۱۵ فایده ماسک خاک رس سبز برای درمان آکنه و جوش و لک

۱۵ فایده ماسک خاک رس سبز برای درمان آکنه و جوش و لک


21 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ماسک خاک رس سبز

در گذشته های دور و از قرن ها پیش بسیاری از افراد برای بهبود سلامت پوست و موی خود از خاک رس استفاده می کردند. آن ها معتقد بودند که استفاده از انواع ماسک خاک رس چربی اضافه پوست را جذب می کند و از بروز خشکی پوست نیز جلوگیری می نماید و در درمان آکنه های پوستی نیز بسیار مؤثر است. تأثیراتی که امروزه نیز تا حدود زیاد به اثبات رسیده است و مورد تأیید متخصصان است.در سرویس سلامت مجله کوروش می‌توانید با فواید خاک رس برای درمان لک و جوش و آکنه صورت آشنا شوید.

 

 

ماسک خاک رس سبز چیست؟

 

ماسک خاک رس سبز چیست؟

 

ماسک خاک رس سبز یکی از مؤثرترین ماسک ها برای پوست های چرب و مستعد آکنه محسوب می شود. یک ماسک قوی با خاصیتی معجزه آسا که می‌تواند منافذ پوست شما را باز کند و آن را پاکسازی نمایند. ماسک خاک رس سبز از نوعی خاک که از تجزیه جلبک ها و کلروفیل ها ایجاد شده است تهیه می شود وجود مقادیر زیادی مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، فسفر، آلومینیوم، سیلیکون، روی، کبالت، مس و سلنیوم در این ماسک موجب شده تا در دسته بهترین انواع ماسک برای صورت قرار بگیرد. ماسک خاک رس سبز که به ماسک رس فرانسوی نیز معروف است به طور طبیعی در برخی از مناطق فرانسه یافت می شود. رنگ این ماسک سبز رنگ است و از رسوبات طبیعی استخراج می شود. درواقع برای تهیه این خاک گیاهان تجزیه شده و رسوبات طبیعی در برابر نور آفتاب قرار می گیرند و موجب پیدایش چنین خاک ارزشمندی می شوند. امروزه از خاک رس سبز در بسیاری از محصولات آرایشی و دارویی استفاده می شود و خاک آن نیز به طور طبیعی به عنوان ماسک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

ماسک خاک رس سبز برای چه نوع پوستی مناسب است؟

 

ماسک خاک رس سبز برای چه نوع پوستی مناسب است؟

 

ماسک خاک رس فرانسوی بیشتر برای پوست های چرب، مختلط و مستعد جوش مناسب است. این ماسک موجب حفظ تعادل چربی پوست می شود. خاک رس برای جوش صورت نیز بسیار مؤثر است. درواقع خاک رس سبز با تنظیم PH پوست و پاکسازی آن از بروز آکنه جلوگیری می کند. از طرف دیگر این ماسک ها برای افرادی که دارای منافذ باز پوستی هستند نیز گزینه فوق العاده ای محسوب می شود. اگر پوست خشک و حساسی دارید نیز می توانید برای تنظیم مقدار رطوبت پوست از این ماسک در کنار روغن های طبیعی استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای کامل انواع جوش و آکنه « 

 

 

فواید ماسک خاک رس سبز برای پوست

 

فواید ماسک خاک رس سبز برای پوست

 

استفاده از ماسک خاک رس برای صورت مزیت‌های زیادی دارد در ادامه می توانید با مهم ترین خواص ماسک خاک رس سبز برای پوست صورت آشنا شوید.

