کاشت ابرو | انواع روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب و هزینه

کاشت ابرو | انواع روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب و هزینه


19 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مزایای کاشت ابرو

کاشت ابروی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟ ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره دارند و پیوند ابروی طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی است که از ظاهر ابروهای خود راضی نیستند. از مهم‌ترین مزایای کاشت ابرو می‌توان به پرپشت کردن ابروها و حالت دادن به آن‌ها اشاره کرد. اما آیا چیزی در مورد مزایا و معایب کاشت ابرو می‌دانید؟ در این مقاله سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با همه چیز درباره کاشت ابرو آشنا شوید. در انتهای مقاله به برخی از سوالات متداول در مورد کاشت ابرو پاسخ خواهیم داد.

 

 

کاشت ابرو چیست؟

 

کاشت ابرو چیست؟

 

کاشت ابرو روشی است که در آن جراح مو و فولیکول مو را از بانک مو برداشته و به ناحیه ابرو منتقل می‌کند. معمولاً برای پیوند ابرو از ناحیه پشت گردن یا اطراف گوش مو برداشته می‌شود و سپس گرافت‌های مو برای یک ساعت در محلول نمکی قرار می‌گیرد. کاشت ابرو با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و از همین رو فرد درد خاصی را در طول پیوند ابرو حس نمی‌کند. از مهم‌ترین مزایای کاشت ابرو می‌توان به اصلاح حالت ابرو و پر پشت‌تر شد ابروها به صورت طبیعی اشاره کرد.

 

 

روش‌های کاشت ابرو

 

روش‌های کاشت ابرو

 

کاشت ابرو همانند کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه به رایج‌ترین روش‌های کاشت ابرو اشاره شده است.

 

 

کاشت ابرو به روش fut

 

این روش یکی از سنتی‌ترین روش‌های کاشت ابرو است که در آن مقداری مو به صورت نواری از بانک مو جدا می‌شود. سپس فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ جدا شده و روی ناحیه ابرو قرار می‌گیرد.

 

 

کاشت ابرو به روش FUE

 

در این روش کاشت ابرو فولیکول‌های مو از بانک مو برداشته و پس از این که آماده شدند، در ناحیه ابروها کاشته می‌شوند.

 

 

کاشت ابروها به روش SUT

 

این روش کاشت ابرو شباهت زیادی به روش FUE دارد، اما برای برداشتن فولیکول‌های مو از تجهیزات پیشرفته‌تر و به روزتری استفاده می‌شود. از همین رو در این روش معمولاً هیچ‌گونه رد زخمی روی سر باقی نمی‌ماند.

 

 

کاشت ابروها به روش fit

 

این روش کاشت ابرو غیرتهاجمی است و از همین رو دوره نقاهت کمتری نسبت به سایر روش‌های کاشت ابرو دارد و از طرف دیگر تراکم ابروها و نتیجه نهایی نیز زودتر رؤیت خواهد شد.

 

 

مراحل کاشت ابرو

 

مراحل کاشت ابرو

 

در اولین مرحله از پیوند ابروی طبیعی، ابتدا طرح ابروی فرد با دقت تمام و مطابق با حالت صورت و سلیقه مشتری مشخص می‌شود. سپس ناحیه ابرو بی‌حس می‌شود. گرافت‌های مو که با استفاده از روش‌های مختلف برداشت شده‌اند، در زاویه مناسب در قسمت ابروها پیوند داده می‌شوند. مراحل کاشت ابرو معمولاً ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. معمولاً در هر ابرو ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرافت مو برای کاشت استفاده می‌شود.

 

 

مراقبت‌های قبل از کاشت ابرو

 

افرادی که قرار است از روش کاشت ابرو استفاده کنند، قبل از هر چیزی باید آزمایش‌های لازم را انجام دهند. معمولاً آزمایش‌هایی نظیر هپاتیت، ایدز، اسکن ریه و در حال حاضر پی سی آر برای کرونا انجام می‌شود. سپس پزشک با در نظر گرفتن بیماری‌های زمینه‌ای و داروهایی که فرد استفاده می‌کند، تشخیص می‌دهد که کاشت ابرو برای فرد مناسب است یا خیر.

