۱۳ طرز تهیه ماسک پرتقال برای لایه برداری، لک و جوش صورت

۱۳ طرز تهیه ماسک پرتقال برای لایه برداری، لک و جوش صورت


20 مهر 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
13 طرز تهیه ماسک پرتقال برای لایه برداری، لک و جوش صورت
فهرست محتوا پنهان

ماسک پرتقال و ماسک پوست پرتقال جزو بهترین ماسک‌ها برای جوانسازی پوست است. میوه پرتقال یکی از مرکبات سرشار از ویتامین ث است که با آن می‌توان ماسک‌های ساده و در عین حال بسیار موثری برای پوست تهیه کرد. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش طرز تهیه ماسک پرتقال به ۱۳ روش و ویژگی‌های آنها را به شما آموزش خواهیم داد تا به راحتی ماسک پرتقال برای صورت را در خانه درست و استفاده کنید.

 

 

۱- ماسک پرتقال و موز برای رفع آکنه پوستی

 

ماسک پرتقال و موز برای رفع آکنه پوستی

 

ماسک پرتقال و موز به خاطر خواص موز و پرتقال خاصیت التیام التهابات پوستی را دارد و می‌تواند رطوبت را به پوست برساند. این ماسک آکنه‌های پوستی را به خوبی از بین می‌برد. می‌توانید یک روز در میان، یا هر دو روز یک بار، از این ماسک پرتقال بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و موز

 

• موز: ۱ عدد
• پرتقال: ۱ عدد

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و موز

 

برای درست کردن ماسک موز و پرتقال، پوست هر دو میوه را بگیرید و آن‌ها را در مخلوط‌کن پوره و له کنید. سپس آن را روی پوست تمیز و بدون چربی و آلودگی بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد موجود در میوه‌ها، جذب پوست شود. بعد از آن، پوستتان را با آب ولرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.

 

۲- ماسک پرتقال و آرد نخودچی برای روشن کردن پوست

 

ماسک پرتقال و آرد نخودچی به حفظ ph پوست کمک کرده و آن را تمیز می‌کند. این ماسک خاصیت ضد باکتریایی دارد و با کاهش رنگ‌دانه‌های پوست، آن را روشن‌تر می‌کند. این ماسک را دو بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و آرد نخودچی

 

• آب پرتقال: ۲ قاشق غذاخوری
• آرد نخودچی: ۱ قاشق غذاخوری
• گلاب: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و آرد نخودچی

 

برای تهیه این ماسک مفید برای پوست صورت، آب پرتقال، آرد نخودچی و گلاب را در یک ظرف با هم ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را روی پوست خود ماساژ دهید. اجازه دهید این خمیر به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را بشویید و صورتتان را خشک کنید.

 

۳- ماسک پرتقال و چای سبز برای لایه‌برداری پوست

 

ماسک پرتقال و چای سبز برای لایه برداری پوست

 

این ماسک پرتقال خاصیت لایه‌برداری پوست را دارد و چربی اضافه آن را می‌گیرد. همچنین پرتقال و چای سبز، التهاب را کاهش می‌دهند و منافذ باز پوست را می‌بندند. این ماسک را می‌توانید هر دو روز یک بار روی پوست خود استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و چای سبز

 

• برگ چای سبز: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• پالپ پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و چای سبز

 

برای تهیه ماسک پرتقال و چای سبز، برگ‌های چای سبز و پالپ پرتقال را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه، آن را بشویید و خشک کنید.

 

۴- ماسک پرتقال و روغن نارگیل با خاصیت نرم کنندگی پوست

 

پرتقال و روغن نارگیل هر دو خاصیت مرطوب کنندگی پوست را دارند و آن را صاف و نرم می‌کنند. این ماسک با از بین بردن آلودگی‌های پوستی، به شفافیت آن کمک کرده و رنگ پوست را روشن می‌کنند. می‌توانید این ماسک را یک روز در میان استفاده کنید.

حتما بخوانید  15 کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

 

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و روغن نارگیل

 

• پالپ پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری
• روغن نارگیل: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و روغن نارگیل

 

پالپ پرتقال و روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید و آنها را له کنید، طوری که کاملا با هم مخلوط شوند. سپس این ماسک خمیری را روی پوست خود بمالید. ۳۰ دقیقه بعد، این ماسک را با پنبه پاک کنید و پوستتان را بشویید.

 

۵- ماسک پوست پرتقال و زردچوبه برای رفع لکه‌ صورت

 

ماسک پوست پرتقال و زردچوبه برای رفع لکه‌های پوستی

 

برای پوست‌هایی که به مرور زمان و به خاطر قرار گرفتن در نور خورشید، دچار لکه‌های قهوه‌ای پوست شده‌اند، زردچوبه و پوست پرتقال به همراه خواص گلاب یک درمان طبیعی و عالی است. این ماسک پرتقال با از بین بردن لکه‌های پوستی، آن را روشن می کند. همچنین با خاصیت ضد باکتریایی خود، مانع جوش زدن خواهد شد. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای دو بار روی پوست خود استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست پرتقال و زردچوبه

 

• پودر پوست پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری
• پودر زردچوبه: نوک قاشق چای‌خوری
• گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک پوست پرتقال و زردچوبه

 

برای تهیه این ماسک پوست پرتقال، در یک کاسه، پودر پوست پرتقال، زردچوبه و گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست و نرم داشته باشید. این مایه خمیری را روی پوست و گردن خود ماساژ دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس پوست خود را به آرامی با آب ولرم بشویید.

