بازنگری درباره نقش فروشگاه های فیزیکی در آینده صنعت خرده فروشی

بازنگری درباره نقش فروشگاه های فیزیکی در آینده صنعت خرده فروشی


6 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آینده فروشگاه های فیزیکی در صنعت خرده فروشی

دنیای فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی نیاز به بازنگری دوباره ای دارد. در دوران پاندمی کرونا وقتی دنیا در واکنش به همه چیز تعطیل شد، تنها تعداد محدودی از مشاغل ضروری باز بودند. فروشگاه های مواد غذایی یکی از حیاتی ترین فروشگاه های خرده فروشی بودند که بسته نشدند. برندها تلاش زیادی کردند تا خود را با واقعیت جدید منطبق کنند. سفارش آنلاین و تحویل فوری کالا سر به فلک کشید. در چنین شرایطی رفتار خرید مردم به طور کلی تغییر کرد. حالا که تقریبا همه چیز رو به عادی شدن است، باید بازنگری کلی در مورد فروشگاه های فیزیکی در آینده صنعت خرده فروشی انجام داد. در این مقاله از مجله کوروش به لزوم بازنگری در نقش فروشگاه های فیزیکی در آینده صنعت خرده فروشی از نگاه مجله فوربس پرداخته ایم.

 

 

تمایل به خرید از فروشگاه های فیزیکی کم نشده است

 

تمایل به خرید از فروشگاه های فیزیکی کم نشده است

 

بر اساس نظرسنجی های اخیر از ماه مارس ۲۰۲۰ تاکنون به طور متوسط ۹۳ درصد از آمریکایی ها از فروشگاه های آجری و فیزیکی کالاهای اساسی خود را خریداری می کنند. این موضوع نشان دهنده این است که بسیاری از مصرف کنندگان سادگی و استفاده از مواد غذایی سنتی با شیوه خرید سنتی را ترجیح می دهند.

 

 

باید از نو ساخت

 

محدودیت ها که برداشته شد، بسیاری از فضاهای خرده فروشی فیزیکی به حالت عادی بازگشتند. اما در چنین شرایطی نمی توان همه چیز را به حال خود رها کرد. برخی معتقدند فروشگاه های آجری از بین رفته اند. باید گفت که فروشگاه های فیزیکی را باید از نو ساخت. باید بازنگری جدی در فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی و نحوه مدیریت و بازاریابی آن ها انجام داد. راضی نگه داشتن مشتریان شرط بقا در این فروشگاه ها محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید » خرده فروشی چیست و چه اهمیتی دارد «

 

 

تغییر به سمت اومنی چنل در آینده فروشگاه های فیزیکی و آجری خرده فروشی

 

تغییر به سمت اومنی چنل در بازنگری فروشگاه های فیزیکی و آجری

 

در حال حاضر اگر بخواهیم یک گام بزرگ و تاثیرگذار برداریم، در مسیر بازنگری آینده فروشگاه های فیزیکی و آجری در صنعت خرده فروشی باید بازاریابی اومنی چنل را قرار داد. از طریق بازاریابی اومنی چنل، فروش بهبود یافته و فروشگاه ها راحت تر و کارآمدتر عمل خواهند کرد. تجربه خرید با اومنی چنل بهبود می یابد. یکی از مهم ترین نکات در حفظ و بازنگری فروشگاه های فیزیکی، بهبود تجربه مصرف کننده و ترغیب او به بازگشت و ادامه پروسه خرید است.

حتما بخوانید  16 استراتژی هوشمندانه برای برنامه ریزی بازاریابی تعطیلات

 

 

افزایش سریع خدمات BOPIS

 

از جمله اقدامات در زمینه اومنی چنل در فروشگاه های فیزیکی، افزایش سریع خدمات BOPIS است. مشتریان می توانند کالای خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و از فروشگاه های فیزیکی کالای خود را به صورت حضوری دریافت کنند. در بازاریابی اومنی چنل می توان رفتار خرید مشتری را رصد و کالاهای مورد علاقه مشتریان را در قفسه های مورد نظر قرار داد. خالی بودن قفسه ها در نهایت منجر به عدم رضایت مشتریان می شود.

 

 

تحلیل رفتار مشتری در فروشگاه های فیزیکی

 

تحلیل رفتار مشتری در فروشگاه های فیزیکی

 

با کمک استراتژی بازاریابی اومنی چنل و تحلیل رفتار عمده مشتریان، می توان این موضوع را به راحتی حل کرد. دیگر مشتریان با قفسه های خالی روبرو نخواهند شد. پردازش، ذخیره و توزیع سفارش ها در فروشگاه های فیزیکی می تواند با کمک استراتژی بازاریابی اومنی چنل بهینه شود. خرده فروشان در مسیر بازنگری در آینده فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی باید به دنبال راه هایی برای تامین موثر تقاضای آنلاین باشند. نقش فروشگاه های فیزیکی تنها به فضای فیزیکی منتهی نمی شود.

 

 

دارک استورها نمونه ایده آل اجرای ترکیبی فروشگاه های فیزیکی و آنلاین

 

دارک استورها نمونه ایده آل اجرای ترکیبی فروشگاه های فیزیکی و خرده فروشی آنلاین هستند. آن ها مراکز توزیع کوچکی هستند که در بازاریابی اومنی چنل تاثیر زیادی در سهولت دریافت و تحویل سفارش ها به خریداران دارند. استفاده از فناوری های پیشرفته و ایجاد تعادل میان خرده فروشی فیزیکی و استفاده از فناوری در فروشگاه های فیزیکی، تاثیر زیادی در بهبود استراتژی بازاریابی اومنی چنل دارد.

