خوراک سوسیس هندی در ۲۰ دقیقه | فرق سوسیس هندی با بندری چیه؟

خوراک سوسیس هندی در ۲۰ دقیقه | فرق سوسیس هندی با بندری چیه؟


31 مرداد 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خوراک سوسیس هندی در 20 دقیقه | فرق سوسیس هندی با بندری چیه؟

خوراک سوسیس هندی یک غذای نانی و ساندویچی هندی است که مانند دیگر غذاهای هندی با ادویه‌های متنوعی تهیه می‌شود. این خوراک مخصوص هندی یک غذای سه سوته و فوری است و مناسب کسانی است که زمان زیادی برای آشپزی ندارند، به همین خاطر یک شام دانشجویی یا غذای شام و ناهار کارمندی مناسب هم هست. خوراک سوسیس هندی شباهت زیادی به خوراک سوسیس بندری ایرانی دارد و معمولا فرق بین این دو اشتباه گرفته می‌شود اما ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به آموزش طرز تهیه خوراک سوسیس هندی به عنوان یک غذای ارزان و اقتصادی می‌پردازیم و تفاوت آن را با خوراک سوسیس بندری به شما خواهیم گفت.

مواد لازم جهت تهیه خوراک سوسیس هندی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سوسیس ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
پیاز (برای پیاز داغ) ۱ عدد بزرک
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
ادویه کاری ۱ قاشق چای‌خوری
پودر آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
روغن به مقدار کافی
نان (ساندویچی یا معمولی) برای سرو خوراک سوسیس هندی
خیارشور و گوجه برای سرو خوراک سوسیس هندی

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه: ۱۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت خوراک سوسیس هندی: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه خوراک هندی با سوسیس

مراحل طرز تهیه خوراک هندی با سوسیس

اگر ذائقه شما به غذاهای تند متمایل است، خوراک‌های هندی انتخاب خوبی می‌تواند باشد. خوراک سوسیس هندی با طعم تند و تیزش یک غذای نونی ساده و فوری برای کسانی است که به غذاهای هندی و طعم تند آن علاقه‌مندند و وقت زیادی هم برای آشپزی ندارند.

مرحله اول: سوسیس را تفت دهید

در مرحله اول از طرز تهیه خوراک سوسیس هندی، پوسته پلاستیکی سوسیس را جدا کنید و آن را به شکل دایره و یا نیم دایره و به صورتی که نه خیلی ضخیم باشد و نه خیلی نازک برش بزنید. یک تابه با سایز مناسب انتخاب کنید و آن را با مقدار کافی از روغن سرخ کردنی روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از آنکه روغن داغ شد، برش‌های سوسیس را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید از هر دو سمت سرخ شوند. سپس سوسیس‌ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

می‌توانید برای تهیه انواع سوسیس و روغن سرخ کردنی به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: سیب زمینی را تفت دهید

دو عدد سیب زمینی سایز متوسط را خوب بشویید و پوست بگیرید. سیب زمینی را به صورت نگینی ریز خرد کنید و آنها را در همان روغنی که سوسیس را تفت دادید، تفت دهید. وقتی سیب زمینی‌ها به خوبی سرخ شدند آنها را نیز از تابه خارج کنید، در ظرف دیگری بریزید و  کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۴۳ مدل سوپ ساده و رستورانی خوشمزه + فیلم

مرحله سوم: پیاز داغ را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه خوراک هندی ساندویچی، یک عدد پیاز درشت را پوست بگیرید، بشویید و با یک چاقوی تیز به صورت خلالی درشت خرد کنید. پیاز داغ در خوراک سوسیس هندی حتما باید به صورت درشت باشد و در غذا دیده شود. پیاز را تا جایی که سبک و طلایی شود تفت دهید.

می‌توانید برای تهیه پیاز داغ منجمد به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید

یک عدد فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و سپس به صورت نگینی خرد کنید. تخم‌های فلفل دلمه‌ای را جدا کنید. بعد از طلایی شدن پیازها، فلفل دلمه‌ای نگینی شده را  اضافه کنید و فلفل دلمه‌ای و پیاز به خوبی با هم تفت دهید.

مرحله پنجم: رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها را اضافه کنید

دو قاشق رب گوجه فرنگی را به تابه روی حرارت اضافه کنید و آن را در روغن حسابی تفت دهید تا رنگ باز کند و طعم خامی خود را از دست بدهد. در طرز تهیه این ساندویچ هندی مخصوص به چند نوع ادویه نیاز دارید.

در این مرحله، ادویه‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر آویشن و ادویه کاری هستند را به محتویات تابه روی حرارت اضافه کنید و در گوشه‌ای از تابه آنها را تفت دهید تا از خامی در بیایند و عطرشان بلند شود. سپس ادویه‌های تفت داده شده را با دیگر مواد مخلوط کنید تا عطر و طعمشان به خورد یکدیگر بروند.