 

۶- ماسک پوست پرتقال و جو دوسر برای از بین بردن چربی اضافه پوست

 

ماسک پرتقال و جو دوسر از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به پاک کردن چربی‌های اضافه و آلودگی‌ها از روی پوست کمک می‌کند. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای سه بار در هفته روی پوست خود استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و جو دو سر

 

• پودر پوست پرتقال: ۲ قاشق چای‌خوری
• جو دوسر: ۱ قاشق چای‌خوری
• آب: به میزان لازم

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و جو دو سر

در یک ظرف مناسب، پوست پرتقال و جو دو سر را با هم مخلوط کرده و مقداری آب به آن اضافه کنید تا شکل خمیری پیدا کند. این خمیر را روی پوست خود بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید.

 

۷- ماسک پرتقال و گوجه فرنگی برای کنترل چربی و آکنه

 

ماسک پرتقال و گوجه فرنگی برای کنترل چربی و آکنه

 

ماسک گوجه فرنگی به تنهایی می‌تواند چربی‌های اضافه پوست را از بین ببرد و ترکیب آن با پرتقال، می‌تواند به تعادل میزان چربی پوست کمک کند. این ماسک لکه‌های پوستی را کاهش می‌دهد و برای درمان آکنه و سوختگی مناسب است. ماسک پرتقال و گوجه فرنگی را می‌توانید یک روز در میان استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و گوجه فرنگی

 

• گوجه فرنگی: ۱/۲ گوجه فرنگی
• پودر پوست پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری

• گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و گوجه فرنگی

 

برای تهیه این ماسک، نصف گوجه فرنگی را له کنید و پودر پوست پرتقال را به آن بیفزایید. گلاب را هم به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست استراحت کند. سپس با آب ولرم، پوست خود را بشویید.

 

۸- ماسک پرتقال و آلوئه‌ورا برای درمان آفتاب سوختگی و روشن کردن پوست

 

ماسک پرتقال و آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی و روشن کردن پوست

 

این ماسک پرتقال به خاطر ترکیب شدن با خواص آلوورا خاصیت نرم کنندگی برای پوست دارد و آفتاب سوختگی و بثورات پوستی را از بین می‌برد. همچنین به روشن شدن پوست کمک کرده و لکه‌های قهوه‌ای روی پوست را درمان می‌کند. این ماسک را می‌توانید به صورت روزانه یا یک روز در میان استفاده کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و آلوئه‌ورا

 

• ژل آلوئه ورا: ۲ قاشق غذاخوری
• پودر پوست پرتقال: ۲ قاشق غذاخوری
• لیموترش: ۱/۲ یک لیموی کامل

 

طرز تهیه ماسک آلوئه‌ورا و پرتقال

 

برای تهیه این ماسک پرتقال برای پوست، برگ گیاه آلوورا را جدا کرده و ژل آن را با چاقو بیرون بیاورید. سپس آن را در یک ظرف بریزید و با پودر پوست پرتقال ترکیب و مخلوط کنید. در آخر چند قطره آبلیمو را به آن بیفزایید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید.

 

۹- ماسک پرتقال و تخم مرغ برای لایه‌برداری پوست

 

ماسک پرتقال و تخم مرغ برای لایه برداری پوست

 

تخم مرغ و پرتقال لایه‌بردارهای طبیعی و مفید برای پوست هستند که در مدت زمان کمی، تاثیر استفاده از آنها را روی پوست خودتان متوجه خواهید شد. همچنین ماسک تخم مرغ و پرتقال، علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده پوست، به سفت شدن پوست و کلاژن‌سازی آن کمک می‌کنند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و تخم مرغ

 

• آب پرتقال: ۳ قاشق سوپ‌خوری
• سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
• برگ آلوئه‌ورا: ۱ عدد
• آب لیموترش: ۱ قاشق سوپ‌خوری
• روغن بادام و عسل: چند قطره

 

طرز تهیه ماسک پرتقال، سفیده پرتقال و آلوئه‌ورا

 

برای درست کردن این ماسک با پرتقال ابتدا سفیده یک تخم مرغ را جدا کرده و آنقدر به هم بزنید تا پف کند. در یک ظرف دیگر بقیه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مواد ترکیب شده را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و دوباره به خوبی هم زده و با یکدیگر مخلوط کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی مخلوط زرد و قرمز به 3 روش خام و پخته

لایه‌ای از آن روی پوست صورت قرار دهید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید. می‌توانید در آخر و بعد از استفاده از ماسک با یک پنبه آغشته شده به کمی گلاب، روی پوست خود بمالید.