 

 

بیشتر بخوانید » دارک استور چیست «

 

 

بازنگری در تجربیات گذشته در فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی

 

بازنگری در تجربیات گذشته در فروشگاه های فیزیکی خرده فروشیبازنگری در تجربیات گذشته در فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی

 

برندهای خرده فروشی باید در راستای برنامه ریزی برای آینده فروشگاه های فیزیکی در خرده فروشی کمی در برنامه های گذشته و تجربیات مشتریان بازنگری کنند. حالا زمانی است که فروشگاه های فیزیکی بار دیگر می خواهند مشتریان در رستوران ها و مراکر خرید آن ها حضور پیدا کنند. می خواهند خدمات و محصولات جدیدی را در اختیار مشتریان قرار دهند. آن ها می خواهند به سطح ترافیک نرمال بازگردند. این کار سخت نیست. اما آن ها باید تجربیات پیش از پاندمی را کنار گذاشته و با بازبینی های جدید، از تجربیات جدیدی برای ارائه خدمات استفاده کنند. داده ها از رفتار خرید مشتریان نسبت به دوران پیش از پاندمی تا حد زیادی تغییر کرده است و دیگر نمی توان با داده های قبلی تجزیه و تحلیل کرد.

 

 

راه اندازی ایستگاه ها و فروشگاه های پاپ آپ

 

استخدام نیروی کار همیشه یکی از چالش های ثابت در صنعت خرده فروشی بوده است. اما پاندمی کرونا این مسئله را بیش از پیش تشدید کرد. در سال ۲۰۲۰ صنعت خرده فروشی شاهد میانگین نرخ جابجایی کارمندان با رقمی معادل ۵۷ درصد بود. با استفاده از راه حل های مدرن و انعطاف پذیر می توان بحث استفاده مجدد از خدمات تجربی و حضور کارکنان را زنده کرد. راه اندازی ایستگاه های مختلف خرده فروشی به حالت مدرن، یکی از این راهکارها محسوب می شود. فروشگاه های پاپ آپ نیازمند پرسنل ثابت هستند. این کار باعث می شود تا روحیه نیروی کار حفظ شده و مشتریان نیز تعامل بیشتر و بهتری با کارکنان در فروشگاه های فیزیکی و آجری داشته باشند.

حتما بخوانید  5 روش موثر برای تبلیغ از طریق خبرنامه ایمیلی در بازاریابی

 

بیشتر بخوانید » اهمیت بازاریابی اومنی چنل و روش های مختلف تعامل برند «

 

 

استفاده از فناوری در بازنگری تجربه فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی

 

استفاده از فناوری در بازنگری تجربه فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی

 

در سالی که سپری شد تغییر رفتار مصرف کنندگان بسیار مشهود بود. بسیاری از مشتریان دیگر نمی خواهند در صف صبر کنند یا در فضای شلوغ در کنار غریبه ها بایستند. خلاقیت و یافتن راه های جدید برای ارائه تجربیات بهتر از جمله موضوعاتی است که باید در فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی مورد بازنگری قرار گیرد.

 

 

پیاده سازی راه حل های ساده پرداخت و استفاده از ربات ها

 

بسیاری از خرده فروشان در فروشگاه های فیزیکی برای نوآوری بیشتر رو به استفاده از فناوری های جدید آوردند. آن ها در حال پیاده سازی راه حل های پرداخت ساده تر هستند. پرداخت بدون صندوق بسیار باب شده است. اخیرا ربات هایی در داخل فروشگاه های فیزیکی به عنوان دستیار فروشگاهی حضور دارند. ربات ها با صدا فعال می شوند.

 

 

این مقاله را بخوانید: ۱۰ کاربرد برتر هوش مصنوعی در خرده فروشی

 

 

نظارت بر قفسه های فروشگاهی

 

نظارت بر قفسه های فروشگاهی

 

استفاده از ابزارهای تجاری پویا و راه حل های ساده برای نظارت بر وضعیت قفسه ها یکی از راهکارهای مناسب در زمینه بازنگری تجربیات فروشگاه های فیزیکی است. برندها می توانند با برنامه ریزی و استفاده از داده ها میزان درخواست محصولات را پیش بینی کنند. خرده فروشان موفق از اهمیت داده آگاه هستند و از داده های مربوط به رفتار خرید مشتری استفاده زیادی می کنند.

 

 

سخن پایانی؛ بازنگری برای بقای فروشگاه های فیزیکی

 

سخن پایانی؛ بازنگری برای بقای فروشگاه های فیزیکی

 

با گذر از اوج بحران کرونا، فروشگاه های فیزیکی و آجری در حال احیا شدن هستند. حالا اکثر آمریکایی ها می توانند با خیال راحت تری از فروشگاه ها خرید کنند. در این میان نباید راحتی گزینه های خرید آنلاین که مصرف کنندگان در طول یک سال گذشته آن را تجربه کرده اند را از یاد برد. باید به گونه ای رفتار کرد تا مصرف کنندگان و مشتریان وابستگی به فروشگاه های فیزیکی را فراموش نکنند. در این میان در بحث بازنگری فروشگاه های فیزیکی همگام سازی با تجارت دیجیتال و رقبای دیجیتال را نباید فراموش کرد. استفاده از بازاریابی اومنی چنل در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. فروشگاه های فیزیکی در این شیوه بازاریابی از بین نخواهند رفت بلکه نقش تقریبا متفاوتی را ایفا خواهند کرد.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک