آداب جالب و عجیب غذا خوردن و رستوران رفتن در کشورهای مختلف دنیا

آداب جالب و عجیب غذا خوردن و رستوران رفتن در کشورهای مختلف دنیا


9 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آداب غذا خوردن در رستوران

۱۵ فوریه روز جهانی غذا خوردن است. غذا خوردن هنگام مسافرت به خارج از کشور، هم یک ماجراجویی است و هم یک تجربه یادگیری. در این مطلب از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم شما را با آداب غذا خوردن و رستوران رفتن در کشورهای مختلف دنیا و بایدها و نبایدهای ضروری هنگام  غذا خوردن در ۹ کشور با بیشترین بازدید آشنا کنیم تا مبادا تخلف فرهنگی ناخواسته‌ای انجام دهید.

 

در راستای اهمیت غذا خوردن همین بس که هنگام مسافرت به هند، به گردشگران توصیه می‌شود -به هر قیمتی- از غذا خوردن روی میز شام با دست چپ خودداری کنند. اگر در ایتالیا دستان خود را زیر میز گذاشته باشید، به عنوان یک مهمان غیر قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوید. ممکن است تعجب کنید؟ اما یک حرکت ساده در یک کشور ممکن است در کشور دیگر تفسیر کاملا متفاوتی داشته باشد. در واقع، فرهنگ کشورهای مختلف در سراسر جهان دارای مجموعه‌های منحصر به فرد است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. در این میان غذاهای سنتی و آداب و رسوم غذا خوردن بیانگر هویت فرهنگی، تاریخ غنی، سبک زندگی، ارزش‌ها و اعتقادات یک کشور است.

 

 

آداب غذا خوردن در شیلی

 

آداب غذا خوردن در رستوران ؛ آداب غذایی شیلی

 

در مقایسه با کشورهای همسایه آمریکای جنوبی، آداب غذا خوردن و رستوران رفتن در شیلی کمی رسمی‌تر است. شیلی یک جامعه مهمان‌نواز دارد، بنابراین دریافت دعوت‌نامه برای شرکت در یک مهمانی یا یک مراسم خصوصی بسیار محتمل است.

در شیلی، مهم‌ترین رسم یادآوری استفاده از ظروف برای همه‌چیز است – به استثنای نان – زیرا غذا خوردن با دست‌ها، بی‌ادبی تلقی می‌شود. حتی فینگر فودهایی مانند سیب‌زمینی سرخ کرده و پیتزا هم با چنگال و چاقو خورده می‌شوند.

 

 

رسم و رسوم غذا خوردن در چین

 

آداب غذا خوردن در رستوران ؛ رسم و رسوم غذا خوردن در چین

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

تصور می‌شود که نشان دادن رفتار خوب سر سفره در چین باعث سلامتی و خوشبختی می‌شود. چند آداب و رسوم اصلی وجود دارد که باید هنگام صرف غذا در چین رعایت کنید. اهمیت استفاده از چوب‌های نگهدارنده را درک کنید و نحوه استفاده صحیح را یاد بگیرید. به‌علاوه، هرگز چوب‌های نگهدارنده خود را لیس نزنید. هنگام غذا خوردن، همیشه باید مقدار کمی غذا در بشقاب بگذارید، یک بشقاب خالی بی‌ادبانه قلمداد می‌شود و به این معنی است که شما به اندازه کافی تغذیه نشده‌اید.

 

 

آداب عجیب غذا خوردن در فرانسه

 

آداب غذا خوردن در رستوران ؛ آداب عجیب غذا خوردن در فرانسه

از شام‌های چند ساعته تا ناهارهای گاه به گاه در کافه‌های فضای باز؛ هنر غذا خوردن یک سنت قابل احترام است که در عمق فرهنگ فرانسوی بنا شده است. اگر در فرانسه غذا می‌خورید، مهم است که با دو دست غذا بخورید، یا از چنگال و چاقو یا از چنگال و نان استفاده کنید.

از آنجا که غذا خوردن در فرانسه یک فعالیت اجتماعی است، تقسیم صورتحساب نیز کار پیچیده‌ای محسوب می‌شود. موضوع پول به عنوان یک موضوع شخصی تایید می‌شود، بنابراین به طور کلی قابل درک است که هر کسی که دیگری را برای یک وعده غذایی دعوت می‌کند، هزینه پرداخت می‌کند و دفعه بعد، مهمان کار دعوت و حساب کردن را به عهده می‌گیرد.

 

 

آداب سختگیرانه غذا خوردن در هند

 

آداب غذا خوردن در رستوران ؛ آداب سختگیرانه غذا خوردن در هند

 

مناظر پر جنب و جوش، رایحه‌های غنی و عطر و طعم مجلل غذاهای هندی تا حد زیادی تجربه فرهنگی این کشور را تعریف می‌کند. منظور از غذا خوردن هندی یک تجربه نفسانی است، بنابراین استفاده از حس لامسه تا حد زیادی برای تقویت وعده غذایی تشویق می‌شود.

به همین دلیل، از نان غالبا برای اسکوپ کردن غذا استفاده می‌شود و حتی وعده‌هایی مانند دالی (سوپ دال عدس) را با استفاده از نان هندی و با دست می‌خورند. در هند، خوردن با دست چپ تابو محسوب می‌شود. در فرهنگ هندی، دست راست مخصوص غذا خوردن است در حالی که دست چپ برای بهداشت شخصی به کار می‌رود.

