طرز تهیه ۱۳ ماسک هلو برای پوست صورت و سیاهی دور چشم

طرز تهیه ۱۳ ماسک هلو برای پوست صورت و سیاهی دور چشم


23 تیر 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 12 ماسک هلو خانگی برای صورت و دور چشم
فهرست محتوا پنهان

ماسک هلو به خاطر دارا بودن خواص هلو برای رفع مشکلات پوست مفید است و می‌تواند موجب خوش‌رنگ و درخشان شدن پوست شود. طرز تهیه ماسک هلو بسیار متنوع است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه یک ماسک با خواص مفید برای پوستتان درست کنید. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه ماسک هلو و معجزات آن برای پوست آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع ماسک هلو پاسخ خواهیم داد.

 

 

خواص هلو برای پوست صورت

 

خواص هلو برای پوست صورت

 

«هلو» سرشار فولات است و به بازسازی لایه‌های سطحی پوست کمک می‌کند. مصرف هلو موجب تولید و تجدید سلول‌های پوستی می‌شود و می‌تواند به درمان مشکلات پوستی و حتی سرطان پوست نیز کمک کند.

در هلو آنتی اکسیدانی به نام «لوتئین» وجود دارد که پوست شما را آبرسانی می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. این آنتی اکسیدان با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و جلوی پیر شدن پوست را می‌گیرد. پتاسیم و ویتامین E موجود در هلو به التیام پوست کمک می‌کنند و ظاهری شفاف و جوان به پوست می‌بخشند.

 

طرز تهیه انواع ماسک هلو

 

طرز تهیه انواع ماسک هلو

 

حالا که تا حدودی با فواید و تأثیر ماسک هلو برای پوست صورت آشنا شدید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و یکی از ماسک‌های خانگی هلو را در خانه آماده کنید. ماسک هلو پوست را آبرسانی و ترمیم می‌کند و ظاهری زیبا به پوست شما می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با انواع ماسک صورت هلو آشنا شوید.

 

۱- ماسک هلو، موز و جو دو سر برای تغذیه پوست

 

«موز» پوست را آبرسانی می‌کند و در از بین بردن لکه‌های پوستی بسیار مؤثر است. «جو دوسر» خاصیت لایه‌برداری دارد و به حذف سلول‌های مرده پوست و چربی اضافه پوست کمک می‌کند. ترکیب هلو، موز و جو دوسر می‌تواند پوست شما را پاکسازی و تغذیه کند و ظاهری زیبا و درخشان به پوست ببخشد.

توجه داشته باشید که این ماسک حالت لایه‌بردار دارد و اگر پوست شما جوش‌دار است نباید آن را روی پوست ماساژ دهید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو، موز و جو دوسر

 

  • هلو: ۱/۲ یک هلو
  • موز: ۱ عدد
  • جو دوسر: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هلو، موز جو دوسر

 

برای درست کردن این ماسک صورت هلو باید موز و هلو را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری جو دو سر به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملاً خمیری شوند. حال با کمک دست یک لایه ضخیم از این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید.

می‌توانید کمی ماسک را روی پوست ماساژ دهید. سپس اجازه دهید ماسک برای ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید.

 

۲- ماسک صورت هلو و سفیده تخم مرغ برای جوانسازی پوست

 

ماسک صورت هلو و سفیده تخم مرغ برای جوانسازی پوست

 

سفیده تخم مرغ پوست را تقویت می‌کند و به سفت شدن پوست و کوچک کردن منافذ پوستی نیز کمک می‌کند. ترکیب سفیده تخم مرغ و هلو یک ماسک فوق‌العاده برای سفتی پوست و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی است.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو و سفیده تخم مرغ

 

  • هلو رسیده: ۱/۲ یک عدد
  • تخم مرغ: ۱ عدد
حتما بخوانید  طرز تهیه 33 اسموتی خوشمزه برای کاهش وزن و لاغری

 

طرز تهیه ماسک هلو و سفیده تخم مرغ

 

برای تهیه ماسک هلو با سفیده تخم مرغ باید مواد را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از نیم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشویید.

 

۳- ماسک هلو و ماست برای آبرسانی پوست

 

ماسک هلو و ماست برای آبرسانی پوست

 

ماست حاوی اسید لاکتیک است که پوست را آبرسانی می‌کند و موجب افزایش رطوبت و تغذیه آن می‌گردد. «زینک» موجود در ماست موجب تسکین التهاب جوش می‌شود و لکه‌های تیره روی پوست را از بین می‌برد. اگر دوست دارید یک ماسک آبرسان و ماسک روشن کننده تهیه کنید، ترکیب ماسک ماست و هلو گزینه مناسبی است.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو و ماست

 

  • هلو: ۱/۲ یک عدد
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هلو و ماست

 

برای درست کردن ماسک هلو و ماست باید هلو را در غذاساز بریزید و کاملاً له کنید. سپس ۱ قاشق ماست به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ترکیب را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید. بهتر است بعد از استفاده از ماسک از یک لایه کرم مرطوب کننده ملایم نیز استفاده کنید.

