جوانسازی پوست دست با پارافین و فواید و عوارض آن

جوانسازی پوست دست با پارافین و فواید و عوارض آن


6 تیر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درباره جوان سازی پوست دست با پارافین بیشتر بدانیم

جوانسازی پوست دست با پارافین یکی از روش های متداول رفع خشکی و ترک پوست است. در برخی موارد از پارافین تراپی به عنوان یک روش درمانی برای کاهش دردهای عضلانی نیز استفاده می شود. پارافین تراپی خواص و فواید زیادی برای پوست دارد. در این مقاله از مجله کوروش به جوانسازی پوست دست با پارافین پرداخته ایم.

 

موم پارافین که برای جوان سازی دست استفاده می شود، چیست؟

 

موم پارافین که برای جوان سازی دست استفاده می شود، چیست؟

 

پارافین یک ماده نرم، بی رنگ و جامد است. پارافین از هیدروکربن های اشباع ساخته شده است. برای جوان سازی پوست دست و پا اغلب از پارافین استفاده می شود. یکی از ویژگی‌های مهم موم پارافین بی بویی آن است. بسیاری از افراد به بوی مواد حساسیت دارند. از پارافین برای تسکین درد مفاصل و عضلات نیز استفاده می‌ شود. جوان سازی پوست دست با استفاده از پارافین یکی دیگر از کاربردهای جالب آن است که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. از کاربردهای دیگر پارافین می توان به استفاده برای روغن کاری عایق الکتریکی و ساخت شمع و مداد رنگی نیز اشاره کرد.

 

 

فواید آرایشی پارافین برای جوان سازی پوست

 

فواید آرایشی پارافین برای جوان سازی پوست

 

از جمله فواید پارافین، ایجاد رطوبت بالا در پوست است. از همین رو از پارافین برای جوانسازی پوست دست و پا استفاده می شود. پارافین یک نرم کننده طبیعی است که به لطافت پوست کمک می کند. هنگامی که روی پوست قرار می گیرد رطوبت پوست را افزایش داده و پس از پایان درمان سطح رطوبت بالا باقی می ماند. پارافین که از آن برای جوان سازی پوست دست بسیار استفاده می شود، باعث باز شدن منافذ و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود. همین موضوع به ایجاد طراوت و صافی پوست بسیار کمک می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » روش های درمان خانگی خشکی پوست دست و پا و صورت «

 

 

فواید درمانی پارافین

 

فواید درمانی پارافین

 

علاوه بر فواید آرایشی پارافین برای جوان سازی پوست دست و صورت، باید گفت که موم آن به تسکین درد بسیار کمک می کند. افراد مبتلا به آرتروز معمولاً از پارافین برای تسکین درد استفاده می کنند. پارافین در درمان روماتیسم مفصلی و کاهش درد مفصلی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پارافین به افزایش جریان خون، شل شدن عضلات و کاهش سفتی مفصل کمک می کند. پارافین تراپی نوعی گرما درمانی است. پارافین همچنین می تواند اسپاسم و التهاب عضلات را به حداقل برساند. از پارافین برای درمان رگ به رگ شدن نیز استفاده می شود.

 

 

عوارض جانبی استفاده از پارافین برای جوانسازی پوست دست و بدن

 

عوارض جانبی استفاده از پارافین برای جوان سازی پوست دست و بدن

 

پارافین تراپی که معمولاً در مراکز زیبایی برای جوان سازی پوست دست و پا و صورت صورت می گیرد باعث از بین رفتن خشکی پوست می شود. پوست بدن با پارافین مرطوب و نرم می شود. با این حال باید مراقب استفاده از این ماده بود. استشمام بوی پارافین می تواند گاهی اوقات باعث ایجاد تهوع و سردرد و حتی آلودگی بنزنی شود. آلودگی بنزنی می تواند منجر به سرطان ریه هم بشود. با این حال گفته می‌ شود استفاده موضعی از پارافین عوارض جدی به همراه ندارد.

