موفق ترین مردان کارآفرین جهان در حوزه فناوری و تکنولوژی و تجارت

موفق ترین مردان کارآفرین جهان در حوزه فناوری و تکنولوژی و تجارت


25 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نگاهی به موفق ترین مردان کارآفرین جهان ایلان ماسک زاکربرگ بیل گیتس جف بزوس

موفق ترین مردان کارآفرین جهان کسانی نیستند جز آن هایی که در راه اهداف کارآفرینی تلاش و مسئولیت پذیری زیادی داشتند. آن ها برای رسیدن به هدف مشتاقانه تلاش کردند و موفق شدند تا در مسیر تلاش خود افراد زیادی را همگام با خود قرار دهند. اما ویژگی این افراد چیست؟ شاید مسئولیت پذیری زیاد و چشم اندازی خوش بینانه از مهم ترین ویژگی های آن ها باشد. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به برخی از موفق ترین مردان کارآفرین در جهان که در حوزه فناوری و تجارت آنلاین هم نام هایی تاثیرگذارند انداخته ایم.

بیل گیتس یکی از موفق ترین مردان کارآفرین در جهان

 

بیل گیتس یکی از موفق ترین مردان کارآفرین در جهان

 

اگر بیل گیتس را به عنوان یکی از موفق ترین مردان کارآفرین نمی شناسید، احتمالی کمپانی بزرگ او را بشناسید. مایکروسافت شرکتی است که بیل گیتس با تلاش زیاد تاسیس کرد. داستان بیل گیتس به عنوان یک کارآفرین برای بسیاری از افراد جذاب است. او تحصیلات در دانشگاه هاروارد را رها کرد و به دنبال رویای خود در آینده رفت. او در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد.

 

دارایی خالص گیتس در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۶ میلیارد دلار تخمین زده شد و در همان سال به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد. شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۵ درآمدی معادل ۳۹ میلیارد دلار داشت. گیتس در مایکروسافت توانست برای حدود ۶۱ هزار نفر در بیش از ۱۰۲ کشور جهان کارآفرینی کند.

 

بیشتر بدانید » موفق ترین زنان کارآفرین جهان « 

 

 

ایلان ماسک یکی از جاه طلب ترین و موفق ترین مردان کارآفرین

 

ایلان ماسک یکی از جاه طلب ترین و موفق ترین مردان کارآفرین

 

استدلال سنتی توصیه می کند برای تبدیل کردن یک چشم انداز به یک تجارت و بیزینس موثر، باید در یک حوزه و یا صنعت واحد تمرکز کرد. با این حال ایلان ماسک به عنوان یکی از موفق ترین مردان کارآفرین این استدلال را می شکند. او با تنوعی از مهارت ها، با سازمان های مختلف همکاری کرده است. ماسک با تولد کمپانی تسلا انبوهی از محصولات در زمینه حمل و نقل هوایی ایجاد کرد. او مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخصی معروف در تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی است. ماسک جزو ۱۰ شخصیت تاثیرگذار در فناوری محسوب می شود.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

او بنیان گذار شرکت هایی چون تسلا موتورز و پی پال بوده است. ماسک همچنین بنیان گذار اسپیس ایکس و مدیر فنی این کمپانی بوده است. ایلان ماسک در ژانویه ۲۰۲۱ با ۲۰۹ میلیارد دلار دارایی ثبت شده به عنوان نخستین فرد ثروتمند جهان شناخته شد. ماسک دومین کارآفرین در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از یک میلیارد دلار ایجاد کند. ماسک زندگی کاری خود را بر مبنای تکنولوژی های فضایی و انرژی های جایگزین قرار داده است.

