راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه + بهترین جنس و رنگ

راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه + بهترین جنس و رنگ


8 دی 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه+بهترین جنس و رنگ پرده

یکی از عوامل مهم دکوراسیون منزل که تاثیر بسیاری روی زیبایی آن دارد، پرده است. پرده‌ها می‌توانند جلوه‌ای زیبا در منزل شما ایجاد کنند و با توجه به طرح و سبک‌های متفاوت پرده‌ها، می‌توانند با دکوراسیون منزلتان تناسب داشته باشند. در نتیجه، انتخاب پرده‌ای که با طرح و سبک دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد، روی زیبایی دکوراسیون بسیار تاثیرگذار است. علاوه‌ بر زیبایی، پرده‌ها می‌توانند روحیه و حال و هوای منزل و حتی خودتان را تحت تاثیر قرار بدهند. به‌همین دلیل، توصیه می‌شود در انتخاب پرده منزل خود سلیقه و خلاقیت به خرج دهید. در این مقاله مجله‌ کوروش، راهنمای خرید انواع پارچه پرده برای نقاط مختلف خانه، به طور کامل ذکر شده است و شما می‌توانید نکات زیادی را در این رابطه به دست آورید.

راهنمای بهترین جنس، طرح و رنگ پارچه پرده

 

راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه+بهترین جنس و رنگ پرده

 

پرده‌ها غالبا یکی از دیوارهای اتاق را اشغال می‌کنند و به ‌همین دلیل، در فضای داخلی اتاق نقش مهمی دارند. در این صورت، یکی از ساده‌ترین کارهایی که شما می‌توانید برای تنوع و یا تغییر در دکوراسیون منزل خود انجام دهید، تعویض پرده است. هنگام انتخاب و خرید پارچه پرده برای نقاط مختلف خانه، شما گزینه‌های زیادی در اختیار دارید. نکاتی که در ادامه ذکر شده است، می‌تواند در انتخاب پرده برای نقاط مختلف خانه به شما کمک کند.

 

 

جنس پرده

 

بدیهی است که اتاق‌های مختلف خانه نیاز به پرده‌های متفاوت دارند. معمولا در اتاق‌های کار و یا اتاق‌هایی که یک فضای رسمی دارند، پرده‌های ابریشمی یا مخمل می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند زیرا برای تمیز کردنشان، دردسر نمی‌کشید و تنها به یک شستشوی خشک نیاز دارند.

البته برای پرده این اتاق‌ها شما می‌توانید از پرده‌هایی با جنس ساتن و یا نخ استفاده کنید که این پرده‌ها نیز به‌سادگی قابل شستشو هستند. برای فضاهای غیررسمی نیز، شما می‌توانید از انواع جنس پرده‌ استفاده کنید؛ تنها کافی است به دکور اتاق توجه کرده و بسته به آن جنس پرده را انتخاب و خرید پارچه پرده مورد نظر خود را انجام دهید.

 

راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه+بهترین جنس و رنگ پرده

 

برای سالن‌هایی که روی به حیاط قرار دارند، انتخاب پرده‌های آلومینیومی بسیار مناسب است، زیرا نور آفتاب روی رنگ این پرده‌ها تاثیرگذار نیست و نسبت به سایر پرده‌ها در برابر نور آفتاب دوام بیشتری دارند. این پرده‌ها تنوع رنگ داشته و شما می‌توانید آن‌ها را با سایر قسمت‌های مختلف خانه نیز هماهنگ کنید.

پرده‌های پارچه‌ای نیز تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانند در تمامی قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاد قرار بگیرند. پرده‌های پارچه‌ای ضخیم مانند پرده‌های مخمل، معمولا برای اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا شیک‌تر بوده و در صورت استفاده از پارچه زیر پرده‌ای تور یا حریر، دوام بسیار بالایی دارند. علاوه بر این زمانی که اتاق پذیرایی نورگیر نیست مدل پرده‌های حریر ساده و توری جزو پرده‌های ساده و شیک برای این نقطه از خانه محسوب می‌شوند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

بد نیست بدانید جنس و رنگ پرده تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی و البته کاهش مبلغ قبض برق دارند.

 

رنگ پرده

 

یکی از ویژگی‌های مهم در خرید پرده برای نقاط مختلف خانه، توجه به رنگ آنها و ست کردن رنگ پرده با دکوراسیون داخلی منزل است. برای انتخاب رنگ پرده، شما باید به ترکیب رنگ دکوراسیون خانه توجه کنید. در صورتی‌ که می‌خواهید پرده هم رنگ دکوراسیون منزلتان باشد، باید پرده‌ای را انتخاب کنید که با دیوار و یا سایر وسایل منزل، اختلاف رنگی کمی داشته باشد. اما در صورتی‌ که می‌خواهید پرده متضاد یا مکمل دکوراسیون منزل باشد، باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که این ویژگی را بسته به دکوراسیون منزلتان داشته باشد. در این میان به این نکته توجه داشته باشید، که اگر پرده شما بدون آستر باشد، نور آفتاب روی رنگ پرده تاثیرگذار خواهد بود و با این شرایط، نور آفتاب به داخل منعکس خواهد شد؛ به همین دلیل، باید در انتخاب رنگ پرده خود بسیار دقت کنید.

