۱۳ نکته راهنمای خرید لباس عید ۱۴۰۱ + لیست لباس عید خانواده

۱۳ نکته راهنمای خرید لباس عید ۱۴۰۱ + لیست لباس عید خانواده


4 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید لباس عید

خرید لباس عید متناسب با بودجه و اولویت‌ها از جمله دغدغه‌های مهم خانواده‌ها در آستانه عید نوروز است. به همین دلیل با نزدیک شدن به روزهای آخر سال خیلی از ما به دنبال راهنمای خرید لباس عید هستیم و به این فکر می‌کنیم که چطور لباس عید بخریم؟ چه مدل و چه رنگی برای عید ۱۴۰۱ مناسب‌تر است و چطور یک لیست خرید عید تهیه کنیم. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با راهنمای انتخاب لباس عید نوروز آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد نکات خرید عید پاسخ خواهیم داد.

 

 

راهنمای خرید لباس عید

 

راهنمای خرید لباس عید

 

برای خرید لباس عید باید به موارد مختلفی توجه کنید. این که برای عید امسال به چه لباس‌هایی نیاز دارید. قرار است چقدر برای خرید لباس عیدتان هزینه کنید. چه رنگ‌ها و مدل‌هایی مد است و کدام مدل‌ها و سبک لباس‌ها با اندام شما سازگارتر است. در ادامه می‌توانید با مطالعه راهنمای انتخاب لباس عید نوروز، خرید بهتری را تجربه کنید.

 

 

۱- میزان بودجه خودتان را برای خرید عید مشخص کنید

 

قبل از هر چیزی باید میزان بودجه‌ای که به خرید لباس عید اختصاص می‌دهید را مشخص کنید. قطعاً اگر وارد فروشگاه‌های مختلف شوید، با انواع لباس‌ها با قیمت‌های مختلف روبرو خواهد شد. شما باید در نظر داشته باشید که قرار است برای خرید عید چقدر هزینه کنید.

 

سپس می‌توانید با در نظر گرفتن این موضوع راحت‌تر خرید کنید. بهتر است ابتدا سری به چند فروشگاه بزنید و قیمت لباس زنانه برای عید را بررسی کنید و نگاهی به قیمت‌های لباس مردانه و بچگانه بیندازید و سپس بودجه مناسب برای خرید را تعیین کنید. برای این که بیشتر از هزینه‌ای که مد نظرتان است خرید نکنید، می‌توانید میزان پول مشخصی را داخل یک کارت بریزید و یا پول نقد با خودتان داشته باشید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۲- قبل از آغاز شلوغی‌های عید به سراغ خرید لباس بروید

 

قبل از آغاز شلوغی‌های عید به سراغ خرید لباس بروید

 

به عنوان راهنمای خرید لباس عید فراموش نکنید که روزهای پایانی اسفند ماه به هیچ عنوان زمان مناسبی برای خرید لباس نیست. سعی کنید کمی قبل‌تر از آغاز شلوغی‌ها اقدام به خرید کنید.

 

 

۳- برای خودتان یک لیست خرید عید تهیه کنید

 

قبل از این که شروع به گشت و گذار در فروشگاه‌ها کنید، ابتدا یک لیست از لباس‌هایی که احتیاج دارید تهیه کنید. بهتر است سری به کمد لباس‌هایتان بزنید و بررسی کنید که بیشتر به چه لباسی احتیاج دارید. سپس برای هر یک از اعضای خانواده یک لیست تهیه کنید تا قبل از آغاز خرید لباس بدانید به دنبال چه لباسی باشید.

حتما بخوانید  جدیدترین مدل و ترندهای شال و روسری سال 2022/1401

 

 

۴- اول هفته یا وسط هفته را برای خرید لباس انتخاب کنید

 

به عنوان راهنمای خرید عید باید بدانید که روزهای آخر هفته آن هم نزدیک به عید نوروز زمانی است که همه خانواده‌ها به خرید می‌روند. بنابراین بهتر است برای خرید لباس روزهای اول هفته یا وسط هفته را انتخاب کنید. اگر زمان کافی دارید، پیشنهاد می‌شود صبح‌ها برای خرید بروید که فروشگاه‌ها کمی خلوت‌تر هستند.

