طرز تهیه ۱۵ ماسک توت فرنگی ? جادویی برای زیبایی پوست و مو

طرز تهیه ۱۵ ماسک توت فرنگی ? جادویی برای زیبایی پوست و مو


24 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 15 ماسک توت فرنگی ? همه کاره برای زیبایی پوست و مو
فهرست محتوا پنهان

استفاده از ماسک همه کاره توت فرنگی به زیبایی پوست شما کمک می‌کند و موجب می‌شود تا پوستی درخشان و زیبا داشته باشید. از جمله خواص توت فرنگی این است که سرشار از «اسید سالیسیلیک» است که موجب نابودی جوش‌ها می‌شود و می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. معمولاً روش تهیه ماسک توت فرنگی برای روشن کردن پوست نسبت به ماسک توت فرنگی برای لک صورت متفاوت است. شما می‌توانید در عرض چند دقیقه یکی از بهترین و مؤثرترین ماسک‌های صورت را با استفاده از توت فرنگی و مواد اولیه دیگری که به راحتی در دسترس است، تهیه کنید. اگر دوست دارید با توت فرنگی برای صورتتان ماسک بسازید، بهتر است در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش با ما همراه باشید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تهیه ماسک صورت با توت فرنگی پاسخ خواهیم داد.

 

 

فواید ماسک توت فرنگی برای پوست و مو

 

فواید ماسک توت فرنگی برای پوست و مو

 

اگر اهل مراقبت از پوست و موهایتان باشید احتمالاً در مورد خواص مالیدن توت فرنگی به صورت و یا درست کردن انواع ماسک برای پوست و مو با این میوه شگفت‌انگیز چیزهای زیادی شنیده‌اید. ماسک همه کاره توت فرنگی می‌تواند پوست شما را زیبا و درخشان کند و لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن و جوش و آکنه را از روی پوست محو کند. مطالعات نشان می‌دهد که توت فرنگی خاصیت ضد التهابی دارد و به کند شدن روند پیری پوست کم زیادی می‌کند.

توت فرنگی از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. از جمله خواص توت فرنگی در طب سنتی این است که یک درمان طبیعی برای از بین بردن جوش و آکنه است و به افزایش تولید کلاژن پوست و رفع تیرگی پوست کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر ماسک توت فرنگی برای موها بسیار مفید است و موجب نرمی و درخشندگی موها می‌شود.

 

انواع ماسک توت فرنگی

 

انواع ماسک توت فرنگی

 

ماسک توت فرنگی برای انواع پوست مفید است و شما با هر نوع پوستی می‌توانید از ماسک توت فرنگی استفاده کنید. ماسک توت فرنگی به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. در ادامه می‌توانید با روش تهیه ماسک صورت با توت فرنگی آشنا شوید.

 

۱- ماسک توت فرنگی و ماست برای سفید شدن پوست

 

ماسک توت فرنگی و ماست برای سفید شدن پوست

 

ماسک توت فرنگی برای سفید شدن پوست بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید یک ماسک فوق‌العاده برای روشن شدن پوستتان درست کنید، می‌توانید از ترکیب توت فرنگی و ماست استفاده کنید. این ماسک موجب از بین بردن التهابات پوستی و سفید شدن پوست می‌شود. در ادامه می‌توانید با روش تهیه ماسک توت فرنگی برای روشن کردن پوست آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی برای روشن کردن پوست

 

  • توت فرنگی: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • ماست ساده: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه ماسک روشن کننده پوست با توت فرنگی

 

برای درست کردن این ماسک باید ماست ساده و توت فرنگی به دمای محیط برسند. سپس آن‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و یا با استفاده از چنگال توت فرنگی را خوب له و با ماست مخلوط کنید. بعد از آماده شدن ماسک توت فرنگی، آن را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید و بعد پوستتان را با آب خنک بشویید.