 

حتما بخوانید  درمان ترک های پوستی با چند درمان موثر پزشکی و خانگی

 

۵ ماسک خانگی برای درمان جوش سر سیاه بینی

 

 

ماسک خاک رس سبز پوست شما را پاکسازی می‌ کند

 

ماسک خاک رس سبز پوست شما را پاکسازی می‌ کند

 

یکی از مهم ترین مزیت های ماسک خاک رس فرانسوی خاصیت سم زدایی و پاکسازی آن است تحقیقاتی که در مورد این ماسک انجام شده نشان داده است که خاک رس سبز یک روش فوق العاده مؤثر و مقرون به صرفه برای پاکسازی صورت محسوب می شود. این ماسک خاک رس با باز کردن منافذ بسته پوست موجب می شود تا پوست شما بسیار شفاف تر و درخشان تر به نظر برسد. در واقع آلودگی هوا و استفاده از محصولات آرایشی موجب مسدود شدن منافذ پوست می شود. قرار دادن ماسک خاک رس روی پوست می تواند ناخالصی‌های موجود در این منافذ را بیرون بکشد و ظاهری زیباتر و سالم تر به پوست شما ببخشد.

 

 

ماسک خاک رس سبز چربی اضافه پوست شما را از بین می برد

 

تولید سبوم اضافی پوست موجب چرب شدن آن و همچنین براق به نظر رسیدن پوست شما می شود. این موضوع به شدت روی ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد و به مرور موجب باز شدن منافذ پوستی می گردد. از طرف دیگر زمانی که پوست شما بیش از اندازه چرب باشد مواد آرایشی به‌ خوبی روی آن قرار نمی گیرد و ظاهر صورت شما بسیار نامناسب خواهد شد. برای حفظ تعادل چربی پوست می ‌توانید از ماسک خاک رس برای صورت استفاده نمایید. این ماسک با از بین بردن چربی اضافه پوست ظاهر جذاب تری به چهره شما می بخشد.

 

 

بیشتر بدانید » راهنمای ۷ مرحله ای روتین روز و شب پوست «

 

 

ماسک خاک رس فرانسوی پوست شما را آبرسانی می کند

 

ماسک خاک رس فرانسوی پوست شما را آبرسانی می کند

 

یکی دیگر از فواید ماسک خاک رس برای صورت آبرسانی پوست است. همان طور که گفته شد رنگ سبز ماسک خاک رس فرانسوی از تجزیه گیاهان و جلبک ها تأمین می‌شود. بنابراین این ماسک به طور طبیعی حاوی مواد آبرسان فوق‌العاده ‌ای می باشد. این ماسک خاک رس با تأمین مواد معدنی مورد نیاز پوست شما آن را تغذیه و آبرسانی می کند و از بروز خشکی پوست جلوگیری می نماید.

 

 

ماسک خاک رس برای جوش صورت بسیار مفید است

 

ماسک خاک رس برای جوش صورت بسیار مفید است

 

یکی از مهم ترین فواید ماسک خاک رس فرانسوی برطرف کردن جوش و قرمزی پوست است. این ماسک التهابات پوستی ناشی از جوش را برطرف می کند و موجب کاهش تورم و قرمزی آن می گردد. از طرف دیگر ماسک خاک رس برای پوست های حساس و آلرژیک نیز بسیار مفید است. به درمان التهابات پوستی  که دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد کمک ‌می کند. از طرف دیگر خاک رس فرانسوی خاصیت سم زدایی قوی دارد. این ماسک با پاکسازی پوست و از بین بردن چربی اضافی پوست به درمان آکنه کمک زیادی می کند.

 

 

بیشتر بدانید » درمان های خانگی التهاب و قرمزی پوست «

 

 

ماسک خاک رس سبز پوست خشک را درمان می کند

 

یکی از جذاب ترین خواص خاک رس برای صورت لایه برداری آن است. این ماسک با از بین بردن سلول های مرده، پوست شما را لایه برداری می کند و موجب افزایش جریان خون پوست می شود. این لایه برداری به مرور پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند و از بروز خشکی پوست نیز جلوگیری می کند. اگر پوست خشکی دارید بهتر است در زمان استفاده از ماسک خاک رس حتماً از مقداری روغن طبیعی مثل روغن جوجوبا استفاده کنید.

