۱۲ روش آسان لکه گیری و جرم گیری سرامیک با مواد طبیعی و شیمیایی

۱۲ روش آسان لکه گیری و جرم گیری سرامیک با مواد طبیعی و شیمیایی


23 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۲ روش آسان لکه گیری و جرم گیری سرامیک با مواد طبیعی و شیمیایی
فهرست محتوا پنهان

برای لکه گیری و جرم گیری سرامیک روش‌های زیادی وجود دارد، اما همه روش‌ها آن‌طور که باید موثر نیستند و موجب تمیز و براق شدن سرامیک نمی‌شوند. اما بهترین روش برای جرم زدایی سرامیک چیست؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با بهترین روش‌های تمیز کردن سرامیک و از بین بردن جرم و لکه روی آن آشنا شوید.


با روش‌های لکه گیری و جرم گیری سرامیک آشنا شوید

با روش‌های لکه گیری و جرم گیری سرامیک آشنا شوید

از بین بردن لکه و جرم روی سرامیک و کاشی آن‌قدرها که به نظر می‌رسد، سخت نیست. برای تمیز کردن سرامیک تنها باید از تمیز کننده‌ها و شوینده‌های مناسبی استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با چند روش‌ آسان و موثر لکه گیری و جرم گیری سرامیک به طور کامل آشنا شوید.

۱- از بین بردن رسوب آب روی کاشی و سرامیک با نمک

اگر روی کاشی و سرامیک رسوبات آب به جا مانده و ظاهری زشت و زننده به آن بخشیده، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این لکه‌ها را با مقداری نمک از بین ببرید. برای این کار باید سطح سرامیک را خیس کنید و بعد مقداری نمک روی آن بپاشید. نیم ساعت صبر کنید و بعد با یک برس نرم سطح سرامیک را پاک کنید تا کاملا تمیز شود.

می‌توانید نمک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۲- از بین بردن لکه جرم روی سرامیک با آب

از بین بردن لکه جرم روی سرامیک با آب

یکی از بهترین تمیز کننده‌ها برای لکه گیری و جرم گیری سرامیک استفاده از «آب» است. درواقع اگر به طور مرتب سرامیک‌ها را با تی نمناک یا یک پارچه خیس تمیز کنید، لکه‌های ایجاد شده روی سرامیک به راحتی تمیز می‌شوند و به هیچ عنوان عمیق و ماندگار نمی‌شوند. در این شرایط دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی یا تمیز کننده‌های دیگر ندارید و ظاهر سرامیک‌های شما نیز همیشه براق و درخشان خواهند بود.

۳- لکه گیری و جرم گیری سرامیک با سرکه

«سرکه» یکی دیگر از تمیز کننده‌های قوی برای از بین بردن لکه و جرم روی سرامیک است. در این روش باید آب و سرکه را به مقدار مساوی ترکیب کنید. سپس تی را به این ترکیب آغشته کنید و کف سرامیک را با آن تمیز کنید. سرکه علاوه بر تمیز کردن سرامیک‌ها به براق شدن آن‌ها نیز کمک می‌کند و جرم‌های روی سرامیک را نیز تمیز می‌کند.

می‌توانید سرکه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۴- استفاده از مایع جرم گیر برای تمیز کردن سرامیک

استفاده از جرم گیر برای تمیز کردن سرامیک

اگر جرم و لکه ایجاد شده روی سرامیک‌ها با تی مرطوب یا ترکیب آب و سرکه برطرف نمی‌شود، بهتر است از مایع جرم گیر برای رفع این مشکل استفاده کنید. در این روش باید دستکش به دست کنید و ماسک بزنید و درب و پنجره‌ها را باز بگذارید. سپس ابتدا سطح سرامیک‌ها را با جارو  تمیز کنید. حالا طبق دستورالعمل جرم گیر مقداری از آن را با آب ترکیب کنید و با یک فرچه نرم یا تی روی سرامیک‌ها بکشید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد با یک تی تمیز مرطوب یا پارچه نم‌دار تمام سطح سرامیک را پاک کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه لواشک پرتقال در آفتاب، فر و روی شوفاژ و بخاری

