عادت های جالب رهبران و کارآفرینان موفق جهان

عادت های جالب رهبران و کارآفرینان موفق جهان


4 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
عادت های جالب رهبران و کارآفرینان موفق در جهان

آیا از عادت های جالب رهبران و کارآفرینان موفق جهان چیزی شنیده اید؟ آیا از برنامه های روزانه، صبح، ظهر و یا شب افراد مبتکر و نوآور در جهان خبر دارید و استفاده می کنید؟ در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به عادت های رهبران و کارآفرینان موفق در جهان انداخته ایم.

کارآفرینان و رهبران بزرگ حوزه فناوری و نوآوری در حال تغییر جهان هستند. شاید نگاه کردن به نوع زندگی آن ها کار چندان بیهوده ای نباشد. صرف نظر از حوزه کاری و مورد علاقه این رهبران همه آن ها در یک چیز مشترک هستند. آن ها توانایی تبدیل ایده به امپراتوری را دارند. اما سوال اینجاست که آن ها چطور این کارها را انجام داده اند و این رشد و توسعه شخصیتی و فردی چگونه رخ داده است؟ پاسخ بسیار ساده است، با تلاش زیاد و در برخی موارد با تحرکات شخصی.

 

 

عادت های مارک زاکربرگ به عنوان یکی از رهبران و کارآفرینان موفق در جهان

 

عادت های مارک زاکربرگ به عنوان یکی از رهبران و کارآفرینان موفق در جهان

 

بنیان گذار و مدیرعامل فیسبوک هر روز یک لباس مشخص می پوشد. او که یکی از کارآفرینان و رهبران موفق در جهان است، عادت دارد تا همیشه یک هودی یا تیشرت خاکستری و شلوار جین خارج از مد می پوشد. او می گوید این کار را انجام می دهد چرا که نمی خواهد با هیچ فکر اضافه ای، حتی فکر کردن در مورد پوشش و لباس هایش ذهنش را درگیر کند. زاکربرگ در یک مصاحبه گفته است، من واقعا در موقعیت خوب و در شرایط شانس قرار دارم. هر روز که بیدار می شوم، به بیش از یک میلیارد نفر خدمت می کنم. او می گوید احساس می کنم اگر ذهن و انرژی ام را صرف چیزهای احمقانه و ناخوشایند در زندگی کنم، کار خود را به خوبی انجام نخواهم داد.

 

بیشتر بخوانید » موفق ترین مردان کارآفرین در حوزه فناوری « 

 

 

عادت شِریل سَندبِرگ، به عنوان یکی از رهبران و کارآفرینان موفق جهان

 

عادت شِریل سَندبِرگ، به عنوان یکی از رهبران و کارآفرینان موفق جهان

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

شریل سندبرگ یکی از رهبران موفق در جهان است. او مدیر حوزه فناوری، کنشگر و نویسنده آمریکایی است. سندبرگ که مدیر ارشد عملیات فیسبوک است، نخستین زن در هیئت مدیره فیسبوک نیز محسوب می شود. او به عنوان یکی از کارآفرینان موفق جهان در سال ۲۰۱۲ در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهانی در مجله تایم قرار گرفت. سندبرگ می گوید یکی از عادت های رفتاری او این است که هر شب همه چیز را از برق می کشد. او در مصاحبه ای با یو اس ای تودی گفته است که هر شب قبل از خواب تلفن خود را خاموش می کند. اگر چه این کار کمی برایش سخت است اما هر شب آن را انجام می دهد. شریل می گوید هدفش از این کار این است تا بتواند یک خواب کاملا راحت داشته باشد. او می گوید اما هر شب قبل از خاموش کردن و از برق کشیدن همه چیز ایمیل خود را چک می کند و به محض بیدار شدن نیز این کار را انجام می دهد.

حتما بخوانید  39 حقیقت جالب در مورد چپ دست‌ها که قطعا نمی‌دانستید

 

عادت سالم مدیر عامل توییتر به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

عادت سالم مدیر عامل توییتر به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

جک دورسی، به عنوان مدیر عامل توییتر و یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان، عادت دارد تا هر روز روی ذهن و بدن خود کار کند. او می گوید هر روز ساعت ۵ صبح بیدار می شود. بعد از بیدار شدن مدیتیشن می کند. در عین حال روزانه به خاطر اینکه خستگی ۱۸ ساعت کار را از بین ببرد، ۷ دقیقه می دود. دورسی می گوید من به دنبال ساختن بسیاری از روتین ها و روال های سازگار با بدن خودم هستم. برای بهبود وضعیت جسمی و ذهنی ام، هر روز به این روتین ها اهمیت داده و آن ها را انجام می دهم.

 

بیشتر بخوانید » داستان شکل گیری موفق ترین استارتاپ های دنیا «

 

 

عادت موج سواری ریچارد برانسون، سرمایه گذار بریتانیایی و از جمله موفق ترین کارآفرینان جهان

 

عادت موج سواری ریچارد برانسون، سرمایه گذار بریتانیایی و از جمله موفق ترین کارآفرینان جهان

 

ریچارد برانسون از جمله موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان است. او رییس و بنیان گذار شرکت های ویرجین است. برانسون در لیست ثروتمندترین افراد جهان از دید مجله فوربس قرار دارد. عادت جالب رفتاری او موج سواری است. برانسون معمولا صبح ها موج سواری می کند. او می گوید این کار یکی از مزایای میلیاردر بودن در من است.

