طرز تهیه ۴ مدل دسر با مارشمالو و بستنی شیک و کافی شاپی

طرز تهیه ۴ مدل دسر با مارشمالو و بستنی شیک و کافی شاپی


14 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 4 مدل دسر با مارشمالو و بستنی شیک و کافی شاپی
فهرست محتوا پنهان

دسر با مارشمالو و بستنی جزو محبوب‌ترین دسرها با بستنی در کشورهای مختلف دنیاست. مارشمالو به خاطر بافت نرم و طعم لذیذی که دارد، یکی از محبوب‌ترین انواع تنقلات محسوب می‌شود. شما می‌توانید از ترکیب مارشمالو با بستنی چندین نوع دسر خوش طعم و خاص آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با ایده‌های ساده دسر خوشمزه با بستنی و مارشمالو آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه دسر بستنی و مارشمالو پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه دسر مارشمالو با ژله و بستنی

 

طرز تهیه دسر مارشمالو با ژله و بستنی

 

مدت زمان آماده سازی دسر بستنی و مارشمالو با ژله: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی و مارشمالو با ژله

 

  • پودر ژله توت فرنگی: ۲ بسته
  • آب داغ: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی لیوانی وانیلی: ۳ عدد
  • مارشمالو: ۲ بسته
  • شربت توت فرنگی یا شاتوت: ۳ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه دسر با مارشمالو و بستنی

 

مراحل طرز تهیه دسر با مارشمالو و بستنی

 

اگر در فکر درست کردن یک دسر خوشمزه و خاص با مارشمالو و بستنی هستید، می‌توانید ژله بستنی با مارشمالو را امتحان کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه ژله بستنی مارشمالو آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ حل کردن ژله در آب جوش

 

در اولین مرحله از طرز تهیه این دسر با مارشمالو و بستنی باید بستنی را در دمای آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود. سپس پودر ژله را با آب جوش ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس ظرف ژله را روی یک کتری در حال جوش قرار دهید و مدام هم بزنید تا ژلاتین کاملا در آب حل شود. برای بن ماری کردن ژله می‌توانید از مایکروفر نیز استفاده کنید.

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن بستنی به ژله

 

بعد از این که ژلاتین کاملا در آب حل شد، در این مرحله باید صبر کنید تا ژله سرد شود و به دمای محیط برسد. سپس بستنی نرم شده را به آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که اگر بستنی شما یخی باشد و یا ژله داغ باشد، بستنی به صورت بریده بریده می‌شود.

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن شربت به ژله بستنی

 

در این مرحله از طرز تهیه ژله بستنی مارشمالو باید مقداری شربت شاتوت یا توت فرنگی نیز به ژله بستنی اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه مافین ریواس و عسل با بافت نرم و لطیف

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن مارشمالو به ژله

 

در این مرحله باید یک قالب برای ژله بستنی خود انتخاب کنید. سپس آن را کمی چرب کنید و نیمی از مایه ژله را در قالب بریزید و روی آن یک لایه مارشمالو قرار دهید. ژله را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. سپس باقی مانده ژله را روی مارشمالوها بریزید و دوباره آن را برای ۲ ساعت در یخچال بگذارید.

 

مرحله پنجم؛ سرو کردن دسر ژله بستنی مارشمالویی

 

بعد از حدود ۲ ساعت ژله بستنی مارشمالویی شما آماده است. می‌توانید دسر را از قالب خارج کنید. سپس روی آن را با مارشمالو تزیین کنید. اگر دوست دارید انواع شربت و پودر ژله را از افق کوروش بخرید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر کدو حلوایی خوشمزه

 

ساندویچ بستنی اسمورس با بستنی و مارشمالو

 

ساندویچ بستنی اسمورس با بستنی و مارشمالو

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مدت زمان آماده سازی ساندویچ بستنی مارشمالو: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه ساندویچ بستنی اسمورس

 

  • بستنی شکلاتی: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • مارشمالو: ۶ عدد
  • خامه قنادی منجمد: ۱۳۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای: ۱۱۰ گرم
  • بستنی وانیلی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • وانیل: ۱/۲ قاشق مرباخوری
  • بیسکویت کراکر بزرگ: ۱۲ عدد

 

مراحل طرز تهیه دسر ساندویچ بستنی اسمورس

 

مراحل طرز تهیه دسر ساندویچ بستنی اسمورس

 

«اسمورس» یک نوع دسر با مارشمالو آمریکایی است که با استفاده از مارشمالو و شکلات و بستنی درست می‌شود. اما اگر این دسر را با بستنی و خامه و پنیر خامه‌ای درست کنید، طعم آن بسیار لذیذتر خواهد شد. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن ساندویچ بستنی با مارشمالو آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ قرار دادن مارشمالو در فر

 

در اولین مرحله از طرز تهیه این دسر با مارشمالو و بستنی باید یک کاغذ روغنی روی سینی فر قرار دهید. سپس ۶ عدد مارشمالو را درون سینی فر بچینید و سینی را در فر قرار دهید تا مارشمالوها قهوه‌ای و برشته شوند. در صورت تمایل می‌توانید مارشمالو و بستنی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم؛ ریختن لایه اول بستنی در قالب

 

در این مرحله باید کف یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی یا سلفون بپوشانید. سپس ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار بستنی شکلاتی را در یک ظرف بریزید و خوب با چنگال هم بزنید. زمانی که بستنی نرم شد، آن را درون قالب بریزید و خوب پهن کنید. سپس قالب را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی سفت شود.