 

۴- ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ برای مبارزه با پیری پوست

 

ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ برای مبارزه با پیری پوست

 

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدباکتریایی و ضد میکروبی دارد. زرده تخم مرغ نیز سرشار از مواد مغذی و پروتئین است و پوست را نرم می‌کند. برای جلوگیری از علائم پیری پوست و از بین بردن چین و چروک‌های ریز می‌توانید از ترکیب ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ

 

  • هلو رسیده: ۱ عدد
  • عسل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد

 

طرز تهیه ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ

 

در طرز تهیه ماسک هلو با عسل و زرده تخم مرغ باید ابتدا هلو را کاملاً له کنید. سپس عسل و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را کاملاً هم بزنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

۵- ماسک صورت هلو، آناناس و عسل برای لایه‌برداری پوست

 

آناناس خاصیت ضد التهابی دارد و به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می‌کند. استفاده از این ماسک صورت ترکیبی می‌تواند التهابات پوست را کاهش دهد و به نرمی، لطافت و لایه‌برداری پوست شما کمک زیادی کند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو، آناناس و عسل

 

  • هلو: ۱/۲ یک عدد
  • آناناس: ۲ تکه بزرگ
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هلو، آناناس و عسل

 

برای تهیه این ماسک خانگی باید هلو و آناناس را در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید. سپس ۱ قاشق عسل به آن اضافه کنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید و پوستتان را با حوله خشک کنید. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود بعد از خشک کردن پوست از یک کرم نرم کننده ملایم استفاده شود.

 

۶- ماسک صورت هلو، عسل، روغن زیتون و شیر برای درخشندگی پوست

 

عسل طبیعی و روغن زیتون فرابکر دو مرطوب کننده طبیعی برای پوست هستند که پوست شما را آبرسانی می‌کنند. «شیر» خاصیت سفید کنندگی دارد و موجب افزایش درخشندگی طبیعی پوست می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو، عسل، روغن زیتون و شیر

 

  • هلوی رسیده: ۱ عدد
  • شیر پرچرب یا خامه: ۲ قاشق چای‌خوری
  • عسل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتون: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک صورت هلو، عسل، روغن زیتون و شیر

 

برای تهیه این ماسک هلو و معجزات آن برای پوست باید هلو و شیر را در غذاساز میکس کنید. سپس عسل و روغن زیتون را اضافه کنید. ماسک را برای ۳۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

 

۷- ماسک صورت هلو، روغن زیتون و ویتامین E برای جوانسازی پوست

 

ماسک صورت هلو، روغن زیتون و ویتامین E برای جوانسازی پوست

 

روغن زیتون پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کند و ویتامین E رنگ پوست را روشن می‌کند. از طرف دیگر ویتامین E به ترمیم بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند و موجب بهبود اسکار و لکه‌های پوستی می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو، روغن زیتون و ویتامین E

 

  • هلو: ۱/۲ یک عدد
  • قرص ویتامین E: 1 عدد
  • روغن زیتون: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک هلو، روغن زیتون و ویتامین E

 

برای تهیه این ماسک باید هلو را کاملاً میکس کنید. سپس آن را با ویتامین E و روغن زیتون ترکیب کنید. ماسک صورت هلو را برای ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید.

۸- ماسک صورت هلو، گلاب و آبلیمو برای تنظیم چربی پوست

 

عرق گلاب یک آرام‌بخش طبیعی برای پوست است و لیموترش ویتامین C زیادی دارد و موجب پاکسازی پوست می‌شود. استفاده از ماسک هلو، گلاب و آبلیمو موجب پاکسازی پوست می‌شود و چربی و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو، گلاب و آبلیمو

 

  • هلو: ۱/۲ یک عدد
  • گلاب: ۱ قاشق چای‌خوری
  • لیمو ترش: ۱/۲ یک لیمو

 

طرز تهیه ماسک هلو، گلاب و آبلیمو

 

در اولین مرحله از دستور ساخت و استفاده این ماسک خانگی هلو باید هلو را با لیموترش و گلاب ترکیب کنید تا به صورت خمیر شود. سپس این خمیر را روی صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید.

حتما بخوانید  خواص سیب زمینی و مضرات احتمالی و طبع و مصلح آن

 

۹- ماسک صورت هلو و خیار برای التیام پوست

 

ماسک هلو و خیار به پاکسازی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده کمک می‌کند. این ماسک درمان خوبی برای التیام پوست‌های آسیب دیده و آفتاب سوخته است و می‌تواند پوست شما را آبرسانی کند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو و خیار

 

  • هلو: ۱ عدد
  • خیار: ۱ عدد

 

طرز تهیه ماسک هلو و خیار

 

برای درست کردن ماسک هلو برای رفع مشکلات پوست و التیام پوست می‌توانید هلو را پوست بگیرید و له کنید. سپس آن را با خیار رنده شده ترکیب کنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید. در انتها پوستتان را بشویید و با حوله خشک کنید.

