لیست کامل انواع میان وعده برای زنگ تفریح و مدرسه دانش آموزان

لیست کامل انواع میان وعده برای زنگ تفریح و مدرسه دانش آموزان


5 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیست ۵۰ خوراکی مفید برای میان وعده و زنگ تفریح مدرسه دانش آموزان

خوراکی‌های مفید برای مدرسه باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟ میان وعده مدرسه به عنوان یکی از اجزای رژیم غذایی، نقش عمده‌ای در رشد کودکان دارد. بر اساس پژوهش‌ها، بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۶، مصرف کالری در کودکان، ۱۱۳ کالری افزایش یافته است. این به معنی تغذیه ناسالم کودکان در این سال‌ها است. از آن‌ جایی که کودکان ساعات طولانی از روز در مدرسه هستند، باید در این مدت، میان وعده مفید برای مدرسه به همراه داشته باشند تا دچار ضعف نشوند و به روند یادگیری آنها لطمه وارد نشود. اگر به دنبال توصیه‌های مهم برای حضور کودکان در مدرسه هستید در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش به معرفی انواع میان خوشمزه وعده مدرسه و خوراکی‌های مفید برای زنگ تفریح کودکان و نوجوانان در مدرسه می‌پردازیم.

 

اهمیت مصرف میان وعده سالم برای دانش آموزان در مدرسه

اهمیت مصرف میان وعده سالم برای دانش آموزان

انتخاب یک میان وعده مناسب برای دانش آموزان می‌تواند به تامین انرژی در مدرسه و همچنین افزایش هوشیاری و تمرکز آن‌ها کمک کند. از طرف دیگر استفاده از خوراکی‌های سالم و مقوی برای رشد کودک و بهبود متابولیسم بدن او ضروری است در ادامه می‌توانید با فواید مصرف میان وعده مدرسه آشنا شوید.

  • تامین انرژی
  • افزایش رشد استخوان‌ها
  • افزایش تمرکز و یادگیری
  • احساس خشنودی و سلامت عاطفی کودک
  • جلوگیری از خستگی

بهترین خوراکی‌های مفید و مجاز در مدرسه برای میان وعده

بهترین خوراکی های مفید در مدرسه

تنقلات و خوراکی‌هایی که در کیف دانش‌آموزان به عنوان میان‌ وعده مدرسه برای زنگ تفریح می‌گذارید، بهتر است ترکیبی از انواع مواد پروتئینی، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات باشند. این را هم در نظر داشته باشید که بیشتر بچه‌ها تعداد وعده‌های توصیه شده برای خوردن غلات، میوه‌ها و سبزیجات را رعایت نمی‌کنند ولی بدنشان به ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در این مواد غذایی نیاز دارد.

همچنین خوردن میوه و سبزیجات از همان دوران کودکی، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و فشارخون در بزرگسالی را کاهش می‌دهد. این موضوع به دلیل وجود فیبر، ویتامین‌های آ و ث در این خوراکی های مفید برای مدرسه است.

علاوه بر این، مواد پروتئینی انرژی کودک را در ساعات حضور در مدرسه بالا نگه می‌دارند. سرو کردن میوه‌ها هم به صورت تازه (در صورت تکه‌ تکه کردن آنها)، هر چند گاهی اوقات چالش‌هایی به همراه دارد و مثلا میوه‌ها ممکن است تیره یا زود پژمرده شوند ولی باز هم نسبت به خوراکی‌های غیرمجاز در مدرسه و تنقلات مصنوعی، فواید بیشتری دارند و در ضمن مقرون‌ به صرفه‌تر هم هستند.

انواع لقمه و ساندویچ‌های خانگی

انواع ساندویچ‌های سالم به عنوان میان وعده مدرسه

در لیست آموزش خوراکی‌های خوشمزه برای مدرسه، انواع نان، لقمه و ساندویچ‌های خانگی جایگاه ویژه‌ای دارند. درواقع برای انتخاب یک میان وعده سالم در مدرسه هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه یک ساندویچ سالم، مقوی و مفید باشد.

درست کردن یک ساندویچ به همراه انواع مواد پروتئینی مثل گوشت مرغ پخته و سبزیجات پخته مثل نخودفرنگی، گل کلم، بروکلی و هویج یک لقمه خوشمزه برای مدرسه است. با این کار تنوع سبزیجات بالا می‌رود و بچه‌ها از طعم‌های بیشتری لذت می‌برند.

