۱۰ راهکار ساده و فوری از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال و فریزر

۱۰ راهکار ساده و فوری از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال و فریزر


29 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۰ راهکار ساده و فوری از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال و فریزر

چگونه بوی ماهی را از یخچال و فریزر پاک کنیم؟ ماهی خام بوی بد و زننده‌ای دارد و قرار دادن آن در یخچال موجب می‌شود تا فضای یخچال شما بدبو شود. به طور کلی نباید ماهی را به صورت پاک نشده یا خیس در یخچال بگذارید، اما به هر حال نحوه از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال آن قدرها که به نظر می‌رسد، سخت نیست. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش راهکارهای از بین بردن بوی بد ماهی از یخچال را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه از شر بوی ماهی در یخچال خلاص شویم؟

چگونه از شر بوی ماهی در یخچال خلاص شویم؟
مهم نیست ماهی شما چقدر تازه و باکیفیت باشد، به هر حال قرار دادن ماهی در یخچال موجب می‌شود تا بوی نامطبوعی در آن ایجاد شود. البته نباید این موضوع را نادیده بگیرید که هر چقدر ماهی کهنه‌تر باشد و مدت زمان بیشتری از مرگ گذشته باشد، بوی زهم آن بیشتر می‌شود. بنابراین سعی کنید همیشه از ماهی تازه استفاده کنید.

شما می‌توانید انواع ماهی باکیفیت و تازه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

اما چطور می‌توان بوی بد ماهی را در یخچال از بین برد؟ راهکارهای ساده و موثر زیر را دنبال کنید.

۱- ماهی را بشویید و در ظرف در بسته قرار دهید

اگر ماهی تازه خریداری کرده‌اید، بهتر است به سرعت ماهی‌ها را تمیز کنید و در ظرف در بسته بریزید. به هیچ عنوان ماهی را با پلاستیک آن یا به صورت در باز در یخچال نگذارید. این کار موجب بد بو شدن فضای یخچال می‌شود. اگر اندازه‌های ماهی‌ها بزرگ است، می‌توانید آن‌ها را خرد کنید و بشویید و بعد در ظرف در بسته بریزید.

برای شستن ماهی بهتر است ابتدا آن را پاک کنید و سپس برای ۱۵ دقیقه ماهی‌ها را در ترکیب آب و نمک قرار دهید و در ادامه با آب سرد بشوید. شستن ماهی با آب و سرکه نیز به کاهش بوی آن کمک زیادی می‌کند. به خاطر داشته باشید که قبل از قرار دادن ماهی در یخچال حتما آن را کاملا با یک دستمال حوله‌ای خشک کنید تا بوی ماهی کمتر شود.

۲- از جوش شیرین استفاده کنید

اگر یخچال شما بد بو شده است، می‌توانید برای رفع این مشکل از جوش شیرین استفاده کنید. در این روش باید جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و آن را در یخچال قرار دهید. جوش شیرین بوها را به خود جذب می‌کند و بوی بد یخچال را برطرف می‌کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه برنج کته بدون ته دیگ و فوت و فن های آن

می‌توانید جوش شیرین را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- با ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی قفسه‌های یخچال را بشویید

با ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی قفسه‌های یخچال را بشویید
اگر آب ماهی در یخچال ریخته بوی زننده‌ای در آن ایجاد شده، سریع ترین راه از بین بردن بوی بد ماهی از یخچال این است که یخچال را خاموش کنید و غذاها و کشوها را از داخل یخچال خارج کنید. سپس در یک ظرف ۱ لیتر آب گرم را با چند قطره مایع ظرفشویی و ۱/۴ فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. حالا یک اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و تمام طبقات یخچال را با آن پاک کنید.

در ادامه تمام سطوح را با استفاده از یک دستمال میکروفیبر مرطوب پاک کنید و بعد با دستمال حوله‌ای یا دستمال کاغذی تمام نواحی را خشک کنید. سپس درب یخچال را برای نیم ساعت باز بگذارید تا به طور کامل خشک شود و بوی آن از بین برود. با این روش می‌توانید حتی بدترین و شدیدترین بوها را از یخچال و فریزر پاک کنید.

برای خرید مایع ظرفشویی و دستمال میکروفیبر به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۴- از عصاره وانیل یا اکالیپتوس استفاده کنید

راهکار بعدی برای از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال استفاده از عصاره وانیل یا عصاره اکالیپتوس است. برای این کار باید یک دستمال کاغذی حوله‌ای را به عصاره مورد نظرتان آغشته کنید و آن را روی سطح یخچال بمالید. این کار موجب از بین رفتن بوی ماهی و خوشبو شدن فضای یخچال می‌شود. می‌توانید از این روش برای از بین بردن بوی زهم ماهی در خانه نیز استفاده کنید.

