پر فروش ترین انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده

پر فروش ترین انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده


12 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
شامپو موهای رنگ شده
فهرست محتوا پنهان

استفاده از شامپوی مناسب در دوام و ماندگاری رنگ موی شما تأثیر زیادی دارد. برای محافظت از رنگ مو و تغییر نکردن تناژ آن بهتر است حتماً از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. در این میان استفاده از برخی انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده نسبت به سایر مدل ها رایج تر است و تأثیر بهتری روی موها دارد. اما این شامپوها چطور از موهای شما محافظت می کنند چه راهکارهای دیگری برای حفظ رنگ موی شما وجود دارد؟ در سرویس سبک زندگی مجله کوروش قصد داریم شما را با بهترین شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده آشنا کنیم و نگاهی به تأثیرات این شامپوها برای موهای رنگ شده بیندازیم.

 

 

چه عواملی موجب از بین رفتن رنگ مو می شود؟

 

چه عواملی موجب از بین رفتن رنگ مو می شود؟

 

یک متخصص رنگ مو در شیکاگو معتقد است که مهم ترین نکته ‌ای که موجب از بین رفتن رنگ موها می ‌شود، آب است نه شامپو. در واقع استفاده از آب گرم برای شستن موها موجب باز شدن کوتیکول های مو و خارج شدن مولکول های رنگ از آن می شود. از طرف دیگر مواد معدنی موجود در آب نیز در کمرنگ شدن رنگ مو تأثیر زیادی دارند. هر چقدر آبی که برای شستشوی موها استفاده می شود سخت تر باشد، رنگ موی شما سریع تر از بین خواهد رفت.

 

استفاده از شامپوی مناسب نیز یکی دیگر از موضوعات مهم برای حفظ ماندگاری رنگ مو است. معمولاً شامپوهایی که حاوی سولفات هستند به راحتی موجب از بین رفتن رنگ مو می شوند. بنابراین سعی کنید برای موهای رنگ شده حتماً از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

 

 

شامپو مخصوص موهای رنگ شده چه ویژگی هایی دارد؟

 

شامپو مخصوص موهای رنگ شده چه ویژگی هایی دارد؟

 

شامپو موهای رنگ شده قبل از هر چیزی فرمولاسیون متفاوتی نسبت به شامپوهای معمولی دارد. در همین ابتدا بهتر است بدانید که شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده فاقد سولفات هستند. زیرا سولفات مهم ترین ماده پاک کننده رنگ از روی موها محسوب می شود. از طرف دیگر رنگ کردن موها معمولاً موجب خشکی و از بین رفتن رطوبت تار مو می گردد. از همین رو برای مراقبت از موهای رنگ شده معمولاً از مواد مرطوب کننده و روغن های طبیعی همانند روغن نارگیل و روغن آرگان و همچنین ویتامین B5 استفاده می شود.

 

برخی از انواع شامپو مخصوص موی رنگ و دکلره حاوی پروتئین هایی برای تقویت مو هستند. این پروتئین ها موجب می‌شوند تا دوام رنگ موی شما به نسبت بیشتر شود. هر چقدر موهای شما نرم تر و مرطوب تر باشد، کوتیکول بسته تری دارد و از همین رو رنگ مو دوام بیشتری پیدا می کند. انواع شامپو موی رنگ شده معمولاً برای تنظیم ph موها اهمیت زیادی دارد و با این کار به بسته شدن کوتیکول های مو و رنگ موی شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش تقویت موهای رنگ و دکلره شده «

 

حتما بخوانید  ۸ عوارض پوشک بچه برای نوزاد پسر و دختر | کهنه بهتره یا پوشک؟

 

بهترین شامپو موهای رنگ شده و آسیب دیده

 

امروزه شامپوهای زیادی با برندهای مختلف برای موهای رنگ شده تولید می شوند. که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. برخی از این شامپوها در دنیا و کشور ما بسیار پر فروش تر هستند و تأثیر بهتری روی موهای رنگ شده دارند. در ادامه می توانید با لیستی از چند مورد از بهترین شامپوهای موهای رنگ شده آشنا شوید.