به عنوان آموزش لقمه خوشمزه برای مدرسه پیشنهاد ما به شما این موارد است:

حتما بخوانید  طرز تهیه دلمه برگ مو ترکیه ای (یالانجی دولما) به 2 روش مجلسی

در صورت تمایل می‌توانید نان پیتا، نان تست و نان لواش برای درست کردن انواع رپ و لقمه، ساندویچ سرد، سالاد الویه، گوشت مرغ، گوشت بوقلمون، پنیر صبحانه، تخم مرغ، پنیر پیتزا و حلوا شکری را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

میوه تازه، میوه خشک، اسموتی میوه و کمپوت میوه

چه میوه‌هایی برای خوراکی در مدرسه مناسب هستند؟

از میان میوه‌های مفید برای میان وعده مدرسه و مصرف در زنگ‌های تفریح و استراحت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیب
  • زردآلو
  • موز
  •  تمشک
  • بلوبری
  • گیلاس
  • نارنگی
  • گریپ فروت
  • انگور
  • کیوی
  • انبه
  • شلیل
  • پرتقال
  • هلو
  • گلابی
  •  آناناس
  •  آلو
  •  توت فرنگی
  • نارنگی

این میوه‌ها را می‌توانید به صورت درسته برای میان وعده زنگ تفریح دانش آموز در ظرف غذای مدرسه بگذارید یا به روش‌های زیر آماده کنید:

  • کمپوت میوه: کمپوت و کنسرو میوه‌های مختلف هم گزینه‌ای مناسب است چون این خوراکی های مفید در مدرسه، ماندگاری طولانی دارند و درست کردن یا تهیه آن‌ها از بیرون، کم هزینه و آسان بوده و در عین حال سالم هم هستند.

در صورت تمایل می‌توانید انواع کنسرو میوه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

  • میوه‌های خشک شده‌: مثل کشمش، زردآلو، انجیر، سیب، زغال اخته، آناناس و … که قند کمی دارند یا در تهیه آن‌ها از افزود‌نی‌ها استفاده نشده است، انتخاب‌های خوبی به عنوان میان وعده مدرسه به شمار می‌روند.

در صورت تمایل می‌توانید توت خشک، آلو و قیسی، کشمش و مویز، آلبالو خشک، خرما و … را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

  • میوه منجمد:‌ حتی می‌توانید میوه‌ها را به صورت منجمد شده سرو کنید. میوه‌هایی مثل انگور، زغال اخته، توت فرنگی، هلو و انبه را از قبل در فریزر بگذارید و آن‌ها را به صورت منجمد سرو کنید.

 

  • سالاد میوه: سالاد میوه هم از دیگر انواع خوراکی های مفید در مدرسه است. از بچه‌ها کمک بگیرید و با هم یک سالاد میوه خوشمزه درست کنید. بهتر است از انواع میوه‌های رنگارنگ برای افزایش جذابیت سالاد استفاده کنید. برای مثال سالاد انگور و بادام یک گزینه عالی برای میان وعده کودکان شماست.

 

  • انواع اسموتی: انواع اسموتی با میوه را هم در لیست نوشیدنی‌های مفید برای دانش‌آموزان قرار دهید. مخلوط میوه‌های مختلف با آب، ماست، شیر و یخ کمک زیادی به هیدراته ماندن بدن بچه‌ها می‌کند. بهتر است از شکر و قندهای مصنوعی در تهیه آن‌ها استفاده نکنید. اسموتی را در یک قمقمه بریزید و به دانش آموز خود توصیه کنید به عنوان میان وعده در مدرسه حتما آن را بنوشد. برای مطالعه طرز تهیه انواع اسموتی روی لینک مطلب کلیک کنید.

در صورت تمایل می‌توانید ماست و شیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

انواع اسنک

سبزیجات مناسب برای میان وعده بچه‌ها در مدرسه

برای درست کردن انواع اسنک برای مدرسه پیشنهاد ما به شما این موارد است:

 

  • اسنک کره بادام زمینی و کرفس: همچنین می‌توانید کره بادام زمینی را روی ساقه‌های کرفس بمالید. طرز تهیه کره بادام زمینی را بلد هستید؟ در ضمن می‌توانید کره بادام زمینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید

 

  • کشمش و کرفس خرد شده: کرفس‌ها را را ریز خرد کنید و با کشمش مخلوط کنید و یک اسنک سبزیجات و خشکبار خوشمزه درست کنید.

 

  • اسنک‌های شیرین و انرژی‌زا: انواع اسنک‌های مقوی برای میان وعده جهت افزایش انرژی بدن هم جزو میان وعده‌های مفید برای زنگ تفریح مدرسه هستند. این اسنک‌ها را می‌توانید با انواع کره مغزها، میوه و خشکبار مختلف مثل خرما تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع اسنک انرژی‌زا روی لینک مطلب کلیک کنید.

هشدار: تعداد کمی از بچه‌های در حال رشد، حساسیت شدیدی به بادام زمینی و یا آجیل درختی دارند. قبل از گذاشتن بادام زمینی، کره بادام زمینی یا سایر آجیل‌ها به عنوان میان وعده در کیف بچه‌ها مطمئن شوید که کودک شما به این مغزها حساسیت ندارد.

