رفع بوی بد ماهی | ۱۸ روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی

رفع بوی بد ماهی | ۱۸ روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی


29 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رفع بوی بد ماهی | ۱۸ روش ساده از بین بردن بوی زهم ماهی
فهرست محتوا پنهان

راهکار اساسی رفع بوی بد ماهی چیست؟ از بین بردن بوی زهم ماهی قبل از پخت به خصوص برای افرادی که نسبت به بوی غذاها حساسیت بیشتری دارند، اهمیت زیادی دارد. اما شما چقدر با فوت و فن‌های از بین بردن بوی بد ماهی آشنا هستید؟ بهترین روش برای از بین بردن بوی ماهی سرخ شده در خانه چیست؟ برای از بین بردن بوی بد ماهی از فضای آشپزخانه و دست راهکاری دارید؟ آیا می‌دانید برای از بین بردن ماهی در فر و از بین بردن بوی زهم ماهی از ظرف و ظروف چه کار کنید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با ترفندهای از بین بردن بوی زهم ماهی آشنا شوید. در انتهای مقاله می‌توانید با سوالات متداول در مورد بهترین روش رفع بوی بد ماهی آشنا شوید.

 

چگونه بوی بد ماهی را از بین ببریم؟

گوشت ماهی خام بوی خوشایندی ندارد و از همین رو لازم است با استفاده از روش های مختلف و چاشنی‌های متفاوت بوی بد ماهی را برای پخت و از فضای آشپزخانه و ظرف و ظروف برطرف کنید. برخی افراد برای از بین بردن بوی ماهی از شیر، سرکه و شکر استفاده می‌کنند و برخی دیگر با ترفندهای حرفه‌ای برای مزه‌دار کردن ماهی، بوی بد زهم ماهی را برطرف می‌کنند. در ادامه می‌توانید با روش های از بین بردن بوی ضخم ماهی به طور کامل آشنا شوید.

۱- ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه را امتحان کنید

نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه برای مزه‌دار کردن و از بین بردن بوی زهم ماهی

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی زخم ماهی استفاده از ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه است. استفاده از این ترکیب موجب می‌شود تا بوی ماهی در زمان پخت از بین برود. برای مزه دار کردن ماهی با ترکیب نشاسته ذرت، زردچوبه و نمک باید ماهی را یک ساعت در این ترکیب قرار دهید. سپس می‌توانید ماهی را با آب بشویید، خشک کنید و به روشی که دوست دارید طبخ کنید. این ترکیب موجب از بین رفتن بوی بد ماهی می‌شود و طعم ماهی را هم بهتر می‌کند.

شما می‌توانید نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۲- از بین بردن بوی بد ماهی با شیر

از بین بردن بوی بد ماهی با شیر

استفاده از «شیر» بهترین روش رفع بوی زهم ماهی قبل از پخت است. شاید عجیب به نظر برسد اما شیر به شدت در از بین بردن بوی بد ماهی مؤثر است. شما می‌توانید ماهی و سایر غذاهای دریایی را در شیر بخوابانید، سپس آن را آب بکشید، خشک کنید و طبخ کنید. با این روش ماهی بوی کمتری خواهد داشت و مزه بهتری به خود می‌گیرد.

می‌توانید شیر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- رفع بوی بد ماهی با سرکه

یکی دیگر از ترفندهای از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از «سرکه» است. تجربه نشان می‌دهد که یکی از کاربردهای سرکه خاصیت پاک‌کنندگی و بوزدایی آن است که در این زمینه می‌تواند تا ۵۰ درصد بوی بد ماهی را از بین ببرد. برای از بین بردن بوی زهم ماهی با سرکه باید ماهی را برای ۵ دقیقه داخل سرکه انگور یا سرکه سیب قرار دهید. سپس ماهی را آب بکشید، خشک کنید و به هر روشی که دوست دارید طبخ کنید.

می‌توانید سرکه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۴- رفع بوی بد ماهی با لیموترش

بهترین روش رفع بوی بد ماهی با لیمو

روش بعدی برای از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از «لیمو ترش» است. لیمو همانند سرکه بوی بد موجود در ماهی را خنثی می‌کند و عطر و بوی بهتری به ماهی می‌بخشد. از طرف دیگر اضافه کردن لیموترش موجب می‌شود ماهی شما بعد از پخت نیز طعم و مزه بیشتر و قوی‌تری به خود بگیرد.

