مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها


2 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

در طول تاریخ هنرمندان زیادی بودند که با نقاشی‌های‌ خود، دنیا را مبهوت آثار خود کردند. این افراد نقاشی‌هایی خلق کردند که از دوره و مفاهیم هنری فراتری بود و بعد از گذشت قرن‌ها هنوز هم حیرت‌انگیز و زیبا به نظر می‌رسد. گالری‌های هنری در سراسر دنیا تعداد بی‌شماری از مشهورترین معروف ترین نقاشی های دنیا را در خود جای داده‌اند که هر فرد با دیدن آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در حیرت فرو می‌رود. در این مقاله می‌توانید مشهورترین نقاشی های دنیا از پیکاسو گرفته تا داوینچی را از وب‌سایت artst و touropia در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- نقاشی مونالیزا از مشهورترین نقاشی های دنیا

 

مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

 

در لیست معروف ترین نقاشی های دنیا همیشه نقاشی «مونالیزا» در صدر قرار دارد. یکی از عجیب ترین نقاشی های دنیا. یک نقاشی مرموز و زیبا که توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده است و به خاطر لبخند خاص و متفاوتی که در چهره مونالیزا وجود دارد، همیشه مورد توجه قرار گرفته است. لبخند مونالیزا بزرگ‌ترین راز این نقاشی است که در اوایل سال ۱۵۰۰ میلادی توسط داوینچی نقاشی شده است.

 

این نقاشی در سال ۱۹۱۱ توسط یکی از کارمندان موزه لوور به نام پروجیا که یک وطن پرست ایتالیایی بود؛ به سرقت رفت. او برای ۲ سال این نقاشی را در خانه خود قرار داد و زمانی که قصد فروختن نقاشی در فلورانس را داشت، گرفتار شد. حال نقاشی مونالیزا در موزه لوور پاریس قرار داد و سالانه بیشتر از ۶ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. جالب است بدانید که این نقاشی رکورد گران‌ترین بیمه در سال ۱۹۶۲ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را نیز به خود اختصاص داده است.

 

۲- نقاشی جیغ از مشهورترین نقاشی های دنیا

 

مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

 

دومین نقاشی که در لیست مشهورترین نقاشی های دنیا قرار دارد، نقاشی «جیغ» اثر ادوارد مونک است. این نقاشی در بازه زمانی ۱۸۹۳ تا سال ۱۹۱۰ خلق شد. تصویر فردی تنها که روی پل ایستاده و در حال جیغ زدن است. آسمان نقاشی قرمز است و در پس زمینه آن تپه‌ای در اسلو مشاهده می‌شود. این نقاشی یک بار از موزه مونک به سرقت رفت و بعد از مدتی دوباره بازیابی شد. ادوارد مونک در مورد این نقاشی این‌گونه بیان کرده است:

 

«زمانی که برای پیاده‌روی با دوستان به بیرون آمده بودم، ناگهان آسمان قرمز شد، من در میانه راه متوقف شدم و احساس خستگی کردم. به حصار کنار پل تکیه دادم. آسمان شهر همانند خون قرمز بود. در این زمان دوستانم به قدم زدن ادامه دادند و من تنها ماندم و ترسیدم. در آن لحظه احساس کردم یک جیغ بی‌کران از قلب طبیعت عبور می‌کند…»

 

۳- نقاشی شام آخر از مشهورترین نقاشی های دنیا

 

مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

 

یکی از زیباترین و مشهورترین آثار لئوناردو داوینچی. نقاشی «شام آخر» در سال ۱۹۴۰ بر دیوار صومعه سانتا ماریا دله گراتزی در میلان ایتالیا و توسط لئوناردو داوینچی کشیده شد. صحنه‌ای منسوب به آخرین شام حضرت عیسی در کنار ۱۲ مریدش که شب قبل از خیانت به حضرت مسیح را توسط یکی از حواریون نشان می‌دهد. این نقاشی در طول تاریخ بارها مورد آسیب قرار گرفتن و دوباره ترمیم شد. در این نقاشی رازهای پنهان زیادی وجود دارد و هر چقدر دقیق‌تر به آن نگاه کنید، جزئیات بیشتری در آن نمایان می‌شود.

 

۴- نقاشی دختری با گوشواره مروارید

 

مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

 

نقاشی بعدی که در لیست عجیب ترین و مشهورترین نقاشی های دنیا قرار دارد، مربوط به نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» است که توسط یوهانس فرمیر و در سال ۱۶۶۵ کشیده شده است. یکی از زیباترین نقاشی‌های دنیا که بارها با نقاشی مونالیزا مقایسه شده است. تصویری از یک زن جوان با سربندی آبی و گوشواره مروارید که آن‌قدر واقع‌گرایانه است که هنوز بر سر عکس بودن و نقاشی بودن آن بحث وجود دارد. در مورد این نقاشی عده‌ای بر این باور هستند که نقاش آن را از ذهن خود کشیده و هیچ فردی در مقابلش نبوده و برخی شواهد نیز نشان می‌دهد این تابلو از تصویر دختری واقعی کشیده شده است. گفته می‌شود در قرن ۱۷ رنگ آبی به کار رفته برای سربند این دختر در نقاشی از طلا هم گران‌تر بوده و جالب است که فرمیر توانسته این رنگ را در آن زمان برای این نقاشی تهیه کند.

 

 

۵- نقاشی شب پر ستاره

 

مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

 

منظره‌ای از «یک شب پر ستاره» که توسط نقاش معروف، ونگوگ کشیده است، یکی دیگر از مشهورترین نقاشی های دنیا است. این نقاشی که در موزه هنر مدرن نیویورک نگهداری می‌شود، یکی از ارزشمندترین آثار نقاشی دنیا محسوب می‎شود. ونگوگ مدتی را در از افسردگی و پارانویا رنج می‌برد و در پناهگاهی در حوالی سن ریمی د پرووانس زندگی می‌کرد. گفته می‌شود نقاشی شب پر ستاره از نمای پنجره شرقی این پناهگاه کشیده شده است. جالب است بدانید که ونگوگ معروف‌ترین نقاشی‌های خود را در این پناهگاه کشید.

 

 

۶- نقاشی گرنیکا

 

مشهورترین و معروف ترین نقاشی های دنیا و تجریه و تحلیل آنها

 

نقاشی «گرنیکا» از عجیب ترین و مشهورترین نقاشی های دنیا و از آثار پیکاسو است. این نقاشی در آن زمان که کشیده شد، آن‌قدر که باید مورد تحسین قرار نگرفت، اما با گذشت زمان به یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های دنیا تبدیل شد و ارزش آن بیشتر شد. این نقاشی ضد جنگ علیه بمباران شهر گرنیکا توسط نازی‌ها و فاشیست‌های ایتالیایی را به تصویر کشیده است.

 

 

کالابرگ الکترونیک