 

 

شامپو بدون سولفات نکسوس (Nexxus) بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

 

شامپو بدون سولفات نکسوس (Nexxus) بهترین شامپو موهای رنگ شده

 

شامپو نکسوس یکی از پر فروش ترین و بهترین انواع شامپو موی رنگ و دکلره شده در دنیا است. این شامپو با پروتئین رسانی به موها به حفظ ماندگاری رنگ مو کمک زیادی می کند. این شامپو حاوی ترکیبی از الاستین و پروتئین کینوا است که موجب تغذیه تار مو و تقویت ریشه آن می شود. از طرف دیگر با استفاده از این شامپو متوجه درخشندگی بیشتر موها نیز خواهید شد. استفاده از این شامپو دوام رنگ موهای شما را بعد از ۴۰ شستشو نیز حفظ می کند. از همین رو نکسوس در لیست پر فروش ترین شامپوها برای موهای رنگ شده قرار دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱/۱۴۰۰  « 

 

 

شامپو اولاپلکس (Olaplex) ترمیم کننده و آبرسان قوی موهای رنگ شده

 

شامپو اولاپلکس (Olaplex)، ترمیم کننده و آبرسان قوی موهای رنگ شده

 

اولاپلکس یکی از بهترین انواع شامپو موی رنگ شده که بسیاری از متخصصان رنگ مو در دنیا از آن استفاده می کنند. این شامپوی بدون سولفات، به ترمیم پیوندهای موی شکسته در زمان رنگ شدن کمک می کند. با استفاده از این شامپو هم می توانید از رنگ موهایتان محافظت کنید و هم موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

 

 

شامپو کراستاس (Kérastase) برای داشتن موهای رنگ شده لخت و ابریشمی

 

شامپو کراستاس (Kérastase) برای داشتن موهای رنگ شده ابریشمی

 

همانطور که گفته شد، آب مهم ترین عامل در از بین بردن رنگ مو است. شامپوی تخصصی کراستاس حاوی روغن بذر کتان است و با دفع آب از تار مو به حفظ رنگ مو کمک زیادی می کند. در واقع این شامپو به آب اجازه ورود به ساقه مو را نمی دهد. از همین رو کراستاس در لیست بهترین شامپو موهای رنگ شده قرار دارد. شامپو کراستاس حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و مرطوب کننده است. با استفاده از این شامپو موهای شما به طرز شگفت انگیزی نرم و ابریشمی خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین ماسک مو بازسازی موهای خشک و کدر «

 

 

شامپو لیوینگ پروف (Living Proof) بهترین شامپو برای حفظ رنگ موهای رنگ شده

 

شامپو لیوینگ پروف (Living Proof) بهترین شامپو برای حفظ رنگ موهای رنگ شده

 

این شامپو برخلاف سایر انواع شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده با مشارکت بیش از یک دانشمند ساخته شده است. از همین رو به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات فانتزی و برندهای تبلیغاتی نیست. پایه و اساس تمام فرمولاسیون این شامپو بر محور علم است. استفاده از شامپوی لیوینگ پروف مدت زمان بیشتری موهای شما را تمیز نگه می دارد. این شامپو علاوه بر حفظ رنگ مو، موجب بهتر شدن رنگ آن نیز می شود. شامپوی بدون سولفات لیوینگ پروف با از بین بردن مواد معدنی موجود در آب به حفظ رنگ موی شما کمک زیادی می کند.

 

 

شامپو لورآل (L’Oréal) ترمیم کننده تار موهای رنگ شده

 

شامپو لورآل (L'Oréal) ترمیم کننده تار موهای رنگ شده

 

شامپو لورآل که در لیست بهترین شامپو برای موی رنگ و دکلره قرار دارد، یک انتخاب فوق العاده برای بازسازی و ترمیم موها محسوب می شود. این شامپوی بدون سولفات کف زیادی دارد و در حفظ رنگ مو و شادابی موها بعد از رنگ شدن بسیار مؤثر است.

 

 

شامپو پنتن (PANTENE) یک شامپو مخصوص موهای رنگ شده حاوی بیوتین

 

شامپو پنتن (PANTENE) بهترین شامپو موهای رنگ شده حاوی بیوتین

 

یکی از پرفروش ترین شامپوهای دنیا برای موهای رنگ و دکلره که فرمولاسیونی خاص و منحصر به فرد دارد. این شامپو مخصوص موهای رنگ شده حاوی بیوتین است و موهای شما را تقویت می کند. شامپوی بدون سولفات پنتن ضمن حفظ رنگ مو، موهایی زیباتر و درخشان تر به شما هدیه می دهد.