برای این کار باید ماهی را تمیز کنید و بشویید و سپس مقداری آب لیمو ترش به آن بزنید. تمام قسمت‌های ماهی را به آب لیموترش آغشته کنید. چند دقیقه ماهی را در آب لیموترش بخوانید و سپس آن را با مواد دلخواه مزه‌دار و سرخ کنید. اگر لیموترش تازه ندارید از آبلیمو استفاده کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  19 خواص چغاله بادام و عوارض احتمالی آن + کالری، طبع و مصلح چغاله

می‌توانید آبلیمو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۵- از شکر کمک بگیرید

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از «شکر» است. برای این کار باید مقداری شکر روی ماهی بپاشید. سپس به مدت ۵ دقیقه ماهی را به حال خود رها کنید. در انتها باید ماهی را با آب سرد آبکشی کنید، خشک کنید، مزه‌دار کنید و بعد آن را در فر گریل یا سرخ کنید یا به صورت کبابی طبخ کنید.

برای تهیه شکر به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۶- رفع بوی بد ماهی با زنجبیل

بهترین روش رفع بوی بد ماهی با زنجبیل

«زنجبیل» یک ماده مفید دیگر برای از بین بردن بوی بد ماهی قبل از پخت است که موجب می‌شود ماهی شما بعد از پخته شدن یا سرخ شدن هم طعم بهتری پیدا کند. از جمله خواص زنجبیل این است که موجب از بین بردن سموم و کاهش مواد آلرژی‌زا موجود در ماهی می‌شود و بوی بد آن را هم از بین می‌برد.

برای این کار باید زنجبیل تازه یا خشک را در اندازه کوچک خرد کنید یا از پودر زنجبیل استفاده کنید. نیم ساعت قبل از پخت ماهی در مقداری زنجبیل تازه، خشک یا پودر زنجبیل بخوابانید. در نهایت ماهی را با آرد و سایر ادویه‌های دلخواه مزه‌دار و طبخ کنید.

برای تهیه زنجبیل به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۷- از نمک کمک بگیرید

یک روش ساده و مؤثر دیگر برای رفع بوی بد ماهی استفاده از «نمک» است. مالیدن مقداری نمک روی پوست و گوشت ماهی قبل از پخت موجب می‌شود تا بوی زُخم ماهی تا میزان زیادی از بین برود. می‌توانید کمی نمک روی تمام قسمت‌های ماهی بمالید، ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی نمایید، خشک کنید و برای مزه‌دار کردن و پخت آماده کنید.

۸- خاکستر چوب معجزه می‌کند

«خاکستر چوب» یک ماده بی‌نظیر درمانی و تمیزکننده است که برای رفع بوی نامطبوع هم از قدیم‌الایام یک ماده موثر بوده است. شما می‌توانید از خاکستر چوب برای تمیز کردن ظروف و همچنین از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده کنید. مالیدن مقداری خاکستر چوب به ماهی موجب خارج شدن مخاط داخل ماهی می‌شود و بوی بد آن را برطرف می‌کند و یک روش برای خوش‌ طعم کردن ماهی است.

اگر ظرف و ظروف هم بوی زهم ماهی گرفته‌اند مقداری خاکستر چوب به سطح داخلی و خارجی آن‌ها بمالید، چند دقیقه صبر کنید و سپس ظرف را بشویید.

۹- کره بادام زمینی بوی زخم ماهی را محو می‌کند

روش بعدی برای رفع بوی بد ماهی و خوش طعم کردن طعم ماهی استفاده از «کره بادام زمینی ساده» (طرز تهیه کره بادام زمینی) است. این ترفند یک روش مزه‌دار کردن ماهی است که بوی بد ماهی را نیز برطرف می‌کند. برای این کار باید مقداری کره بادام زمینی را داخل ماهیتابه بریزید سپس ماهی را در آن سرخ کنید. این کار موجب می‌شود تا کره بادام زمینی بوی بد ماهی را به خود جذب کند و گوشت ماهی هم مزه بهتری پیدا کند.

