روز جهانی رکوردهای گینس | آسان ترین و عجیب ترین رکوردها

روز جهانی رکوردهای گینس | آسان ترین و عجیب ترین رکوردها


27 مهر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز جهانی رکورد های گینس چه روزی است؟

۱۸ نوامبر هر سال را روز جهانی رکوردهای گینس نام گذاری کرده اند. گینس که به صورت جشن سالانه رکورد شکنی برگزار می شود، هر ساله هزاران نفر از سراسر جهان را درگیر خود می کند. سالروز انتشار اولین کتاب رکورد های گینس، ۲۷ آگوست است. کتاب هایی که هر ساله تجدید چاپ می شوند. در آن ها تازه ترین، عجیب ترین، تلخ و شیرین ترین رکوردها از مردم جهان در آن ثبت می شود. در این مقاله مجله کوروش به روز جهانی رکوردهای گینس پرداخته ایم.

 

کتاب رکوردهای جهانی گینس

 

کتاب رکورد های جهانی گینس

 

کتاب رکوردهای جهانی گینس، یک کتاب بزرگ و مرجع است. در این کتاب مجموعه ای از رکورد های بین المللی که توسط مردم مختلف در اقصی نقاط جهان شکسته شده، ثبت شده است. کتاب گینس هر ساله همزمان با روز جهانی گینس تجدید چاپ می شود. گفته می شود این کتاب ها، رکورد دار پر فروش ترین سری کتاب های کپی رایت در جهان هستند.

 

 

تاریخچه کتاب رکورد های گینس

 

پرداختن به تاریخچه کتاب های گینس جالب است. کتاب گینس با مدیریت، مدیرعامل کارخانه گینس شکل گرفت. او در نوامبر ۱۹۵۱ در یک مهمانی تیراندازی درگیر یک بحث شد. بحثی با سوال جالبی همراه بود. این که کدام پرنده، سریع ترین پرنده اروپا است؟ در آن زمان هیچ مرجعی وجود نداشت که به این قبیل سوال ها پاسخ دهد. هیوبیور، به این نتیجه رسید که یک کتاب می تواند مرجع خوبی برای پاسخ گویی به این گونه سوالات باشد.

 

 

۲۷ آگوست ۱۹۵۵

 

او بعدها برای گردآوری کتاب گینس، از دو برادر دو قلو نیز کمک گرفت. نتیجه این شد که در ۲۷ آگوست ۱۹۵۵، کتابی تحت عنوان « کتاب رکورد های گینس» منتشر شد. در کریسمس همان سال این کتاب در رده پر فروش ترین کتاب های انگلیس قرار گرفت. پس از آن نوبت به آمریکا رسید. کتاب گینس به یک کتاب پرفروش در جهان تبدیل شد. حالا این کتاب در بیش از ۱۰۰ کشور به ۲۳ زبان مختلف منتشر می شود. هر ساله از سال ۲۰۰۵ میلادی، هجدهم نوامبر به عنوان روز جهانی رکورد های گینس جشن گرفته می شود.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر بخوانید: روز جهانی آگاهی از پدیده سونامی

 

 

شکستن راحت ترین رکورد ها

 

شکستن راحت ترین رکورد ها

 

۱۰ رکورد ساده وجود دارند که می توان به سادگی آن ها را در روز جهانی رکورد های گینس در کتاب آن ثبت کرد. گفته می شود این رکوردها به قدری ساده هستند که می توان با ماندن در خانه و تمرین آن ها رکورد شکنی کرد.

حتما بخوانید  معرفی 16 جاذبه گردشگری یزد + عکس و آدرس

 

یک بسته جوراب بخرید!

 

آیا می توانید در ۳۰ ثانیه، ۲۸ جوراب به پا کنید؟! ۲۹ جوراب را چطور؟! اگر بتوانید این کار را در ۳۰ ثانیه انجام دهید، یک رکوردشکن خواهید بود که نام شما در روز جهانی رکورد های گینس مطرح خواهد شد. پاور دوردیک از اسلواکی در حال حاضر رکورد این کار را دارد! تنها قاعده این است که شما باید جوراب ها را یک به یک بپوشید.

 

 

با کاغذ توالت رکورد جهانی گینس را بزنید!

 

سیلویو سابا، به راحتی نام خود را در روز جهانی رکوردهای گینس در لیست اصلی کتاب گینس ثبت کرده است. او توانسته ۲۸ رول کاغذ توالت، بلندترین برج کاغذی توالت را بسازد. شما اگر بتوانید فقط یک رول بیشتر را مدیریت کنید، نام خود را در رکورد های گینس ثبت کرده اید!

 

 

ثبت رکورد در روز جهانی گینس با توپ!

 

چقدر می توانید یک توپ را با ضربه در هوا نگه دارید؟ ۳۰ ثانیه زمان مناسبی است؟ پارکر کوک لینسکی، توانسته است با ۲۵۲ ضربه فوتبالی به توپ، یک توپ را در مدت ۳۰ ثانیه در هوا نگه دارد. او که اهل ایالات متحده است با این کار توانسته نام خود را در لیست رکورد های گینس ثبت کند.

 

سریع ترین زمان برای خوردن پیتزای ۱۲ اینچی!

 

یکی از نکات جالب که در روز جهانی رکورد های گینس مطرح شد، خوردن پیتزای ۱۲ اینچی با استفاده از چاقو و چنگال بود. معمولا پیتزا را با چنگال نمی خورند، اما بهتر است اگر این کار را می کنید یک رکورد شکن باشید. کلوین مدینه از فیلیپین رکورد دار فعلی است. او موفق شده تا در ۲۳ ثانیه یک پیتزای ۱۲ اینچی را با چنگال بخورد!

