معرفی شامپوهای مناسب انواع موی خشک و چرب و آسیب دیده

معرفی شامپوهای مناسب انواع موی خشک و چرب و آسیب دیده


6 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
شامپو مناسب انواع مو

برخی اوقات انتخاب شامپو برای بعضی افراد تبدیل به یک کار پر دردسر می شود. ریزش و خارش مو بعد از مصرف یک شامپوی جدید، معضلی است که شاید تا به حال با آن مواجه شده باشید. اما قبل از هر چیز در انتخاب یک شامپوی مناسب باید بدانید که شرایط پوست و موی شما به چه صورت است. آیا موهای شما چرب است یا معمولی یا خشک یا این که به خاطر رنگ و دکلره دچار آسیب شده است. در سرویس سلامت مجله کوروش ما شامپو مناسب انواع مو خشک و چرب و آسیب دیده و رنگ شده موجود در بازار ایران با قیمت مناسب را به شما معرفی می کنیم.

روش های مراقبت از انواع مو

 

یکی از مهم ترین اصولی که باید برای داشتن موهای زیبا و سالم رعایت کنید، استفاده از انواع شامپو مناسب مو است. در وهله اول باید جنس و نوع موهایتان را مشخص و بر اساس آن شامپوی خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر موهایتان تا چند وقت پیش چرب بوده و حالا به خاطر رنگ کردن حالت خشک و شکننده ای گرفته است، باید از انواع شامپو مناسب مو های رنگ شده استفاده کنید.

همچنین اگر روی موهایتان آثاری از شوره مشاهده می کنید یا با ریزش مو مواجهید، باید از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. در ضمن به مواد تشکیل دهنده و ترکیبات موجود در شامپو، که اطلاعات آن روی بطری آن آمده است، توجه کنید. اگر شامپو ترکیباتی مانند لوریل سولفات یا سدیم لوریل سولفات داشت، از آن استفاده نکنید.

 

 

نکات مهم برای نحوه شست و شوی سر

 

برخلاف انواع نرم کننده مو، که باید روی ساقه موها ماساژ داده شوند، شامپوها مخصوص استفاده و شست و شوی کف سر هستند. اگر ساقه موهایتان را با شامپو بشویید، باید منتظر از دست رفتن درخشندگی و شفافیت مو باشید. همچنین با این کار، رطوبت موهایتان را از بین خواهید برد. به یاد داشته باشید که روی پوست سر، سلول های مرده و چربی های ترشح شده جمع می شوند، پس باید شامپو را برای شستن این قسمت به کار ببرید.

 

 

چطور از موهای سر محافظت کنیم؟

 

چطور از موهای سر محافظت کنیم؟

 

۱- در کنار استفاده از انواع شامپو مناسب مو، انتخاب نرم کننده برای افزایش طوبت مو مهم است. نرم کننده های مو حاوی آبرسان بهترین گزینه به حساب می آیند.

۲- قرار دادن ماسک مو در لیست خرید هم از کارهایی است که نباید از یاد ببرید. ترکیبات ماسک مو نسبت به نرم کننده از ذره های کوچک تری تشکیل شده است و با ماساژ دادن، راحت تر به ساختار مو نفود می کند و مواد مغذی را به مو می رساند.

۳- بعد از این که از حمام بیرون آمدید، آب اضافی موهایتان را بگیرید. موها را در یک لباس یا پارچه نخی بپیچید و آن ها را خشک کنید. در ضمن از سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید و اجازه دهید موها با دمای محیط خشک شوند.

۴- به خاطر داشته باشید که شانه کردن موها، هنگامی که هنوز خیس هستند، به شکستن و گره خوردن بیشتر آن ها منجر می شود. موهایی را که خیس  و نم دار هستند، با شانه های دندانه درشت و در عین ملایمت شانه بزنید.

۵- استفاده از کرم، سرم یا ماسک مو برای نگه داشتن رطوبت مو برای مدت طولانی تر از کارهای موثری است که برای تغذیه موهای سرتان می توانید انجام دهید.