 

عادت خواب جف بزوس به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

عادت خواب جف بزوس به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

جف بزوس که در دسته ثروتمندترین رهبران و کارآفرینان جهان قرار دارد، عادت جالبی دارد. او می گوید در خواب کم نمی گذارد. مدیرعامل آمازون در مصاحبه اخیر خود در روزنامه وال استریت ژورنال در مورد عادت خواب خود می گوید اگر ۸ ساعت بخوابم، در تمام طول روز احساس خیلی بهتری دارد. بزوس که یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان محسوب می شود، در سال ۲۰۲۰ پس از ایلان ماسک با ۲۰۵ میلیارد دلار ثروت به نخستین فردی تبدیل شد که بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد. او با راه اندازی آمازون دات کام نقش مهمی در زمینه رشد تجارت الکترونیک در جهان ایفا کرد.

 

بیشتر بخوانید » داستان زندگی موفق ترین کارآفرینان دنیا «

 

 

عادت اپرا وینفری به عنوان یکی از موفق ترین زنان در میان رهبران و کارآفرینان جهان

 

عادت اپرا وینفری به عنوان یکی از موفق ترین زنان در میان رهبران و کارآفرینان جهان

 

اپرا وینفری برای تواضع و فروتنی بیش از حد ارزش قائل است. این هنرپیشه و مجری برنده جایزه اسکار یکی از مشهورترین و مطرح ترین مجری های تلویزیونی آمریکایی و جهان است. او که یکی از رهبران و کارآفرینان موفق در جهان محسوب می شود، در لیست ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی تبار قرن بیستم قرار گرفته است.

او می گوید در گذشته بسیار ساکت و ماخوذ به حیا بوده است. او عادت به صحبت کردن در مورد خودش نداشته است. حتی زمانی که در ۹ سالگی، مردی از اقوام به او تعرض کرد در مورد این مسائل با کسی صحبت نکرد. او طی مصاحبه ای با اشاره به عادت تواضع، شکسته نفسی و محجوبیت خود در گذشته می گوید حالا دیگر این چنین نیستم و این چنین رفتار نخواهم کرد.

حتما بخوانید  10 دلیل که نشان می‌دهد شما در هر سنی به رشد شخصیت نیاز دارید

 

 

دگرگونی و تغییر در زندگی دیگران

 

اپرا وینفری شو تلویزیونی خود را به مدت ۲۵ سال پخش کرد و در سال های آخر این شو در ۱۴۵ کشور جهان پخش می شد. او تغییرات بنیادینی در ژانر گفتگوهای تلویزیونی ایجاد کرد. وینفری در مورد برنامه تلویزیونی خود می گوید: هدفم از اجرای این برنامه، این بود که به وسیله رسانه تلویزیون مردم را تشویق کنم و سطح آگاهی آن ها را بالا ببرم. حالا در ادامه مسیر دریافته ام که ماموریتم دگرگونی  و تغییر در زندگی دیگران است. این که به دیگران کمک کنم تا خودشان را جور دیگری ببینند.

 

بیشتر بخوانید » راز موفقیت موفق ترین و ثروتمندترین زنان کارآفرین « 

 

 

عادت های عجیب بنیان گذار اپل به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

عادت های عجیب بنیان گذار اپل به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

استیو جابز که یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان محسوب می شد، علاقه زیادی به گوش دادن به موسیقی داشت. او در عین حال اخلاق ها و عادت های ناپسندی هم داشت. تا جایی که خیلی ها حاضر بودند تا به خاطر اخلاق های نامناسبش برای یک بار نهار خوردن در کنار او ۶۰۰ هزار دلار بپردازند. دیوید بلک یکی از مهندسین اپل می گوید وقتی او وارد کافه تریای اپل می شد، بعد از ۱۵ دقیقه همه اتاق را ترک می کردند، چرا که هیچ کس آمادگی شوخی های وحشتناک او را نداشت.

 

 

در دام تعصب نیفتید

 

جابز در عین حال معتقد بود که باید با خود صادق بود. او در نخستین سخنرانی فارغ التحصیلی اش در دانشگاه استنفورد گفت: زمان شما بسیار محدود است. در دام تعصب نیافتید و با خود صادق باشید. تعصب به معنای زندگی بر اساس اندیشه های دیگران است. اعضای هیئت مدیره اپل یکی از عادت های رفتاری او را عصبانیت بیش از حدش عنوان کردند. تا جایی که رفتار او باعث شد تا در شرایط ناپایداری در شرکت اپل قرار بگیرد.

 

عادت خواب ایلان ماسک به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

عادت خواب ایلان ماسک به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان جهان

 

ایلان ماسک یک عادت جالب دارد. او می گوید باید در نقشی که قرار دارید به خوبی عمل کنید. او معتقد است نقش اش به عنوان یکی از موفق ترین رهبران و کارآفرینان در جهان به گونه ای است که ترکیبی از کنجکاوی و مثبت اندیشی است. ماسک در یک مصاحبه در مورد عادت های مثبتش می گوید، هر صبح که بیدار می شوم به آینده بهتر فکر می کنم. وقتی از خواب بیدار می شوم، فکر می کنم که روز خوبی است و باید انتظار اتفاقات خوب را داشت. اگر در غیر این صورت باشد، اتفاق های مثبتی نخواهد افتاد.

ایلان ماسک که جزو ۱۰ شخصیت برجسته جهان فناوری محسوب می شود، یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. او بنیان گذار شرکت های تسلاموتورز، پی پال، اسپیس ایکس و… است.

 

 

منبع: .entrepreneur

 

 

کالابرگ الکترونیک