 

۲- ماسک توت فرنگی و عسل برای جلوگیری از آکنه و جوش

 

ماسک توت فرنگی عسل برای جلوگیری از آکنه و جوش

 

شما می‌توانید به راحتی با ماسک توت فرنگی از شر لکه‌ها و جوش‌های خود رها شوید. اسید سالیسیلیک موجود در توت فرنگی می‌تواند به از بین بردن و درمان جوش‌ کمک کند. برای تهیه این ماسک توت فرنگی شگفت‌انگیز می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک ضد جوش توت فرنگی

 

  • توت فرنگی: ۴ عدد
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی و عسل

 

حتما بخوانید  3 طرز تهیه تارتلت (مینی تارت) کافی شاپی + فرق تارتلت و تارت

برای تهیه این ماسک ضد جوش باید توت فرنگی را همراه با عسل و آب لیمو ترش داخل مخلوط کن بریزید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس این ماسک را به طور کامل روی پوست خود بمالید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. در انتها پوستتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

۳- ماسک لایه بردار توت فرنگی

 

ماسک لایه بردار توت فرنگی

 

توت فرنگی یکی از بهترین میوه‌ها برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. طرز تهیه این ماسک توت فرنگی بسیار راحت است و درست مثل گران‌ترین اسکراب‌های موجود در بازار عمل می‌کند و لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برد. در ادامه می‌توانید با روش درست کردن این ماسک آشنا شوید.

 

  • توت فرنگی: ۶ عدد
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک لایه بردار توت فرنگی

 

برای تهیه این ماسک توت فرنگی برای لایه‌برداری و زیبایی پوست می‌توانید توت فرنگی، آب لیمو ترش، عسل و شکر قهوه‌ای را میکس کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس ماسک را با نوک انگشتان به آرامی روی پوست ماساژ دهید. در صورت نیاز می‌توانید کمی آرد به ماسک اضافه کنید.

اجازه دهید ماسک برای مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد پوست را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید.

 

۴- ماسک توت فرنگی برای لک صورت

 

ماسک توت فرنگی برای لک صورت

 

 

اگر صورتتان پر از لکه‌های جوش و لکه‌های حاصل از بالا رفتن سن شده و به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستید، پس بهتر است این ماسک خانگی را امتحان کنید. ترکیب توت فرنگی با قرص آسپرین یکی از بهترین انواع ماسک برای لایه‌برداری و از بین بردن لکه‌های پوستی است. در ادامه می‌توانید با روش تهیه این ماسک توت فرنگی آشنا شوید.

 

  • آسپرین بدون پوشش: ۳ عدد
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • توت فرنگی له شده: ۱ عدد

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی برای لک صورت

 

برای درست کردن این ماسک همه کاره توت فرنگی باید آسپرین را خرد کنید. سپس آن را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و اجازه دهید آسپرین برای چند دقیقه در آبلیمو حل شود. سپس می‌توانید توت فرنگی له شده را به آن اضافه کنید. با استفاده از پنبه ماسک را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتهای پوستتان را با آب گرم بشویید.

 

۵- ماسک سفید کننده دندان با توت فرنگی و جوش شیرین

 

شاید برایتان جالب باشد، اما توت فرنگی می‌تواند به سفید کردن دندان‌ در خانه نیز کمک زیادی کند. «اسید مالیک» موجود در این میوه می‌تواند لکه‌های روی دندان را محو کند و ویتامین C موجود در آن از ایجاد پلاک جلوگیری می‌کند. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن ماسک سفید کننده دندان با توت فرنگی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک سفید کننده دندان

 

  • توت فرنگی له شده: ۱ عدد
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک سفید کننده توت فرنگی

 

برای درست کردن ماسک سفید کننده دندان با توت فرنگی باید توت فرنگی له شده را با جوش شیرین ترکیب کنید. سپس با استفاده از مسواک یا انگشت ماسک را روی دندان‌ها بمالید و برای ۱ تا ۲ دقیقه مسواک بزنید. سپس دندان‌ها را بشویید. بهتر است برای اثربخشی بیشتر ۲ بار در ماه از این ماسک سفید کننده استفاده کنید.

 

۶- ماسک توت فرنگی و روغن بادام برای درخشندگی پوست

 

ماسک توت فرنگی و روغن بادام برای درخشندگی پوست

 

اگر دوست دارید پوستی درخشان و زیبا داشته باشید و لایه‌های مرده پوستتان را از بین ببرید، می‌توانید از ماسک توت فرنگی و بادام استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن این ماسک آشنا شوید.

