۱۵ روش سریع و آسان پاک کردن لکه سیاه گردو از دست و لباس

۱۵ روش سریع و آسان پاک کردن لکه سیاه گردو از دست و لباس


16 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
15 روش سریع و آسان پاک کردن لکه سیاه گردو از دست
فهرست محتوا پنهان

روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست به خصوص برای علاقمندان به طعم گردوی تازه یکی از مهم‌ترین ترفندهایی است که باید یاد بگیرند. از طرف دیگر آشنایی با روش‌های جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو نیز به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر پوست سبز گردوی تازه را جدا کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با روش‌های پاک کردن لکه گردو تازه از روی دست آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد پاک کردن لکه گردو از دست پاسخ خواهیم داد.

 

 

علت سیاه شدن پوست دست بعد از تماس با پوست گردو

 

علت سیاه شدن پوست دست بعد از تماس با پوست گردو

 

پوست گردو حاوی ترکیباتی اسیدی است که سبب رنگی شدن پوست می‌شود. زمانی که پوست گردو با پوست بدن ما برخورد می‌کند، در معرض اکسیژن لکه‌های قهوه‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی تمیز نمی‌شود. جالب است بدانید که در قدیم از خاصیت رنگدهی پوست گردو برای رنگ کردن موها و حتی رنگ کردن الیاف و نخ استفاده می‌شد.

 

بیشتر بخوانید: پاک کردن انواع لکه از روی لباس

 

روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست

 

روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست

 

یکی از بدترین مشکلاتی که بعد از خوردن گردوی تازه با آن مواجه می‌شوید، لک شدن انگشت‌ها و دستانتان است که اتفاقاً از بین بردن آن نیز بسیار سخت است. به طور کلی برای پاک کردن لکه گردو از دست روش‌های متعددی وجود دارد. در ادامه می‌توانید با مؤثرترین روش‌های پاک کردن لکه گردو تازه از دست آشنا شوید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۱- دستانتان را در محلول تمیز‌کننده بخیسانید

 

روش اول برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست خیساندن دست‌ها در یک محلول تمیز‌کننده است. برای این کار باید در یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید. سپس دست‌ها را برای ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید. حالا یک برس نرم بردارید و روی نواحی که لکه ایجاد شده بکشید. این کار تا حد زیادی لکه‌های پوست گردو را از دستان شما پاک می‌کند.

 

۲- از سرکه استفاده کنید

 

این روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست بسیار ساده است. برای این کار باید مقداری سرکه روی لکه‌های دستان بریزید و اجازه دهید سرکه برای چند دقیقه روی پوست بماند. سپس دستانتان را با آب بشویید. سرکه تا حد زیادی لکه پوست گردو را کم رنگ می‌کند.

 

۳- از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

 

روش بعدی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از جوش شیرین است. برای این کار باید جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا این خمیر را روی نواحی لکه بمالید و اجازه دهید خمیر چند دقیقه روی پوست بماند. در نهایت می‌توانید دستانتان را آبکشی کنید.

پاشیدن جوش شیرین خشک روی دست و کشیدن یک پارچه مرطوب روی دست نیز می‌تواند ایده خوبی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست باشد.

حتما بخوانید  چند راهکار مفید برای صرفه جویی در خرید و پس انداز

 

۴- دستانتان را با صابون بشویید

 

دستانتان را با صابون بشویید

 

اگر به سرکه یا جوش شیرین دسترسی ندارید، بهتر است برای پاک کردن لکه گردو از دست از صابون استفاده کنید. در این روش باید مقداری صابون روی دستان و نوک انگشتان بریزید و سپس برای مدت زمان بیشتری دستان را روی هم بکشید تا لکه‌ها در صابون حل شوند. سپس دستانتان را آبکشی کنید و دوباره این کار را تکرار کنید تا لکه‌های از بین بروند.

 

۵- از الکل استفاده کنید

 

برای از بین بردن لکه پوست گردو از الکل استفاده کنید

 

استفاده از الکل یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای پاک کردن لکه‌های سیاهی گردو از دست است. برای این کار باید مقداری الکل را روی یک پارچه تمیز بریزید و سپس آن را روی لکه‌های روی دستتان بکشید. اجازه دهید الکل برای چند دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب و صابون بشویید.

