معرفی بهترین شامپو و نرم کننده ها برای نوع و جنس موی شما

معرفی بهترین شامپو و نرم کننده ها برای نوع و جنس موی شما


14 دی 1402 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین شامپو و نرم کننده برای موی شما کدام است؟

اگر شما هم در خرید بهترین شامپو برای مو و نرم کننده شامپویی یا کرمی، وسواس به خرج می‌دهید و سلامت موهایتان برایتان اولویت دارد، حتما برندهای مختلف شامپو و نرم کننده موی سر ایرانی یا خارجی را امتحان کرده‌اید. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش چند نمونه از بهترین شامپوها برای موی بزرگسالان با توجه به جنس و مشکل مو، بهترین شامپو برای موی بچه‌ها و بهترین نرم کننده‌های موی سر را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های آنها را تشریح خواهیم کرد.

 

بهترین شامپو برای مو باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین شامپو برای موی سر
حتی اگر موهای سالم و پرپشتی دارید برای انتخاب بهترین شامپو برای مو، بیش از هر چیز باید جنس موهایتان را بشناسید، اینکه موهای چرب، خشک، معمولی یا مختلط دارید، بر انتخاب شامپو تاثیر مستقیمی دارد. علاوه بر این، ترکیباتی که در هر شامپو به کار می‌رود، می‌تواند کیفیت شامپو را کمتر یا زیادتر کند. یک شامپوی خوب باید میزان PH پوست سر را متعادل کند تا موجب آسیب به ساقه و ریشه مو و پوست سر نشود، به رشد و تثبیت رنگ مو کمک کند و به خارش پوست سر و ریزش مو دامن نزند.

فاکتورهای زیادی هستند که اگر موهای حساسی دارید، برای انتخاب شامپو باید در نظر داشته باشید. اگر برای موهایتان حتما از نسخه پزشک استفاده می‌کنید، انتخاب‌های محدودتری خواهید داشت، در غیر این‌ صورت، دستتان برای انتخاب بازتر است. اما بهترین شامپو برای مو، چه بزرگسال و چه کودک کدام است؟

اگر اهل استفاده از برندهای داخلی و ایرانی هستید، حتما می‌دانید که «اکتیو» سال‌های زیادی در بازار لوازم بهداشتی حضور داشته، همواره جزو برند‌های موفق بوده و در بین بهترین برندهای بهداشتی جای خود را باز کرده است.

«اکتیو» هم به نسبت برندهای خارجی، قیمت مناسب‌تری دارد و هم اصل اساسی و مهم کیفیت را در تولید محصولات خود کاملا در نظر گرفته است. خوب است بدانید شامپوهای ایرانی به‌خاطر اینکه با توجه به شرایط آب‌وهوایی ایران ساخته شده‌اند، سازگاری بیشتری با محیط و جنس موی ایرانی‌ها دارند و در این میان برند اکتیو، جزو شناخته‌شده‌ترین و خوشنام‌ترین آنهاست. در ادامه به معرفی چند مدل از بهترین شامپوها و نرم‌کننده‌های برند اکتیو برای انواع جنس مو و توضیح نحوه مصرف آن‌ها می‌پردازیم.

شامپو موهای معمولی حاوی جینسینگ و گریپ فروت اکتیو ۴۰۰ میل

شامپو موهای معمولی حاوی جنسینگ و گریپ فروت

«شامپو اکتیو حاوی جینسینگ و گریپ فروت»، یکی از شامپوهای با‌کیفیت ایرانی است که با قیمتی مناسب در بازار و فروشگاه‌های معتبر قابل خریداری است. این شامپو حاوی ویتامین B5 در یک بطری به حجم ۴۰۰ میل (گرم) بسته‌بندی شده است. شامپو مخصوص موهای معمولی اکتیو، غنی از «عصاره جینسینگ» است و به همین دلیل باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده، ساقه و ریشه موها را تقویت کرده، از ریزش و موخوره جلوگیری می‌کند و موجب بازسازی و افزایش رشد موها می‌‌شود.

«عصاره گریپ فروت» هم به درخشش و براق شدن موها کمک می‌کند و باعث تمیزی کامل پوست سر و موها می‌شود. شامپو موهای معمولی حاوی جنسینگ و گریپ فروت از برند اکتیو دارای ویتامین C است که نقش آنتی اکسیدانی دارد و از موها در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند و به این ترتیب مانع ایجاد خشکی و شکنندگی موها می‌شود.

