استراتژی بازاریابی فروشگاه های خرده فروشی در ماه رمضان

استراتژی بازاریابی فروشگاه های خرده فروشی در ماه رمضان


28 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فروشگاه خرده فروشی رمضان

فروشگاه های خرده فروشی در ماه رمضان به ویژه در کشورهای مسلمان تدارکات ویژه ای را برای افزایش سطح فروش و رضایت مشتریان اعمال می کنند. ایجاد یک تجربه مثبت از خرید و وفادارسازی مشتریان، می تواند تاثیر به سزایی در حفظ ارزش برند فروشگاه های خرده فروشی داشته باشد. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی خدمات ویژه فروشگاه های خرده فروشی در ماه رمضان پرداخته ایم.

 

 

ترکیب های ویژه رمضان در فروشگاه های خرده فروشی

 

ترکیب های ویژه رمضان در فروشگاه های خرده فروشی

 

یکی از روش های عالی در جذب مشتریان و خریداران بیشتر در ماه رمضان ارائه محصولات و خدمات ترکیبی از سوی فروشگاه های خرده فروشی است. منظور از بسته های ترکیبی قرار دادن یک محصول و یا خدمات به صورت رایگان است. به عنوان مثال، فروشگاه ها می توانند با خرید یک محصول، خدمات رایگان نصب و یا سرویس آن محصول را به مشتریان ارایه دهند.

 

 

بررسی رفتار مشتریان مسلمان در ماه رمضان

 

 

نصب، تحویل و تعمیر رایگان

 

ترکیب های ویژه رمضان در فروشگاه های خرده فروشی

 

نصب، تحویل و تعمیر می توانند از جمله خدمات رایگان برای بسته های ترکیبی لوازم خانگی، ویژه ماه رمضان باشند. به عنوان مثال، یکی از برندهای عطر عربی برای مشتریان در ماه رمضان، خدمات رایگان استفاده از سالن آرایش ارائه داده است. بسیاری از فروشگاه های خرده فروشی در ماه رمضان با کسب و کارهای محلی دیگر به صورت مشترک وارد فعالیت می شوند. این فروشگاه ها در خدمات ترکیبی خود از محصولات کسب و کارهای محلی دیگر به مشتریان پیشنهادهای رایگان می دهند. بنابراین شما می توانید در ماه رمضان حتی تعاملات تجاری خود را با کسب و کارهای محلی قوت ببخشید.

 

 

کوپن های رمضان با مدت زمان محدود برای خرید از فروشگاه های خرده فروشی

 

کوپن های رمضان با مدت زمان محدود برای خرید از فروشگاه های خرده فروشی

 

رمضان ماه اوج خرید برای مسلمان است. در این دوره مشتریان مسلمان در فروشگاه های خرده فروشی از کوپن های تخفیف و یا هدیه استفاده های زیادی می کنند. کوپن ها عاملی برای تشویق خریداران مسلمان برای خرید بیشتر و بازگشت دوباره آن ها به فروشگاه های خرده فروشی هستند. سعی کنید تا برای کوپن های تخفیف ویژه رمضان، مدت زمان مشخصی را تعیین کنید. بهتر است زمان کوپن های تخفیف به چند دوره قبل از رمضان، ویژه رمضان و عید فطر تقسیم بندی شود. کوپن های تخفیف مشتریان این حس را القا می کند که به آن ها و اعتقاداتشان اهمیت داده شده است.

 

 

استراتژی تولید محتوای مناسب شبکه های اجتماعی در ماه رمضان

 

 

کوپن های تخفیف با تاریخ و زمان دقیق

 

کوپن های تخفیف با تاریخ و زمان دقیق

 

برخی از استراتژیست های بازاریابی، معتقدند بهتر است به جای کوپن های دوره ای تخفیف هایی با تاریخ دقیق از سوی فروشگاه های خرده فروشی تعیین شود. به عنوان مثال تخفیف برای یک روز و چند ساعت خاص باشد. همچنین بهتر است این کوپن ها به صورت کد تخفیف شخصی به مشتریان تعلق بگیرد. احساس شخصی بودن کوپن در زمان محدود راهی عالی برای حفظ مشتریان فروشگاه های خرده فروشی است. از زبان دعوت در کوپن ها استفاده کنید. زبان دعوت در ترغیب مشتری برای مراجعه به فروشگاه های آفلاین و یا پلتفرم های تجارت الکترونیک بسیار تاثیرگذار است. در استفاده از زبان دعوت مشتری می توانید از جملاتی کلیدی استفاده کنید. جملاتی چون: (( می توانید کیف دستی مورد علاقه تان را در تاریخ جمعه بین ساعت ۱۲ تا ۱۸ بعد از ظهر دریافت کنید)).