۶- به پیرایش موهایتان اهمیت دهید. حتما شنیده اید که می گویند با کوتاه کردن مو، بقیه موها هم جان می گیرند. این به این دلیل است که هر تار مو بین ۲ تا ۶  سال عمر می کند و بعد از آن شکننده و آسیب پذیر خواهند شد. هر ۸ تا ۱۲ ماه، نسبت به کوتاه کردن قسمت های موخوره شده اقدام کنید. در ضمن رنگ کردن و هایلایت موها، باعث ایجاد آسیب بیشتر مو می شود. پس مراقبت از آن ها اهمیت ویژه ای دارد.

 

 

خصوصیات موهای چرب و مستعد شوره

 

با نگاهی به جنس موهایتان به راحتی می توانید تشخیص دهید که موی چربی دارید یا نه. اگر هر یک از این موارد را در مورد موهایتان مشاهده کنید، باید سراغ شامپوهایی بروید که مناسب موهای چرب هستند.

حتما بخوانید  ۱۲ نکته درباره عادت ماهانه زنان و چرخه قاعدگی که باید بدانید

 

۱- موهایتان براق و درخشنده هستند. وقتی دست هایتان را در موهایتان فرو می برید چربی را روی دستتان حس می کنید.

۲- خیلی زود موهایتان کثیف می شود و به خاطر جذب بیشتر آلودگی از محیط، بوی نامطبوع می گیرند.

۳-روی پوست سرتان، جوش و قرمزی مشاهده می کنید.

۴- موهایتان مستعد شوره زدن هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های مراقبت و درمان موی چرب

 

 

از بین بردن شوره سر با شامپوهای کلیر

 

کلیر از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع شامپو مناسب مو زنان و مردان است که با محصولات متنوع و باکیفیت، بین مردم بسیار محبوب است. طیف وسیعی از محصولات این برند برای موهای مختلف، آن را به یکی از بهترین گزینه ها در کالاهای مخصوص مراقبت از سلامتی مو و پوست سر قرار داده است. این برند هم برای خانم ها و هم آقایان، شامپوهایی با فرمولاسیون ویژه طراحی کرده است. انواع شامپو های ضد شوره برای موهای چرب، خشک و حساس در دستور کار این برند قرار گرفته است.

در شامپوهای کلیر از مواد ارگانیک عمیق و تقویت کننده پوست سر استفاده شده است. همچنین در میان محصولات این برند، می توان انواع تقویت کننده، ترمیم کننده، آبرسان و خنک کننده را هم بر اساس نوع نیاز موها انتخاب کرد.

 

 

شامپو ضد شوره خنک کننده نعنایی کلیر

 

شامپو ضد شوره خنک کننده نعنایی کلیر

 

شامپو کلیر در کنار دیگر شامپوهای با کیفیت خود، اقدام به تولید و عرضه یک شامپوی پرطرفدار هم کرده است که بیشتر مناسب آقایان و به خصوص ورزشکاران و افراد با فعالیت بالا است. شامپو ضد شوره خنک کننده نعنایی مخصوص آقایان کلیر با تغذیه کردن پوست سر، آن را تقویت می کند و مواد مغذی و ویتامین ها را به آن می رساند. در کنار این موارد، احساس خنکی و آرامش را می توانید روی پوست سر خود احساس کنید. به کار رفتن کلیمبازول و زی.ان.پی.تی در ترکیبات این شامپو قدرت ضد شوره بودن آن را چندین برابر افزایش می دهد. تا جایی که بعد از استفاده چند باره از آن، با شوره های سر خود خداحافظی خواهید کرد. شما می توانید این محصول را در جشنواره یونیلیور افق کوروش خریداری کنید.

 

 

راه های تشخیص موهای معمولی

 

موهای معمولی بهترین نوع مو به حساب می آیند و مراقبت از آن ها آسان تر است. ظاهر این جنس مو هم نسبت به دیگر انواع مو بهتر به نظر می رسد. اما ویژگی های بارز موهای معمولی چیست؟

 

۱- موی معمولی سالم و براق به نظر می رسد و چربی خود را به صورت طبیعی از پوست سر می گیرد.

۲- موهای معمولی معمولا نرم هستند و موج کمتری دارند.

۳- بیماری های مربوط به خشکی سر، جوش یا موخوره به ندرت در آن ها دیده می شود.

 

 

شامپوی روزانه و تقویت کننده داو برای موهای معمولی

 

 

شامپوی روزانه داو

برای شست و شوی روزانه موهای معمولی، برند داو اقدام به ارائه یک شامپوی با کیفیت کرده است. کیفیت بالای محصولات بهداشتی داو کاملا شناخته شده است. این برند همچنین در میان خانم ها و آقایان محبوبیت بالایی دارد چون هم با کیفیت است و هم به ‌نسبت کیفیت، قیمت مناسبی دارد. شامپو داو حالت شکنندگی و مجعد بودن موها را ترمیم می کند و درخشش و زیبایی خاصی به موها می‌ دهد. عطر این شامپو ملایم بوده و باعث ایجاد حساسیت نمی شود. مواد شیمیایی به کار رفته در این شامپو ۱۰ برابر کمتر از شامپوهای دیگر است.

همچنین شامپو روزانه داو برای موهای معمولی به تعادل Ph پوست سر کمک می کند و این موضوع باعث می شود آسیب وارد شده به مو به حداقل برسد. در کنار همه این ها، آبرسانی به مو از کارایی هایی است که این شامپو به خوبی از پس آن بر می آید. در ضمن در نظر داشته باشید که شامپوهای روزانه باید کف مناسب داشته باشند و به آسانی شسته شوند. زمان خشک شدن مو هم نباید زیاد طول بکشد. در شامپوی روزانه داو همه این موارد به خوبی رعایت شده است و با خیال راحت می توانید از آن به صورت روزانه استفاده کنید. شما می توانید این محصول را هم در جشنواره یونیلیور افق کوروش خریداری کنید.

 

 

راه های تشخیص موهای خشک و آسیب دیده

 

موهای خشک ظاهری کاملا متفاوت با موهای چرب دارند. به موهایتان توجه کنید، اگر نشانه های زیر را دیدید، سراغ برندهایی بروید که شامپوی مناسب موهای خشک دارند.

 

 

۱- موهایتان خشک و کدر است.

۲- موهای زبر و شکننده ای دارید.

حتما بخوانید  جوانسازی پوست دست با پارافین و فواید و عوارض آن

۳- به راحتی در هم می پیچند و به سختی شانه می شوند.

۴- به خاطر کشیده شدن مو در هنگام شانه کردن موهایتان می ریزد.

۵- موهایتان مستعد موخوره شدن است و حالت وز می گیرد.

۶- پوست سرتان دچار خشکی و خارش می شود.

 

 

به خاطر داشته باشید که ممکن است در ابتدا موهایتان نرم باشد ولی به خاطر استفاده از رنگ مو یا دکلره کردن، پوست سر و موهایتان خشک شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های درمان و مراقبت موی خشک

 

 

مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده

 

موهای خشک و آسیب دیده همیشه نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

 

۱- یکی از مهم ترین دلایل این مسئله استفاده از وسایلی مثل سشوار، حالت دهنده ها، اتو مو و فر کننده های مو است که صورت تنظیم نبودن درجه حرارتشان، منجر به آسیب دیدن بیشتر مو می شوند. بنابراین استفاده از این وسایل را تا جای ممکن به حداقل برسانید. در حین استفاده هم از ماسک های محافظ مو استفاده کنید. علاوه بر این رنگ و دکلره کردن موها هم در اغلب موارد موجب خشکی و آسیب دیدگی موها می شود.

۲- برای محافظت موها از خشک شدن بیش از حد، سعی کنید با موهای باز کمتر در معرض آفتاب و نور خورشید قرار بگیرید. همچنین در صورت شنا کردن در استخرهای حاوی کلر، استفاده از کلاه شنا را فراموش نکنید.

۳- استفاده از انواع شامپو مناسب خشک و آسیب دیده می توانند به سالم نگه داشتن این موها بسیار کمک کنند.

۴- یک نکته مهم دیگر هم دمای آبی است که موهایتان را با آن می شویید. سعی کنید از آب داغ یا با حرارت بالا برای شستن موهای خود استفاده نکنید. استفاده از آب ولرم یا سرد کمک می کند درخشندگی موها حفظ شود.

