۶ روش‌ شگفت انگیز مراقبت از پوست‌های حساس در فصل بهار

۶ روش‌ شگفت انگیز مراقبت از پوست‌های حساس در فصل بهار


18 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش های مراقبت از پوست حساس در فصل بهار

بهار، فصلی که طبیعت دوباره زنده می‌شود و درختان شروع به شکوفه زدن می‌کنند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که پوست شما در این فصل به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟ مراقبت از پوست در فصل بهار روش‌های مختلفی دارد اما در این مقاله از سرویس سلامت مجله کوروش می‌توانید با ۶ نمونه از بهترین روش‌های‌ مراقبت از پوست حساس در فصل بهار آشنا خواهید شد. با ما همراه شوید.

 

 

چرا در فصل بهار حساسیت پوستی ایجاد می‌شود؟

 

فصل بهار فصل زیبایی و طراوت است. اما در کنار این زیبایی‌ها و قشنگی و جوانه زدن درختان و زنده شدن طبیعت، فصل حساسیت‌های پوستی هم هست. بسیاری از افراد درست با نزدیک شدن به فصل بهار تغییراتی محسوس در پوست خود احساس می‌کنند. کم شدن شدت سرمای هوا که به شما یادآوری می‌کند دوره مراقبت‌های سخت زمستانی به سر آمده و وقت آن رسیده که پوستتان کمی از هوای مطبوع بهار لذت ببرد. اگزما با حساسیت پوستی معمولا در پوست دست، سر، صورت، پشت گردن، آرنج و زانو رخ می‌دهد. حساسیت پوستی معمولا علت مشخصی ندارد. اما در فصل بهار میتوان به دنبال علت آن گشت. به این دلیل که به دلیل تغییر فصل و شرایط جوی هوا و گیاهان امکان بروز اگزما و حساسیت پوستی مساعد خواهد شد. حذف عوامل حساسیت زا و به دنبال آن رعایت نکاتی برای انتخاب لباس مناسب از راهکارهای رفع مشکل حساسیت بهاری است.

 

  • برای درمان اگزما از ترکیبات موضعی استفاده می‌شود که بعضی از آنها حاوی کورتن است، پس هیچ گاه و به هیچ عنوان بدون مشورت پزشک از آنها استفاده نکنید.
  • به حداقل رساندن استرس، کوتاه کردن مرتب ناخن‌ها و نخاراندن قسمت اگزما راهکاری مناسب است.
  • پوشیدن لباس نخی گشاد برای کمک به جذب عرق گام بعدی است.
  • حذف عوامل حساسیت زا که البته گاهی امکان‌پذیر نیست ولی قدم موثری برای رفع مشکل است.
حتما بخوانید  بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن

 

اما ما برای پوست شما راه حل‌های شگفت انگیزی داریم که با هم در ادامه می‌خوانیم.

 

 

۱- استفاده از انواع روغن و کرم‌های نرم کننده برای پوست‌های حساس در بهار

 

استفاده از انواع روغن و کرم‌های نرم کننده برای پوست‌های حساس در فصل بهار

 

شاید زمستان به ظاهر تمام شده باشد، اما تا زمانی که سرمای هوا کاش پیدا نکرده، بهتر است به استفاده از کرم‌های سنگین و روغن‌های پوست خود ادامه دهید. هر چقدر هوا گرم‌تر می‌شد، کرم‌های خود را از حالت نرم کنندگی به آبرسانی تغییر دهید. فراموش نکنید پوست شما حتی در اوج گرما و تابستان هم به آبرسان نیاز دارد. پس از استفاده از این کرم‌ها غافل نشوید. یکی از راههای مراقبت از پوست این است که به پوست تمام بخش‌های صورت و بدنتان توجه کنید. تنها روی صورت خود متمرکز نشوید و از کرم آبرسان و روغن‌های مناسب پوست برای مراقبت از پوست خشک خود در تمام نواحی استفاده نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: برای مراقبت از پوست چه کنیم؟

 

 

 روتین مراقبت از پوست را در فصل بهار هرگز فراموش نکنید

 

 روتین مراقبت از پوست را در فصل بهار هرگز فراموش نکنید

 

