۸ نمونه از گیاهان لوکس و شیک آپارتمانی برای دکوراسیون مدرن منزل و محل کار

۸ نمونه از گیاهان لوکس و شیک آپارتمانی برای دکوراسیون مدرن منزل و محل کار


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
گیاهان لوکس آپارتمانی

نگهداری از برخی از گیاهان لوکس آپارتمانی در خانه جلوه فوق العاده شیکی به فضای شما می‌بخشد. گاهی تنها اضافه کردن یکی گیاه زیبا به دکوراسیون خانه شما بیشتر از هر وسیله دکوری گران قیمتی روی زیبایی فضا و حس و حالتان تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید از این گیاهان با ارزش هم در دکوراسیون مدرن منزل و هم در محل کارتان استفاده کنید و جلوه جذاب‌تری به فضای اطرافتان ببخشید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در  مجله کوروش می‌توانید با لوکس ترین گلهای آپارتمانی آشنا شوید.

 

گیاهان خانگی معمولاً با اهداف تزیینی، تأثیرات مثبت روانشناسانه، تازه نگه داشتن هوا یا به دلایلی که بر سلامتی دارد مانند تمیزسازی هوای داخل خانه پرورش داده می‌شوند. دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی فقط برای زیبایی و یا برخی خواص دارویی آنها نیست بلکه از آنها به عنوان یک اِلمان معماری در طراحی نیز استفاده میشود. برای آشنایی با این گیاهان با ما همراه شوید.

 

 

گیاه فیکوس از شیک ترین گیاهان آپارتمانی

 

گیاه فیکوس از شیک ترین گیاهان آپارتمانی

 

یکی از گیاهان لوکس آپارتمانی درختچه فیکوس است در حدود ۶ فوت رشد می‌کند و جلوه فوق العاده زیبایی به فضا می‌بخشد. مهم‌ترین موضوعی که باید در مورد لوکس ترین گلهای آپارتمانی بدانید این است که این گیاهان معمولاً سایز و اندازه‌ای بزرگ دارند و از همین رو قیمت آن‌ها نیز بیشتر است. گیاه فیکوس اگر شرایط مناسبی داشته باشد، به سرعت رشد می‌کند و بلند می‌شود. شما می‌توانید از فیکوس به عنوان یکی از شیک‌ترین گلهای آپارتمانی در قسمت راهروی خانه یا محل کارتان استفاده کنید و آن را در بخش ورودی یا گوشه آشپزخانه قرار دهید و هر بار با نگاه کردن به آن لذت ببرید.

 

 

گیاه سانسوریا پوست ماری یک گیاه لوکس آپارتمانی

 

حتما بخوانید  این 10 گل زیباترین گل های طبیعی جهان هستند

یکی دیگر از شیک‌ترین گلهای آپارتمانی سانسوریا پوست ماری است که مقاومت زیادی در برابر نور کم دارد. بهترین جا برای قرار دادن این گیاه زیبا پشت پنجره و در جایی است که نور غیرمستقیم به آن بتابد. توجه داشته باشید که سانسوریا نیاز به آب زیادی ندارد و قرار دادن آن زیر نور خورشید موجب سوختن برگ‌هایش می‌شود.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

گیاه ساکولنت از زیباترین گیاهان آپارتمانی

 

گیاه ساکولنت از زیباترین گیاهان آپارتمانی

 

یکی از گیاهان جذاب آپارتمانی که در لیست زیباترین گلهای آپارتمانی نیز قرار دارد، ساکولنت است. این گیاه با برگ‌های آویزان و زیبایش جلوه بی نظیری دارد و گزینه‌ای عالی برای نگه داشتن در تراریوم است. شما می‌توانید آن را در یک گلدان شیک و کوچک قرار دهید یا از یک گیاه بزرگ آن استفاده کنید. به هر حال ساکولنت یک انتخاب فوق العاده برای شیک پسندان محسوب می‌شود. اگر در خانه یا محل کارتان طاقچه دارید بهتر است چند گلدان گل از ساکولنت روی آن قرار دهید و فضای متفاوت و زیبایی در محیط خود ایجاد کنید. ساکولنت به نور زیاد نیاز دارد اما قرار گرفتن زیاد در زیر نور خورشید موجب سوختن برگ‌های آن می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین زمان و روش صحیح هرس کردن گیاهان آپارتمانی