 

۶- روی پوست دستتان سنگ پا یا سوهان بکشید

 

روش بعدی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از سنگ پا یا یک سوهان ملایم است. برای این کار باید از سنگ پا یا سوهانی استفاده کنید که حالت سایندگی آن بسیار کم باشد تا پوست دستتان آسیب نبیند. برای شروع باید سنگ پا را خیس کنید. سپس آن را به صورت دورانی روی لکه بمالید تا از بین برود. پس از اتمام کار می‌توانید دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید.

 

۷- از آبلیمو کمک بگیرید

 

برای از بین بردن لکه پوست گردو از از آبلیمو کمک بگیرید

 

آبلیمو نیز همانند سرکه می‌تواند لکه حاصل از پوست گردو را کمرنگ کند. برای این کار باید مقداری آبلیمو روی دست‌ها بریزید و سپس با یک برس نرم روی لکه‌ها بکشید تا کم رنگ شوند. اسید سیتریک موجود در آبلیمو موجب محو شدن لکه پوست گردو از روی پوست می‌شود و پوست شما را نرم می‌کند. توجه داشته باشید که اگر روی دستانتان زخم یا بریدگی دارید، این روش موجب ایجاد سوزش خواهد شد.

 

۸- از روغن استفاده کنید

 

استفاده از روغن یک روش مؤثر برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست است. برای این کار می‌توانید از هر نوع روغنی که مد نظرتان است استفاده کنید. دستانتان را به روغن آغشته کنید و سپس خوب به هم بمالید. این کار را تا ۳ بار تکرار کنید تا لکه‌های پوست گردو کاملاً از روی پوست دستتان محو شود.

 

۹- از ترکیب نمک و آبلیمو استفاده کنید

 

اگر هنوز فکر می‌کنید که چگونه لکه پوست گردو سبز را از روی دست پاک کنید، بهتر است ترکیب نمک و لیمو ترش را امتحان کنید. برای این کار باید به اندازه ۱ قاشق غذاخوری نمک روی دستانتان بریزید. حالا آب ۲ عدد لیمو ترش را روی پوستتان بریزید و شروع به اسکراب و لایه‌برداری کردن پوست کنید. با این روش خیلی راحت از شر لکه سیاه گردو خلاص می‌شوید.

 

۱۰- روی لکه دستتان خمیر دندان بمالید

 

راهکار بعدی برای از بین بردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از «خمیر دندان» است. برای این کار باید مقداری خمیر دندان روی یک مسواک بزنید. حالا مسواک را به صورت دورانی روی لکه بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

 

بیشتر بخوانید: خواص و مضرات گردو و طبع و مصلح آن

 

۱۱- از کرم لایه‌بردار استفاده کنید

 

برای از بین بردن سیاهی پوست گردو از کرم لایه بردار استفاده کنید

 

اسکراب کردن پوست یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن لکه گردو از دست است. برای این کار می‌توانید از کرم‌های لایه‌بردار پوست استفاده کنید. کرم را روی پوست قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید تا لکه از بین برود.

 

۱۲- از ترکیب شیر و آبغوره استفاده کنید

 

روش بعدی برای از بین بردن لکه سیاه پوست گردو از دست استفاده از ترکیب شیر و آبغوره است. برای این کار باید شیر و آبغوره را به مقدار مساوی ترکیب کنید. سپس دستان را روی هم بکشید تا لکه‌های ایجاد شده کمرنگ شود.

حتما بخوانید  رسم چایینه و انواع آن | رسم زنان ایلامی برای عزاداری در محرم

 

۱۳- برای از بین بردن لکه‌ها از اکسیدان استفاده کنید

 

اگر با هیچ کدام از روش‌های بالا لکه پوست گردو روی دستانتان پاک نشد، می‌توانید مقداری اکسیدان روی دستتان بریزید و شروع به مالیدن پوستتان کنید. این روش به هیچ عنوان برای پوست‌های حساس مناسب نیست و می‌تواند موجب ایجاد حساسیت شود. بنابراین قبل از استفاده از اکسیدان حتماً مطمئن شوید که پوست شما به آن حساسیت ندارد.