 

جوان ترین فرد دارنده رکورد های جهانی گینس

 

جوان ترین فرد دارنده رکورد های جهانی گینس

 

معمولا یکی از موضوعاتی که در روز جهانی رکورد های گینس به آن پرداخته می شود، جوان ترین و پیرترین رکوردداران هستند. بر اساس سایت رسمی رکوردهای جهانی گینس، تاکر روسین، جوان ترین دارنده رکورد گینس است. او تنها ۲۴ هفته سن داشت و هنوز در رحم مادر بود که به عنوان جوان ترین فردی شناخته شد که در سال ۲۰۱۳ تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. او ۱۴ هفته پس از این ماجرا متولد شد.

 

بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل مشهورترین نقاشی های دنیا

 

 

رکورد طولانی ترین تماس تلفنی در روز جهانی گینس از آن چه کسی شد؟!

 

رکورد طولانی ترین تماس تلفنی در روز جهانی گینس از آن چه کسی شد؟!

 

یکی از موضوعات جالب، بحث رکورد دار طولانی ترین تماس تلفنی در جهان بود. در روز جهانی گینس اعلام شد که این رکورد همچنان در دستان ریگا لتونی است. او موفق شده است یک مکالمه تلفنی فوق العاده طولانی به مدت ۵۶ ساعت و ۴ دقیقه انجام دهد! این رکورد در سال ۲۰۱۲ ثبت شد.

 

رکورد غذا نخوردن در جهان چقدر است؟!

 

رکورد غذا نخوردن در جهان چقدر است؟!

 

در سال ۱۹۷۳ دنیس گالر گودوین به مدت ۳۸۰ روز اعتصاب غذا کرد. اما در این مدت به زور به او غذا داده می شد. او توانسته بود رکورد گینس را از آن خود کند. با این حال مقامات گینس در روز جهانی رکوردهای گینس اعلام کردند این رکورد از سال ۲۰۱۶ به باربیری تعلق گرفته است. باربیری توانسته است رکورد طولانی ترین روزه بدون غذای جامد در جهان را حفظ کند.

حتما بخوانید  آداب و رسوم جالب ماه رمضان در عراق | از خوردن کلیچه تا شربت انگور

 

بایدها و نبایدها برای ثبت رکورد های گینس

 

باید ها و نباید ها برای ثبت رکورد های گینس

 

برای ثبت یک رکورد در کتاب رکوردهای جهانی گینس باید از قوانین و معیارهای خاصی پیروی کرد. معمولا رکوردهای کشوری از نظر گینس اعتباری ندارند. باید مستندات قابل اثباتی برای ثبت رکورد ارائه شوند. در عین حال رکوردها باید چالش برانگیز باشند. در حال مقامات گینس در روز جهانی رکورد های گینس اعلام کردند که فعالیت هایی که آسیب های بالقوه ای به انسان، حیوان و محیط زیست وارد شود را تایید نمی کنند.

 

 

آسیب نرساندن به حیوانات

 

آسیب رساندن به حیوانات جزو خط قرمز های مهم و اصلی در کتاب رکورد های گینس است. گاهی اوقات افراد ادعاهای نابجایی به دلیل برخی بیماری ها می کنند. گاهی نیز شکستن رکورد های گینس موجب به آسیب به اعضای بدن آن ها می شود. مقامات گینس اعلام کردند رکورد هایی که باعث آسیب جدی به سلامت جسمی و روحی افراد شود را در کتاب گینس ثبت نخواهند کرد. در حال حاضر کتاب رکورد های گینس برای کودکان نیز ایجاد شده است. این در حالی است که برای ثبت رکورد های گینس محدودیت های سنی وجود داشته است. اگر افراد زیر ۱۸ سال قصد ثبت رکوردهایی را داشته باشند که مناسب سن آن ها نباشد، گینس اجازه این کار را به آن ها نمی دهد.

 

چند رکورد گینس که هنوز در کتاب رکورد های گینس شکسته نشده اند

 

چند رکورد گینس که هنوز در کتاب رکورد های گینس شکسته نشده اند

 

برخی رکوردها به سادگی در روز جهانی گینس تغییر می کنند و نام فرد جایگزین در کتاب رکورد های گینس ثبت می شود. اما برخی رکوردها به سختی تغییر می کنند. یکی از این رکوردها مربوط به بلند ترین مرد جهان است. از سال ۱۹۴۰ به بعد این رکورد تغییر نکرده است. همچنان بلند قد ترین مرد جهان با نام رابرت ودلو با ۲ متر و ۷۲ سانتی متر قدر رکورددار گینس معرفی شده است. پزشکان رشد بیش از حد او را ناشی از بزرگ شدن غده هیپوفیز تشخیص دادند.

 

بدترین بیماری همه گیر در جهان

 

یکی از رکورد هایی که در روز جهانی رکورد های گینس ثبت شد، کشنده ترین اپیدمی جهان بود. بیماری طاعون در سال ۱۳۴۷ و ۱۳۵۱ رخ داد. این بیماری باعث مرگ بسیار زیادی از افراد شد. یک چهارم جمعیت اروپا دچار مرگ سیاه شدند. حدود ۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان از طریق این بیماری کشته شدند. طاعون همچنان وجود دارد اما قابل درمان است. این در حالی است که حالا ویروس کرونا ظهور کرده است و معلوم نیست که بتواند جای طاعون را در کتاب رکوردهای گینس بگیرد یا نه.

 

 

منبع: guinnessworldrecords

کالابرگ الکترونیک