 

 

گیاه کالاتیا یک گیاه آپارتمانی لوکس و شیک و سایه دوست

 

گیاه کالاتیا یک گیاه آپارتمانی لوکس و شیک

 

یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی که برگ‌های دو رنگ و جذاب آن قابل مقایسه با هیچ گیاه دیگری نیست. این گیاه زیبا رنگ‌های متفاوتی دارد و برگ‌ها پهن بزرگ آن جلوه بی‌نظیری به فضای شما می‌بخشد. معمولاً گیاهان سایه دوست و مقاوم در برابر نور کم برگ‌ها پهنی دارند و کالاتیا نیز در دسته این گیاهان قرار می‌گیرد. این گیاه نیاز به آبیاری زیادی ندارد و هوای مرطوب را ترجیح می‌دهد.

 

 

گیاه فیکوس ربابی یا انجیر ربابی

 

گیاه انجیر ربابی با برگ‌های کمانچه‌ای و زیبایش به نور طبیعی زیاد و آب کمی نیاز دارد. این گیاه از گیاهان لوکس آپارتمانی است که برای رشد به آب و هوای مرطوب نیاز دارد. تنها زمانی گیاه نیاز به آبیاری دارد که خاک آن کاملاً خشک باشد. باد سرد دشمن اصلی این گیاه زیبا است. جذابیت برگ‌های بزرگ و زیبای فیکوس ربابی چنان تأثیری بر محیط خانه و اداری شما می‌گذارد که هر فرد با ورود به محیط کار یا زندگی شما محو تماشای آن خواهد شد.

حتما بخوانید  معرفی کامل 17 مورد گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما + عکس

 

 

 

گیاه نخل اریکا

 

گیاه نخل اریکا

 

نخل اریکا از گیاهان لوکس آپارتمانی است که به نور غیرمستقیم نیاز دارد و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی بزرگ برای نگهداری در محیط داخل ساختمان محسوب می‌شود. این گیاه جذاب برگ‌های باریک و کشیده دارد و رنگ برگ آن معمولاً سبز تیره و زرد است. ارتفاع نخل اریکا گاهی تا ۶ متر نیز می‌رسد و یک گیاه مؤثر برای تصفیه هوا و از بین بردن سموم محیط نیز محسوب می‌شود.

 

 

گیاه فیکوس الاستیکا از گیاهان بزرگ و شیک آپارتمانی

 

یکی دیگر از گیاهان لوکس آپارتمانی با برگ‌هایی بزرگ و براق که محبوبیت زیادی بین شیک پسندان دارد. این گیاه برگ‌های بزرگ و جذاب دارد و می‌تواند دکوراسیون منزل و محیط کار شما را تکمیل کند. گیاه فیکوس الاستیکا در جنوب شرقی آسیا که زادگاه آن است تا ۳۰ متر هم رشد می‌کند اما در فضاهای آپارتمانی معمولاً ارتفاع آن بین ۱ تا ۳ متر است. برای نگهداری از این گیاه سعی کنید آن را در جایی قرار دهید که صبح‌ها کمی در معرض نور مستقیم آفتاب باشند. اما آفتاب داغ ظهر می‌تواند به گیاه شما آسیب بزند. گیاه فیکوس الاستیکا به آب بسیار زیادی نیاز دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » روش مراقبت از گیاهان بزرگ آپارتمانی «

 

 

کاکتوس بزرگ از شیک ترین گیاهان آپارتمانی

 

کاکتوس یکی از شیک‌ترین گلهای آپارتمانی است که به خاطر تنوع زیاد و ظاهر جذابی که دارد همیشه در لیست زیباترین گلهای آپارتمانی قرار دارد. تنها موضوعی که باید در مورد این گیاه جذاب بدانید این است که این گیاه به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد و اگر شرایط آن را در خانه دارید، از این گیاه استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش کاشت ۱۰ گیاه دارویی قابل کشت در گلدان و باغچه خانه

 

 

کالابرگ الکترونیک