نحوه مصرف:

روش صحیح استفاده از این شامپو بدین صورت است که ابتدا موهای خود را در حمام کاملا خیس کنید. بعد مقداری از شامپو را با توجه به بلندی و حجم مو در دست بریزید و به موها بمالید تا به شامپو آغشته شوند. سپس به‌ خوبی پوست سر و موهایتان را ماساژ دهید تا کاملا تمیز شوند. این کار را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه انجام دهید و سپس موها را با آب ولرم بشویید و آبکشی کنید.

شما می‌توانید شامپو موهای معمولی حاوی جینسینگ و گریپ فروت را به روش‌های حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر کشور خریداری کنید.

حتما بخوانید  16 نکته مهم پریود بدون درد و مراقبت های دوران قاعدگی

شامپو موی سر نچرال موهای چرب و نازک ۴۰۰ گرمی

شامپو موی سر نچرال موهای چرب و نازک ۴۰۰ گرمی
اگر موهای چربی و نازکی دارید برای کاهش یا رفع این مشکل حتما باید از شامپوی مخصوص موی چرب استفاده کنید تا هم موها کم‌حجم نشان داده نشوند و هم بهتر حالت بگیرند. «شامپو موی سر مخصوص موهای چرب و نازک اکتیو» حاوی عصاره انجیر بوده و با کاهش میزان ترشح غدد چربی پوست، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این شامپو برای افرادی که دچار مشکل التهاب، حساسیت و خارش پوست سر هستند یک انتخاب ایده‌آل است.

از دیگر ویژگی‌های این شامپو می‌توان به حجیم کردن موها، افزایش رشد مو، تقویت ریشه مو و از بین‌ بردن باکتری‌ها و قارچ‌های پوست سر اشاره کرد. این شامپو برای خانم‌ها و آقایان طراحی شده است و برای هر دو جنس و اعضای خانواده می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. همچنین اگر موهای زبر و شکننده‌ای دارد عصاره انجیر موجود در این شامپو این آسیب موهای شما را ترمیم کرده و حجم آن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

نحوه مصرف:

روش صحیح استفاده از این شامپو بدین صورت است که ابتدا موهای خود را در حمام کاملا خیس کنید. بعد مقدار کافی از شامپو را با توجه به حجم و بلندی موها در دست بریزید و به موها بمالید تا به شامپو آغشته شوند. سپس به‌ خوبی پوست سر و موهایتان را ماساژ دهید تا کاملا تمیز شوند. این کار را به مدت ۱ تا ۳ دقیقه انجام دهید و سپس موها را با آب ولرم بشویید و آبکشی کنید.

برای تهیه شامپوی موی سر نچرال اکتیو به روش‌های حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر کشور اقدام کنید.

شامپو موی سر مخصوص موهای رنگ‌‌شده و آسیب‌دیده ۴۰۰ گرمی اکتیو

شامپو موی سر مخصوص موهای رنگ‌‌شده و آسیب‌دیده ۴۰۰ گرمی اکتیو

اگر موهای شما در اثر رنگ، دکلره یا باد سشوار و عوامل دیگری مثل آفتاب گرفتن دچار آسیب، زبری و شکنندگی و موخوره شده پیشنهاد ما به شما «شامپو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده اکتیو» است. این شامپو حاوی «عصاره انار» و «گل همیشه بهار» است که دو عنصر موثر برای ترمیم و بازسازی مو در این شامپو هستند.

علاوه بر این شامپوی اکتیو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده با تنظیم چربی سر از شوره سر پیشگیری کرده و سبب شادابی پوست سر می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این شامپوی ملایم و خوشبو تحریک ریشه موها برای رشد بیشتر مو به خاطر وجود عصاره انار در آن، پایدار کردن رنگ مو و براق و درخشان کردن موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده است.

نحوه مصرف: برای استفاده از این شامپو به جنس مو و پوست سر خود توجه کنید. اگر موهای خشک و پوست سر چرب دارید، شامپو را مستقیم روی موها نریزید. کف فراوان درست کنید و پوست سر را با آن بشویید. در هنگام آبکشی سر با آب ولرم شامپو در طول موها حرکت کرده و همین میزان کف برای از بین بردن آلودگی روی موها کافی است.