 

 

ماسک خاک رس از پیری پوست جلوگیری می کند

 

ماسک خاک رس سبز از پوست شما در برابر پیر شدن محافظت می کند. این ماسک با پاکسازی پوست و لایه برداری سطحی موجب رشد سلول های جدید پوستی و کاهش چین و چروک های پوست می شود. از طرف دیگر استفاده مداوم از ماسک خاک رس سبز رنگ پوست شما را زیبا تر می ‌کند. این ماسک با کوچک کردن منافذ باز پوست به جوانسازی پوست کمک می ‌کند. ماسک خاک رس از بروز خطوط و چروک های ریز جلوگیری می نماید. برای درست کردن ماسک خاک رس سبز ضد پیری بهتر است آن را همراه با روغن های مفید استفاده نمایید.

حتما بخوانید  10 روش طرز تهیه ماسک هویج برای چاقی صورت، جای جوش، لک و ...

 

 

سایر فواید ماسک خاک رس سبز برای پوست

 

سایر فواید ماسک خاک رس سبز برای پوست

 

علاوه بر مواد ذکر شده ماسک خاک رس فرانسوی فواید دیگری نیز برای پوست دارد که در ادامه به آن اشاره شده است.

 

  • سفت شدن پوست صورت
  • افزایش گردش خون زیر پوست
  • از بین بردن لکه های پوستی
  • تسکین زخم ها، سوختگی و نیش حشرات

 

 

طرز تهیه انواع ماسک خاک رس سبز برای پوست صورت

 

طرز تهیه انواع ماسک خاک رس سبز برای پوست صورت

 

ماسک خاک رس برای جوش

 

برای درست کردن ماسک خاک رس برای جوش ابتدا مقداری خاک رس را با آب یا گلاب ترکیب کنید. سپس چند قطره روغن طبیعی درخت چای به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. سپس این خمیر را به صورت یک لایه نازک روی تمام قسمتی پوست صورت و یا محلی که مستعد ایجاد آکنه است بمالید. از استفاده از این ماسک برای پوست دور چشم خودداری کنید. اجازه دهید ماسک خاک رس برای جوش به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه روی پوست بماند تا کاملاً خشک شود. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. سپس از مقداری آبرسان یا مرطوب کننده روی پوست استفاده نمایید.

 

 

ماسک خاک رس برای پوست خشک

 

ماسک خاک رس برای پوست خشک

 

برای تهیه ماسک خاک رس سبز برای پوست خشک باید مقداری خاک رس را با کمی روغن طبیعی مثل روغن جوجوبا ترکیب کنید. سپس در صورت تمایل مقداری روغن گل سرخ نیز به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا به صورت خمیری شوند. در صورت نیاز می توانید کمی گلاب نیز به خمیر اضافه کنید تا نرم شود. سپس این ماسک را برای ۸ تا ۱۲ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از اینکه ماسک کاملاً خشک شد، صورت خود را با آب گرم بشویید.

 

 

ماسک خاک رس ضد پیری

 

برای از بین بردن چین و چروک پوستی می توانید به مقدار مساوی خاک رس را با روغن دانه گل محمدی ترکیب کنید. سپس خمیر به دست آمده را به صورت و گردن خود بزنید. این ماسک را برای ۸ تا ۱۲ دقیقه روی پوست قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. در انتها پوست خود را با آب گرم بشویید. بعد از خشک کردن پوست می توانید از یک سرم ضد چروک مؤثر برای پوست خود استفاده کنید.

 

 

ماسک خاک رس برای پوست های حساس

 

ماسک خاک رس برای پوست های حساس

 

به منظور درست کردن ماسک خاک رس برای پوست های حساس باید خاک رس و روغن بادام را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید تا خمیر یک دستی حاصل شود. سپس این خمیر را به صورت یک لایه نازک روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک برای ۸ تا ۱۲ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. در انتها بهتر است از یک سرم یا مرطوب کننده مناسب پوست های حساس استفاده کنید.

 

 

بیشتر بدانید » همه چیز درباره سرم ویتامین سی برای جوانسازی پوست «

 

 

منابع: hollandandbarrett، isabellasclearly، nourishedlife، healthline

 

کالابرگ الکترونیک