یکی از بهترین ترفندها و راههای مراقبت از پوست در بهار استفاده از چند لایه مختلف کرم در روتین مراقبت از پوست صورت است. شاید در مورد روتین مراقبت از پوست ۷ لایه چیزهایی شنیده باشید. در این روش باید ۷ لایه از انواع تونر و نرم کننده را به پوست خود بزنید. حال مجبور نیستید دقیقاً این کار را در ۷ مرتبه انجام دهید، اما برای مراقبت از پوست حساس باید از چندین لایه تونر و نرم کننده استفاده کنید. بهترین روش برای روتین مراقبت از پوست در بهار این است که ابتدا پوست خود را با تونر تمیز کنید. سپس  از یک سرم آبرسان یا ژل آبرسان استفاده کنید و مقداری مرطوب کننده روی پوست خود بمالید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای ۷ مرحله‌ای روتین مراقبت پوست روز و شب

 

 

در فصل بهار هم باید کرم ضد آفتاب بزنیم؟

 

در فصل بهار هم باید کرم ضد آفتاب بزنیم؟

 

مهم نیست زمستان باشد یا تابستان، به هر حال استفاده از ضدآفتاب یک ضرورت برای پوست شما محسوب می‌شود. با گرم شدن هوا و شروع بهار بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب با SPF مناسب و بالاتر از ۳۰ استفاده کنید. اگر به بیرون از خانه می‌روید، هر ۲ ساعت کرم ضدآفتاب خودتان را تمدید کنید. مطمئن باشید همه راههای مراقبت از پوست بدون استفاده از ضدآفتاب کامل نمی‌شود. پس برای مراقبت از پوست صورت خود حتماً روزانه چند بار از ضدآفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر با گرم شدن هوا بخشی از پوست دست یا پاهایتان نیز در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، حتماً در این بخش‌ها نیز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

حتما بخوانید  چسب جوش چیست | کاربرد، روش استفاده و انواع آن

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ توصیه مهم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب با چربی و SPF مناسب پوست

 

 

کمد لوازم مراقبت از پوست تان را بهاری کنید

 

کمد لوازم مراقبت از پوست‌تان را بهاری کنید

 

احتمالاً برای نرم کردن پوستتان در سرمای خشک زمستان از کرم‌ها و نرم کننده‌های قوی استفاده می‌کردید. اما رفته رفته با گرم شدن بهار بهتر است تغییراتی اساسی در کمد لوازم مراقبت از پوستتان ایجاد کنید. برای این کار قبل از هر چیزی مرطوب کننده‌های قوی زمستانی را کنار بگذارید. حتی برای مراقبت از پوست خشک در فصل بهار معمولاً استفاده از یک کرم مرطوب کننده سبک برای فصل بهار مناسب‌تر از کرم‌های غلیظ و سنگین است.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه از پوست خود در تابستان محافظت کنیم؟

 

 

از یک لایه برداری ملایم استفاده کنید

 

لایه برداری پوست یک راهکار بی‌نظیر برای مراقبت از پوست حساس است. برای این کار باید با استفاده از یک لایه برداری ملایم پوست‌های مرده روی صورت و بدن خون را لایه برداری کنید. باید این کار را تقریباً هفته‌ای یک بار انجام دهید. در زمان استفاده از لایه بردار باید مقداری از آن را روی پوست بمالید و با حرکاتی دورانی آن را روی پوست بکشید. از مهم‌ترین مراقبت از پوست خشک بعد از لایه برداری پوست این است که حتماً به وسیله یک آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوست را نرم و لطیف کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ درمان خانگی خشکی پوست دست و پا و صورت

 

 

در فصل بهار پوست خود را با آب خنک بشویید

 

در فصل بهار پوست خود را با آب خنک بشویید

 

شاید چنین توصیه ای در زمستان کمی برایتان سخت باشد، اما باید بدانید که شستن صورت با آب گرم موجب از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی پوست می‌شود. از مهم‌ترین راههای مراقبت از پوست حساس این است که همیشه پوستتان را با آب خنک بشویید. آب خنک موجب از بین رفتن التهاب پوستی می‌شود. به علاوه از خشک شدن بیش از اندازه پوست شما نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

منابع: simple/ beautytap

 

کالابرگ الکترونیک