ویژگی های سبک دکوراسیون اروپایی در طراحی فضای داخلی منزل

ویژگی های سبک دکوراسیون اروپایی در طراحی فضای داخلی منزل


26 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نگاهی به سبک دکوراسیون اروپایی در طراحی فضای داخلی خانه

تزیین خانه با سبک دکوراسیون اروپایی و نقش و نگارهای ویژه این سبک جلوه ای بی نهایت لوکس و جذاب به خانه می بخشد. در طراحی دکوراسیون اروپایی به جزئیات و وسایل تزیینی اهمیت زیادی داده شده است. رنگ ها معمولا کلاسیک و جذاب هستند. شما می توانید مشخص کنید که خانه ای با طراحی قدیمی می خواهید یا یک فضای مدرن. تم ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اروپایی، خاص هستند، مانند تم های انگلیسی یا فرانسوی. در عین حال می توانید چندین سبک را با هم ترکیب کنید. در گروه معماری و دکوراسیون مجله کوروش نگاهی به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اروپایی برای فضای داخلی منزل انداخته ایم.

طرح ها و رنگ ها در سبک دکوراسیون اروپایی منزل

 

طرح ها و رنگ ها در سبک دکوراسیون اروپایی

 

در طراحی به سبک دکوراسیون اروپایی از رنگ های متنوعی استفاده می شود. این رنگ ها معمولا برای تزیین نقاط مختلف فضای داخلی استفاده می شوند. برای داشتن فضایی روشن، معمولا از رنگ های سنتی مانند توسکانی از جمله قرمز تیره و سبز زیتونی استفاده می شود. در این میان نباید رنگ هایی چون قهوه ای تیره، نارنجی و آبی را فراموش کرد. در طراحی دکوراسیون داخلی در کشورهایی چون فرانسه و انگلیس معمولا از رنگ های آبی ملایم، سبز، زرد و سفید زیاد استفاده می شود. معمولا در طراحی فضای داخلی از طرح های تزیینی با مقدار زیادی گل بر روی کاغذ دیواری زیاد استفاده می شود. در طراحی فرانسوی، رنگ هایی چون سفید، آبی یخی، قهوه ای، سبز و خاکستری بیشتر استفاده می شوند.

 

رنگ های مدیترانه ای

 

بخشی از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اروپایی به فضای مدیترانه ای یا اسپانیایی اختصاص دارد. معمولا در این فضاها از رنگ های گرم چون قهوه ای، نارنجی سوخته، هلویی، سبز، آبی، زرد و قرمز زیاد استفاده می شود. در این فضاها معمولا از سنگ و گچ کاری های برجسته بیشتر استفاده می شود.

 

 

تزیین کف در سبک دکوراسیون اروپایی

 

تزیین کف در سبک دکوراسیون اروپایی

 

هنگام تزیین و طراحی خانه به سبک دکوراسیون اروپایی، استفاده از فرش های زیاد در کنار هم را فراموش کنید. معمولا کف زمین از کفپوش های چوبی پوشیده شده است. هنگام استفاده از تم توسکانی یا مدیترانه ای، کف زمین با کاشی های سنگی تزیین می شود. گاهی اوقات از سنگ مرمر در ورودی ها و حمام استفاده می شود. معمولا یک فرش بزرگ روی کفپوش ها قرار می گیرد. فرشی که به فضای خانه رنگ می دهد. این فرش باعث ایجاد حس راحتی هم می شود.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر بخوانید » همه چیز درباره سبک دکوراسیون آرت نوو «

 

 

مبلمان در سبک دکوراسیون اروپایی منزل

 

مبلمان در سبک دکوراسیون اروپایی

 

طرح ها و سبک های مختلفی از مبلمان برای طراحی فضای داخلی خانه به سبک دکوراسیون اروپایی وجود دارد. گاهی طراحان از مبلمان قدیمی با نمای روستایی یا روستیک استفاده می کنند؛ مانند یک تخت خواب فرفورژه بزرگ. گاهی از مبلمان با تکه های چوب تیره و با سایز بزرگ استفاده می شود. معمولا بر روی چوب این مبلمان ها تزیینات ویژه ای انجام شده است. معمولا از این تم در طراحی دکوراسیون توسکانی یا مدیترانه ای زیاد استفاده می شود. با این حال تمام مبلمان های اروپایی پر تزیین نیستند. در طراحی اروپایی به سبک مدرن از مبلمان های مدرن و یکپارچه استفاده می شود. سبک دکوراسیون دانمارکی بسیار شبیه به چیدمان مدرن است.

