طرز تهیه کوکی رژیمی به ۲ روش بدون شکر

طرز تهیه کوکی رژیمی به ۲ روش بدون شکر


23 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکی رژیمی

خوردن انواع شیرینی و کوکی در خانه لذت زیادی دارد، مخصوصاً اگر این کوکی ها به صورت خانگی و به دست خودتان درست شده باشد. به هر حال همه ما گاهی به دلیل کالری زیاد از درست کردن کوکی و شیرینی در خانه اجتناب می کنیم. اما شما می توانید با درست کردن کوکی رژیمی بدون شکر و یا با شکر و روغن بسیار کم یک کوکی کم کالری و سالم تهیه کنید. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با ۲ روش طرز تهیه کوکی رژیمی آشنا شوید.

 

 

طرز تهیه کوکی رژیمی با عسل

 

طرز تهیه کوکی رژیمی با عسل

 

مدت زمان آماده سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

 

 

مواد لازم برای ۱۶ نفر

 

عسل: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته دار

روغن نارگیل: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: ۱ عدد بزرگ

وانیل: ۱ قاشق چای خوری

جو پرک: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

آرد گندم کامل یا آرد همه منظوره: نصف لیوان فرانسوی دسته دار

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

کشمش: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار

چیپس شکلاتی: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار

 

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ گرم کردن فر و چرب کردن سینی فر

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی رژیمی با عسل باید فر را روشن کنید تا داغ شود. فر را با دمای حدود ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. سپس روی سطح سینی فر یک کاغذ روغنی قرار دهید و با برس کمی روی کاغذ روغنی را چرب کنید و کنار بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کوکی کره ای و گردویی با چیپس شکلات «

 

 

مرحله دوم؛  ترکیب کردن همه مواد کوکی

 

در این مرحله از طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر باید در یک کاسه بزرگ، عسل، روغن نارگیل، تخم مرغ و عصاره وانیل را ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. در یک کاسه دیگر نیز مواد خشک را با هم ترکیب کنید. در انتها مواد خشک را به مواد تر اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

ترکیب کردن همه مواد کوکی

 

مرحله سوم؛ پخت کوکی رژیمی

 

بعد از این که خمیر کوکی رژیمی آماده شد، در این مرحله از طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر باید مقداری از خمیر را بردارید و با قاشق به آرامی روی کاغذ روغنی که چرب کردید، بریزید. بهتر است خمیر را خیلی ضخیم و یا خیلی نازک نگیرید تا کوکی شما به اندازه باشد و به خوبی مغز پخت شود. بعد از اینکه تمام کوکی ها را داخل سینی فر ریختید، باید سینی را برای ۱۰ دقیقه در فر بگذارید. سپس سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید کوکی ها سرد شوند. بعد می توانید آن ها را با چای یا شیر میل کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه دسر عیش السرایا مجلسی بدون پخت و در فر

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کوکی لاهیجان گردویی و کشمشی «

 

 

طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک و موز

 

طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک و موز

 

مواد لازم

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

موز رسیده: ۲ عدد متوسط

جو پرک: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: ۱ عدد

پودر نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری

دارچین: نصف قاشق غذاخوری

گردو: ۲ قاشق غذاخوری

شکلات تلخ خرد شده یا چیپس شکلاتی: نصف قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ له کردن موزها

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی رژیمی با جو پرک و موز باید موزها را پوست بگیرید. سپس موزها را داخل یک کاسه بریزید و با پشت چنگال یا گوشت کوب خوب له کنید. برای اینکه کارتان راحت تر شود، می توانید از گوشت کوب برقی نیز استفاده کنید.

 

 

مرحله دوم؛ گرم کردن فر

 

بعد از اینکه موزها را له کردید، بهتر است در این مرحله از طرز تهیه کوکی رژیمی با جو دو سر، فر را گرم کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. اجازه دهید فر تا آماده شدن خمیر کوکی کاملاً داغ شود. یک لایه کاغذ روغنی هم روی سینی فر قرار دهید و آن را از فر خارج کنید. تا بعد از قرار دادن خمیر کوکی آن را مجدداً در فر بگذارید.