 

  • توت فرنگی له شده: ۴ عدد
  • شکر قهوه‌ای: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • روغن بادام شیرین: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی و روغن بادام

 

برای تهیه این ماسک توت فرنگی برای انواع پوست باید در یک ظرف توت فرنگی له شده را با شکر قهوه‌ای و روغن بادام شیرین ترکیب کنید. سپس ماسک را به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید. می‌توانید از این ماسک برای کل صورت یا بدنتان استفاده کنید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

 

۷- ماسک توت فرنگی و کیوی برای خوش‌رنگ شدن پوست

 

زیبایی پوست ما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آکنه و لکه‌هایی که روی آن ایجاد می‌شود، کاهش پیدا می‌کند. توت فرنگی و کیوی دو میوه بی‌نظیر برای لایه‌برداری و خوش‌رنگ کردن پوست هستند. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک همه کاره توت فرنگی برای خوش‌رنگ کردن پوست آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و کیوی

 

  • توت فرنگی: ۲ عدد
  • کیوی: ۲ برش
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی و کیوی

 

برای تهیه این ماسک باید توت فرنگی و کیوی را کاملاً له کنید. سپس میوه‌های له شده را به آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و برای چند دقیقه روی پوست صورت و بدن خودتان ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک توت فرنگی برای ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید.

 

۸- ماسک توت فرنگی و جو دوسر برای باز کردن منافذ پوست

 

ماسک توت فرنگی و جو دوسر برای باز کردن منافذ پوست

 

ماسک توت فرنگی و جو دوسر می‌تواند به خوبی پوست را لایه‌برداری کند و منافذ بسته پوست را باز کند. برای تهیه این ماسک می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک باز کننده منافذ با توت فرنگی

 

  • جو دو سر آسیاب شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • توت فرنگی: ۳ عدد
  • شیر: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی و جو دوسر

 

برای تهیه این ماسک باید جو دوسر آسیاب شده را با توت فرنگی له شده و مقداری شیر ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس می‌توانید این ماسک را با نوک انگشتان روی پوست بگذارید. برای ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب سرد بشویید.

 

۹- ماسک توت فرنگی و شکلات برای نرمی پوست

 

ماسک توت فرنگی و شکلات برای نرمی پوست

 

ترکیب توت فرنگی و پودر کاکائو می‌تواند پوست شما را نرم و درخشان کند. این ماسک به خصوص برای پوست‌های خشک و آسیب دیده بسیار مفید است. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک توت فرنگی و شکلات آشنا شوید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورشت فسنجان با رب ازگیل به روغن افتاده و خوشمزه

 

مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و شکلات

 

  • توت فرنگی: ۲ عدد
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی و شکلات

 

برای درست کردن این ماسک نرم کننده باید توت فرنگی له شده را با پودر کاکائو و عسل ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب ولرم بشویید.

 

۱۰- ماسک توت فرنگی و زردچوبه برای درمان جوش

 

برای از بین بردن جوش و آکنه پوستی می‌توانید از ماسک توت فرنگی و زردچوبه استفاده کنید. این ماسک خاصیت ضد التهابی و به خاطر خواص زردچوبه ضد باکتریایی دارد و به درمان جوش کمک زیادی می‌کند. در ادامه می‌توانید با روش تهیه ماسک توت فرنگی برای از بین بردن جوش آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و زردچوبه

 

  • توت فرنگی: ۲ عدد
  • آب لیمو ترش تازه: ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی برای درمان جوش

 

برای تهیه این ماسک باید توت فرنگی را له کنید و سپس آن را با آب لیمو ترش و زردچوبه ترکیب کنید. ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید.

 

۱۱- ماسک همه کاره توت فرنگی و گلاب

 

ماسک همه کاره توت فرنگی و گلاب

 

از خواص گلاب این است که یکی از بهترین عصاره‌ها برای روشن کردن، درخشندگی و سلامت پوست است. ترکیب گلاب با توت فرنگی یک ماسک همه کاره توت فرنگی فوق‌العاده مؤثر است که پوست شما را روشن، نرم و درخشان می‌کند. در ادامه می‌توانید با روش درست کردن این ماسک آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک همه کاره توت فرنگی

 

  • توت فرنگی: ۴ عدد
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک همه کاره توت فرنگی و گلاب

 

برای درست کردن این ماسک همه کاره توت فرنگی باید توت فرنگی را بخارپز کنید. سپس آن را له کنید و با گلاب و ماست مخلوط کنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوستتان را با آب خنک بشویید.

