در نتیجه پیچیدن آنها راحت‌تر باشد.
  • به جای پختن تامالس‌ها می‌توانید آنها را بخارپز کنید. به این صورت که روی یک ظرف آب در حال جوشیدن یک سبد مخصوص بخارپز کردن قرار دهید و برگ‌های تامالس را به صورت عمودی در سبد قرار دهید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا تامالس‌ها بخارپز شوند.
  • ذرت تامالس مانند دیگر غذاهای مکزیکی باید یک غذای تند باشد. شما می‌توانید بنا به ذائقه خود از ادویه‌های تند بیشتری در تهیه این غذا استفاده کنید.
  • به دلخواه می‌توانید دو قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی تفت دهید و به مواد گوشتی اضافه کنید.
  • برای تزیین ذرت تامالس می‌توانید از سبزی‌های معطر مثل گشنیز و جعفری استفاده کنید.
  • به جای فیله گوساله از گوشت چرخ کرده می‌توانید برای درست کردن ذرت تامالس استفاده کنید. ذرت تامالس با گوشت چرخ کرده هم به همین روش گفته شده در دستور بالا آماده می‌شود.

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن ذرت تامالس

آیا می‌توان در طرز تهیه ذرت تامالس از گوشت چرخ کرده استفاده کرد؟

در تهیه این غذا می‌توانید از گوشت چرخ کرده یا گوشت بوقلمون و مرغ نیز استفاده کنید.

تامالس‌های پخته شده را تا چند روز می‌توان نگهداری کرد؟

تامالس‌های پخته شده را به صورت فریز شده تا سه ماه می‌توان نگهداری کرد. اما هنگام استفاده حتما باید به صورت داغ سرو شوند.

محصولات مرتبط