 

گرم کردن فر

 

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد کوکی رژیمی

 

در این مرحله از طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر باید جو پرک را به موزهای له شده اضافه کنید. مواد را خوب ترکیب کنید. سپس تخم مرغ، پودر نارگیل، دارچین و شکلات خرد شده را به سایر مواد اضافه کنید. مواد را آن قدر هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کوکی با شکر قهوه ای «

 

 

مرحله چهارم؛ گذاشتن خمیر کوکی در سینی فر

 

بعد از آماده شدن خمیر کوکی رژیمی باید هر بار به اندازه یک گردو از مواد کوکی بردارید. آن را با دست حالت دهید و به صورت کوکی های کوچک شکل دهید. سپس خمیر را با فاصله داخل سینی فر بچینید.

 

گذاشتن خمیر کوکی در سینی فر

 

مرحله پنجم؛ پختن کوکی رژیمی با جو

 

در این مرحله از طرز تهیه کوکی رژیمی فر کاملاً داغ شده و برای پخت کوکی ها آماده است. سینی فر را داخل فر قرار دهید. اجازه دهید کوکی ها برای ۱۵ دقیقه در فر پخته شوند. اگر دوست دارید سطح کوکی ها طلایی شود می توانید در انتهای مراحل پخت برای چند دقیقه کوتاه شعله بالای فر را نیز روشن کنید. بعد از اینکه کوکی ها کاملاً پختند، سینی را از فر خارج کنید. اجازه دهید کوکی های رژیمی تان کمی سرد شوند. سپس آن ها را به آرامی از سینی جدا کنید و در ظرف مورد نظرتان بچینید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی با سس مخصوص و خمیر ویژه

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کوکی قلبی برای ولنتاین «

 

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کوکی رژیمی

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کوکی رژیمی

 

  • برای درست کردن کوکی رژیمی می توانید به جای کشمش از ترکیب هل با ۱/۴ فنجان گردو یا هر ادویه و مغزی که دوست دارید استفاده کنید.

 

  • برای درست کردن کوکی رژیمی با کره بادام زمینی می توانید به جای موز له شده، چند قاشق کره بادام زمینی به خمیر کوکی اضافه کنید.

 

  • برای پخت کوکی رژیمی از فر برقی یا توستر استفاده می کنید، باید دمای فر را روی ۲۰ درجه پایین تر از دمای ذکر شده یعنی ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

 

  • برای درست کردن کوکی رژیمی در سولاردم باید از دکمه کانوکشن استفاده نمایید.

 

  • بنا به سلیقه خودتان می توانید مقداری بذر کتان خیس خورده و کنجد به کوکی اضافه کنید تا خواص آن بیشتر شود.

 

  • اضافه کردن بیکینگ پودر موجب می شود تا بافت کوکی شما نرم تر و پفی تر شود. حذف کردن بیکینگ پودر حالتی بیسکویتی به کوکی شما می بخشد.

 

  • طرز تهیه کوکی رژیمی با شیره انگور درست مثل روش اول درست کردن کوکی است. تنها باید به جای عسل از مقداری شیره انگور استفاده کنید. توجه داشته باشید که شیره انگور کمی رنگ کوکی را تیره می کند.

 

  • در طرز تهیه کوکی رژیمی با آرد جو می توانید به جای آرد معمولی یا سفید یا جو پرک از مقداری آرد جو استفاده نمایید.

 

  • طرز تهیه کوکی در ماهیتابه رژیمی هم بسیار ساده است. تنها باید سطح تابه رژیمی را کمی چرب کنید. سپس کوکی ها را با فاصله داخل ماهیتابه داغ قرار دهید. حال اجازه دهید کوکی های رژیمی شما با شعله بسیار کم به آرامی پخته شوند. برای درست کردن کوکی در تابه رژیمی بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید.

 

  • برای شیرین شدن کوکی رژیمی می توانید از تکه های خرما یا چیپس خرما نیز استفاده کنید.

 

  • می توانید این کوکی های رژیمی را تا چند روز داخل یک ظرف در بسته در دمای اتاق یا داخل یخچال نگهداری کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

درست کردن کوکی رژیمی در خانه بسیار راحت است. شما می توانید این کوکی های خوشمزه را با انواع مغزها و دانه ها و به روش های مختلفی تهیه کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر شیرینی و روغن کوکی های کمتر باشد، کالری آن نیز پایین تر خواهد بود. بنابراین بهتر است برای درست کردن این کوکی ها به جای شکر از جایگزین آن یعنی، عسل، موز له شده و شیره انگور یا خرما استفاده نمایید.

 

 

منبع: gimmedelicious

 

کالابرگ الکترونیک