میسلار واتر چیست؛ طرز تهیه میسلار واتر خانگی

میسلار واتر چیست؛ طرز تهیه میسلار واتر خانگی


26 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مسیلار واتر چیست؛ طرز تهیه میسلار واتر خانگی

میسلار واتر چیست؟ میسلار واتر در واقع یک پاک کننده صورت است که آرایش، کثیفی، چربی و هر چیز اضافه‌ دیگری را از روی پوست شما تمیز می‌کند. عصاره‌ها و روغن‌های موجود در آن موجب آبرسانی و تغذیه پوست می‌شود. از همین رو استفاده از آن در طول روز برای تمیز کردن پوست صورت شما ضروری است. بسیاری از افراد با صرف هزینه‌های گزاف اقدام به خرید میسلار واتر می‌کنند، اما باید بدانید که ساخت میسلار واتر خانگی بسیار ساده است و فواید زیادی برای پوست شما دارد. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه میسلار واتر خانگی را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

میسلار واتر چیست؟

 

میسلار واتر چیست

 

احتمالاً این سوال در ذهن خیلی از افراد وجود دارد که میسلار واتر چیست و اصلاً استفاده از آن چه ضرورتی برای پوست صورت دارد. میسلار واتر در واقع یک پاک کننده پوست بر پایه آب است که برای تمیز کردن صورت بعد از آرایش و یا از بین بردن آلودگی‌های هوا از روی پوست و همچنین چربی اضافه پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از میسلار واتر به خصوص در مواقعی که برای شستن صورت خود زمان کافی ندارید و یا پر مشغله هستید، یک راهکار مناسب برای پاک کردن آرایش محسوب می‌شود.

 

موضوع دیگری که لازم است در مورد میسلار واتر بدانید این است که میسلار واتر یک پاک کننده ملایم است و از همین رو احتمالاً برای افرادی که آرایش غلیظ و زیادی دارند و یا پوست فوق العاده چربی دارند، به تنهایی مؤثر نخواهد بود. در این شرایط بهتر است ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید، سپس از میسلار واتر استفاده کنید. به علاوه شما می‌توانید از میسلار واتر برای پاک کردن رژ لب‌های ۲۴ ساعته نیز استفاده کنید. از طرفی روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی موجود در این آرایش پاک کن خانگی می‌تواند پوست شما را تقویت کند و موجب نرمی و درخشانی پوست شوند.

 

 

از بین بردن پف صورت با میسلار واتر خانگی

 

شما می‌توانید بعد از ساخت میسلار واتر خانگی از آن برای پاک کردن چربی اضافی صورت خود قبل و بعد از خواب نیز استفاده کنید. به منظور از بین بردن پف صورت نیز بهتر است میسلار واتر خود را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را با کمک یک پد یا پنبه مناسب روی پوست و زیر چشمان بزنید و سپس ۵ دقیقه دراز بکشید. مراقب باشید که میسلار واتر وارد چشم شما نشود.

 

 

میسلار واتر خانگی برای چه نوع پوستی مناسب است؟

 

میسلار واتر خانگی برای چه نوع پوستی مناسب است؟

 

شما با هر نوع پوستی می‌توانید از این آرایش پاک کن استفاده کنید. تنها موضوعی که لازم است به آن توجه کنید این است که برخی افراد ممکن است به مواد طبیعی موجود در این میسلار واتر حساسیت نشان دهند. از همین رو بهتر است قبل از استفاده از تونر یا میسلار واتر جدیدی، ابتدا آن را در قسمتی کوچک در زیر فک خود تست کنید. سپس کمی صبر کنید و اگر حساسیتی ایجاد نشد، از آن برای تمام صورت خود استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه میسلار واتر خانگی

 

مواد لازم

 

گلاب: ۳ قاشق غذاخوری

ژل آلوئه ورا: ۲ قاشق غذاخوری

گلیسیرین گیاهی: ۱ قاشق غذاخوری

روغن ویتامین E: 3 قطره (اختیاری)

روغن طبیعی گل رز یا اسطوخودوس: ۳ قطره

 

طرز تهیه میسلار واتر

 

برای ساخت میسلار واتر خانگی باید ابتدا یک ظرف تمیز و مناسب برای ترکیب کردن مواد تهیه کنید. سپس همه روغن‌ها و عصاره‌ها را در آن با هم ترکیب کنید و سپس با کمک یک قاشق تمیز مواد را با هم ترکیب کنید. در نهایت همه مواد را داخل یک شیشه مناسب بریزید.

 

 

گلاب و آلوورا دو جزء مهم انواع میسلار واتر خانگی و شرکتی

 

گلاب و آلوورا دو جزء مهم انواع میسلار واتر خانگی و شرکتی

 

استفاده از گلاب در تونر یا میسلار واتر خانگی به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، برای پوست‌های حساس و جوش‌دار بسیار مؤثر است. گلاب پاک کننده آرایش است و حتی می‌توانید آن را به تنهایی نیز برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید. برای گلاب پاک کننده آرایش باید مقداری از آن را روی پنبه بریزید و سپس به آرامی روی پوست بکشید. برای بیشتر شدن خواص گلاب به عنوان میسلار می‌توانید برای ساخت تونر خانگی مقداری ژل آلوئه ورا نیز به آن اضافه کنید.

 

 

طریقه استفاده از میسلار واتر یا آرایش پاک کن خانگی

 

طریقه استفاده از میسلار واتر یا آرایش پاک کن خانگی

 

بعد از ساخت تونر یا میسلار واتر خانگی باید مقداری از آن را روی یک پنبه یا پد مناسب بریزید. سپس آن را به آرامی روی پوست بکشید. گاهی اوقات که چربی و آلودگی پوست زیاد است، ممکن است ۲ تا ۳ بار لازم به تکرار این کار داشته باشید. شما می‌توانید این میسلار واتر خانگی را برای مدت ۳ ماه در یخچال نگهداری کنید.

 

منبع: sophieuliano

 

کالابرگ الکترونیک