 

 

بیشتر بدانید » پولدارترین زنان جهان در سال ۲۰۲۰ « 

حتما بخوانید  3 استراتژی موثر در رشد پادکست که کارآفرینان باید بدانند

 

 

ریچارد برانسون در جمع موفق ترین مردان کارآفرین جهان

 

ریچارد برانسون در جمع موفق ترین مردان کارآفرین جهان

 

ریچارد برانسون، تاجر و کارآفرین انگلیسی شهرت خود را با تاسیس شرکت ویرجین به دست آورد. شرکت برانسون اکنون بیش از ۴۰۰ زیرمجموعه دارد. او در سال ۲۰۰۰ میلیادی نشان شوالیه را به خاطر کارآفرینی و فعالیت های ستودنی اش در زمینه تجارت از باکینگهام دریافت کرد. او بعدها به سمت کار مورد علاقه اش یعنی هوافضا رفت و ویرجین گالکتیک را تاسیس کرد. در سال ۲۰۱۷ دارایی های برانسون بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد شد. برانسون در صنایع حفاظت از محیط زیست نیز فعالیت کرده است. او شرکت ویرجین فیول را برای تامین سوخت با قیمت پایین برای هواپیماها تاسیس کرد. او جوایز متعددی در زمینه فعالیت در حوزه هوافضا و موسیقی دریافت کرده است. انجمن کسب و کار صلح در نروژ در سال ۲۰۱۴ جایزه خود را به برانسون اهدا کرد و مجله ساندی تایمز در همان سال برانسون را به عنوان فرد اول کارآفرین در پنج دهه گذشته معرفی کرد.

نگاهی به داستان زندگی موفق ترین کارآفرینان دنیا در سال ۲۰۲۰

 

 

جف بزوس یکی از موفق ترین مردان کارآفرین دنیای ما

 

جف بزوس یکی از موفق ترین مردان کارآفرین دنیای ما

 

با تاسیس آمازون و رشد آن جف بزوس به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین کارآفرینان شناخته شد. او پیشگام تجارت آنلاین بود. سال ۱۹۹۴ جف بزوس ۳۰ سال داشت. او مثل بسیاری از رهبران کنونی دنیای دیجیتال، پتانسیل نامحدود اینترنت را در بهترین زمان ممکن درک کرد و آن را بنیان کسب‌وکار خود قرار داد. او در ابتدای کار آمازون دفتر کار کوچکی را در گاراژ خانه‌اش برپا کرد. در ابتدا فقط چند کارمند داشت. آن‌ها کار روی نرم‌افزار سایت را شروع کردند. تست بتای سایت با مشارکت ۳۰۰ نفر با موفقیت انجام و درجولای سال ۱۹۹۵ سایت Amazon.com‌ رسما متولد شد.

 

به مدت هشت سال بزوس توانست مشتریان آمازون را در لیست راضی ترین مشتریان در آمریکا قرار دهد. او بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین در جهان را به گونه ای راه اندازی کرد که در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی به عنوان دومین فرد ثروتمند در جهان شناخته شد. بزوس در سال ۲۰۱۳ روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرد. او ۱۰ میلیارد از ثروت خود را صرف تغییرات اقلیمی کرده است.

 

در سال ۲۰۲۰ همزمان با پاندمی کرونا خریدهای اینترنتی بر بستر تجارت الکترونیک رشد چشم گیری پیدا کرد. بنیان گذار شرکت آمازون ثروتش در آوریل ۲۰۲۰ به میزان ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافت. در همان زمان سهام آمازون به بالاترین نرخ خود رسید. حالا بزوس با ۱۶۲ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است. دارایی او در نوامبر ۲۰۲۰ حدود ۱۸۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. موسس آمازون یکی از نخستین سرمایه گذاران گوگل است. او در سال ۱۹۹۸ حدود ۲۵۰ هزار دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد. بزوس علاوه بر این در سازمان های خیریه و شرکت های غیرانتفاعی نیز سرمایه گذاری های خوبی کرده است.