 

مرحله سوم؛ هم زدن خامه و پنیر خامه‌ای

 

بعد از این که لایه اول بستنی سفت شد، باید ۱۳۰ گرم خامه قنادی منجمد را با همزن برقی بزند تا فرم بگیرد. سپس ۱۱۰ گرم پنیر خامه‌ای را هم به صورت جداگانه با همزن بزنید. پنیر را به خامه اضافه کنید. می‌توانید وانیل، خامه و پنیر خامه‌ای را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله چهارم؛ آماده کردن لایه دوم بستنی

 

در این مرحله باید ۱ لیوان بستنی وانیلی نرم شده را با مارشمالوهای کبابی به ترکیب خامه و پنیر زده شده اضافه کنید. همه مواد را با همزن برقی ترکیب کنید. در این مرحله اگر مارشمالوها کاملا ریز شدند و یا تکه‌ای باقی ماندند، هیچ اهمیتی ندارد.

بعد از این که مواد آماده شد، قالب را از فریزر خارج کنید و ترکیب آماده شده را روی بستنی شکلاتی بریزید. سپس قالب را برای ۱ ساعت دیگر در فریزر قرار دهید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورش قیمه سیستانی (دوغ پای) به روش زاهدانی

 

مرحله پنجم؛ آماده کردن دسر

 

بعد از این که بستنی کاملا سفت شد، می‌توانید ۶ عدد کراکر را روی بستنی بچینید. سپس به آرامی دسر را برگردانید و ۶ کراکر هم در سمت دیگر بستنی بچینید. در نهایت دسر را داخل یک سینی تخت قرار دهید و با کمک چاقو برش دهید و میل کنید.

برای تهیه انواع بیسکوئیت و کراکرز به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید همین حالا خرید خود را انجام دهید.

 

طرز تهیه دسر بستنی داغ با مارشمالو

 

طرز تهیه دسر بستنی داغ با مارشمالو

 

مدت زمان آماده سازی بستنی داغ با مارشمالو: ۴۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی داغ با مارشمالو

 

  • بستنی وانیلی: ۵ اسکوب
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر نسکافه: ۱ قاشق مرباخوری
  • شکر: ۱ قاشق مرباخوری
  • شکلات قهوه‌ای رنده شده: ۱ قاشق مرباخوری
  • آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خامه: ۱ قاشق مرباخوری
  • مارشمالو: چند عدد

 

مراحل طرز تهیه دسر بستنی داغ با مارشمالو

 

مراحل طرز تهیه دسر بستنی داغ با مارشمالو

 

برای تهیه این دسر بستنی خوشمزه با مارشمالو باید آب، شکر، خامه، پودر کاکائو و پودر نسکافه را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. بعد این که ترکیب به جوش آمد و کمی غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

حالا بستنی وانیلی را همراه با مارشمالو در لیوان بریزید. سس داغی که آماده کرده‌اید را روی بستنی بریزید. در نهایت چند عدد مارشمالوی دیگر در لیوان بریزید و این دسر بستنی لذیذ را با شکلات رنده شده تزیین کنید و سپس میل نمایید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر کاکائو، پودر نسکافه، شکلات و شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

طرز تهیه دسر بستنی و مارشمالو میوه‌ای

 

طرز تهیه دسر بستنی و مارشمالو میوه‌ای

 

یکی دیگر از جذاب‌ترین و البته ساده‌ترین روش‌های درست کردن دسر با مارشمالو و بستنی استفاده از دسر بستنی و مارشمالو میوه‌ای است. برای تهیه این دسر باید بستنی وانیلی را همراه با میوه‌هایی مثل موز، انبه، توت فرنگی، تمشک یا توت در مخلوط‌کن بریزید.

سپس مقداری خامه و مارشمالو اضافه کنید. مخلوط‌کن را روشن کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. سپس این ترکیب را در قالب بریزید و روی آن را بپوشانید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی مارشمالویی شما آماده شود.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با مارشمالو و بستنی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با مارشمالو و بستنی

 

*در طرز تهیه دسر بستنی و مارشمالو میوه‌ای می‌توانید از تکه‌های میوه خرد شده را با بستنی و مارشمالو ترکیب کنید و سپس در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

*برای تهیه دسر بستنی داغ با مارشمالو می‌توانید از مقدار دلخواه مارشمالو استفاده کنید.

* در طرز تهیه ژله بستنی مارشمالویی می‌توانید از مارشمالوی خرد شده بین لایه‌های ژله نیز استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

بهترین ایده‌های ساده دسر خوشمزه با بستنی و مارشمالو چیست؟

 

اگر در فکر درست کردن دسر با مارشمالو و بستنی هستید، می‌توانید دسر ساندویچ بستنی با مارشمالو، ژله بستنی با مارشمالو و بستنی مارشمالوی میوه‌ای را امتحان کنید.

 

مهم‌ترین نکته در طرز تهیه طرز تهیه ژله بستنی مارشمالو چیست؟

 

برای تهیه ژله بستنی مارشمالو باید بستنی کاملا آب شود و ژله نیز خنک شده باشد. در غیر این صورت بستنی در ژله می‌برد و ژله بستنی شما خراب می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک