چطور رنگ سال وری پری (Very Peri) را ست کنیم

چطور رنگ سال وری پری (Very Peri) را ست کنیم


14 دی 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پنتون وری پری(Very Peri) را به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب کرد

کمپانی پنتون(Pantone) رنگ سال ۲۰۲۲ خود را با نام «وری پری (Very Peri)» معرفی کرد. «وری پری» ترکیبی از تناژ آبی و ته رنگ بنفش – قرمز است. این رنگ در واقع بروزرسانی شده مدل اولترا ویولت سال ۲۰۱۸ و بلو آیریش ۲۰۰۸ است. در عین حال ترکیبی بازیگوشانه و جذاب در مقایسه با رنگ زرد و خاکستری سال ۲۰۲۱ است. حالا برندهای مطرح زیادی در دنیا اقدام به تولید پوشاک در تناژها و طرح‌های مختلف مطابق با رنگ سال ۲۰۲۲ یعنی وری پری کرده‌اند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به اینکه چطور می‌توان رنگ سال ۲۰۲۲/ ۱۴۰۱ وری پری (Very Peri) ست کرد، پرداخته‌ایم.

 

ماجرای پنتون و معرفی رنگ سال

 

رنگ سال وری پری (Very Peri)

 

«پنتون» شرکتی است که به خاطر (Pantone Matching System) که در صنایع به ویژه چاپ استفاده می‌شود، شناخته شده است.

PMS سیستمی برای تطبیق رنگ و کالیبره کردن است که شرکت Pantone آن را طراحی کرده است. شرکت پنتون از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد تعیین‌کننده غیر رسمی رنگ سال است. یکی از کارهای مهم این شرکت، ایجاد سامانه جدیدی برای تطبیق درست رنگ‌ها است تا مشکلات مربوط به رنگ دقیق را برای صنایع حساس مانند گرافیک، چاپ، نقاشی و فشن حل کند.

 

بنابراین این سامانه به هر رنگی، عددی اختصاص داده تا افراد دچار اشتباه نشوند. پنتون که با سامانه تطبیق رنگ انقلابی خود در جهان معروف است، خدمات مشاوره‌ای هم از طریق پیش‌بینی ترندها ارائه می‌دهد. این کمپانی با مشاهده طراحی‌های جذاب، پالت‌های رنگی مشخص و دقیقی را در اختیار برندها قرار داده است.

 

همین اعلام رنگ سال به برندها کمک می‌کند تا با نوآوری، فناوری و ترکیب آن با صنعت زیبایی و مد اقدام به طراحی و تولید پوشاک و اکسسوری و … کنند.

 

ویژگی وری پری (Very Peri) به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون

 

ویژگی وری پری (Very Peri) به عنوان رنگ سال پنتون

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

از آن جایی که رنگ سال ۲۰۲۲ یعنی وری پری (Very Peri) نخستین رنگ ساختنی این برند پس از بیش از گذشت دو دهه است، باید گفت که این رنگ، ترکیبی ارزشمند است. رنگ وری پری در عین حال که به آبی نزدیک است، رگه هایی از قرمز نیز در خود دارد. بنابراین در عین آرامش، پویایی خاصی را نیز القا می‌کند. این رنگ تقریبا با بیشتر رنگ‌ها سازگار است.

 

«لری پرسمن» معاون موسسه رنگ پنتون می‌گوید: رنگ جدیدی که به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده است، نمادی از تغییراتی است که در سال پیش رو روبه‌روی ما قرار خواهد گرفت. این رنگ بعد از مدت‌ها برای نخستین بار توسط پنتون ساخته شده است. او می‌گوید رنگ سال آینده انعکاسی از وقایعی است که در فرهنگ جهانی اتفاق می‌افتد، در عین حال بیانگر سوالاتی است که مردم سعی در یافتن پاسخ آنها دارند.

 

پرسمن می‌گوید: همان طور که جامعه همچنان رنگ را به عنوان شکل مهم ارتباط و راهی برای بیان و تاثیرگذاری بر ایده‌ها و احساسات و درگیر شدن و برقراری ارتباط می‌شناسد، پیچیدگی رنگ وری پری (Very Peri) هم امکانات گسترده‌ای را پیش روی صنایع مختلف از جمله مد و پوشاک قرار داده است.

 

تاثیرات مثبت رنگ سال ۲۰۲۲/۱۴۰۱ وری پری (Very Peri)

 

تاثیرات مثبت رنگ سال وری پری (Very Peri)

 

تقریبا بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که سبک زندگی و پوشش به روز داشته باشند. بنابراین دانستن در مورد رنگ سال و در نظر گرفتن این رنگ برای خرید‌های آینده به آنها بسیار کمک می‌کند. در عین حال به طور کلی، این که چه رنگی بپوشیم، بر سلامت کلی، ذهن و درک ما تاثیر می‌گذارد. گفته می‌شود پوشیدن رنگ سال ۲۰۲۲ که با نام وری پری (Very Peri) شناخته شده، می‌تواند کمک زیادی به سلامت ذهن و سلامت کلی بدن کند.

حتما بخوانید  11 رنگ لباس که شخصیت شما را فاش می‌کند

 

پنتون می‌گوید: این رنگ در واقع نمادی از نگرش مثبت، شادی، پویایی،خلاقیت و شجاعت و در عین حال تخیل است. بر اساس اعلام کمپانی پنتون، رنگ سال وری پری، الهام گرفته شده از ادغام زندگی دیجیتال و فیزیکی است. NFT‌ها و بازی‌ها نیز در انتخاب این رنگ تاثیر‌گذار بودند. علاوه بر این، رنگ وری پری و تناژهای مختلف آن، مکمل بیشتر تناژهای رنگ‌ پوست بوده و باعث سرخوشی در طول روز می‌شوند.

 

اکسسوری‌های ظریف زیادی با این رنگ طراحی شده‌اند و طیف گسترده‌ای از پوشیدنی‌ها نیز به بازار عرضه شده‌اند. با این حال، زمانی که در مورد رنگ سال صحبت می‌کنیم، بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که رنگ‌هایی که ما می‌پوشیم در واقع نوعی ترجیحات و سلیقه شخصی هستند. ترجیحاتی که بستگی به رنگ پوست و بهتر کردن حال عمومی دارند.

 

چگونه رنگی بپوشیم که بهترین مکمل پوست باشد؟

 

رنگ سال وری پری (Very Peri)

گرچه در انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ که توسط شرکت پنتون، رنگ وری پری (Very Peri) اعلام شده؛ موضوعات و نکات مهمی در نظر گرفته شده است، اما یک موضوع کلی نیز وجود دارد. پیروی از رنگ سال تنها کافی نیست! این که بدانیم چه رنگی بپوشیم که بهترین مکمل پوست باشد، بسیار مهم است.

مرحله اول: رنگ پوست‌تان را پیدا کنید

 

اما چگونه می‌شود رنگ پوست را شناخت؟ آیا تا به حال برای‌تان اتفاق افتاده است که چیزی را بپوشید و دیگران بگویند این رنگ واقعا برای شما عالی است یا چهره شما را باز می‌کند. در واقع رنگی که انتخاب کرده‌اید، رنگ مکمل پوست شما است. معمولا رنگ‌ها با دو تناژ سرد و گرم یا روشن، مدیوم، زیتونی و تیره تقسیم بندی می‌شوند.

 

حالا این که چگونه تناژ رنگی خود را پیدا کنید، بستگی به چیزهای زیادی دارد. برخی ترفندها شامل نگاه کردن به چشمان یا رنگ پوست است. به عنوان مثال ته رنگ‌های صورتی، قرمز و آبی تناژ سرد دارند. در حالی که زرد و طلایی تناژ گرم‌تری دارند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص رنگ پوست این است که به مچ دست خود نگاه کنید.

 

اگر رگ‌ها آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، به احتمال زیاد در دسته تناژ سرد قرار دارید و اگر سبز به نظر برسند، شما در دسته تناژ گرم هستید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش‌های تشخیص تناژ پوست را بخوانید.