برای تهیه شامپو مخصوص موهای رنگ شدن و آسیب دیده اکتیو به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

بهترین شامپوی بچه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای والدین، انتخاب بهترین شامپو برای موی بچه‌ها به‌خاطر در نظر گرفتن موضوعاتی مثل ترکیبات ملایم، ظاهر جذاب، پاک کنندگی مناسب، رایحه خوب و … وسواس بیشتری را به دنبال دارد. از طرفی هر چه سن کودک کمتر باشد، باید بیشتر سعی کنید که از شامپوهایی برای کودکتان استفاده کنید که چشم را نسوزاند و باعث قرمزی آن نشود، چون این موضوع می‌تواند تاثیر منفی بر علاقه به شستشوی مو و حمام رفتن کودک داشته باشد.

شامپو بچه طرح مینیون اکتیو ۲۸۰ گرمی

شامپو بچه طرح مینیون اکتیو ۲۸۰ گرمی
«شامپو بچه ۱*۲ اکتیو طرح مینیون» حاوی مواد مغذی و نرم‌کننده از جمله «گل صمغ ابریشم» و «دایمتیکون» است و موجب باعث باز شدن گره‌های مو کودک می‌شود. علاوه بر این، حس نرمی و لطافت را ایجاد می‌کند. این مدل شامپو بچه اکتیو چشم را نمی‌سوزاند، به درخشندگی و شانه‌پذیری بهتر موی کودک کمک کرده و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین فرمولاسیون این شامپو، طوری طراحی شده که لطافت مو حین شستشو، نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگیِ قابل لمس بعد از استحمام را به همراه دارد.

شامپو بچه طرح اسپایدرمن قرمز اکتیو ۲۸۰ گرمی

شامپو بچه طرح اسپایدرمن قرمز اکتیو ۲۸۰ گرمی
«شامپو بچه اکتیو طرح اسپایدرمن»، ظاهر ساده‌ای دارد ولی با طرحی از قهرمان اصلی انیمیشن‌ها و فیلم‌های مرد عنکبوتی (اسپایدرمن) پوشانده شده است. این طراحی خلاقانه می‌تواند کودک را به استفاده از این شامپو و حمام رفتن تشویق کند. یکی از ویژگی‌های مهم این شامپو، خاصیت تمیزکنندگی بالا و همچنین نرم‌کنندگی آن است. حین و بعد از شست‌وشوی مو با این شامپو، با گره‌های در هم پیچیده موی کودک، مواجه نخواهید شد و موهای کودک بعد از اتمام شست‌وشو، نرم و لطیف ‌می‌ماند.

حتما بخوانید  بهترین برند های مام زیر بغل و ضد تعریق ایرانی و خارجی

یکی دیگر از ویژگی‌های «شامپو بچه طرح اسپایدرمن اکتیو» این است که چشم کودک را نمی‌سوزاند. در این صورت اگر هنگام شستن موها مقداری از کف شامپو به داخل چشم‌ها نفوذ کرد، این شامپو باعث ریزش اشک یا سوزش چشم‌ها نخواهد شد.

شامپو بچه اکتیو مدل Yellow حجم ۲۵۰ میلی لیتر

شامپو بچه زرد ۲۵۰ گرمی اکتیو
«شامپو بچه اکتیو زرد»، با خاصیت مرطوب‌کنندگی و حالت‌دهی بالا، موی کودک را براق کرده و شانه‌پذیری آن را آسان می‌کند. این شامپو با ترکیبی از پلیمرهای پاک‌کننده و نرم‌کننده، محصولی ایده‌آل برای بچه‌ها به حساب می‌آید. شامپو بچه زرد اکتیو، فرمولاسیونی ملایم دارد و برای پوست و موی حساس کودکان مناسب است.

این محصول ایرانی باکیفیت، با حفظ سلامت مو و پوست سر، موها را به طور کامل از هر گونه آلودگی پاک کرده و به طور کامل رطوبت‌رسانی می‌کند. شامپو بچه اکتیو زرد بدون سوزش چشم یا ایجاد حساسیت، از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری کرده و شانه کردن موها را آسان می‌کند. همچنین باعث می‌شود کودک موهایی درخشان و لطیف داشته باشد.