حتما بخوانید  طرز تهیه میلک شیک موز کافی شاپی به 3 روش

هله هوله‌های مفید برای زنگ تفریح بچه‌ها

غلات سالم به عنوان خوارکی مجاز برای زنگ تفریح دانش آموزان

بچه‌ها دوست دارند در زنگ تفریح با دوستانشان هله هوله هم میل کنند. اما هله هوله‌های بیرون معمولا سرشار از شکر و نمک هستند و توصیه ما انتخاب تنقلات سالم از جمله بیسکویت‌های سبوسدار، غلات سبوس‌دار و ترجیحا تنقلاتی است که در خانه برای بچه‌ها آماده می‌کنید.

  • پاپ کورن: پاپ کورن هم یک میان وعده مفید برای مدرسه است. ذرت بو داده را از نمونه‌های کم چرب انتخاب کنید. مثلا پاپ کورن خانگی که با اسپری روغن و اضافه کردن پنیر پارمسان، پودر سیر یا سایر ادویه‌های غیر نمکی، مزه‌دار شده‌ است یک میان وعده مناسب برای مدرسه است.

در صورت تمایل برای تهیه پاپ کورن، روغن، پودر سیر و پنیر پارمسان می‌توانید خرید خود را فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های آنلاین، حضوری و تلفنی انجام دهید.

  •  بیسکویت سبوسدار: انواع بیسکویت سبوسدار جزو خوراکی‌های مورد علاقه دانش آموزان برای زنگ تفریح هستند.

در صورت تمایل می‌توانید انواع بیسکویت سبوسدار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

  • غلات صبحانه: این غلات چه به صورت خشک و چه با شیر کم‌چرب، میان وعده‌های خوبی هستند. به دنبال غلاتی باشید که در هر وعده بیش از ۶ گرم قند نداشته باشند.

در صورت تمایل انواع غلات صبحانه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

  • کراکرهای سبوس‌دار یا کراکر چاودار: این تنقلات می‌توانند به تنهایی یا همراه با تاپینگ‌هایی مانند پنیر کم‌چرب، عسل، کره بادام‌ زمینی یا کره کم‌چرب سرو شوند. طرز تهیه کراکر پنیری را بلد هستید؟

در ضمن می‌توانید انواع کراکر، بیسکویت، عسل و کره را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

  • کیک‌های برنجی: انواع کیک برنجی از دیگر خوراکی های مفید در مدرسه هستند. اما به دنبال کیک برنجی باشید که از برنج قهوه‌ای (غلات کامل) تهیه شده است. این کیک‌ها طعم‌های مختلفی دارند و می‌توانند با یا بدون تاپینگ سرو شوند.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
  • گرانولای سبوس‌دار: انواع گرانولا و انرژی بارها قند کم و کالری متوسطی دارند و با دارچین، عسل، جو دوسر، شکر قهوه‌ای افرا و کره بادام‌ زمینی مزه‌دار شده‌اند. این تنقلات گزینه‌های مناسبی به عنوان میان وعده در زنگ تفریح هستند.

  • انواع مغزها و آجیل: مغز آجیل انتخاب سالمی از میان خوراکی های مفید در مدرسه است، اما از آن جایی که آجیل کالری متراکم دارد، بهتر است آنها را همراه با یک میان وعده دیگر مانند میوه سرو کنید. یک مشت کوچک آجیل با چند تکه میوه یک وعده غذایی مناسب برای میان وعده مدرسه است. بادام زمینی، پسته، بادام، گردو، بادام هندی، نخود برشته یا آجیل سویا از جمله میان‌ وعده‌های مناسب برای دانش‌ آموزان هستند.

در صورت تمایل می‌توانید انواع  مغز آجیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های افق کوروش تهیه کنید.

سوالات متداول

میوه‌های خشک مناسب برای تغذیه در مدرسه شامل چه مواردی می‌شوند؟

میوه‌های خشک شده‌ مثل کشمش، زردآلو، سیب، زغال اخته، آناناس، خرما، توت خشک و … که قند کمی دارند یا در تهیه آن‌ها از افزود‌نی‌ها استفاده نشده است، انتخاب‌های خوبی برای میان وعده مدرسه به شمار می‌روند.

خوراکی برای مدرسه چی ببریم؟

تنقلات و خوراکی‌هایی که در کیف دانش‌آموزان به عنوان میان‌وعده می‌گذارید بهتر است مواردی چون انواع ساندویچ خانگی سرد، مغزها و آجیل، میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و غلات باشند که از نظر تغذیه‌ای گزینه‌های خوبی برای میان وعده دانش آموزان در زنگ تفریح هستند.

 

منبع: cspinet

 

کالابرگ الکترونیک