 

۱۰- ماسک پوست پرتقال و ماست

 

ماسک پوست پرتقال و عسل طبیعی، یک ماسک عالی و طبیعی برای درمان انواع جوش‌های صورت است و خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. این ماسک را به مقدار بیشتر می‌توانید درست کنید و در یک ظرف درب‌دار در یخچال نگه دارید. برای تعداد دفعات استفاده از آن نیز این ماسک را یک روز در میان می‌توانید استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و ماست

 

• پرتقال: ۳ عدد
• ماست ساده: ۲ قاشق چای‌خوری
• عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و ماست

 

برای درست کردن این ماسک با پرتقال، ابتدا پوست پرتقال‌ها را بگیرید و پوست‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید. اجازه دهید به مدت ۳ روز زیر نور خورشید خشک شوند. سپس آن‌ها را مخلوط‌کن ریخته و آنقدر خرد کنید تا به شکل پودر درآیند. حالا این پودر را با ماست و عسل ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید.

برای استفاده از ماسک، صورت خود را به خوبی شسته و ماسک به دست آمده را روی صورت خود بگذارید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. در نهایت، مقداری آب سرد را برای باز کردن منافذ پوست، روی صورت خود بپاشید.

 

۱۱- ماسک پرتقال و جوش شیرین برای بستن منافذ پوست

 

ماسک پرتقال و جوش شیرین برای بستن منافذ پوست

 

ماسک طبیعی پوست پرتقال و جوش شیرین می‌تواند آلودگی‌های پوستی ناشی از باز بودن منافذ را از بین ببرد و چربی اضافه پوست را بگیرد. این ماسک با تمیز کردن پوست، از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.

 

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و جوش شیرین

 

• پودر پوست پرتقال: ۲ قاشق چای‌خوری
• جو دو سر: ۱ قاشق چای‌خوری
• جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک پرتقال و جوش شیرین

 

برای درست کردن این ماسک با پوست پرتقال، همه مواد را در یک ظرف با هم ترکیب کرده و به مقدار کم آب به ترکیبات اضافه کنید تا شکل خمیری پیدا کند. سپس یک لایه نازک از ماسک را روی صورت قرار داده و به صورت دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. در آخر صورت خود را با آب صورت بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

 

۱۲- ماسک پوست پرتقال و روغن زیتون

 

خواص روغن زیتون برای پوست و زیبایی بسیار زیاد است و اگر ماسک روغن زیتون با پوست پرتقال مخلوط شود، این خواص چند برابر خواهد شد. اگر پوست خشکی دارید، ماسک پرتقال و روغن زیتون می‌تواند به رطوبت‌رسانی به پوستتان کمک زیادی کند. اگر هم پوستتان چرب است، مقدار کمی آبلیمو به مواد مورد استفاده در ماسک بیفزایید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و روغن زیتون

 

• پودر پوست پرتقال: ۱ قاشق چای خوری
• روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک پوست پرتقال و روغن زیتون

 

در یک کاسه، پودر پوست پرتقال را با روغن زیتون ترکیب کرده و روی پوستتان ماساژ دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد با دستمال یا مقداری پنبه، پوست خود را پاک کنید.

 

۱۳- ماسک پوست پرتقال و خاک رس قهوه‌ای برای لایه‌برداری پوست

 

ماسک پوست پرتقال و خاک رس قهوه‌ای برای لایه برداری

 

این ماسک، به طور عمیقی، پوست شما را پاک می‌کند و جوش‌های سرسیاه و سر سفید را از بین می‌برد. همچنین برای کسانی که پوست مختلط دارند، می‌تواند از پوستشان در برابر آکنه محافظت کند. این ماسک خاک رس و پوست پرتقال را می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک پرتقال و خاک رس قهوه‌ای

 

• پودر پوست پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری
• خاک رس قهوه‌ای (مولتانی میتی): ۱ قاشق غذاخوری
• گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
• آب: به میزان لازم

 

طرز تهیه ماسک پوست پرتقال و خاک رس قهوه‌ای

 

برای تهیه این ماسک، پودر پوست پرتقال و خاک رس قهوه‌ای را با در یک کاسه بریزید و گلاب را اضافه کنید. اگر حالت خمیری پیدا نکرد و زیادی سفت بود، مقداری آب به آن بیفزایید. سپس خمیر به دست آمده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. به مدت ۴۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را به آرامی از روی پوست خود برداشته و آن را بشویید.

 

سوالات متداول

 

ماسک پرتقال برای پوست چه فوایدی دارد؟

 

ماسک پرتقال را می‌توانید با مواد دیگر ترکیب کنید و از آنها برای جوانسازی پوست، از بین بردن لکه‌های پوستی ناشی از جای جوش و آفتاب سوختگی، برای روشن کردن و رطوبت رسانی به پوست و تولید کلاژن از آن استفاده کنید.

 

ماسک پرتقال را چه مدت روی پوست قرار دهیم؟

 

بسته به نوع ماسکی که با پرتقال درست می‌کنید، زمان شست‌وشوی آن نیز متفاوت است. ولی به صورت متداول، معمولا این ماسک‌ها باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بمانند تا اثر خود را بگذارند. هر چند در برخی موارد این زمان بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه نیز متغیر است.

 

منبع: stylecraze

کالابرگ الکترونیک