باهوش ترین نژاد سگ خانگی در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌ فرد آنها

باهوش ترین نژاد سگ خانگی در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌ فرد آنها


12 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
باهوش ترین نژاد سگ خانگی

سگ ها موجوداتی باهوش و دوست داشتنی هستند که هر کدام از نژادهای آن ها ویژگی های متمایزی دارد. برخی از نژادهای سگ ها بازیگوش تر هستند و برخی دیگر نسبت به سایر نژادها باهوش ترند. هر چند که سگ ها برای اینکه بتوانند از هوش خود استفاده کنند، نیاز به تعلیم دیدن دارند. اما به هر حال برخی از گونه های آن ها پتانسیل بیشتری برای یادگیری دارند و به شدت ضریب هوشی بالاتری دارند. در سرویس سبک زندگی مجله کوروش می توانید با لیستی از باهوش ترین نژاد سگ خانگی آشنا شوید.

 

 

کدام سگ ها باهوش تر هستند؟

 

سگ ها هم مثل انسان ها هوش های متفاوتی دارند. برخی از سگ ها برای مراقبت از گله تربیت می شوند. برخی دیگر به عنوان نگهبان به انسان ها کمک می کنند. برخی از سگ ها دونده های خوبی هستند و برخی دیگر قدرت شناخت و تشخیص بیشتری دارند. از همین رو شناخت هوش سگ ها و استفاده از روش های تربیتی درست می تواند به آن ها کمک کند تا به بهترین روش سگ ها را پرورش دهید. معمولاً باهوش ترین سگ های دنیا به سگ هایی گفته می شود که تعداد فرمان های بیشتری را یاد می گیرند و نسبت به محیط اطراف خود هوشیارتر هستند. این سگ ها معمولاً انرژی بالایی دارند و انگیزه بالایی برای یادگیری و کشف کردن چیزهای جدید دارند.

 

مطالعاتی که روی بیشتر از ۱۱۰ نژاد مختلف سگ انجام شد، نشان داد که برخی از سگ ها در کمتر از ۵ بار تکرار دستورات را یاد می گیرند و از آن اطاعت می کنند و برخی دیگر هیچ علاقه ای به اطاعت کردن از دستورات انسان ها از خود نشان نمی دهند.

 

 

آیا سگ های باهوش واقعاً حیوانات خانگی بهتری هستند؟

 

آیا سگ های باهوش واقعاً حیوانات خانگی بهتری هستند؟

 

ممکن است با خودتان فکر کنید که داشتن یک سگ باهوش به این معنا است که سگ شما از همه دستوراتتان پیروی می کند و دقیقاً کاری را انجام می دهد که شما می خواهید. باید بدانید که معمولاً نگهداری از سگ های باهوش به نسبت سخت تر است. دوبرمن یک نژاد سگ باهوش است. این سگ باید روزانه ۵ تا ۱۰ ساعت بیرون از خانه بازی کند. در غیر این صورت بسیار خسته و دپرس می شود. اگر قرار باشد این سگ باهوش و پر انرژی را در خانه نگه دارید، پس باید بیشتر مراقب لوازم خانه تان باشید. این در حالی است که یک بولداگ ممکن است ۸ ساعت طول بکشد تا بفهمد شما در خانه نیستید. یا زمانی که بعد از یک روز کاری طولانی به خانه برمی گردید و او را صدا می کنید، او هنوز سر جایش می نشیند و عکس العملی به آمدن شما نشان نمی دهد.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

داشتن یک سگ باهوش درست مثل داشتن یک بچه باهوش است. او باید همه چیز را کشف کنید و به هر سوراخی سرک بکشد. اگر اجازه این کار را به او ندهید او به شدت آسیب می بیند. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع باهوش بودن سگ شما و فرمان برداری او به میزان آموزشی که به او می دهید وابسته است. هر چقدر انرژی و هوش سگ بیشتر باشد، لازم است هزینه بیشتری برای آموزش او پرداخت کنید. بنابراین داشتن یک سگ باهوش خانگی به این معنا است که شما باید زمان بیشتری برای آموزش و برطرف کردن نیازهای او صرف کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » گران ترین گل های دنیا کدامند؟ «