برای تهیه کره بادام زمینی به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۱۰- ماهی را تمیز کنید و بشویید

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بوی بد ماهی ناشی از چیست؟ معمولاً وقتی ماهی تازه نباشد و یا درست تمیز نشود، بوی بدی دارد. بهترین روش رفع بوی بد ماهی این است که ماهی را تازه مصرف کنید و تا زمانی که تازه است شکم ماهی را به طور کامل تخلیه و تمیز کنید. سپس ماهی را با آب فراوان بشویید، خشک کنید و آن را برای پخت مزه‌دار کنید.

۱۱- خواباندن ماهی در ماست و آبلیمو

یکی از کاربردهای ماست در آشپزی برای از بین بردن بوی زهم مرغ و ماهی است. خواباندن ماهی در ترکیب ماست و آبلیمو یک روش مزه‌دار کردن ماهی است که ضمن طعم بخشیدن به آن بوی بد ماهی را برطرف می‌کند. برای این کار باید ماهی را در ترکیب ماست و آبلیمو قرار دهید و یک پلاستیک روی آن بکشید و برای ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در یخچال بگذارید. سپس ماهی را با آرد و ادویه‌جات دیگر مزه‌دار و طبخ کنید.

برای تهیه ماست به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۱۲- از سیر تازه استفاده کنید

اضافه کردن سیر تازه (خواص سیر) به ماهی موجب می‌شود تا هم ماهی شما عطر و طعم بهتری پیدا کند و هم بوی ماهی از بین برود. برای این کار می‌توانید دو حبه سیر تازه را پوست بکنید و ریز کنید و روی ماهی بریزید. اضافه کردن سیر تازه به روغنی که قرار است ماهی را در آن سرخ کنید نیز روش مؤثری برای از بین بردن بوی آن است. برای این کار حین سرخ کردن ماهی چند حبه سیر خام را هم در روغن بیندازید تا همراه با ماهی سرخ شوند.

۱۳- رفع بوی بد ماهی با پیاز

روش دیگری که می‌توانید برای برطرف کردن بوی بد ماهی استفاده کنید، اضافه کردن پیاز خام به ماهی است. یکی از خواص مهم پیاز گرفتن بوی زهم انواع گوشت است. برای این کار بهتر است پیاز را خرد کنید. سپس آن را به روغنی که قرار است ماهی را در آن سرخ کنید اضافه نمایید (مثل سیر). این کار هم طعم بهتری به ماهی می‌بخشد و هم بوی بد ماهی را برطرف می‌کند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای (کاباک تاتلیسی) لذیذ و خوشمزه

۱۴- ترکیب سیر، پیاز، جعفری، گشنیز و آب لیموترش را امتحان کنید

راهکار دیگری که می‌توانید برای برطرف کردن بوی بد ماهی و خوش طعم کردن ماهی استفاده کنید، استفاده از ترکیب سیر خام، پیاز خام، جعفری و گشنیز با آب لیموترش تازه است. می‌توانید همه مواد را با هم ترکیب کنید و سپس ماهی را به این سس آغشته کنید و آن را بخارپز یا سرخ کنید. روش تهیه ماهی بدون بو را بلد هستید؟

۱۵- از بین بردن بوی بد ماهی با زردچوبه

«زردچوبه» (خواص زردچوبه) یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای طعم‌دار کردن ماهی و از بین بردن بوی بد ماهی است. برای این کار می‌توانید نیم ساعت قبل از پخت ماهی مقداری زردچوبه روی تمام قسمت‌های ماهی بمالید. در انتها نیز ماهی را با آب سرد بشویید و خشک کنید تا گوشت ماهی حین پخت تلخ نشود.