 

 

مطالب مرتبط :

 

۲ طرز تهیه خورش دال عدس خوزستانی یا هندی مجلسی با گوشت و بدون گوشت

 

آداب و رسوم رستوران رفتن در ایتالیا

 

آداب و رسوم رستوران رفتن در ایتالیا

 

آداب غذا خوردن و رستوران رفتن در ایتالیا در سراسر شبه جزیره متفاوت است، اما موارد معدودی وجود دارد که بدون توجه به محل خوردن غذا، ثابت هستند. منظور از غذا خوردن این است که کاملا لذت ببرید. اغلب اوقات، آماده‌سازی وعده‌های غذایی ساعت‌ها طول می‌کشد، خدمات به کندی انجام و چندین دوره ارائه می‌شود، بنابراین افراد باید این آمادگی را داشته باشند.

همچنین سفارش و تهیه و سرو نوشیدنی کاپوچینو  بعد از غذا تابو محسوب می‌شود زیرا نوشیدن شیر مانع هضم غذا می‌شود (اگرچه کاپوچینو یک نوشیدنی عالی برای صبحانه است). به همین ترتیب، درخواست پنیر پارمزان اگر خودشان برای شما آماده نکنند ، مخصوصا در وعده‌های غذایی با غذاهای دریایی، زیرا گفته می‌شود عطر را خفه می‌کند و درخواست آن توهین‌آمیز است.

در حقیقت، بسیاری از پاستاهای کلاسیک و اصیل ایتالیایی و رمی مانند بوکاتینی آماتریسیانا، پنیر پکورینو را به جای پارمزان در خود دارند.

 

 

شاید برایتان جالب باشد :

 

۲ طرز تهیه کاپوچینو خانگی حرفه‌ای با دستگاه و بدون دستگاه

طرز تهیه ۱۱ پاستا خانگی به روش رستورانی با انواع سس

 

 

آداب رستوران رفتن در روسیه

 

آداب رستوران رفتن در روسیه

 

غذا خوردن در  کشور روسیه مملو از رسومی است که قدمت آن به هزاران سال قبل بر‌می‌گردد، تجربه غذاخوری نیز همین‌طور است.

هنگام غذا خوردن پشت میز، قرار دادن مچ دست خود در لبه میز در مقابل قرار دادن آن در دامان، مودبانه تلقی می‌شود. میزبانان معمولا به شما مقادیر زیادی غذا پیشنهاد می‌دهند.

 

 

آداب غذا خوردن در ژاپن

 

آداب غذا خوردن در ژاپن

 

در رستوران‌ها و بارهای ژاپنی، یک حوله داغ، برای تمیز کردن دست شما ارائه می‌شود. با این حال، باید از استفاده از آن برای پاک کردن صورت و جا‌های دیگر خودداری کنید. مانند چین یکی از آداب غذا خوردن و رستوران رفتن در کشور ژاپن هم این است که باید از چسباندن چاپستیک به داخل کاسه خودداری کنید. به همین ترتیب، هنگام استفاده از آنها نباید آنها را در وسط ظرف قرار دهید، بلکه در عوض از هانیکو یا استراحت چوب استفاده کنید.

در ژاپن، خوردن رشته فرنگی با صدای بلند قابل قبول است. تصور می‌شود که این کار باعث بهبود عطر و طعم می‌شود و همچنین به‌عنوان نشانه قدردانی از آشپز تلقی می‌شود. به همین ترتیب، نوشیدن مستقیم از ظرف سوپ معمول است، زیرا به ندرت هنگام غذا خوردن در ژاپن از قاشق استفاده می‌شود.

 

 

غذا خوردن در مکزیک

 

آداب غذا خوردن در رستوران ؛ آداب غذایی مکزیک

 

غذا خوردن در مکزیک به عنوان یک رویداد اجتماعی در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه عمل فیزیکی غذا خوردن اغلب به دلیل مکالمه، نوشیدن و مخلوط کردن قبل از آن به تاخیر می‌افتد.

یکی از آداب غذا خوردن و رستوران رفتن در کشور مکزیک این است که شما نباید خوردن غذا را شروع کنید تا زمانی که میزبان بگوید: «Buen provecho» که به معنی «یک وعده غذایی خوب بخورید» است. خوردن غذا با دست هم قابل قبول است. اگر از ظروف در محیط رسمی‌تری استفاده می‌شود، حتما جای چنگال و چاقو را عوض نکنید، یعنی چاقو را در دست راست و چنگال را در سمت چپ نگه دارید.

 

 

آداب محترمانه غذا خوردن در مراکش

 

آداب غذا خوردن در رستوران ؛ آداب غذایی محترمانه مراکش

 

اگر برای شام به یک خانه خصوصی در مراکش دعوت شده‌اید، برای رعایت ادب و احترام لازم است که کفش‌های خود را برداشته و قبل از ورود آنها را کنار در بگذارید. یکی از آداب غذا خوردن در مراکش این است که شام را معمولاً روی یک حصیر کف زمین و دور میز گرد و در حالت چهار زانو میل می‌کنید. اگر غذای بیشتری ارائه می‌شود، نشانه ادب و احترام است که بار اول امتناع کنید، و اگر دوباره پیشنهاد داده شد، برای بار دوم قبول کنید.

 

 

منبع : سایت invaluable 

 

کالابرگ الکترونیک