 

۱۴- وایتکس را امتحان کنید

 

استفاده از وایتکس می‌تواند به پوست دست آسیب وارد کند. اما اگر پوست حساسی ندارد و با هیچکدام از روش‌ها نیز نتیجه نگرفتید، می‌توانید دستانتان را با مقداری وایتکس رقیق شده بشویید تا از شر لکه‌های پوست گردو خلاص شوید.

 

۱۵- ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین را امتحان کنید

 

بهترین روش پاک کردن گردو از دست برای افرادی که لکه‌های عمیقی روی پوستشان ایجاد شده استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین است. برای این کار باید ۲ قاشق جوش شیرین را با ۱/۴ لیوان مایع ظرفشویی ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک مسواک کهنه این ترکیب را روی پوست بمالید تا لکه برطرف شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای  چاقاله گردو

 

جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو

 

جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو

 

از بین بردن لکه پوست گردو از دست بسیار سخت است و به همین دلیل استفاده از روش‌های مناسب برای جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر اندازه که دوست دارید از گردوی تازه استفاده کنید و نگران سیاه شدن دست‌هایتان نباشید.

 

*قبل از این که شروع به کندن پوست گردو کنید، یک دستکش ضخیم بپوشید.

*بعد از خوردن گردوی تازه بلافاصله دستانتان را با آب سرد و صابون بشویید.

*قبل از خوردن یا پوست کندن گردوی تازه مقدار زیادی روغن یا لوسیون به دست‌ها بزنید و خوب دستانتان را به هم بمالید. این کار از نفوذ روغن گردو به پوست جلوگیری می‌کند.

 

نکاتی درباره پاک کردن لکه گردو از دست و لباس

 

نکاتی درباره پاک کردن لکه گردو از دست و لباس

 

*اگر دست یا لباستان با پوست گردو لک شد، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

*اولین قدم برای تمیز کردن لکه گردو از دست شستن دست‌ها با آب و صابون است، بعد از این روش می‌توانید از سایر ترفندها استفاده کنید.

*برای پاک کردن لکه گردو از لباس می‌توانید از سرکه سفید یا محلول پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

*آخرین راهکار برای از بین بردن لکه گردو از دست و لباس استفاده از مایع سفید کننده است. این روش برای از بین بردن لکه لباس مناسب است ولی از آن جایی که سفید کننده‌ها برای پوست مضر هستند. اگر مطمئن شدید سایر روش‌ها بی‌تأثیر بود می‌توانید از مقداری سفید کننده رقیق شده با آب برای تمیز کردن لکه‌های پوست گردو روی دست استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: روش های از بین بردن لکه روی فرش بدون قالیشویی

 

ماندگاری لکه سیاه گردو روی دست چقدر است؟

 

ماندگاری لکه سیاه گردو روی دست چقدر است؟

 

لکه گردو معمولاً با توجه به میزان رنگی که دارد، از چند ساعت تا چند روز روی پوست باقی می‌ماند. هر چقدر عمق لکه و مقدار روغن گردو بیشتر باشد، لکه سخت‌تر از بین می‌رود. معمولاً لکه‌های روشن بعد از یک تا دو روز از روی پوست محو می‌شوند.

 

سوالات متداول

 

چگونه سیاهی روی انگشتان دست را از بین ببریم؟

 

استفاده از سرکه، جوش شیرین، الکل، صابون، آبلیمو، خمیر دندان، روغن، وایتکس و کرم لایه‌بردار معمولاً برای از بین بردن لکه سیاه گردو از دست مؤثر است.

 

بهترین روش‌های جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو چیست؟

 

استفاده از دستکش، شستن سریع دست‌ها با آب و صابون و همچنین چرب کردن دست می‌تواند از سیاه شدن پوست جلوگیری کند.

 

منابع: diyquickly، homeupward

کالابرگ الکترونیک