می‌توانید برای تهیه رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر آویشن و ادویه کاری به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: خوراک سوسیس هندی را بپزید

در این مرحله از طرز تهیه خوراک سوسیس هندی، حدود نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی آب جوش به ترکیب پیاز داغ و فلفل دلمه‌ای و رب اضافه کنید و اجازه دهید تا محتویات درون تابه به جوش بیاید.

بعد از آنکه محتویات درون تابه روی حرارت به جوش آمد، سیب زمینی و سوسیس‌های سرخ شده را اضافه کنید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم بجوشد تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شوند و آب اضافه آن کشیده شود.

مرحله آخر: خوراک سوسیس هندی را سرو کنید

بعد از حدود ۱۰ دقیقه و زمانی که آب درون تابه کشیده شد، می‌توانید تابه را از روی حرارت بردارید. خوراک هندی با سوسیس شما آماده است، آن را در یک ظرف مناسب بریزید و با نان دلخواه، خیارشور و گوجه فرنگی میل کنید. می‌توانید از نان ساندویچی و یا هر نان دیگری برای سرو این خوراک تند و تیز هندی با سوسیس استفاده کنید.

شما می‌توانید برای تهیه نان و خیارشور به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

تفاوت ساندویچ هندی با بندری در چیست؟

حالا می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین سوالات تاریخ؛ فرق سوسیس بندری با سوسیس هندی چیه؟ ساندویچ سوسیس هندی شباهت بسیاری به ساندویچ سوسیس بندری ایرانی دارد و معمولا رسپی این دو غذا با هم اشتباه گرفته می‌شود اما این دو خوراک دو تفاوت عمده با هم دارند:

  • ساندویچ یا خوراک سوسیس بندری، سیب زمینی ندارد؛ در حالی که در ساندویچ سوسیس هندی از سیب زمینی به صورت سرخ شده استفاده می‌شود.
  • ساندویچ هندی نسبت به ساندویچ بندری طعم تندتری دارد، در نتیجه از ادویه‌های تند بیشتری در تهیه آن استفاده می‌شود.
حتما بخوانید  طرز تهیه کیک ماست شکلاتی با پف زیاد در ۷ مرحله ساده

نکات مهم در طرز تهیه خوراک سوسیس به روش هندی

نکات مهم در طرز تهیه خوراک سوسیس به روش هندی

  • میزان تندی این غذا را می‌توانید با ذائقه خود تنظیم کنید و از مقدار بیشتر یا کمتری از فلفل در تهیه خوراک سوسیس هندی استفاده کنید.
  • اگر به فلفل دلمه‌ای حساسیت دارید و یا تمایلی به استفاده از آن ندارید می‌توانید از مواد اولیه این غذا حذف کنید.
  • می‌توانید از سس کچاپ (طرز تهیه سس کچاپ) برای سرو خوراک سوسیس هندی استفاده کنید.
  • در طرز تهیه خوراک هندی مخصوص با سوسیس می‌توانید از سوسیس آلمانی، هات داگ و یا کوکتل استفاده کنید.
  • برای پایین آوردن کالری مصرفی این غذا می‌توانید از نان‌های رژیمی مانند نان جو و نان‌های کم کالری مانند نان پیتا و یا ترتیلا و همچنین از سوسیس‌های کم کالری مانند سوسیس مرغ یا سوسیس بوقلمون استفاده کنید.
  • می‌توانید از ترکیب پیاز خام و جعفری در سرو ساندویچ خوراک سوسیس هندی نیز استفاده کنید.
  • اضافه کردن کمی سیر له شده به بهتر شدن عطر و طعم غذا کمک می‌کند.
  • با اضافه کردن مقداری پنیر پیتزا (طرز تهیه پنیر پیتزا) به مواد اولیه این غذا، می‌توانید ساندویچ سوسیس هندی پیتزایی داشته باشید.

فوت و فن‌های خوشمزه‌ شدن خوراک سوسیس هندی خوشمزه به روش سنتی

چه ادویه‌هایی دیگری را می‌توان در طرز تهیه خوراک سوسیس هندی به کار برد؟

شما می‌توانید علاوه بر ادویه‌های ذکر شده در مواد اولیه، بنا به ذائقه خود از تخم گشنیز، میخک، هل، زیره و دارچین یا یکی از انواع ادویه هندی نیز در تهیه این غذا استفاده کنید.

طرز تهیه خوراک هندی با قارچ به چه صورت است؟

خوراک هندی با قارچ در واقع همان خوراک سوسیس هندی است که از قارچ اسلایس شده در ترکیب مواد اولیه آن استفاده می‌شود.

 

محصولات مرتبط