طرز تهیه بامیه سوخاری با سس مخصوص در ۷ مرحله آسان

طرز تهیه بامیه سوخاری با سس مخصوص در ۷ مرحله آسان


21 تیر 1403 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بامیه سوخاری با سس مخصوص در ۷ مرحله آسان

بامیه سوخاری برای دورچین غذا یک گزینه مناسب است. درواقع سوخاری کردن بامیه یکی از گزینه‌های متفاوت طبخ بامیه است. بامیه سوخاری در دسته فست فودهای بدون گوشت قرار می‌گیرند که روش پخت آسانی دارد و به سادگی طبخ می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه بامیه سوخاری با سس مخصوص می‌پردازیم و نکات مهم طرز تهیه این غذا با بامیه و فوت و فن‌های سوخاری کردن را به شما می‌گوییم.


مواد لازم برای تهیه بامیه سوخاری ترد و خوشمزه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بامیه ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری  ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
پودر سیر و فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار کافی

 

مواد اولیه برای سس مخصوص بامیه سوخاری

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماست ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ۱ حبه
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
شوید تازه یا شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری شوید تازه (یا ۱ قاشق مرباخوری خشک)

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه: ۱۰ دقیقه
مدت زمان تهیه بامیه سوخاری: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه بامیه سوخاری مخصوص رستورانی

مراحل طرز تهیه بامیه سوخاری مخصوص رستورانی
بامیه سوخاری یک پیش غذای رستورانی است که به سادگی می‌توانید در منزل تهیه کنید و در مهمانی‌های و مجالس آن را سرو کنید. ضمن آنکه این مدل از طبخ بامیه به مذاق بچه‌ها و کسانی که طعم بامیه را دوست ندارند هم خوش می‌آید. برای تهیه بامیه سوخاری در منزل قدم به قدم مطابق دستور تهیه زیر پیش بروید.

مرحله اول: بامیه‌ها را آماده کنید

بامیه‌ها را پاک کنید. برای این کار قسمت انتهایی آن را جدا کنید. سپس بامیه‌ها را چند بار بشویید و آبکشی کنید. بعد از شستشوی نهایی چند دقیقه‌ای آنها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافه‌شان کاملا خارج شود.

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را بشکنید و هم بزنید

۲ عدد تخم مرغ را در ظرفی مناسب بشکنید. تخم مرغ‌ها را با همزن و یا چنگال مرتبا بهم بزنید تا یکدست شوند و از حالت لختگی خارج شوند.

شما می‌توانید تخم مرغ را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده + تصاویر پیچیدن نان سمبوسه

مرحله سوم: آرد سوخاری را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه بامیه سوخاری، آرد سوخاری را در یک ظرف بزرگ بریزید و نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را به آن اضافه کنید. آرد سوخاری را با این ادویه‌ها ترکیب کنید.

شما می‌توانید انواع ادویه شامل نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و پودر سیر و همچنین آرد سوخاری را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم: روغن را داغ کنید

در یک ماهیتابه گرد و عمیق و یا در یک قابلمه مقدار مورد نیاز از روغن را بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا کاملا داغ شود. مقدار روغن باید نسبتا زیاد باشد به طوری که بامیه‌ها در آن شناور بمانند.

شما می‌توانید روغن سرخ کردنی را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم: بامیه‌ها را برای سرخ کردن آماده کنید

در فاصله داغ شدن روغن بامیه‌ها را یکی یکی ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. این کار را دو بار انجام دهید تا مطمئن شوید آرد سوخاری بیشتری به تخم مرغ چسبیده است.

مرحله ششم: بامیه‌ها را سرخ کنید

بعد از آنکه تمام بامیه‌ها را به تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته کردید باید آنها را سرخ کنید. در این مرحله از طرز تهیه بامیه سوخاری باید اطمینان حاصل کنید که روغن کاملا داغ شده باشد. بعد از حصول اطمینان از داغ شدن روغن بامیه‌ها را در روغن گذاشته و فرصت دهید تا کاملا سرخ شوند.