 

 

نژاد بوردر کلی (Border Collie) یکی از باهوش ترین نژاد سگ

 

نژاد بوردر کلی (Border Collie) یکی از باهوش ترین نژاد سگ

 

بوردر کلی یک نژاد پر انرژی، دوست داشتنی و باهوش است که از آن هم به عنوان سگ گله نیز یاد می شود. این نژاد از سگ به عنوان باهوش ترین نژاد سگ در دنیا شناخته می شود. او می تواند با دقت و توجه زیادی که دارد از یک گله بزرگ مراقبت کنید. او قادر است در کمتر از ۵ ثانیه دستور جدیدی را یاد بگیرید. جالب است بدانید که بعد از یاد گرفتن فرمان جدید حدود ۹۵ درصد از اوقات آن را اجرا می کنند. این نژاد از سگ به شدت به ورزش سخت نیاز دارد و باید بدنی قوی داشته باشد.

 

شاید بیشتر سگ های باهوش به اندازه یک کودک ۲ ساله می فهمند. اما بوردر کلی به اندازه یک کودک ۴ ساله هوش دارد. او می تواند همه چیز را به راحتی یاد بگیرد. او از یادگیری و فعالیت زیاد لذت می برد و انگیزه زیادی برای یاد گرفتن چیزهای جدید دارند.

 

 

عجیب ترین و ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا

 

 

ژرمن شپرد (German Shepherd) باهوش ترین نژاد سگ خانگی

 

ژرمن شپرد (German Shepherd) باهوش ترین نژاد سگ خانگی

 

ژرمن شپرد باهوش ترین نژاد سگ خانگی است. در اکثر مواقع از این سگ ها در ارائه خدمات درمان، کمک پزشکی و به عنوان سگ پلیس استفاده می شود. این سگ ها قدرت یادگیری فوق العاده ای دارند و به عنوان سگ های نظامی نیز شناخته می شوند. علاقه این سگ ها به همراهی با اعضای خانواده بی نظیر است. آن ها بسیار شجاع، باهوش و با اعتماد به نفس هستند. وفاداری این سگ ها به انسان های و بچه ها شگفت انگیز است.

 

 

نژاد شت لند شیت داگ (Shetland Sheepdog)

 

نژاد شت لند شیت داگ (Shetland Sheepdog)

 

این نژاد از سگ ها که به عنوان بوردر کلی مینیاتوری نیز شناخته می شوند، از باهوش ترین نژاد سگ خانگی محسوب می شوند. این سگ ها موهایی بلند دارند و معمولاً همانند نژاد بوردر کلی گله داران فوق العاده ای هستند. از مهم ترین ویژگی های این سگ ها می توان به چابکی، هوش زیاد و محافظانی قدرتمند اشاره کرد. معمولاً نژاد شت لند شیت داگ زیاد پارس می کند. پس باید بدانید که انتخاب کردن آن به عنوان باهوش ترین نژاد سگ برای فضای آپارتمانی چندان مناسب نیست. این سگ ها فوق العاده بازیگوش و زرنگ هستند و دوست دارند هر لحظه ترفندهای جدیدی یاد بگیرند. از بازی کردن با بچه ها لذت می برند و به خانواده خود وفادار هستند. آن ها می توانند به خوبی از انسان ها در برابر غریبه ها و خطر محافظت کنند.