حتما بخوانید  8 ماسک معجزه گر با روغن زیتون برای تقویت مو و پوست

 

توجه به بهداشت شخصی، حمام کردن قبل از کاشت ابرو و مصرف غذاهای حاوی ویتامین‌های گروه B و پروتئین‌ها نقش مؤثری بر نتیجه عمل خواهد داشت. بهتر است قبل از عمل پیوند ابرو از انواع ماهی، برنج سبوس‌دار، تخم مرغ و حبوبات بیشتر استفاده کنید.

 

 

مراقبت‌های بعد از پیوند ابروی طبیعی

 

کاشت ابرو یک عمل سرپایی و بدون بی‌هوشی است که طی ۴ تا ۵ ساعت انجام می‌شود. این عمل پیوند مو هیچ دوره نقاهتی ندارد. پس از کاشت ابرو معمولاً تا ۵ روز کبودی و تورم در ناحیه وجود دارد. فرد باید هر ۲ تا ۳ ساعت از اسپری سالین استفاده کند و تا ۵ روز داروهای آنتی بیوتیک و مسکن مصرف کند.

 

پس از کاشت اولیه موهای کاشت شده می‌ریزند و این موضوع کاملاً طبیعی است. معمولاً رشد مجدد مو در ناحیه پس از حدود ۳ ماه شروع می‌شود و گاهی اوقات تا ۹ ماه زمان لازم است تا ابروها شروع به رشد کنند و معمولاً نتیجه کاشت ابرو نیز پس از ۲ سال به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. بعد از پیوند ابروی طبیعی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

 

  • از خیس کردن ابروها تا ۲ هفته پرهیز کنید.
  • تا سه هفته از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های بدنی زیاد اجتناب کنید.
  • بعد از پیوند ابرو حتماً از مواد غذایی مفید و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • از مداد کشیدن و آرایش ابروها تا یک هفته اجتناب کنید.
  • از کندن موهای کاشته شده و دست زدن به آن‌ها پرهیز کنید.
  • سعی کنید روز اول در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • برای کاهش درد در ناحیه ابروها از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خارش از کرم‌ها و داروهای ضد‌خارش استفاده کنید.

 

 

بهبودی پس از کاشت ابرو چقدر طول می‌کشد؟

 

بعد از کاشت ابرو معمولاً فرد پس از ۴۸ ساعت می‌تواند به فعالیت‌های روزمره زندگی بپردازد و بعد از چند هفته نیز فعالیت‌های سنگین‌تر مثل ورزش را آغاز نماید. طی سه هفته معمولاً همه موهای کاشت شده از بین می‌روند و سپس دوباره رشد می‌کنند و پس از مدتی ضخیم می‌شوند، بنابراین بهتر است برای مشاهده نتیجه نهایی کمی صبور باشید.

 

 

مزایای کاشت ابرو

 

مزایای کاشت ابرو

 

کاشت ابرو به خصوص برای افرادی که ابروهای کم پشتی دارند و یا به هر دلیلی از ظاهر ابروهای خود ناراضی هستند، بسیار مناسب است. از مهم‌ترین مزیت‌های کاشت ابرو این است که این کار حالت زیباتر و طبیعی‌تری به ابروها می‌بخشد و شما از شر مداد کشیدن روی ابرو خلاص می‌کند. بعد از کاشت ابروهای ظاهری طبیعی و پرپشت پیدا می‌کنند و شما حتی می‌توانید ابروهای خود را رنگ کنید و حالت دهید.

 

تارهای کاشته شده مو در ناحیه ابرو تا پایان عمر رشد می‌کنند و ظاهری کاملاً طبیعی و زیبا دارند و پس از مدتی دیگر فرقی با ابروهای طبیعی شما نخواهند داشت. این روش یک راهکار دائمی برای پرپشت کردن ابروها است و موجب زیباتر شدن چهره و افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های تقویت ابرو و مژه در خانه

 

 

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

 

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

 

کاشت ابرو یک روش فوق‌العاده مؤثر برای حالت دادن و پرپشت کردن ابروها برای خانم‌ها و آقایان است. این روش هم برای افرادی که به هر دلیلی موهای ابروی خود را از دست داده‌اند و هم کسانی که از ظاهر ابروهای خود ناراضی هستند، روش مناسبی محسوب می‌شود.