۱۶- از ادویه مخصوص ماهی استفاده کنید

استفاده از ادویه مخصوص ماهی یک روش ساده برای رفع بوی انواع ماهی و مرینیت کردن آن است. شما باید ماهی را از ۱ ساعت قبل از پخت به این ادویه آغشته کنید تا مزه‌دار شود.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

۱۷- رفع بوی ماهی با زعفران

استفاده از «زعفران» (خواص زعفران) یک روش دیگر برای از بین بردن بوی بد ماهی در زمان سرخ کردن یا پختن آن است. برای این کار باید ترکیبی از زعفران دم کرده غلیظ با مقداری آبلیمو، نمک و فلفل سیاه تهیه کنید. سپس ماهی را برای نیم ساعت تا ۱ ساعت در این ترکیب قرار دهید تا بوی بد ماهی از بین برود.

برای تهیه زعفران به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۱۸- از هل استفاده کنید

«هل» (خواص هل) یکی از خوش عطرترین ادویه‌ها برای رفع بوی نامطبوع ماهی است. اضافه کردن چند عدد دانه هل به ماهی خام قبل از پخت به راحتی بوی بد آن را برطرف می‌کند و بوی خاصی هم به غذا نمی‌دهد.

شما می‌توانید هل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

فوت و فن‌هایی برای از بین بردن بوی بد ماهی از ظروف و فضای خانه

ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد ماهی از ظروف و فضای خانه

  • برای از بین بردن بوی بد غذا در خانه مثلا موقع پخت و سرخ کردن غذاهایی مثل ماهی درب و پنجره‌ها را باز بگذارید.
  • در زمان پخت یا سرخ کردن ماهی حتماً هود را روشن کنید.
  • برای از بین بردن بوی بد ماهی از ظروف به سرعت آن را با آب و شوینده مناسب بشویید. یک روش هم آغشته ظرف و ظروف به خاکستر چوب است که در بالا توضیح دادیم.
  • برای از بین بردن بوی ماهی از سینک می‌توانید سینک را با اسکاچ و مایع ظرفشویی و سرکه یا آبلیمو بشویید.
  • برای از بین بردن بوی ماهی از محیط خانه و آشپزخانه می‌توانید کمی اسپند دود کنید.
  • روشن کردن شمع معطر روش مؤثری برای از بین بردن بوی ماهی از فضای خانه است.
  • برای از بین بردن بوی ماهی از دست‌ها می‌توانید دست‌هایتان را با ترکیب آبلیمو و نمک ماساژ دهید و سپس بشویید.
  • برای از بین بردن بوی بد ماهی از ظروف می‌توانید از ترکیب آب سرد با پودر خردل هم استفاده کنید.
  • روش بعدی برای از بین بردن بوی بد ماهی از دست شستن دست‌ها با سرکه سفید است.
  • برای از بین بردن بوی ماهی از لباس می‌توانید لباس خود را با ترکیب مقداری نوشابه سیاه و مایع لباسشویی بشویید.
  • اگر دستان شما بوی ماهی گرفته چند قطره روغن معطر مثل روغن اکالیپتوس یا نارگیل را به دستان خود بمالید و صبر کنید تا روغن بو را به خود جذب کند.
  • ترفندهای رفع بوی بد ماهی از یخچال و فریزر را بلد هستید؟

سوالات متداول درباره از بین بردن بوی بد ماهی

چگونه بوی بد ماهی را در خانه از بین ببریم؟

باز کردن در و پنجره‌ها موقع طبخ ماهی، دود کردن اسپند و روشن کردن شمع معطر جزو ترفندهای مؤثر برای از بین بردن بوی ماهی از فضای خانه است.

برای از بین بردن بوی بد ماهی از ماهیتابه و ظروف دیگر چه کنیم؟

آغشته کردن ظروف به خاکستر چوب و نیز استفاده از ترکیب آب سرد با پودر خردل و آغشته کردن ظرف به آن و سپس شستن ظروف با مایع ظرفشویی جزو بهترین روش‌های از بین بردن بوی ضخم ماهی از ماهیتابه و ظرف است.

روش از بین بردن بوی بد ماهی از فر چگونه است؟

برای از بین بردن بوی بد ماهی از فر یک ظرف حاوی شکر دانه ریز و وانیل داخل فر قرار دهید تا بوی نامطبوع را به خود جذب کنند. یک روش دیگر قرار دادن یک کاسه سرکه سفید یا مقداری دانه قهوه یا پودر قهوه در فضای فر است.

 

کالابرگ الکترونیک