حتما بخوانید  13 خواص روغن هسته انگور و طبع آن + روش مصرف خوراکی و موضعی

 

 

حساسیت پوستی

 

گاهی پوست بدن می تواند به پارافین حساسیت نشان دهد. اگر پوست حساسی دارید مراقب استفاده از پارافین باشید. معمولاً در پارافین تراپی تکه های پارافین را گرم می‌ کنند و آن را روی پوست قرار می دهند. بنابراین ممکن است پوست شما به گرمای پارافین حساسیت نشان داده و کمی تحریک شود. این موضوع می‌ تواند باعث قرمز شدن پوست و تاول شود. گفته می‌ شود بهتر است کسانی که پوست حساسی دارند از پارافین بر روی کمر یا صورت خود استفاده نکنند. تحریک شدن با پارافین باعث خارش پوست و گهگاه ایجاد تاول های پوستی خواهد شد.

 

 

مضرات و عاوراض پارافین درمانی برای واریس، فشار خون بالا و دیابت

 

دقت داشته باشید در زمان پارافین تراپی برای جوان سازی پوست دست و بدن خود از ریختن پارافین بر روی زخم باز خودداری کنید. پارافین جزو فرآورده های نفتی است و ممکن است باعث التهاب در ناحیه زخم شود. برخی توصیه می کنند افرادی که دارای واریس، فشار خون بالا و دیابت هستند از پارافین برای جوان سازی پوست استفاده نکنند. چرا که پارافین به‌طور ناخودآگاه فشار خون بر روی نقاط مختلف پوست را بالا می‌برد. استفاده از این ماده باعث بروز حساسیت ها بی حسی و در صورت گردش خون پایین در مبتلایان به دیابت می شود. اگر در خانه از پارافین تراپی استفاده می کنید دقت داشته باشید تا موم را زیاد گرم نکنید. چرا که ممکن است موم در دمای بالا آتش بگیرد. بهتر است دمای موم تا ۵۰ درجه سانتی گراد افزایش یابد

 

 

بیشتر بخوانید » مراحل روتین شب و روز مراقبت از پوست «

 

 

مضرات استفاده از پارافین برای جوان سازی پوست صورت

 

مضرات استفاده از پارافین برای جوان سازی پوست صورت

 

 

اگر چه استفاده از پارافین برای جوانسازی پوست دست فواید زیادی دارد، اما معمولاً توصیه می شود از آن برای پوست صورت استفاده نشود. پارافین یک ماده کم خطر است. نقطه ذوب آن بسیار پایین است. اما برخی از افراد حساسیت پوستی زیادی دارند. بنابراین پوست آن ها می تواند حتی در دمای کم هم دچار سوختگی و حساسیت شود. پوست صورت از جمله نقاط حساس بدن محسوب می شود. بنابراین ممکن است در طول پارافین تراپی پوست دچار خارش، قرمزی و حتی تحریک شود.

 

 

مزایای استفاده از پارافین برای جوانسازی پوست دست و بدن

 

مزایای استفاده از پارافین برای جوانسازی پوست دست و بدن

 

استفاده از پارافین برای جوانسازی پوست دست و بدن مزایای زیادی دارد. پارافین باعث کاهش چین و چروک پوست دست می شود. در برخی موارد افراد دچار دست‌ درد های نسبتاً شدید هستند. استفاده از پارافین علاوه بر جوان سازی پوست دست باعث آرام کردن دردهای عضلانی می شود. گرمای پارافین باعث باز شدن رگ های خونی در بدن و افزایش گردش خون در پوست می شود. با افزایش گردش خون، پوست دست و بدن شما شفاف تر و روشن تر می شود. رطوبت رسانی پارافین بسیار زیاد است. این رطوبت باعث جوان سازی پوست بدن می شود.