برای تهیه این شامپوهای بچه اکتیو می‌توانید به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

بهترین نرم کننده برای مو چه ویژگی‌هایی دارد؟

علاوه بر شامپوها، به عنوان محصولات پاک کننده و مراقبت‌کننده پوست و مو، نرم‌کننده‌های مو هم جزو محصولات بهداشتی هستند که تمرکز آنها بر سلامت ساقه‌ موها است. برخی نرم‌کننده‌های مو، حاوی مواد مفید مغذی و ویتامین‌هایی هستند که هم موها را نرم و هم آنها را تقویت می‌کند. مخصوصا برای موهای رنگ شده، موهای خشک و موهای آسیب دیده، نرم‌کننده‌ها، گزینه‌های بسیار مفیدی هستند که از آسیب‌های بعدی جلوگیری کرده و آسیب‌های قبلی را هم تسکین می‌دهند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین نرم‌کننده‌ها برای موی سر که با ویژگی‌هایی آب و هوایی و ژنتیک ایرانی سازگار است می‌پردازیم.

نرم کننده موی سر موهای معمولی ۴۰۰ گرمی اکتیو

نرم کننده موی سر موهای معمولی ۴۰۰ گرمی اکتیو
«نرم‌کننده موی سر اکتیو مخصوص موهای معمولی»، با بهره‌گیری از ترکیبات خاص سیلیکونی، به حفظ سلامت، درخشان شدن و شادابی مو کمک کرده و با خنثی کردن الکتریسیته ساکن، از وز شدن و آشفتگی موها جلوگیری می‌کند. نرم‌کننده موی سر اکتیو به ساختار خارجی موها استحکام می‌بخشد و به‌ دلیل وجود عصاره زنبق صورتی، شفافیت و مرطوب شدن موها را به ارمغان می‌آورد. این نرم کننده در حمام استفاده می‌شود و نیاز به آبکشی دارد.

نحوه مصرف: برای استفاده از نرم کننده اکتیو مخصوص موهای معمولی پس از شست و شو موی سر با شامپوی مخصوص موی خودتان، موها را با دست بچلانید تا آب اضافی مو گرفته شود. سپس مقدار مناسبی از نرم کننده را با توجه به بلندی و حجم موها کف دست بریزید و ساقه موها را به آن آغشته کنید. حداکثر پس از یک دقیقه (یا با توجه به زمان نوشته شده روی قوطی نرم کننده) موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

نرم کننده موی سر موهای آسیب دیده و رنگ شده ۴۰۰ گرم

نرم کننده موی سر موهای آسیب دیده و رنگ شده ۴۰۰ گرم
اغلب موها به مرور زمان و به دلیل استفاده از رنگ مو، سشوار، دکلره، برس زدن بیش از حد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل شیمیایی و فیزیکی دچار صدماتی می‌شوند که برچسب موهای آسیب‌دیده به آنها زده می‌شود. عدم درمان این آسیب‌ها سبب می‌شود موها به ‌مرور زمان شکننده شده و دچار ریزش‌های مقطعی، موخوره و شوره شوند.

«نرم‌کننده موی سر اکتیو برای موهای آسیب دیده و رنگ شده» مناسب انواع جنس مو است و به‌‌خاطر وجود پروتئین مروارید، به ساختار پروتئینی مو استحکام می‌بخشد. همچنین این نرم کننده به‌دلیل وجود عصاره شکوفه بهار‌نارنج، باعث دوام بیشتر رنگ مو شده و شادابی و برق بیشتری به رنگ مو می‌دهد. این مدل نرم‌کننده موی سر اکتیو غنی از ویتامین E است و به همین دلیل زبری و خشکی موهای آسیب‌دیده را برطرف می‌کند.

نحوه مصرف: برای استفاده از نرم کننده اکتیو مخصوص موهای معمولی پس از شست و شو موی سر با شامپوی مخصوص موی خودتان، موها را با دست بچلانید تا آب اضافی مو گرفته شود. سپس مقدار مناسبی از نرم کننده را با توجه به بلندی و حجم موها کف دست بریزید و ساقه موها را به آن آغشته کنید. سپس حداکثر پس از یک دقیقه (یا با توجه به زمان نوشته شده روی قوطی نرم کننده) موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

برای تهیه این نرم کننده‌های موی سر برند اکتیو به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

کالابرگ الکترونیک