مرحله نهایی: بامیه سوخاری را سرو کنید

در نهایت زمانی که بامیه‌ها در روغن طلایی شدند باید آنها را از روغن خارج کنید. بامیه‌های سوخاری را روی توری قرار دهید یا یک دستمال حوله‌ای در بشقاب بگذارید و بامیه‌های سوخاری را روی آن بچینید. به این ترتیب بامیه سوخاری را به تنهایی و یا به عنوان دورچین غذاهای دیگر سرو کنید.

طرز تهیه سس مخصوص بامیه سوخاری

بامیه‌ای که به شکل سوخاری طبخ شود علاوه بر حفظ خواصش، برای بیشتر ذائقه‌ها خوشایند خواهد بود. شما می‌توانید با تهیه یک سس مخصوص در خانه، طعم لذیذ بامیه سوخاری را خوشمزه‌تر می‌کند. برای تهیه این سس آسان و لذیذ کافی است سیر را له کنید یا رنده ریز کنید تا به صورت پوره درآید. سپس سیر و ماست را در یک ظرف مناسب ترکیب کنید.

نمک و شوید خشک یا شوید تازه را نیز به ترکیب سیر و ماست اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به خوبی مخلوط کنید تا عطر و طعم مزه‌ها به خورد هم بروند. سس مخصوص شما آماده است. این سس را در کنار بامیه سوخاری سرو کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

شما می‌توانید ماست و شوید خشک را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه بامیه سوخاری ترد و رستورانی

  • نکات مهم در طرز تهیه بامیه سوخاری ترد و رستورانیدر تهیه بامیه سوخاری بنا بر ذائقه می‌توانید فلفل قرمز و پودر سیر را به ترکیب ادویه‌های مورد نیاز در طبخ این غذا بیفرائید ولی اگر طعم تندی یا طعم سیر را دوست ندارید آن‌ها را حذف کنید.
  • به جای تهیه سس مخصوص خانگی می‌توانید بامیه سوخاری را با سس کچاپ، فرانسوی، سس خردل و سس رنچ نیز سرو کنید. برای خرید انواع سس مانند کچاپ، فرانسوی، خردل و ررنچ به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام نمایید.
  • اگر میزان روغن به اندازه نباشد و بامیه‌ها در آن غوطه‌ور نباشند، بامیه‌های سوخاری یکدست سرخ نمی‌شوند و بافت آن سفت و نپخته خواهد ماند.
  • علاوه بر افزودن ادویه به آرد سوخاری، می‌تواند انواع ادویه مانند پودر زنجیبل، پودر سیر و … را بنا بر ذائقه خود به بامیه اضافه کنید و سپس آن را به تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته کنید.
  • هنگام جدا کردن نوک انتهای بامیه، آن را خیلی کوتاه نکنید چون ممکن است در هنگام پخت محتویات درون بامیه خارج شود و به بافت بامیه آسیب برسد.
  • در طرز تهیه بامیه سوخاری ترجیحا از از بامیه‌های درشت استفاده کنید، اگرچه بامیه‌های ریز بافت منسجم‌تری دارند و زودتر می‌پزند اما مناسب سوخاری کردن نیستند.
  • در طبخ انواع غذاها با بامیه مانند بامیه سوخاری کیفیت بامیه مورد استفاده بسیار مهم است. از بامیه تازه با بافت منسجم و بدون زدگی استفاده کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه برنج گل کلم با مرغ مرحله به مرحله

فوت و فن‌های خوشمزه‌ شدن بامیه سوخاری ترد و رستورانی

چرا در تهیه بامیه سوخاری، بامیه‌ها خوب پخته نمی‌شوند؟

اگر بامیه‌ها خیلی درشت باشند هنگام سرخ کردن بامیه داخل آنها خوب نمی‌پزد. اگر فکر می‌کنید بامیه‌های شما خیلی درشتند و ممکن است هنگام طبخ نپزند، می‌توانید ابتدا آنها را کمی آبپز کنید.

با چه ترفندی بامیه‌ سوخاری بیشتر پف می‌کنند؟

برای آنکه بامیه سوخاری پف کند کافی است به آرد سوخاری یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر اضافه کنید.

چرا بافت بامیه سوخاری خمیری و نرم می‌شود؟

به دلیل آنکه از روغن مناسب استفاده نمی‌شود. برای آنکه بافت بامیه کریسپی و ترد شود باید حتما آن را با روغن مایع سرخ‌کردنی سرخ کرد.

 

محصولات مرتبط