شما می‌توانید جرم گیر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین محلول‌های جادویی برای برق انداختن سنگ و سرامیک و مرمر

۵- استفاده از جوش شیرین، قوی‌ترین جرم گیر سرامیک

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای رفع جرم کاشی و سرامیک استفاده از «جوش شیرین» است. در این روش ابتدا باید سطح سرامیک‌ها را با تی خیس پاک کنید. بعد از این که سطح سرامیک‌ها مرطوب شد، جوش شیرین را روی کل سرامیک‌ها بپاشید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین روی سرامیک‌ها خشک شود. در ادامه با جارو برقی سطح سرامیک‌ها را تمیز کنید و بعد با یک تی تمیز سرامیک‌ها را پاک کنید تا همه لکه‌ها و جرم‌ها از بین بروند.

برای تهیه جوش شیرین به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

۶- استفاده از ترکیب جوش شیرین و نمک برای تمیز کردن سرامیک‌ها

ترکیب «جوش شیرین و نمک» بهترین جرم گیر کاشی و سرامیک است که حتی سخت‌ترین لکه‌ها را نیز از بین می‌برد. در این روش باید مقداری نمک و جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. حالا این خمیر را با برس روس سطح سرامیک‌ها بکشید تا تمیز شوند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید مقدار آب را کم کنید و از کمی سرکه هم استفاده کنید تا قدرت پاک کنندگی این ترکیب بیشتر شود.

۷- لکه گیری و جرم گیری سرامیک‌ها با ترکیب آبلیمو و بیکینگ پودر

برای از بین بردن لکه کپک و تمیز کردن جرم روی سرامیک‌ها می‌توانید در یک ظرف مقدار برابر آبلیمو با بیکینگ پودر را ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی لکه‌ها، محل کپک زده و جرم‌های روی سرامیک بزنید. چند ساعت صبر کنید و بعد سرامیک‌ها را با پارچه یا تی خیس تمیز کنید.

می‌توانید آبلیمو و بیکینگ پودر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۸- استفاده از جرم گیرهای نانو برای تمیز کردن سرامیک

استفاده از جرم گیرهای نانو برای تمیز کردن سرامیک

اگر به دنبال سریع‌ترین روش جرم گیری انواع کاشی و سرامیک هستید، بهتر است از «جرم گیرهای نانو» استفاده کنید. جرم گیرهای نانو سرعت پاک کنندگی بالایی دارند. می‌توانید این جرم گیرها را طبق دستورالعمل ارائه شده روی بسته بندی جرم گیر کاشی و سرامیک نانو استفاده کنید.

۹- تمیز کردن سرامیک با مایع ظرفشویی

یکی دیگر از روش‌های جرم گیری کاشی و سرامیک استفاده از ترکیب آب و مایع ظرفشویی است. در این روش باید مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس یک تی یا یک برس نرم را به این ترکیب آغشته کنید و شروع به تمیز کردن سرامیک‌ها کنید. بعد از تمیز کردن سرامیک‌ها باید تی را به مقداری آب و سرکه آغشته کنید و چند بار روی سرامیک‌ها بکشید تا مایع ظرفشویی به طور کامل تمیز شود و ظاهر سرامیک‌ها براق شود.

می‌توانید مایع ظرفشویی را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: کاربردهای عجیب مایع ظرفشویی که نمی دانستید

۱۰- استفاده از ترکیب هیدروژن پراکسید و جوش شیرین برای تمیز کردن جرم درز سرامیک‌ها

استفاده از ترکیب هیدروژن پراکسید و جوش شیرین برای تمیز کردن درز سرامیک‌ها

برای لکه گیری و جرم گیری سرامیک‌ها می‌توانید ۱/۴ فنجان پراکسید هیدروژن را با ۱/۲ لیوان جوش شیرین ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنید. حالا این ترکیب را با یک مسواک یا اسفنج بردارید و لای درزهای سرامیک بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد سرامیک‌ها را با آب یا یک پارچه خیس تمیز کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه موهیتو توت فرنگی به ۳ روش مخصوص کافی شاپی

۱۱- تمیز کردن سرامیک‌ها با بخارشوی

برای تمیز کردن لکه‌ها و سفیدک‌های ایجاد شده روی سرامیک‌ها می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید. در این روش ابتدا باید سرامیک‌ها را با جارو برقی تمیز کنید. سپس از بخارشوی برای تمیز کردن عمیق سرامیک‌ها استفاده کنید. بهتر است بخارشوی را طبق دستورالعمل دستگاه تنظیم کنید و از سری مناسب آن برای تمیز کردن سرامیک‌ها استفاده کنید.