 

مرحله دوم: ست کردن

 

اگر رگ‌های شما آبی بوده و در دسته تناژ پوست سرد قرار دارید، سعی کنید از رنگ‌های سرد، یخی و خاکی مانند سبز تیره، آبی، بنفش، قهوه‌ای تیره و ست کردن آنها با جواهرات نقره استفاده کنید. اگر رنگ پوست‌تان گرم است، با رنگ‌های قرمز، نارنجی، صورتی، زمردی و زرد بازی کنید و جواهرات طلا استفاده کنید.

 

البته این موضوع کاملا کلی است و استثنائات زیادی نیز وجود دارد. کافی است نگاهی به افراد مشهور بیاندازید و چهره خود را با یکی از آنها مطابقت دهید. نکاتی که آنها رعایت می‌کنند را در نظر بگیرید، زیرا بیشتر آنها توسط تیمی متخصص، با تجربه چندین ساله در طراحی لباس و استایل مشاوره می‌گیرند.

 

از طرفی دیگر بسیاری از فروشگاه‌ها که با رنگ‌های روز در دنیا آشنایی دارند، معمولا مشاورانی برای راهنمایی خریداران با توجه به رنگ پوست آنها دارند. شما می‌توانید از این مشاوران هنگام خرید استفاده کنید.

 

ست کردن و هماهنگ شدن با رنگ وری پری (Very Peri) در لباس‌ها و پوشیدنی‌های متفاوت

 

ست کردن و هماهنگ شدن با رنگ سال وری پری (Very Peri) در لباس‌ها و پوشیدنی‌های متفاوت

 

شما می‌توانید رنگ وری پری (Very Peri) را که به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲/ ۱۴۰۱ شناخته شده در بخشی از پوشش خود به کار ببرید. لازم نیست تا از این رنگ در تمام پوشیدنی‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال تنها ست کردن یک جوراب، مطابق با رنگ سال می‌تواند کافی باشد. برندهای مختلف، پوشیدنی‌های متنوعی را با رنگ سال به بازار عرضه کردند. پوشیدنی هایی چون: کتانی، پلیور، جوراب، شرت بسکتبال، پیراهن مردانه و حتی لباس‌های راحتی.

 

کتانی: کتانی‌های زیادی با رنگ وری پری (Very Peri) به بازار عرضه شده‌اند. این کتانی‌ها، معمولا ترکیب دو رنگ سفید و تناژهای مختلف وری پری هستند. بیشتر این کتانی‌ها دوستدار محیط‌ زیست هستند. گاهی ست کردن یک کتانی با ترکیب رنگ سال می‌تواند استایل شما را کاملا بروز و مدرن نگه دارد.حتی لازم نیست رنگ کتانی کاملا وری پری باشد. حتی یک خط و دوخت رنگی هم بر روی کتانی که ردپایی از رنگ سال ۲۰۲۲ داشته باشد، کافی است.

حتما بخوانید  چند پیشنهاد مدل لباس زمستانی زنانه و مردانه برای زمستان

 

ژاکت و پلیور: ژاکت و پلیور با طیف‌های مختلف بنفش و آبی که در واقع گزیده‌ای از رنگ وری پری هستند، می‌توانند یک گزینه عالی برای ست کردن با رنگ سال باشند. شما می‌توانید از آن‌ها در تیپ‌های رسمی و مدرن به راحتی استفاده کنید.

 

جوراب: جوراب یکی از راه‌های خوب برای ترکیب رنگ و ست کردن در ظاهر است. شما می‌توانید با شلوار کوتاه و یا کتانی، از جوراب‌های جذاب رنگی برای ست کردن استفاده کنید. حتی جوراب‌های رنگی با تیپ‌های رسمی مانند کت و شلوار نیز جلوه خاصی دارند. اگر تصمیم دارید در لباس‌های خود از رنگ سال استفاده کنید، می‌توانید تنها با یک جوراب به رنگ وری پری، استایل خود را بروز کنید.

 

تیشرت: احتمالا تعداد زیادی تیشرت آستین بلند دارید. اگر می‌خواهید از چرخه رنگ‌های خاکی، خاکستری، مشکی و سفید خارج شوید، می‌توانید لباس هایی همراه با این رنگ‌ها با یک تیشرت تناژ رنگ سال ۲۰۲۲ هماهنگ کنید. تنها کافی است تا یک تیشرت آستین بلند یا آستین کوتاه تناژ وری پری را در ست پوشیدنی خود قرار دهید.

 

شورت بسکتبال: اگر در ورزش هم می‌خواهید با رنگ سال پیش بروید، شورت‌های ورزشی جدیدی با تناژ‌های مختلف آبی، بنفش و وری پری (Very Peri) که به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ شناخته شده، به بازار عرضه شده‌اند. این شورت‌ها به رطوبت گیر نیز مجهز هستند. بنابراین می‌توانید به سادگی آنها را از بازار تهیه کنید.

 

پیراهن آستین کوتاه مردانه: ست کردن کفش و چکمه تیره با پیراهن آستین کوتاه مردانه به رنگ وری پری، یک ترکیب عالی و مدرن است. این ترکیب یک پوشش غیر رسمی هوشمند و همگام با رنگ سال است.

 

ست کردن و هماهنگ شدن با رنگ سال وری پری (Very Peri) در لباس‌ها و پوشیدنی‌های متفاوت

 

شلوار راحتی: لازم نیست لباس راحتی را فقط به این دلیل که کسی شما را نمی‌بیند، از رنگ‌های کسل‌کننده انتخاب کنید. اگر همانند بسیاری از افراد می‌خواهید که از کار در خانه لذت ببرید، بهتر است در انتخاب لباس راحتی جذاب، دقت بیشتری کنید. همزمان با معرفی وری پری به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲، ست‌ لباس راحتی‌های جذابی با رنگ وری پری (Very Peri) به بازار عرضه شده‌ند.

 

سویشرت: یکی از پوشیدنی‌های جذابی که با رنگ سال وری پری به بازار عرضه شده، سویشرت‌های تناژهای مختلف آبی_بنفش با ترکیب سفید هستند. ترکیبی که حالت ابر و بادی به خود گرفته است. این سویشرت‌ها علاوه بر این که نوستالژیک هستند، یک ست جذاب و راحت محسوب می‌شوند.

 

کلاه بافتنی: به ترکیب کلاه بافتنی با رنگ وری پری و یک جوراب هم تناژ آن فکر کنید. شما می‌توانید با انتخاب جوراب و کلاه، استایلی مدرن و در عین حال هم راستا با رنگ سال ۲۰۲۲ داشته باشید. نیازی نیست تا پوشیدنی‌های عمده خود را با رنگ وری پری ست کنید تا بروز باشید.

 

 

سوالات متداول

 

رنگ سال ۲۰۲۲ چه رنگی است؟

 

کمپانی پنتون، رنگ آبی مایل به بنفش (Very Peri) به رنگ گل پریوش را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) معرفی کرده است. این رنگ در واقع نمادی از نگرش مثبت، شادی، پویایی،خلاقیت و شجاعت و در عین حال تخیل است. بر اساس اعلام کمپانی پنتون، رنگ سال وری پری، الهام گرفته شده از ادغام زندگی دیجیتال و فیزیکی است.

 

رنگ سال پنتون بر اساس چه معیاری انتخاب می‌شود؟

 

پروسه انتخاب رنگ برای سال جدید با مشورت کارشناسان هنری  آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … انجام می‌شود. شرکت پنتون تعیین‌کننده غیر رسمی رنگ سال است. یکی از کارهای مهم این شرکت، ایجاد سامانه جدیدی برای تطبیق درست رنگ‌ها است تا مشکلات مربوط به رنگ دقیق را برای صنایع حساس مانند گرافیک، چاپ، نقاشی و فشن حل کند.

 

رنگ‌های سال ۲۰۲۱ و ۲۰۱۹ چه رنگ‌هایی بودند؟

 

رنگ سال ۲۰۱۹: مرجانی زنده

رنگ سال ۲۰۲۰: آبی کلاسیک

رنگ سال ۲۰۲۱: دو رنگ خاکستری (Ultimate Gray ) و زرد (Illuminating)

 

منبع: spy

 

کالابرگ الکترونیک