 

طرح پرده

 

انتخاب طرح پرده برای نقاط مختلف خانه کاملا سلیقه‌ای است؛ اما غالبا توصیه می‌شود در صورتی ‌که دکوراسیون منزل‌تان شلوغ بوده و از مبلمان طرح دار استفاده می‌کنید، طرح پرده خود را ساده انتخاب کنید. از سوی دیگر، در صورتی که طرح و رنگ مبلمان‌ منزل ساده است، سعی کنید یک پرده طرح‌دار در منزل‌تان استفاده کنید تا بتوانید جلوه‌ای زیبا ایجاد کنید.

 

راهنمای خرید پرده برای نقاط مختلف خانه

 

راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه+بهترین جنس و رنگ پرده

خرید پرده برای اتاق پذیرایی و سالن نشیمن

 

اتاق پذیرایی، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که در دید قرار دارد. در نتیجه، برای این قسمت از خانه باید جنس و طرح خاصی از پرده را انتخاب کنید. در صورتی که منزلتان کوچک است و اتاق پذیرایی شامل همان سالن نشیمن می‌شود، انتخاب پرده برای این قسمت نیز، بسیار اهمیت دارد.

غالبا، پرده‌هایی که در اتاق پذیرایی و یا سالن نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرند، رنگ های گرم مانند کرم، شیری، نباتی، سفید و یا طلایی داشته که بافت‌های ساده و یا طرح‌دار دارند. البته انتخاب طرح یا رنگ پرده این قسمت از خانه، به دکوراسیون بستگی دارد اما همانطور که گفته شد، غالبا از این رنگ و نوع از پرده‌ها برای پذیرایی و نشیمن استفاده می‌شود زیرا در انتخاب پرده پذیرایی همیشه مورد توجه بوده و جلوه‌ای ساده و در عین حال شیک و زیبا دارند.

 

خرید پرده برای اتاق خواب

 

انتخاب پرده اتاق خواب، معمولا به فصل بستگی دارد. به همین دلیل، برای خرید پرده اتاق خواب باید دو جنس برای دو فصل سال در نظر بگیرید. جنس پرده‌های فصل تابستان، معمولا حریر یا ساتن نازک است تا باعث گرم شدن اتاق در این فصل نشوند. اما در برابر، برای فصول سرد سال معمولا از پرده‌هایی با پارچه‌های مخمل، پشمی و یا پارچه‌هایی با الیاف فشرده استفاده می‌شود. این الیاف باعث می‌شوند که هوای بیرون به اتاق داخل نشود و در این صورت اتاق خواب گرم می‌ماند.

 

خرید پرده اتاق کودک و نوجوان

 

شاید جالب باشد بدانید که رنگ پرده اتاق کودکان، با میزان خلاقیت و هوشیاری آن‌ها رابطه مستقیمی دارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود از رنگ‌های شاد برای دکوراسیون اتاق جوان و نوجوان و کودک استفاده کنید. علاوه بر آن، توصیه می‌شود در اتاق فرزند خود هیچگاه از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید. پرده‌های تاشو بهترین گزینه برای اتاق کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند، زیرا با استفاده از آنها می توان میزان نور را کنترل کرد و همچنین طرح‌های متنوع زیادی دارند که انتخاب آن‌ها کاملا به ذوق و سلیقه کودک بستگی خواهد داشت.

 

خرید پرده برای آشپزخانه

 

راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه+بهترین جنس و رنگ پرده

 

همانطور که احتمالا می‌دانید، آشپزخانه قلب خانه است. معمولا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از رنگ‌های گرم مانند، قرمز، زرد و نارنجی استفاده می‌شود؛ زیرا این رنگ‌ها اشتهای افراد را تحریک می‌کنند. رنگ کابینت‌ها نیز در انتخاب رنگ پرده بسیار تاثیرگذار است و باید به آن توجه داشته باشید. در انتخاب و خرید جنس پارچه پرده آشپزخانه نیز، می‌توانید از تورهای حاشیه‌ای مخصوص آشپزخانه استفاده کنید.

 

پرده‌های بالارونده که دوخت رومی دارند نیز می‌توانند برای آشپزخانه بسیار مناسب باشند؛ زیرا این پرده‌ها، فضای کمتری را اشغال کرده و راحت جمع می‌شوند. در نهایت، توجه داشته باشید که آشپزخانه محلی است که غالبا دچار تجمع چربی می‌شود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود از پرده‌هایی در این محل استفاده کنید که کمتر دچار کثیفی شده و شما بتوانید به سادگی آن را شستشو دهید.

 

کالابرگ الکترونیک