۱۲- تمیز کردن سرامیک‌ها با شیشه پاک‌کن

برای از بین بردن لکه‌های روی سرامیک و همچنین جرم زدایی آن‌ها می‌توانید از «شیشه پاک‌کن» استفاده کنید. در این روش باید مقداری شیشه پاک‌کن را با آب رقیق کنید و روی سرامیک‌ها بپاشید و سپس با تی همه سرامیک‌ها را پاک کنید تا تمیز و براق شوند.

شما می‌توانید شیشه پاک‌کن را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های برق انداختن موزاییک و از بین بردن شوره و لکه

نکاتی که باید برای لکه گیری و جرم گیری سرامیک بدانید

نکاتی که باید برای لکه گیری و جرم گیری سرامیک بدانید

  • برای جرم گیری کاشی و سرامیک قبل از هر کاری از دستکش و ماسک استفاده کنید و درب و پنجره‌ها را باز کنید تا گردش هوا در فضای خانه بیشتر شود و دستگاه تنفسی شما آسیب نبیند.
  • برای تمیز کردن کاشی و سرامیک به هیچ عنوان ۲ ماده شوینده شیمیایی را با هم ترکیب نکنید، زیرا این کار موجب ایجاد گازهای سمی و همچنین آسیب به سطح کاشی و سرامیک می‌شود.
  • برای گرفتن جرم سرامیک و کاشی بهتر است از شوینده‌های ضد قارچ استفاده کنید تا در صورت افزایش رطوبت هوا، قارچ و کپک روی کاشی‌ها رشد نکند.
  • قبل از استفاده از هر نوع شوینده‌ای برای تمیز کردن و جرم گیری سرامیک ابتدا دستورالعمل روی محصول را مطالعه کنید و بعد طبق دستور، شروع به تمیز کردن کنید.
  • برای تمیز کردن جرم روی سرامیک می‌توانید ابتدا سرامیک را با تی تمیز کنید و بعد مقداری آرد گندم یا آرد سفید روی آن بپاشید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد یک دستمال کاغذی را روی محل لکه بمالید. این کار موجب از بین بردن جرم و تمیز و براق شدن سرامیک می‌شود.
  • برای این که بعد از شستشو سرامیک‌ها خوش عطر شوند، می‌توانید تی را به مقداری روغن معطر یا عصاره وانیل یا نعنا آغشته کنید و بعد سرامیک‌ها را تی بزنید.
  • به منظور تمیز کردن سرامیک‌ها به هیچ عنوان نباید از برس‌های سیمی یا سخت استفاده کنید، این کار موجب خراشیده شدن سطح سرامیک و کدر شدن آن می‌شود.
  • اگر جنس سرامیک‌های کف شما از سنگ طبیعی است، بهتر است برای تمیز کردن آن از مقداری آب گرم با یک شوینده ملایم مثل صابون دستشویی یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. می‌توانید صابون را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

سوالات متداول درباره جرم گیری کاشی و سرامیک

سوالات متداول در مورد تمیز کردن سرامیک

بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک‌های سنگی چیست؟

برای تمیز کردن سرامیک‌های سنگ طبیعی می‌توانید از آب ولرم با مقداری آب همراه با صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید.

چطور جرم درز بین سرامیک‌ها را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن جرم درز سرامیک‌ها می‌توانید یک برس کوچک یا مسواک را به ماده شوینده آغشته کنید و با دقت درز همه سرامیک‌ها را تمیز کنید.

 

کالابرگ الکترونیک