 

 

شامپو لافارر یک انتخاب با قیمت مناسب برای موهای رنگ شده

 

حتما بخوانید  علت و بهترین روش های درمان پوسته پوسته شدن صورت

شامپو لافارر یک برند ایرانی فوق العاده برای مراقبت از موهای رنگ شده است. این برند شامپوهای متفاوتی برای موهای رنگ شده دارد که با داشتن ترکیبات ارزشمند موجب تقویت تار مو و حفظ رنگ موی شما می شود. شامپو لافارر برای موهای رنگ شده و آسیب دیده، یکی از بهترین انواع شامپو برای ترمیم موها و حفظ رنگ مو است. این شامپو حالت پذیری موها را افزایش می دهد و با تأمین رطوبت موها موجب براق شدن و نرم شدن تار مو بعد از شستشو می گردد.

 

 

شامپو فیتو (PHYTO) تقویت کننده موهای رنگ شده

 

شامپو فیتو (PHYTO) تقویت کننده موهای رنگ شده

 

شامپو فیتو یکی از بهترین شامپوها برای مراقبت از موهای رنگ شده است. این محصول به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی فوق العاده مؤثر و انواع ویتامین ها به درخشندگی و حفظ رنگ موی شما کمک زیادی می کند. این شامپو برای موهای رنگ شده و دکلره طراحی شده است و انتخاب فوق العاده ای برای محافظت از موها محسوب می شود.

 

 

شامپو گلیس شوارتزکف (GlISS Schwarzkopf) برای ترمیم موهای رنگ شده و آسیب دیده

 

شامپو گلیس شوارتزکف (GlISS Schwarzkopf) برای ترمیم موهای رنگ شده و آسیب دیده

 

شامپو گلیس یکی دیگر از بهترین شامپوها برای مراقبت از موهای رنگ شده است. این شامپو حاوی کراتین مایع است. از همین رو ضمن حفظ رنگ موی شما تأثیر فوق العاده ای در نرم شدن موها دارد. این شامپو موجب نرم شدن، براق شدن و ترمیم موهای آسیب دیده می شود و تأثیر فوق العاده ای روی موهای رنگ شده دارد.

 

 

بهترین ماسک های خانگی برای درمان موخوره

 

 

نکاتی که باید در مورد استفاده از شامپو برای موهای رنگ و دکلره بدانید

 

نکاتی که باید در مورد استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده بدانید

 

بعد از رنگ کردن موها، آن ها را با شامپو نشویید

 

بعد از این که موهایتان را رنگ کردید، بهتر است تا چند روز موها را با شامپو نشویید. این کار مخصوصاً برای افرادی که از رنگ های روشنی مثل قرمز، مسی یا رنگ های فانتزی استفاده می کنند اهمیت زیادی دارد. شستن موها موجب می شود تا رنگ مویتان خیلی سریع از بین برود و فرصت رنگ گرفتن پیدا نکند. برای مراقبت از موهای رنگ شده بهتر است تا ۲ یا ۳ روز اول بعد از رنگ کردن موها در صورت نیاز از شامپوی خشک استفاده کنید.

 

 

از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید

 

شامپوهای بدون سولفات ضمن افزایش عمر رنگ مو، موجب نرم شدن موهای شما نیز می شوند. این شامپوها معمولاً مقدار کف کمتری نسبت به شامپوهای معمولی دارند. اما به خوبی موهای شما را تمیز و درخشان می کنند.

 

 

از شستن روزانه موها خودداری کنید

 

بعد از رنگ کردن موها، هر چقدر موهایتان را بیشتر بشویید، روغن های طبیعی مو سریع تر از بین می روند و در نتیجه موهای شما خشک تر می شوند. خشک شدن مو نیز به طور مستقیم موجب از بین رفتن رنگ موی شما می شود. برای شستن موها از شامپوی کمتری استفاده کنید. سعی کنید هر ۲ تا ۳ بار در میان موهایتان را بشویید و با این ترفندها به حفظ رنگ موهایتان کمک کنید. معمولاً شامپو بچه برای موهای رنگ شده همانند شامپوهای بدون سولفات مفید است. اما به هر حال استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ و دکلره می تواند برای حفظ رنگ موی شما بهتر باشد.

 

 

از دوش گرفتن با آب گرم اجتناب کنید

 

سعی کنید بعد از رنگ کردن موها، برای شستشوی مو از آب خیلی گرم استفاده نکنید. بعد از استفاده از شامپو از نرم کننده یا کاندیشنر استفاده کنید و در انتها موها را با آب خنک بشویید. استفاده از آب خنک روش راحت برای مراقبت از موهای رنگ شده است. این کار موجب بسته شدن کوتیکول های مو و حفظ رنگ موی شما می شود و درخشندگی بیشتری به موها می بخشد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش های از بین بردن تناژ نارنجی مو « 

 

 

منابع: shape، allure، hellogiggles

 

کالابرگ الکترونیک