روش بعدی برای از بین بردن بوی یخچال با عصاره وانیل و اکالیپتوس این است که یک عدد روزنامه را به صورت توپی درآورید و چند قطره از عصاره مورد نظرتان را روی آن بریزید. حالا روزنامه گلوله شده را در یخچال قرار دهید. کربن موجود در جوهر روزانه به از بین بردن بوی بد یخچال کمک می‌کند و عصاره‌ای که به آن اضافه کرده‌اید، موجب خوشبو شدن یخچال می‌شود. این روش برای از بین بردن بوی بد ماهی در ماشین هم موثر است.

می‌توانید وانیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

۵- از سرکه کمک بگیرید

از سرکه برای از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال کمک بگیرید
«سرکه سفید» نیز درست مثل جوش شیرین به از بین بردن بوی بد یخچال کمک می‌کند و بوی بد ماهی را محو می‌کند. البته سرکه برای از بین بردن بوی زهم ماهی برای پخت هم یک ماده موثر است. در این روش باید ۱/۲ لیوان سرکه را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا بوی ماهی از بین برود. در این روش بوی سرکه در یخچال می‌پیچد که بهتر است نگران آن نباشید، چون بعد از مدتی برطرف می‌شود.

شما می‌توانید سرکه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت زعفران به 4 روش (گلاب، آبلیمو، تخم شربتی و هل)

۶- از لیمو ترش استفاده کنید

«لیموترش» عطر فوق‌العاده‌ای دارد و یک خوشبو کننده طبیعی برای یخچال محسوب می‌شود. برای از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال می‌توانید لیمو را از وسط نصف کنید و نیمی از آن را در یک کاسه قرار دهید و داخل یخچال بگذارید تا بوی بد یخچال از بین برود. به خاطر داشته باشید که قرار دادن لیمو به این شکل در یخچال موجب خراب شدن آن می‌شود و بعد از ۱ هفته باید آن را دور بریزید.

اگر به لیموی تازه دسترسی ندارید می‌توانید یک دستمال کاغذی حوله‌ای را به آبلیمو آغشته کنید و آن را در یخچال قرار دهید تا بوی بد آن برطرف شود.

۷- مقداری سیب زمینی در یخچال قرار دهید

جالب است اما سیب زمینی نیز می‌تواند به از بین بردن بوی ماهی در یخچال کمک می‌کند. در این روش باید سیب زمینی خام را پوست بگیرید و داخل یخچال قرار دهید. بعد از ۲ روز بوی یخچال از بین می‌رود و باید آن را دور بریزید. سیب زمینی مثل یک اسفنج بوی بد ماهی را به خود جذب می‌کند.

۸- فضای یخچال را با میخک و پرتقال معطر کنید

راهکار بعدی برای رفع بوی بد ماهی از یخچال استفاده از ترکیب پرتقال و میخک است. در این روش باید یک عدد پرتقال را نصف کنید. سپس یک میخک را در آن فرو کنید و در ادامه پرتقال را در یخچال بگذارید تا بوی بد ماهی از بین برود.

۹- از قهوه استفاده کنید

از قهوه برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کنید
دانه‌های قهوه عطر فوق‌العاده‌ای دارند و قرار دادن دانه‌های قهوه یا مقداری قهوه آسیاب شده در یخچال می‌توانید به از بین بردن بوی بد ماهی و سایر بوهای نامطبوع از یخچال کمک کند. البته فراموش نکنید که این روش برای افرادی که از بوی تند قهوه خوششان نمی‌آید، چندان روش ایده‌آلی محسوب نمی‌شود.

برای خرید پودر قهوه به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۱۰- از زغال استفاده کنید

استفاده از زغال یا همان کربن فعال بهترین روش از بین بردن بوی ماهی از یخچال و فریزر است. برای این کار باید زغال را در یک کاسه بریزید و آن را در طبقه‌ای از یخچال که ماهی را گذاشته بودید، قرار دهید تا بوی بد یخچال جذب زغال شده و از بین برود.

زغال را می‌توانید به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

سوالات متداول درباره رفع بوی بد ماهی از یخچال

بوی بد ماهی از یخچال را چطوری بگیریم؟

برای از بین بردن بوی بد یخچال می‌توانید از جوش شیرین، سرکه، لیمو ترش، قهوه یا یک تکه سیب زمینی استفاده کنید.

آیا می‌توان با زغال بوی بد ماهی را از یخچال از بین برد؟

زغال بوی بد را به خود جذب می‌کند. از همین رو می‌توانید با قرار دادن چند تکه زغال در یخچال بوی ماهی و سایر بوهای نامطبوع را از بین ببرید و حتی برای از بین بردن بوی بد ماهی در ماشین هم موثر است.

کالابرگ الکترونیک