 

معمولاً افرادی که در ناحیه ابرو دچار زخم یا سوختگی شده اند و یا به دلیل ابتلا به «آلوپسی آره آتا» یا کم کاری غده تیروئید، ابروهای خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از روش کاشت ابرو استفاده کنند. امروزه بسیاری از افراد برای خوش حالت شدن ابروها نیز از روش کاشت ابرو استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید  علت خشکی لب چیست | 20 روش درمان خانگی خشکی لب

 

 

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

کاشت ابرو معمولاً روشی است که برای همه افراد کاربرد دارد، اما باید بدانید که برخی افراد کاندیدای مناسبی برای این عمل پیوند مو نیستند و باید از انجام آن اجتناب کنند. افرادی که موی مناسبی در سر خود ندارند، کسانی که همه موهای آن‌ها سفید شده است، افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و نارسایی کبد و کلیه بهتر است به سراغ کاشت ابرو نروند.

 

قبل از کاشت ابرو فرد باید آزمایش‌های لازم را انجام دهد و در صورتی که داروهای خاصی مصرف می‌کند، به پزشک اطلاع دهد. برخی از داروها ممکن است موجب ریزش مو شوند و از همین رو افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند، نباید از پیوند کاشت موی طبیعی استفاده کنند.

 

 

عوارض کاشت ابرو

 

عوارض کاشت ابرو

 

هر چند که معمولاً اکثر افرادی که کاشت ابرو را در یک مکان معتبر و توسط پزشک ماهر انجام می‌دهند، با مشکلات خاصی روبرو نخواهند شد. اما به هر حال برخی از پیوندهای ابرو ممکن است به اصطلاح پس زده شود و رشد موها به صورت تکه‌ای باشد. ناهماهنگی ابروها به دلیل بی‌حسی ممکن است موجب شود تا فرم ابروها به صورت غیرطبیعی شود. از طرف دیگر ممکن است فرد بعد از کاشت ابرو تا چند روز در ناحیه ابرو دچار تورم و قرمزی شود. در ادامه به برخی از عوارض کاشت ابرو اشاره شده است.

 

  • عفونت
  • ملتهب شدن فولیکول‌های مو
  • جای زخم
  • کبودی و تورم
  • قرمز شدن پوست
  • خارش ابرو
  • قرینه نبودن ابروها
  • خونریزی بیش از حد ابروها

 

 

هزینه کاشت ابرو

 

هزینه کاشت ابرو بر اساس چندین عامل مختلف تعیین می‌شود. این که کاشت ابرو در چه کلینیک یا مطبی و توسط چه فردی انجام می‌شود، قطعاً روی هزینه کاشت ابرو مؤثر خواهد بود. از طرف دیگر میزان تعداد پیوند موی مورد نیاز در کنار زمان صرف شده در مرکز برای کاشت مو به همراه بی‌حسی و نوع بیمه می‌تواند بر قیمت کاشت ابرو تأثیر بگذارد.

 

میانگین هزینه کاشت ابرو در آمریکا بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار است و در ایران نیز با در نظر گرفتن عوامل مختلف و روش کاشت ابرو از ۸ میلیون تومان به بالا در نظر گفته می‌شود.

 

 

سوالات متداول

 

ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

 

کاشت ابرو یک روش دائمی است و همانند ابروهای طبیعی تا آخر عمر فرم زیباتری به ابروها می‌بخشد.

 

آیا بعد از کاشت ابرو می‌توان موهای ابرو را رنگ کرد؟

 

بله بعد از کاشت ابرو امکان رنگ کردن ابروها وجود دارد.

 

معایب و عوارض کاشت ابرو چیست؟

 

از مهم‌ترین عوارض احتمالی کاشت ابرو می‌توان به تورم، عفونت و همچنین پس زده شدن عمل پیوند اشاره کرد که معمولاً به‌ ندرت اتفاق می‌افتد.

 

مزایای کاشت ابرو چیست؟

 

پیوند ابروی طبیعی موجب پر پشت‌تر شدن و زیباتر به نظر رسیدن ظاهر ابرو می‌شود. معمولاً کاشت ابرو بعد از یکسال و در برخی مواقع دو سال به حالت ایده‌آل خود می‌رسد.

 

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

افرادی که موی مناسبی در سر خود ندارند، کسانی که همه موهای آن‌ها سفید شده است، افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و نارسایی کبد و کلیه بهتر است به سراغ کاشت ابرو نروند.

 

عمل کاشت ابرو چه مدت طول می‌کشد؟

 

کاشت مو یک عمل سر پایی است و مدت زمان عمل با توجه به تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت معمولا بین ۵ الی شش ساعت طول می‌کشد.

 

 

منابع: webmd، healthline

کالابرگ الکترونیک