 

 

۵- برای خرید لباس عید به رنگ سال توجه کنید

 

برای خرید لباس عید به رنگ سال توجه کنید

 

همان‌طور که می‌دانید رنگ سال ۲۰۲۲ طیفی از رنگ بنفش است که شما می‌توانید آن را با رنگ بنفش تیره‌تر و روشن‌تر، رنگ سفید، زرد، قرمز، صورتی، آبی، کرم، نارنجی، سبز، طوسی، قهوه‌ای ست کنید.

 

از دیگر رنگ‌هایی که در بهار ۲۰۲۲ مد هستند می‌توان به رنگ سرخابی، سبز زمردی، آبی پاستلی، صورتی کم رنگ، آبی روشن، سفید، زرد طلایی، کاراملی و بژ ملایم اشاره کرد. استفاده از رنگ مد سال حتی در بخش کوچکی از لباس شما مثل کمربند می‌تواند شما را به روزتر و مدرن‌تر نشان دهد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای ست کردن رنگ سال ۲۰۲۲ را هم مطالعه کنید.

 

 

۶- بدانید به دنبال چه سبک لباسی هستید

 

برای خرید لباس عید به دنبال لباس‌هایی باشید که سبک آن با استایل شما سازگار است. تنها به دنبال لباس‌های جدید و مد روز نباشید. حتماً لباسی که مد نظرتان است را امتحان کنید و مطمئن شوید که با سبک لباس پوشیدن شما و اندامتان سازگاری دارد.

 

به عنوان راهنمای خرید لباس عید فراموش نکنید لباسی که خریداری می‌کنید با سبک لباس‌های قبلی‌تان سازگار باشد اما مدل متفاوت و جدیدی داشته باشد. با این روش حتی می‌توانید لباس جدیدتان را راحت‌تر با لباس‌های قبلی‌تان ست کنید.

 

 

۷- برای انتخاب مدل و سبک لباس از کسی تقلید نکنید

 

به عنوان راهنمای خرید لباس شب عید برای آقایان و خانم‌ها به یاد داشته باشید که هیچگاه برای خرید لباس از کسی تقلید نکنید. سعی کنید خودتان باشید و هر چیزی که به سلیقه خودتان زیبا است را انتخاب کنید. به دنبال مدل‌های عجیب غریب نباشید و توجه داشته باشید که لباس باید در تن شما زیبا به نظر برسد.

 

 

۸- حتماً لباس‌هایتان را با هم ست کنید

 

برای خرید لباس عید، حتماً لباس‌هایتان را با هم ست کنید

 

ست بودن لباس‌های شما یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به عنوان راهنمای انتخاب لباس عید نوروز مد نظر داشته باشید. یک سبک و رنگ مشخص برای لباس عیدتان در نظر بگیرید. سپس سعی کنید همه لباس‌ها را با همین رنگ و سبک هماهنگ کنید. اگر یک پیراهن اسپرت قرمز برای عید در نظر دارید باید سعی کنید، شلوار، کفش، کیف و همه لباس‌های دیگرتان نیز با آن هماهنگ باشد.

 

 

۹- با یکی از دوستان و اعضای خانواده همراه شوید

 

برای عید لباس چی بخرم؟ کدام لباس برای من مناسب است؟ قطعاً فروشنده نمی‌تواند به شما کمک کند تا لباس مناسبی انتخاب کنید. بهتر است برای خرید بهتر لباس عید از یکی از دوستان و اعضای خانواده که سلیقه او را قبول دارید، درخواست کنید با شما همراه شوند. در این صورت می‌توانید با کمک گرفتن از سلیقه او انتخاب بهتری را تجربه کنید.

 

 

۱۰- به دنبال لباس‌های غیر کاربردی نباشید

 

برای صرفه جویی در هزینه‌ها بهتر است بعد از تهیه لیست خرید لباس زنانه و مردانه تنها به دنبال لباس‌های اصلی و مهم باشید. در حراج‌های فصلی به خاطر ارزان بودن یا حراج خوردن برخی لباس‌های غیر ضروری هزینه لباس‌های اصلی‌تان را صرف خرید این لباس‌ها نکنید. با این روش مجبور می‌شوید بودجه کمتری به لباس‌های شب عیدتان اختصاص دهید.