 

۱۲- ماسک توت فرنگی و روغن زیتون برای ترمیم پوست خشک

 

 

اگر پوستتان خشک و کدر شده و به دنبال راهی برای افزایش نرمی و لطافت پوست هستید، پیشنهاد می‌شود این ماسک کار توت فرنگی و روغن زیتون مخصوص پوست‌های خشک را امتحان کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی مخصوص پوست خشک

 

  • توت فرنگی: ۴ عدد
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه: چند قطره

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی مخصوص پوست خشک

 

برای درست کردن این ماسک ابتدا باید توت فرنگی‌ها را له کنید.. سپس آن را با روغن زیتون، عسل و آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی کل صورت و گردن بمالید. در انتها پوستتان را با آب ولرم بشویید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک زیتون برای تقویت پوست و مو

 

۱۳- ماسک همه کاره توت فرنگی و آلوئه‌ورا برای پوست‌های نرمال

 

ماسک همه کاره توت فرنگی و آلوئه ورا برای پوست‌های نرمال

 

اگر پوست نرمالی دارید و دوست دارید از پوستتان در برابر آسیب و علائم پیری محافظت کنید، پیشنهاد می‌شود این ماسک همه کاره توت فرنگی و ژل آلوئه ورا را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک توت فرنگی می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و آلوئه‌ورا

 

  • توت فرنگی: ۴ عدد
  • ژل آلوئه ورا: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی و آلوئه‌ورا

 

برای درست کردن این ماسک باید توت فرنگی له شده را با ژل آلوئه‌ورا و عسل ترکیب کنید، از انواع عسل می‌توانید استفاده کنید. سپس ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی تمام صورت و گردن خود بگذارید. در انتها پوست را با آب خنک بشویید. برای اثربخشی بهتر می‌توانید هر ۳ روز یک بار از این ماسک استفاده کنید.

 

۱۴- ماسک توت فرنگی و خیار برای آبرسانی پوست

 

ماسک توت فرنگی و خیار برای آبرسانی پوست

 

هیدراته کردن پوست برای نرمی، درخشندگی و لطافت پوست شما اهمیت زیادی دارد و جلوی ایجاد چین و چروک‌های پوستی را می‌گیرد. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک توت فرنگی و خیار آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک توت فرنگی و خیار

 

  • توت فرنگی: ۳ عدد
  • خیار: ۴ حلقه

 

طرز تهیه ماسک توت فرنگی و خیار

 

برای تهیه این ماسک آبرسان باید توت فرنگی و خیار را به وسیله مخلوط‌کن ترکیب کنید. سپس ماسک را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها پوستتان را با آب سرد بشویید. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود هفته‌ای ۲ تا ۳ بار از این ماسک استفاده کنید.

 

۱۵- ماسک همه کاره توت فرنگی برای مو

 

ماسک همه کاره توت فرنگی برای موها

 

اگر به دنبال یک ماسک موی مؤثر و مفید برای موهایتان هستید، پیشنهاد می‌شود این ماسک بی‌نظیر را امتحان کنید. ترکیب توت فرنگی با روغن نارگیل می‌تواند موهای شما را نرم و درخشان کند و حالت پذیری موها را افزایش دهد. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن این ماسک توت فرنگی برای موها آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک همه کار توت فرنگی برای مو

 

  • توت فرنگی: ۲ عدد
  • روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک همه کاره توت فرنگی برای مو

 

برای درست کردن انواع ماسک توت فرنگی قبل از هر کاری باید توت فرنگی‌ها را له کنید.  توت فرنگی له شده را با روغن نارگیل و عسل ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی سرتان قرار دهید. در انتها موها را با آب خنک بشویید.

 

سوالات متداول

 

مهم‌ترین خاصیت ماسک صورت توت فرنگی چیست؟

 

ماسک توت فرنگی دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند جوش‌های صورت را درمان کند. این ماسک به روشن شدن و درخشندگی پوست کمک می‌کند و پیر شدن پوست را به تعویق می‌اندازد.

 

ماسک توت فرنگی برای سفید شدن پوست چطور تهیه می‌شود؟

 

برای تهیه ماسک سفید کننده پوست با توت فرنگی از ترکیب توت فرنگی له شده با ماست استفاده می‌شود.

 

منابع: byrdie، helloglow، stylecraze، beautifulhameshablog

 

کالابرگ الکترونیک