 

۱۰- ماسک هلو و عصاره گل سرخ برای تسکین پوست

 

ماسک هلو و عصاره گل سرخ برای تسکین پوست

 

ماسک صورت هلو و عصاره گل سرخ یک ترکیب فوق‌العاده برای رطوبت رسانی به پوست و افزایش لطافت پوست است. این ماسک پوست را لطیف و جوان می‌کند و به خنک شدن پوست کمک می‌کند. ماسک‌ گل سرخ و هلو برای زیبایی پوست بسیار مفید است و ظاهری درخشان به پوست می‌بخشد.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو و عصاره گل سرخ

 

  • هلو: ۱ عدد
  • عصاره گل سرخ: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هلو و عصاره گل سرخ

 

یکی از فواید و تأثیر ماسک هلو برای پوست صورت تسکین پوست و خوش‌رنگ شدن آن است. در اولین مرحله از آموزش ماسک صورت هلو و عصاره گل سرخ باید هلو را له کنید و با عصاره گل سرخ ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی پوست صورت و گردن بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست را بشویید.

 

۱۱- ماسک هلو، خاک رس و آبلیمو برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست

 

این ماسک پوست شما را پاکسازی می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. استفاده از ماسک خاک رس و آبلیمو و هلو پوست شما را روشن می‌کند و لکه‌های پوست را برطرف می‌کند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو، خاک رس و آبلیمو

 

  • هلو: ۱/۲ یک عدد
  • خاک رس: ۱ قاشق چای‌خوری
  • آب لیمو ترش تازه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک هلو، خاک رس و آبلیمو

 

برای تهیه این ماسک با هلو باید همه مواد را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. سپس این ماسک را روی پوست صورت و گردن قرار دهید. اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

 

۱۲- ماسک هلو و دارچین برای رفع آکنه

 

ماسک هلو و دارچین برای رفع آکنه

 

ماسک هلو و دارچین یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای درمان جوش و آکنه است. این ماسک همانند یک آنتی بیوتیک طبیعی جوش‌ها را درمان می‌کند و ظاهری زیبا به پوست می‌بخشد.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هلو و دارچین

 

  • هلو: ۱ عدد
  • دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • عسل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • آب: به مقدار لازم

 

طرز تهیه ماسک هلو و دارچین

 

برای تهیه این ماسک باید پوست هلو را جدا کنید و آن را له کنید. سپس هلو را با پودر دارچین، عسل و کمی آب ترکیب کنید. یک دقیقه مواد را هم بزنید و سپس ماسک هلو را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. توجه داشته باشید که این ماسک برای جوش‌های باز مناسب نیست و نباید روی زخم قرار بگیرد. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

 

۱۳- ماسک هلو برای از بین بردن سیاهی دور چشم

 

انواع ماسک ورقه‌ای هلو و پچ ماسک برای قرار دادن زیر چشم جهت از بین بردن سیاهی دور چشم وجود دارد. اما ما برای شما یک پیشنهاد ساده داریم. برای درست کردن ماسک هلو برای از بین بردن سیاهی دور چشم فقط به یک هلوی رسیده نیاز دارید. یک عدد هلوی رسیده با سایز متوسط را انتخاب کنید. هلو را کاملا له کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست ناحیه اطراف چشم بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشورید.

 

نکاتی برای تهیه انواع ماسک هلو

 

نکاتی برای تهیه انواع ماسک هلو

 

*برای درست کردن انواع ماسک هلو حتماً پوست آن را کاملاً جدا کنید.

*به منظور بهره‌مند شدن از خواص ماسک هلو چه برای ماسک به صورت خمیری و ماسک ورقه‌ای هلو حتماً از هلوی رسیده استفاده کنید.

*برای این که در همه فصول به هلو دسترسی داشته باشید، می‌توانید چند عدد هلوی نصف شده را در فریزر قرار دهید و از آن برای تهیه ماسک هلو استفاده کنید.

*به منظور اثربخشی بیشتر ماسک هلو بهتر است ابتدا صورت خود را با شوینده ملایم بشویید و بعد ماسک را استفاده کنید.

*استفاده از بخور آب گرم قبل از ماسک هلو اثر آن را چند برابر می‌کند.

*در صورتی که مقدار ماسک هلو زیاد بود می‌توانید تا ۳ روز آن را در یخچال قرار دهید و دوباره استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک صورت با گوجه فرنگی

 

سوالات متداول

 

بهترین ماسک صورت هلو برای رفع جوش و آکنه چیست؟

 

ماسک گلاب، لیمو ترش و هلو بهترین ماسک برای رفع جوش صورت است که پوست را پاکسازی می‌کند و چربی و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

 

ماسک هلو، موز و جو دو سر چه فوایدی برای پوست دارد؟

 

ماسک هلو، موز و جو دوسر پوست را آبرسانی می‌کند و در از بین بردن لکه‌های پوستی بسیار مؤثر است. این ماسک یک لایه‌بردار طبیعی است و پوست شما را تغذیه و پاکسازی می‌کند.

 

منابع: newlovetimes، ۳۶۵gorgeous

کالابرگ الکترونیک