بهترین ترفندهای شستن انواع لباس با ماشین لباسشویی

بهترین ترفندهای شستن انواع لباس با ماشین لباسشویی


20 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش شستن انواع لباس

لباس های ما رنگ ها و جنس های مختلفی دارند و قطعاً این موضوع روی روش شستن انواع لباس مؤثر است. برای مثال طرز شستن لباس لمه با یک شلوار جین ضخیم متفاوت است و برای هر یک از این لباس ها باید از درجه آب، میزان فشار و نوع شوینده متفاوتی استفاده نمود. استفاده از روش صحیح شستن لباس موجب می شود تا لباس شما حالت خود را حفظ کند و به بافت و رنگ آن آسیب وارد نشود. شاید با روی کار آمدن ماشین های لباسشویی شستن لباس دیگر همانند گذشته سخت به نظر نرسد، اما رعایت نکردن اصول شستشوی لباس با ماشین لباسشویی می تواند و به کار بردن شوینده نامناسب می تواند عمر لباس هایتان را کوتاه کند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی مجله کوروش قصد داریم شما را با بهترین روش های شستن انواع لباس با ماشین لباسشویی آشنا کنیم.

 

 

قبل از انتخاب روش شستن انواع لباس به جنس و رنگ آن توجه کنید

 

قبل از انتخاب روش شستن انواع لباس به جنس و رنگ آن توجه کنید

 

اگر نگاهی به لباس های داخل سبد لباس چرک ها بیندازید، قطعاً با لباس هایی از جنس های مختلف روبرو می شود. برخی از لباس ها بافت ضخیم و کلفتی دارند و برخی دیگر نازک هستند. جنس برخی از انواع لباس ها از نخ و پشم است و برای تولید برخی دیگر از ابریشم، چرم و یا کتان و جین استفاده شده است. برخی از لباس ها باید با درجه حرارت پایین تر شسته شوند و  شستن آن ها با آب داغ موجب شل شدن بافت آن ها می شود. از طرف دیگر یکی از مهم ترین ترفندهای شستن لباس این است که لباس های رنگ مشکی را جدا بشویید. لباس های رنگی را در یک سبد به صورت جداگانه بشویید و برای شستن لباس های سفید نیز به صورت جداگانه از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

معمولاً در دفترچه آموزش شستن لباس با ماشین لباسشویی به نحوه استفاده از انواع شستشو اشاره شده است. روی ماشین لباسشویی اکثر برندها می توانید برای تنظیم عملیات شستشو جنس لباس را انتخاب کنید. برای مثال جهت شستن لباس های پشمی باید ماشین لباسشویی را روی گزینه wool تنظیم کنید. دمای آب نیز باید برای شستن این لباس ها پایین باشد. برای شستن لباس های ورزشی لباسشویی را روی sport wear تنظیم نمایید. اگر قصد شستن لباس های روزمره و معمولی را دارید، می توانید از حالت mix یا حالت speed یا سریع استفاده نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف

 

 

بهترین شوینده را برای شستن انواع لباس انتخاب کنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بهترین شوینده را برای شستن انواع لباس انتخاب کنید

 

انتخاب شوینده عامل دیگری است که در کیفیت شستشوی لباس مؤثر است. امروزه شوینده های مختلفی برای انواع لباس های رنگی، مشکی، سفید و کودک طراحی شده است. استفاده از این شوینده ها موجب می شود تا فرآیند شستشوی لباس با کمترین میزان آسیب و رنگ بری انجام شود و لکه بری لباس ها بهتر و دقیق تر انجام شود. در ادامه می توانید با بهترین روش شستن انواع لباس آشنا شوید.

 

 

بهترین روش شستن انواع لباس رنگی

 

حتما بخوانید  8 تا از بهترین روش‌ های نگهداری سیب زمینی خام و پخته

بهترین روش شستن انواع لباس رنگی

 

اولین و مهم ترین نکته ای که در مورد شستن انواع لباس رنگی وجود دارد، استفاده از یک شوینده مناسب است. شوینده ای که رنگ لباس ها را خراب نکند و موجب کدر و کم رنگ شدن آن ها نشود. مایع لباسشویی رنگی امو مدل Concentrate دقیقا برای همین موضوع طراحی شده است. شستشوی لباس های رنگی بدون کوچک ترین آسیب که قدرت لکه بری و چربی زدایی زیادی دارد. این مایع لباسشویی امو از بافت و رنگ پارچه لباس محافظت می کند و کیفیت فوق العاده ای دارد. این محصول در بسته بندی های ۲/۷ کیلوگرمی، ۱/۳ کیلوگرمی و ۱/۱ کیلوگرمی عرضه می شود و برای لکه بری و تمیز کردن لباس های رنگی انتخاب فوق العاده ای محسوب می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های شستن انواع رنگ شلوار جین با دست و ماشین