حتما بخوانید  روانشناسی رنگ سبز در دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک

 

 

بیشتر بدانید » ویژگی های سبک دکوراسیون روستیک «

 

 

نورپردازی در سبک دکوراسیون اروپایی

 

نورپردازی در سبک دکوراسیون اروپایی

 

 

اگر تصمیم دارید تا فضای داخلی منزل را به سبک دکوراسیون اروپایی سنتی و قدیمی تزیین کنید بهتر است از لوسترهای فرفورژه و یا فانوس هایی به سبک توسکانی استفاده کنید. در سبک اروپایی از نور زیادی برای فضا استفاده نمی شود. به همین دلیل می توانید از نورپردازی های دیواری زیاد استفاده کنید. آباژورهای ایستاده گاهی اوقات تنها وسیله برای ایجاد روشنایی در این نوع فضای دکوراسیون هستند.

 

 

هنر دیواری در سبک دکوراسیون اروپایی

 

هنر دیواری در سبک دکوراسیون اروپایی

 

معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی اروپایی به جزییات زیاد اهمیت داده می شود. اگر می خواهید به معنای واقعی چیدمان داخلی خانه را به سبک اروپایی تزیین کنید به هنرهای دیواری و جزئیات تاریخی زیاد اهمیت بدهید. معمولا تابلوها و قاب های بزرگ و طلاکاری شده بر روی دیوارها زیاد استفاده می شود. اگر قصد استفاده از آینه دارید، بهتر است قاب آن را بزرگ انتخاب کنید. گاهی اوقات از تصاویر هنری و حتی مجسمه های دیواری بزرگ نیز استفاده می شود. طراحان دکوراسیون معتقدند در این نوع سبک، برای تزیین دیوار باید از آثار هنری انتزاعی و براق استفاده کرد. نقش و نگارها در سبک دکوراسیون اروپایی کمی شلوغ هستند.

 

اصل تقارن در سبک دکوراسیون اروپایی

 

اصل تقارن در سبک دکوراسیون اروپایی

 

 

یکی از چیزهایی که در سبک دکوراسیون اروپایی زیاد به چشم می خورد، بحث تقارن در چیدمان وسایل است. معمولا در این نوع طراحی داخلی، فضاهای خالی کمتر دیده می شود. میزان استفاده از چوب زیاد است. بر روی چوب ها معمولا کنده کاری های زیبایی دیده می شود. گاهی اوقات در کنار وسایل قدیمی از المان های مدرن نیز استفاده می شود. لوسترهای مجلل و نورپردازی های نقطه ای باعث همخوانی در تقارن چیدمان در این سبک می شوند. حتی فرش های معمولا دستباف به صورت متقارن در کف زمین قرار می گیرند. معمولا فرش را برای فضایی در وسط چیدمان در نظر می گیرند. در سبک اروپایی فرش ها در گوشه و کنار خانه و یا حتی زیر مبلمان قرار نمی گیرند.

 

 

انتخاب پرده در سبک دکوراسیون اروپایی

 

انتخاب پرده در سبک دکوراسیون اروپایی

 

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون اروپایی، انتخاب پرده و تزیینات دیواری است. معمولا از پرده های بلند در این سبک استفاده می شود. پرده ها با استفاده از منگوله های تزیینی بسته می شوند. رنگ پرده ها معمولا تم طلایی دارد. این تم با تزیینات دیوار و حتی کفپوش های چوبی بسیار همخوانی دارد. در عین حال تم رنگ طلایی حالت سنتی ویژه ای به فضا می دهد. پرده ها گاهی در کنار دیوارهایی با کاغذ دیواری های طرح دار قرار می گیرند. این کاغذ دیواری ها معمولا طرح های ریز و گل های برجسته دارند.