حتما بخوانید  12 نکته مهم مراقبت از پوست دست و صورت موقع خانه تکانی

 

 

مدت زمان استفاده از پارافین برای جوان سازی پوست دست

 

معمولا هر چند ماه یک بار از پارافین تراپی برای جوانسازی پوست دست استفاده می شود. مدت زمان قرار گرفتن پارافین بر روی پوست دست تقریباً چهل و پنج دقیقه است. در این ۴۵ دقیقه رطوبت زیادی به پوست وارد می شود. پارافین تراپی در واقع تزریق مستقیم ویتامین A و E به پوست است.

 

 

نکات مهم قبل از استفاده از پارافین برای جوانسازی پوست دست و بدن

 

نکات مهم قبل از استفاده از پارافین برای جوان سازی پوست دست و بدن

 

بهتر است قبل از استفاده از پارافین برای جوان سازی پوست دست و بدن خود مطمئن شوید که به این ماده حساسیت ندارید. همچنین آگاهی از نوع پوست خود بسیار پر اهمیت است. اگر پوست شما بسیار حساس است بهتر است از پارافین تراپی استفاده نکنید. چرا که باعث سوختگی و خارش زیاد می شود. قبل از استفاده از پارافین برای جوان سازی پوست بهتر است از یک مرطوب کننده قوی و یا یک کرم کلاژن ساز استفاده کنید. بعد از پروسه پارافین تراپی نیز گفته می شود بهتر است از یک کرم مرطوب کننده استفاده شود. کرم باعث‌ می شود رطوبتی که پارافین بر روی پوست ایجاد کرده برای مدت طولانی حفظ شود.

 

 

بیشتر بدانید: تفاوت های کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده 

 

 

روش خانگی پارافین تراپی برای جوان سازی پوست دست

 

روش خانگی پارافین تراپی برای جوان سازی پوست دست

 

برای جوانسازی پوست دست و بدن با استفاده از پارافین می‌توانید این کار را به راحتی در خانه انجام دهید. مراحل انجام این کار بسیار ساده است. ابتدا لازم است تا میزان یک و نیم تا دو کیلو گرم پارافین را در یک قابلمه قرار دهید. از آنجا که پارافین نباید به صورت مستقیم ذوب شود، قابلمه را در درون یک قابلمه بزرگ تر قرار دهید. سپس قابلمه بزرگتر را پر از آب کنید. قابلمه بزرگ را حرارت داده تا پارافین در قابلمه کوچک نرم شود. کمی روغن به پارافین اضافه کنید. وقتی موم پارافین کاملاً آب شد قابلمه را از روی حرارت بر دارید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش های جوانسازی پوست آقایان «

 

 

کاهش دمای موم

 

موم را داخل ظرف پلاستیک چرب شده بریزید. صبر کنید تا لایه نازکی از موم روی ظرف ببندد. دمای موم در این حالت کمی کاهش پیدا کرده است. وقتی دما به حدود ۵۰ درجه سانتی گراد رسید مرحله پارافین‌تراپی آغاز می‌ شود. ابتدا چند قطره روغن زیتون بر روی دست خود بریزید و و آن را به تمام نقاط دست بمالید. دست را داخل ظرف پارافین فرو ببرید و چند ثانیه صبر کنید تا یک لایه از پارافین روی دست بنشیند. دست را بیرون بیاورید تا پارافین خشک شود. زمانی که پارافین خشک شد بار دیگر این کار را انجام دهید. این فرایند را آنقدر تکرار کنید تا چندین لایه پارافین روی دست و پوست شما بنشیند. پس از آن بر روی دست خود یک کیسه پلاستیکی بزرگ بکشید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. مرحله آخر جدا کردن پارافین از روی پوست دست است. شما می‌توانید با دستمال نرم این کار را به سادگی انجام دهید. پس از آن کمی مرطوب مرطوب کننده به پوست خود بزنید. حالا پوستی نرم و کاملا شفاف دارید.

 

 

منابع: healthline, curriedayspa, conair

 

کالابرگ الکترونیک