 

 

بهترین روش شستن لباس مشکی

 

بهترین روش شستن لباس مشکی

 

بدترین اتفاقی که بعد از شستن لباس های مشکی با آن مواجه می شوید، کدر شدن و بور شدن رنگ مشکی است. عدم استفاده از شوینده های مخصوص لباس های مشکی به شدت روی ظاهر این لباس ها تأثیر می گذارد و رنگ آن ها را کدر می کند. مایع ماشین لباسشویی مشکی شوی سری Black امو یکی از بهترین شوینده های موجود در بازار است که با لکه بری و چربی زدایی قوی، براقیت و درخشانی پارچه های مشکی را حفظ می کند.

این مایع شوینده با محافظت از رنگ مشکی لباس مانع بور شدن آن می شود و بعد از شستشو ظاهری درخشان و جذاب به لباس های مشکی می بخشد. نرمی و لطافتی که این مایع به لباس ها می بخشد شما را از استفاده کردن از نرم کننده های لباس بی نیاز می سازد و رایحه دلنشین آن موجب معطر شدن البسه می گردد. مایع لباس شویی مشکین شوی امو در سه اندازه ۱/۱ کیلوگرمی، ۱/۳۵ کیلوگرمی و ۲/۷ کیلوگرمی تولید می شود و شما می توانید تا ۳۶ بار شستشو از آن استفاده کنید.

 

 

اصول شستن لباس کودک

 

اصول شستن لباس کودک

 

لباس های کودک یکی از حساس ترین انواع لباس ها هستند که ضمن لکه ها و کثیفی های احتمالی که روی آن ها وجود دارد، باید با پوست حساس کودک سازگار باشند و موجب بروز آلرژی و حساسیت نشوند. مایع لباسشویی امو مدل Baby یک گزینه بی نظیر برای شستن لباس های کودک محسوب می شود. این مایع میزان تمیز کنندگی و لکه بری فوق العاده زیادی دارد و بعد از شستشو تمام لکه های غذا و شیر را از روی لباس کودک پاک می کند. شما می توانید این محصول را بسته به نیاز خود در بسته بندی های ۱/۱ کیلوگرمی، ۱/۳ کیلوگرمی و ۲/۷ کیلوگرمی تهیه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بهترین روش های شستن لباس نوزاد

 

 

بهترین شوینده برای شستن انواع مختلف لباس

 

بهترین شوینده برای شستن انواع لباس به صورت ترکیبی

 

انتخاب یک شوینده مناسب برای شستن انواع لباس های روزمره که ضمن تمیز کردن لباس ها به بافت پارچه لباس آسیب وارد می کند، اهمیت زیادی بر کیفیت شستشو دارد. مایع لباسشویی امو مدل active برای شستشوی انواع لباس مناسب است و یک مایع لباسشویی همه فن حریف محسوب می شود. قدرت تمیز کنندگی این مایع لباسشویی بسیار زیاد است و به سرعت لکه های روی لباس را از بین می برد. رایحه دلپذیر این مایع تا مدت ها روی لباس باقی می ماند و حس تازگی و تمیزی به البسه می بخشد. این محصول امو نیز همانند سایز محصولات آن در بسته بندی های ۱/۱ کیلوگرمی، ۱/۳ کیلوگرمی و ۲/۷ کیلوگرمی عرضه می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی

حتما بخوانید  آداب و رسوم عزاداری محرم در اصفهان | از فانوس گردانی تا جارو‌کشی

 

 

 

قبل از استفاده از هر نوع شوینده حتماً دستورالعمل استفاده از آن را بخوانید

 

قبل از استفاده از هر نوع شوینده حتماً دستورالعمل استفاده از آن را بخوانید

 

برای شستشو لباس حتماً به دستورالعمل های ذکر شده در مورد روش شستن انواع لباس در پشت ظرف مایع لباسشویی توجه کنید. استفاده از مقدار مناسب مایع در کنار درجه حرارت درست آب می تواند کیفیت شستشو را تا میزان زیادی افزایش دهد. استفاده بیش از اندازه از مایع لباسشویی می تواند به بافت لباس آسیب وارد کند. از طرف دیگر برخی از شوینده ها برای شستشو با آب سرد مناسب نیستند و برخی دیگر به راحتی با آب سرد نیز قابل استفاده هستند. بهتر است قبل از استفاده از هر شوینده حتماً به این نکته توجه کنید.