 

 

بیشتر بخوانید: روش های مراقبت از موهای رنگ و دکلره شده

 

 

شامپو سان سیلک برای موهای آسیب دیده؛ ترمیم کننده و احیا کننده مو

 

شامپو سان سیلک برای موهای آسیب دیده؛ ترمیم کننده و احیا کننده مو

 

احتمالا شما هم برند سان سیلک را به عنوان یکی از برترین برندها در زمینه تهیه و عرضه محصولات مراقبت از مو، مخصوصا موهای آسیب دیده می شناسید. این برند مخصوصا در خاورمیانه طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر موهایتان به خاطر رنگ شدن، حالت خشک و شکننده پیدا کرده است، برند سان سیلک موهای شما را احیا می کند. شامپو سان سیلک برای موهای آسیب دیده از تکنولوژی نوتری کراتین استفاده شده است و به ۷ لایه مو نفوذ می کند. در نتیجه علاوه بر سطوح ظاهری سطوح داخلی مو را هم تقویت و تغذیه می کند. به گفته طراحان این شامپو با ۵ بار استفاده از این شامپو ترمیم موهای آسیب دیده را شاهد خواهید بود.

 

در کنار انواع شامپو مناسب موهای آسیب دیده سان سیلک انواع مختلفی از شامپوها را برای موهای چرب، خشک و معمولی و همچنین تقویت و حجم دهنده ارائه و عرضه کرده است. شما می توانید شامپو سان سیلک برای موهای آسیب دیده را هم در جشنواره یونیلیور افق کوروش خریداری کنید.

 

 

از جشنواره بزرگ یونیلیور غافل نشوید

 

از جشنواره بزرگ یونیلیور غافل نشوید

 

در جشنواره یونیلیور افق کوروش انواع شامپو مناسب موهای مختلف، خمیر دندان و صابون از برندهای معتبر داو، سانسیلک، سیگنال و کلیر حضور دارند که می توانید بر اساس شرایط و جنس موها، پوست و دندان خود، بهترین و مناسب ترین آن ها را همراه با تخفیف خریداری کنید. در جشنواره بزرگ محصولات یونیلیور از برندهای زیر از طریق فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در سراسر ایران، برنده صدها جایزه ارزنده و نفیس شوید.

 

  • سیگنال
  • کلییر
  • داو
  • سانسیلک
  • لوکس
  • امو
  • سیف
  • دامستوس

 

محصولات جشنواره بزرگ یونیلیور افق کوروش

 

جوایز این جشنواره عبارت اند از:

 

  • خودرو ۲۰۶ – ۲ عدد
  • یخچال – ۲۵ عدد
  • ماشین لباسشویی – ۳۵ عدد
  • گوشی موبایل سامسونگ – ۳۰ عدد
  • گوشی موبایل شیائومی – ۳۰ عدد
  • جارو برقی – ۳۸ عدد
  • اتو – ۴۰ عدد
  • آبمیوه گیری – ۴۰ عدد

 

 

نحوه شرکت در جشنواره “یونیولیور”

 

بازه زمانی جشنواره:

 

شروع : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

پایان : ۱۵ مهر ۱۴۰۰

 

 

شرایط شرکت:

 

هر پنجاه هزار تومان خرید = یک امتیاز

 

ثبت کد قرعه‌کشی ذیل فاکتور در my.okcs.com

 

*صرفا از محصولات یونیلیور که در پوستر به آن اشاره شده است

 

** برای شرکت در قرعه‌کشی ۲۰۶، حداقل ۲ امتیاز نیاز است

 

 

ارسال کد قرعه کشی:

 

مرحله اول: دریافت کد قرعه کشی در زیر فاکتور و یا از طریق پیامک

 

(ممکن است ارسال پیامک تا ۲۴ ساعت بعد ارسال شود)

 

 

مرحله دوم:

 

ورود به سایت my.okcs.com

وارد کردن شماره موبایل خود در سامانه و دریافت کد تایید ورود

ثبت کد قرعه کشی در سامانه

اطلاعات بیشتر و ثبت کد در:

 

my.okcs.com

 

 

کالابرگ الکترونیک