حتما بخوانید  این رنگ ها و لباس ها شما را لاغرتر و بلندتر نشان می دهد

 

 

۱۱- فقط به دنبال برند نباشید

 

به عنوان راهنمای انتخاب لباس عید نوروز بهتر است تنها به مارک و برند لباس توجه نکنید. برخی برندها تنها قیمت بالایی دارند و کیفیت اجناسشان آن چنان که باید، بالا نیست. سعی کنید از برندهای معتبر، جنس‌های باکیفیت و طرح‌هایی که با سلیقه شما سازگارتر است خریداری کنید.

 

 

۱۲- قبل از خرید لباس حتماً آن را پرو کنید

 

قبل از خرید لباس عید حتماً آن را پرو کنید

 

موضوع دیگری که باید به عنوان راهنمای خرید لباس عید برای آقایون و خانم‌ها مد نظر داشته باشید، پرو کردن لباس است. هیچگاه بدون پرو کردن لباس آن را خریداری نکنید. بهتر است لباس را پرو کنید و مطمئن شوید که اندازه آن برای شما مناسب است و با استایل و فرم بدن شما هماهنگی دارد.

 

 

۱۳- از اولین فروشگاه خرید نکنید

 

برای خرید لباس عید سعی کنید از اولین فروشگاهی که در مسیرتان است، خرید نکنید. کمی جلوتر بروید و مدل‌ها و قیمت‌ها را بررسی کنید. مطمئن باشید با کمی جستجو می‌توانید لباس زیباتری را با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید.

 

 

لیست خرید عید دخترانه و زنانه

 

لیست خرید عید دخترانه و زنانه

 

برای خرید لباس عید دخترانه و زنانه گزینه‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد. در ادامه می‌توانید با لیست خرید لباس زنانه آشنا شوید و هر آن چیزی که نیاز دارید برای عید ۱۴۰۱ تهیه کنید.

 

  • کفش رسمی
  • مانتو
  • شال و روسری
  • شلوار مجلسی
  • شلوار جین
  • جوراب
  • جوراب شلواری
  • بلوز و شومیز
  • تاپ و تیشرت
  • کیف دستی
  • دامن
  • پیراهن

 

لیست خرید لباس مردانه برای عید

 

اگر به دنبال این هستید که عید امسال چه لباس‌هایی را خریداری کنید و به کدام لباس‌ها احتیاج دارید، می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیندازید و گزینه‌هایی که احتیاج دارید را به لیست خریدتان اضافه کنید.

 

  • کفش رسمی
  • کت و شلوار
  • پیراهن
  • کت تک کژوال
  • شلوار جین
  • جوراب
  • تی شرت و پولوشرت
  • سویی شرت و پولیور
  • شلوار
  • کراوات 

 

 

خلاصه کلام اینکه خرید لباس عید یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های رفتن به استقبال سال نو است که معمولاً برای خیلی از ما با شور و هیجان زیادی همراه است، اما چطور لباس عید بخریم و چه لباس‌هایی برای عید امسال مناسب‌تر است؟ در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا خرید بهتری را برای عید امسال تجربه کنید.

 

به عنوان راهنمای خرید لباس عید به یاد داشته باشید که بهتر است قبل از خرید نگاهی به کمد لباس‌هایتان بیندازید و سپس از لباس‌هایی که واقعاً به آن نیاز دارید، یک لیست آماده کنید و در زمان مناسب برای خرید اقدام کنید.

 

 

سوالات متداول

 

اولین قدم برای خرید لباس عید چیست؟

 

برای خرید لباس عید بهتر است برای هر یک از اعضای خانواده ابتدا یک لیست از لباس‌هایی که احتیاج دارید تهیه کنید و سپس بودجه مورد نظر برای خرید را تعیین نمایید.

 

 

مهم‌ترین لباس‌های لیست خرید مردانه برای عید چه گزینه‌هایی هستند؟

 

برای خرید لباس مردانه باید در نظر داشته باشید که به چه لباس‌هایی احتیاج دارید. مهم‌ترین لباس‌های لیست خرید مردانه برای عید کفش رسمی، کت و شلوار، پیراهن ، کت تک کژوال، شلوار جین، تیشرت و پولوشرت، سویی شرت، پولیور و شلوار است.

 

 

کالابرگ الکترونیک