با این روش کره پسته بازاری را ۲۰ دقیقه ای درست کن!

با این روش کره پسته بازاری را ۲۰ دقیقه ای درست کن!


15 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
با این روش کره پسته بازاری را 20 دقیقه ای درست کن!

کره پسته یکی از خوشمزه‌ترین انواع کره آجیلی است که علاوه بر خواص فراوان و رنگ و بافت عالی از طعم دلپذیری نیز برخوردار است. برای درست کردن این کره خوشمزه و مقوی برای صبحانه یا سایر وعده‌ها، فقط به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید. کره پسته هم با پسته خام و هم به صورت کرانچی با استفاده از پسته برشته و بو داده تهیه می‌شود. اگر شما طرفدار کره‌های آجیلی با ارزش غذایی بالا هستید و می‌خواهید غذای ساده با پسته درست کنید با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا طرز تهیه کره پسته در منزل را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه کره پسته شیرین

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
مغز پسته  (خام یا بو داده و بدون نمک) نیم کیلوگرم
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
عسل ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان لازم برای تهیه کره پسته خانگی: ۲۰ دقیقه

میزان کالری موجود در ۱۰۰ گرم کره پسته: حدود ۵۶۲ کیلوکالری

 

مراحل طرز تهیه کره پسته در خانه

مراحل طرز تهیه کره پسته در خانه

در طرز تهیه کره پسته به دلخواه می‌توانید از پسته خام (خواص پسته خام) یا پسته برشته و بو داده بدون نمک (روش های برشته کردن و بو دادن پسته) استفاده کنید.

مرحله اول: مواد اولیه را در مخلوط‌کن بریزید

در اولین مرحله از طرز تهیه کره پسته کرمی، مغز پسته، نمک و عسل را در دستگاه مخلوط‌کن بریزید. این مواد را برای مدت یک دقیقه با سرعت پایین مخلوط کنید. سپس، سرعت دستگاه میکسر را زیاد کنید و مواد را برای ۳ الی ۴ دقیقه دیگر به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و بافت خامه‌ای پیدا کنند.

حتما بخوانید  طرز تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار در ۶ مرحله ساده

برای خرید مغز پسته، نمک و عسل می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: کره پسته را در یخچال بگذارید

پس از آن که کره پسته خانگی شما به غلظت دلخواه رسید، آن را در ظرف درپوشیده بریزید و داخل یخچال قرار دهید. شما می‌توانید کره پسته را به مدت یک ماه در یخچال و برای ۳ ماه یا بیشتر در فریزر نگهداری کنید.

مرحله آخر: کره پسته را سرو کنید

کره پسته را با چی بخوریم؟ می‌توانید مقداری مغز پسته یا دیگر انواع مغزها را خرد کرده و همراه با کره پسته و انواع نان یا با انواع بیسکوییت ساده نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره بادام زمینی

نکات مهم در طرز تهیه کره پسته خانگی

  • برای تهیه کره پسته به جای پسته خام می‌توانید از پسته برشته و بو داده استفاده کنید. در این صورت، خوب است مقداری پسته بو داده خرد شده را هم به کره پسته اضافه کنید تا بافت کره پسته کاملا کرانچی شود.
  • در صورت استفاده از پسته برشته می‌توانید عسل را از دستور تهیه کره پسته حذف کنید.
  • بسته به ذائقه، می‌توانید کره پسته را با عصاره وانیل، پودر قهوه، پودر دارچین، زست پرتقال، زست لیمو، پودر هل یا شکلات تلخ، طعم‌دار کنید.
  • اگر به عسل دسترسی ندارید، می‌توانید کره پسته را برای این مقدار مواد با استفاده از سه چهارم لیوان شکر تهیه کنید.
  • برای لطیف‌تر شدن بافت کره پسته می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن کانولا یا روغن نباتی به آن اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید به اندازه یک لیوان دسته‌دار فرانسوی مغز بادام درختی را نیز به مواد اولیه کره پسته اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید حجم مواد مصرفی در تهیه کره پسته را به نسبت مساوی کم یا زیاد کنید.

بیشتر بخوانید: خواص پسته در بدنسازی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کره پسته

فوت و فن‌های طرز تهیه کره پسته

چگونه می‌توانیم کره پسته را رقیق‌تر کنیم؟

اگر کره پسته خانگی شما بیش از اندازه سفت شد، کافی است به اندازه نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی آب داغ را همراه با کره پسته در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم، آب را کم‌کم به مواد داخل میکسر اضافه کنید تا کره پسته شما بیش از اندازه رقیق نشود. توجه داشته باشید، افزودن آب می‌تواند مدت زمان ماندگاری و عمر مفید کره پسته را کاهش دهد. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن کانولا یا روغن نباتی هم می‌تواند به روان‌تر کردن بافت کره پسته کمک کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای آغوز یا حلوا گردو شمالی (حلوا سیاه) به روش مازندرانی

آیا می‌توانیم میزان شیرینی کره پسته را تغییر دهیم؟

بله. بسته به ذائقه می‌توانید میزان عسل یا شکر مصرفی در طرز تهیه ی کره پسته را کمتر یا بیشتر کنید.

برای خوش‌رنگ شدن کره پسته چه باید بکنیم؟

اگر می‌خواهید کره پسته خانگی شما سبز یکدست شود، ابتدا باید مغز پسته را به مدت یک ساعت در آب بخیسانید. سپس، پسته‌ها را روی حوله کاغذی یا دستمال پارچه‌ای بریزید و مالش دهید تا پوسته نازک پسته‌ها جدا شود. حالا، مغز پسته بدون پوست را همراه با باقی مواد در مخلوط‌کن بریزید و دستور بالا را دنبال کنید.

روش درست کردن کره پسته شکلاتی چگونه است؟

در طرز تهیه کره پسته شکلاتی به نیم کیلو پسته بو داده، نصف قاشق چای‌خوری نمک، یک قاشق غذاخوری روغن کانولا و ۱۰۰ گرم شکلات تلخ نیاز دارید.

کره پسته با چی بخوریم؟

کره پسته را می‌توانید در وعده صبحانه همراه با عسل، شیره خرما، شیره انگور، مربا و انواع و اقسام افزودنی‌های دیگر روی نان یا انواع بیسکوییت ساده بمالید و نوش جان کنید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم یک قاشق غذاخوری کره پسته را در انواع اسموتی‌های خوشمزه بریزید و به عنوان یک میان وعده مقوی میل کنید.

 

محصولات مرتبط