 

 

لباس ها را در بهترین زمان بشویید

 

لباس ها را در بهترین زمان بشویید

 

بهترین زمان مناسب برای شستن لباس، درست بعد از لکه شدن و کثیف شدن است. این موضوع اهمیت زیادی بر لکه بری لباس دارد. زمانی که شما لباس های کثیف و پر از لکه را برای یک هفته انبار می کنید، مسلماً لکه ها به بافت پارچه نفوذ می کنند و تمیز کردن آن ها سخت تر می شود. درواقع هر چقدر لکه مدت زمان بیشتری روی پارچه باقی بماند، از بین بردن آن نیز سخت تر خواهد شد. برای اینکه لکه روی لباس به طور کامل محو شود، بهتر است درست بعد از کثیف شدن لباس اقدام به شستن آن کنید.

 

 

لباس هایی که آب بیشتری جذب می کنند، باید جداگانه شسته شوند

 

به یاد داشته باشید که هر چقدر لباس آب بیشتری به خود جذب کند، بعد از شستن سنگین تر می شود. بنابراین شستن این لباس ها در کنار لباس های سبکی که آب را به خود جذب نمی کنند، می تواند توازن دیگ لباسشویی را بر هم بزند. درواقع شستن این لباس ها با هم موجب می شود تا به دیگ لباسشویی در یک سمت فشار بیشتری وارد شود و دستگاه بعد از مدتی آسیب ببیند.

 

 

با جشنواره یونیلیور افق کوروش همراه باشید

 

با جشنواره یونیلیور همراه باشید

 

در جشنواره بزرگ محصولات یونیلیور از برندهای زیر از طریق فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در سراسر ایران، برنده صدها جایزه ارزنده و نفیس شوید. در جشنواره یونیلیور افق کوروش انواع شامپو مناسب موهای مختلف، خمیر دندان و صابون از برندهای معتبر داو، سانسیلک، سیگنال و کلیر حضور دارند که می توانید بر اساس شرایط و جنس موها، پوست و دندان خود، بهترین و مناسب ترین آن ها را همراه با تخفیف خریداری کنید.

 

  • سیگنال
  • کلییر
  • داو
  • سانسیلک
  • لوکس
  • امو
  • سیف
  • دامستوس

 

جشنواره بزرگ محصولات یونیلیور ا

 

جوایز این جشنواره عبارت اند از:

 

  • خودرو ۲۰۶ – ۲ عدد
  • یخچال – ۲۵ عدد
  • ماشین لباسشویی – ۳۵ عدد
  • گوشی موبایل سامسونگ – ۳۰ عدد
  • گوشی موبایل شیائومی – ۳۰ عدد
  • جارو برقی – ۳۸ عدد
  • اتو – ۴۰ عدد
  • آبمیوه گیری – ۴۰ عدد

 

 

نحوه شرکت در جشنواره “یونیولیور”

 

بازه زمانی جشنواره:

 

شروع : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

پایان : ۱۵ مهر ۱۴۰۰

 

شرایط شرکت:

 

هر پنجاه هزار تومان خرید = یک امتیاز

 

ثبت کد قرعه‌کشی ذیل فاکتور در my.okcs.com

 

*صرفا از محصولات یونیلیور که در پوستر به آن اشاره شده است

 

** برای شرکت در قرعه‌کشی ۲۰۶، حداقل ۲ امتیاز نیاز است

 

 

ارسال کد قرعه کشی:

 

مرحله اول: دریافت کد قرعه کشی در زیر فاکتور و یا از طریق پیامک

 

(ممکن است ارسال پیامک تا ۲۴ ساعت بعد ارسال شود)

 

مرحله دوم:

 

ورود به سایت my.okcs.com

وارد کردن شماره موبایل خود در سامانه و دریافت کد تایید ورود

ثبت کد قرعه کشی در سامانه

اطلاعات بیشتر و ثبت کد در :

 

my.okcs.com

 

 

کالابرگ الکترونیک