حتما بخوانید  8 اصل فنگ‌ شویی منزل برای جذب پول و ثروت

 

 

بیشتر بدانید » راهنمای انتخاب رنگ و جنس پرده « 

 

 

یک اتاق خواب به سبک دکوراسیون اروپایی

 

یک اتاق خواب به سبک دکوراسیون اروپایی

 

معمولا اتاق خواب ها در طراحی دکوراسیون به سبک اروپایی کاملا شیک و مجلل هستند. تخت خواب ها معمولا چوبی و منبت کاری هستند. تخت خواب با روتختی و بالش های بسیار مجلل تزیین شده است. گاهی از رو تختی های بسیار قدیمی با پارچه های مخمل استفاده می شود. این پارچه ها در بسیاری از مواقع طرح دار هستند. بعضی طراحان تزیینات روی دیوار اتاق را با رنگ رو تختی ست می کنند. معمولا در نور پردازی اتاق خواب اولویت با نور طبیعی خورشید است. به همین دلیل در طراحی خانه ها به سبک اروپایی از پنجره های بزرگ استفاده می شود. گاهی چراغ آویزهایی نیز در اتاق خواب قرار می گیرند.

 

 

بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب از منظر روانشناسی

 

 

انواع سبک ها در دکوراسیون اروپایی

 

انواع سبک ها در دکوراسیون اروپایی

 

دکوراسیون به سبک اروپایی معمولا تنوع زیادی دارد. سبک های زیادی در این نوع دکوراسیون دیده می شوند. این موضوع به دلیل وجود فرهنگ های مختلف در قسمت های مختلف اروپا است. به طور کلی چندین سبک در این نوع دکوراسیون برجسته هستند. یکی از این سبک ها، سبک مذهبی است. معمولا در سبک مذهبی تمامی وسایل به شک نوک تیزی در طراحی به سمت بالا کشیده شده اند. قوس های طراحی معمولا نوک تیز هستند. این نوع کشیدگی در شومنیه های سنگی و جا شمعی ها بیشتر دیده می شود. تمامی این کشیدگی ها نمادی از حرکت به سمت خداوند و ذات الهی است. در سبک روکوکو اروپایی، معمولا مجسمه های کوچک با آینه کاری های زیاد در فضا به چشم می خورد. پرده ها و تزیین دیوارها در این نوع سبک بسیار مجلل است. اما یکی دیگر از سبک های متنوع در دکوراسیون اروپایی سبک کلاسیک است. در این سبک به جای استفاده از مجسمه ها و فرش های گران قیمت، از ظروف بسیار گرانی برای تزیین داخلی خانه استفاده می شود. معمولا لوازم چوبی در سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی زیاد است. در فضای خانه از آینه های بسیار بزرگ استفاده شده است.

 

چیدمان لوکس

 

یکی از مهم ترین موضوعات در انواع طراحی دکوراسیون داخلی اروپایی، اهمیت به وسایل تزیینی گران قیمت است. گاهی این وسایل تزیینی گران قیمت در کفپوش ها و فرش ها، خود را نشان می دهند و گاهی در پرده ها و دیوارها. کالاهای لوکس در چیدمان اروپایی معمولا رنگ هایی طلایی و سفید و مشکی دارند. گاهی مبلمان نیز بر اساس رنگ تزیینات ست می شود. از آباژورهای خاص و معمولا با پایه های چوبی برای نورپردازی ویژه در فضا زیاد استفاده می شود. گاهی روی چوب آباژورها طرح های زیادی به چشم می خورند.

 

 

منابع: modernhouse-plans , homeguides

 

کالابرگ الکترونیک