 

مارک زاکربرگ یکی از معروف ترین و موفق ترین مردان کارآفرین

 

مارک زاکربرگ یکی از معروف ترین و موفق ترین مردان کارآفرین

 

مارک زاکربرگ که امروز بیش از ۵۵ میلیارد دلار دارایی دارد، یکی از موفق ترین مردان کارآفرین در جهان و از افراد تاثیرگذار حوزه فناوری محسوب می شود. زاکربرگ معتقد است که بزرگ ترین خطر ریسک نکردن است. او یک ذهنیت شجاع و مکتشف دارد. زاکربرگ که موسس بزرگ ترین شبکه اجتماعی در جهان است در سال ۲۰۰۴ فیس بوک را راه اندازی کرد. هنگامی که شمار کاربران فیس بوک از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت، شرکت های زیادی برای خرید آن رقابت می کردند. یاهو برای خرید فیس بوک ۹۰۰ میلیون دلار پیشنهاد داد. در نهایت در سال ۲۰۰۷ مایکروسافت با پرداخت ۲۴۰ میلیون دلار ۱.۶ درصد از سهام مایکروسافت را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۳ حجم معادلات در گردش فیسبوک نزدیک به ۸ میلیارد دلار بود. نرخ رشد این شرکت طی سه سال ۶ برابر شده بود. زاکربرگ در سال ۲۰۱۰ در سن ۲۶ سالگی به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۵ با ثروتی معادل ۴۰ میلیارد دلار در جایگاه هفتم ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفت.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «10 اشتباه نابخشودنی در بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر

 

زاکربرگ می گوید سریع حرکت کن، همه چیز را بر هم بریز تا زمانی که این کارها را نکنید پیشرفت نخواهید کرد. زاکربرگ در مسیر ثروت در همان سال های اولیه، میلیون ها دلار صرف اقدامات بشر دوستانه کرد. پس از به دنیا آمدن دخترش، او و همسرش عهد کردند که ۹۹ درصد سهام فیس بوک خود را بهبود پتانسیل های انسانی، برابری و توسعه جهانی اختصاص دهند.

 

درباره سایمون سینک مشهورترین سخنران انگیزشی دنیا

 

 

جک ما، موسس گروه علی بابا، یکی از موفق ترین مردان کارآفرین جهان

 

جک ما، موسس گروه علی بابا، یکی از موفق ترین مردان کارآفرین جهان

 

مایون معروف به جک ما، موسس گروه علی بابا در دسته موفق ترین مردان کارآفرین جهان قرار دارد. او را می توان به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین تجار قلمداد کرد. گفته می شود جک ما منبع الهام بخش افراد زیادی بوده است. او سخنرانی ها و آموزش های متعددی برای تربیت مدیران و کارآفرینان شبیه خود صورت داده است. جک ما پیش از آشنایی با اینترنت شغل های مختلفی را امتحان کرد و در اکثر آن ها ناموفق بود. او از جمله افرادی بود که در مصاحبه برای کار در نمایندگی KFC رد شد. او چندین بار برای کار در دانشگاه هاروارد اقدام کرد اما در آن هم نا موفق بود. جک ما تعداد مصاحبه هایی که در آن ها رد شده است نزدیک به ۳۰ عدد عنوان کرده است.

 

در نوامبر سال ۲۰۱۲ حجم معاملات علی بابا، شرکتی که جک ما بنیان گذار آن بود، به بیش از یک تریلیون یوآن رسید. همین موضوع باعث شد تا او لقب مرد تریلیون یوآنی را به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۰۴ تلویزیون مرکزی چین، ما را به عنوان یکی از ده رهبر کسب و کار انتخاب کرد. انجمن جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۵ او را به عنوان رهبر جوان جهانی انتخاب کرد. او بعدها لقب یکی از ۲۵ تاجر برتر آسیا را از آن خود کرد. موسس علی بابا همچنین در میان ۳۰ مدیرعامل برتر جهان قرار گرفته است. او می گوید: هیچ گاه تسلیم شرایط نشوید، اگر امروز همه چیز سخت است، فردا سخت تر خواهد شد. اما پس فردا روز زیبایی در انتظار شما خواهد بود.

 

 

منبع: afterschoolafrica

 

کالابرگ الکترونیک