 

 

تدبیر فروشگاه های خرده فروشی در ارایه محصولات یا خدمات جدید در رمضان

 

تدبیر فروشگاه های خرده فروشی در ارایه محصولات یا خدمات جدید در رمضان

 

فروشگاه های خرده فروشی در رمضان فرصتی عالی برای ارایه محصولات و خدمات تازه دارند. ماه رمضان زمان خوبی برای آزمایش محصولات جدید است. چراکه در این ماه مردم به دنبال ایده های جدید هستند. شما می توانید از تکنیک نسخه رمضان برای خدمات و محصولات جدید خود استفاده کنید. نسخه رمضان برای مشتریان مشخص می کند که این خدمات و محصولات در ماه رمضان ارایه شده اند.

 

 

استراتژی افزایش فروش در ماه رمضان

 

 

افزایش رضایت مشتری

 

وفاداری در مشتری با ارایه خدمات جدید به بهانه رمضان دو چندان خواهد شد. فقط مطمئن شوید محصول و یا خدماتی که ارایه می دهید، ارزش قرار دادن در نسخه رمضان را داشته باشد شما می توانید برای بازاریابی پیش از فروش محصولات خود و قرار دادن در نسخه رمضان، از روش های زیادی استفاده کنید. ابتدا باید بحث زمزمه محصولات جدید را قبل از شروع ماه رمضان، پیش بکشید. شرکت های تبلیغاتی بازاریابی، معمولا تبحر زیادی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی معرفی محصول دارند. بهتر است از خدمات آن ها برای این کار استفاده کنید. سعی کنید در زمزمه های معرفی محصول از افراد تاثیرگذار و اینفلوئنسرها استفاده کنید. این کار باعث طرح سوال در ذهن مخاطبان و جستجو در مورد محصولات و خدمات زمزمه شده می شود.

 

 

دسته بندی باشگاه مشتریان وفادار

 

 

بسته بندی محصولات ویژه رمضان در فروشگاه های خرده فروشی

 

بسته بندی محصولات ویژه رمضان در فروشگاه های خرده فروشی

 

بهتر است کالاهای ویژه رمضان را به صورت بسته بندی های ویژه در فروشگاه های خرده فروشی قرار دهید. شما می توانید این کار را در مورد خدمات خرده فروشی نیز انجام دهید. کسب و کارهای خدماتی معمولا از پیام های ویژه رمضان برای تبلیغات در این ماه استفاده می کنند. این پیام ها نقش همان بسته بندی محصولات در ماه رمضان را ایفا می کنند.

 

 

تاثیرات مثبت بسته بندی ویژه

 

بسته بندی محصولات ویژه رمضان در فروشگاه های خرده فروشی، فواید بسیار زیادی دارد. اهمیت به این موضوع باعث افزایش فروش می شود. شما می توانید در این بسته بندی ها محصولاتی که سریع فروش می روند را در کنار محصولاتی که کمی کندتر به فروش می روند قرار دهید. دقت داشته باشید در پیشنهادها و بسته های ویژه رمضان در طول این دوره موجودی کالا در انبار خود را به روز کرده باشید. در عین حال می توانید کمی از محصولات و خدمات ویژه رمضان را به صورت ذخیره و اضافی فراهم کنید. ترکیبی از خدمات آماده سازی محصولات و کمپین های تبلیغاتی فشرده، نتایج خارق العاده ای را در جذب مشتریان و ثبت تجربه خوب خرید برای فروشگاه های خرده فروشی به همراه خواهد داشت.

 

 

کمپین های تبلیغاتی در زمان مناسب

 

کمپین های تبلیغاتی در زمان مناسب

 

سعی کنید با شبکه های تبلیغاتی مناسب، مخاطبان و مشتریان را به طور موثر هدف قرار دهید. کمپین های تبلیغاتی بهتر است چهار تا شش هفته قبل از ماه رمضان آغاز شوند. معمولا کمپین های تبلیغاتی ماه رمضان شامل چندین مرحله خریدهای قبل از رمضان، پانزده روز اول ماه رمضان و ایام عید هستند. در استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش در ایام قبل از رمضان، معمولا تبلیغات بر روی کوپن های تخفیف فروشگاه های خرده فروشی متمرکز است. در طی ایام رمضان بیشتر فروشگاه های خرده فروشی بر روی بحث بسته های ویژه رمضان مانور می دهند.

 

 

معیارهای سنجش رضایت مشتری خرده فروشی

 

 

منبع: muslimadnetwork

 

کالابرگ الکترونیک