 

 

ترسناک ترین و زشت ترین گل های دنیا

 

 

نژاد پودل (Poodle) یک سگ جذاب و باهوش و محبوب

 

نژاد پودل (Poodle) یک سگ جذاب و باهوش

 

پودل نه تنها ظاهر جذاب و دوست داشتنی دارد، یکی از باهوش ترین نژادهای سگ خانگی نیز محسوب می شود. این سگ بسیار باهوش، مغرور و پر انرژی است. پودل ها معمولاً اندازه های متفاوتی دارند و قابلیت یادگیری بالایی دارند. بسیاری از این سگ ها برای ردیابی و شکار آموزش می بینند. برخی دیگر نیز برای انجام حرکات نمایشی در سیرک ها آموزش می بینند. ظاهر جذاب و فانتزی این سگ ها در کنار هوش بالایی که دارند موجب شده تا در دسته محبوب ترین نژادهای سگ نیز قرار بگیرند.

 

 

نژاد دوبرمن پینچر (Doberman Pinscher) یک سگ نگهبان باهوش

 

نژاد دوبرمن پینچر (Doberman Pinscher)

 

یکی دیگر از سگ هایی در لیست باهوش ترین نژاد سگ خانگی قرار دارد، دوبرمن است. سگی که در کنار هوش زیاد، استقامت و سرعت بالایی دارد. این سگ در واقع یک سگ نگهبان است که در بسیاری از مواقع به عنوان سگ جنگی یا پلیس آموزش می بیند. امکان پرورش دوبرمن برای انجام وظایف مختلف وجود دارد. او یک محافظ قدرتمند و یک دوست فوق العاده مهربان و وفادار است. شهرت این سگ ها بیشتر به دلیل وفاداری بالا و نترس بودنشان است. در طول تاریخ دوبرمن های زیادی به عنوان سگ پلیس، ارتش جان انسان ها را نجات دادند و برای خدمات درمانی آموزش دیدند.

 

 

نژاد رتوایلر (Rottweiler)

 

نژاد رتوایلر (Rottweiler)

 

رتوایلر یکی از وفادارترین، شجاع ترین و قدرتمندترین نژادهای سگ است که اصالتی آلمانی دارد. در بسیاری از مواقع این سگ ها بیشتر برای امور کشاورزی آموزش می بینند. آن ها نگهبانانی فوق العاده هستند و در ارتش و به عنوان سگ پلیس نیز همکاران بی نظیری هستند. رتوایلر فوق العاده به صاحبش وفادار است و با اعتماد به نفس بالا دوست دارد هر کاری را انجام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید » عجیب ترین و ترسناک ترین رستوران های دنیا «

 

 

نژاد گلدن رتریور (Golden Retriever) جزو محبوب ترین سگ های خانگی

 

نژاد گلدن رتریور (Golden Retriever) جزو محبوب ترین سگ های خانگی

 

یکی دیگر از باهوش ترین سگ های دنیا که زمانی که برای انجام کاری آموزش ببینند، بسیار با جدیت آن کار را انجام می دهند. گلدن رتریور در اصل برای شکار آموزش می بیند. این سگ ها برای اطاعت کردن، نیاز به آموزش دارند. از طرف دیگر این نژاد فوق العاده محبوب و دوست داشتنی است و به خاطر شخصیت بامزه و ساده ای که دارد، به عنوان یکی از محبوب ترین سگ های خانگی نیز شناخته می شود. به جرات می توان از این سگ به عنوان باهوش ترین نژاد سگ آپارتمانی نیز نام برد زیبا هر خانه ای برای جذاب تر شدن به چنین موجود بامزه ای نیاز دارد.

 

 

نژاد لابرادور رتریور (Labrador Retriever) باهوش ترین نژاد سگ آپارتمانی

 

نژاد لابرادور رتریور (Labrador Retriever) باهوش ترین نژاد سگ آپارتمانی

 

لابرادور رتریور یکی دیگر از باهوش ترین نژاد سگ آپارتمانی است که به راحتی آموزش می بیند. این سگ رفتاری بسیار ملایم و آرام دارد. در عین حال هوش زیاد او موجب شده تا از این سگ فوق العاده برای تشخیص مواد مخدر و به عنوان سگ راهنما نیز استفاده شود.

 

 

منابع: pets.webmd، marthastewart

 

کالابرگ الکترونیک