۵ ترند اصلی در مورد مصرف کننده در کسب و کار سال ۲۰۲۲

۵ ترند اصلی در مورد مصرف کننده در کسب و کار سال ۲۰۲۲


1 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 ترند اصلی در مورد مصرف کننده در کسب و کار در سال 2022

اهمیت به ترند های اصلی در مورد مصرف کننده در کسب و کار در سال ۲۰۲۲ تاثیر چشمگیری در ایجاد وفادارسازی مشتریان و رونق سازمان دارد. یک سال با تغییرهای باور نکردنی برای مصرف کنندگان و کسب و کار ها رقم خورد. مصرف کنندگان ایمنی شخصی را در اولویت قرار دارند. آن ها با بیماری، از دست دادن شغل و کمبود محصولات و خدمات مبارزه کردند. با افزایش نرخ واکسیناسیون در سراسر جهان، موضوع کمی تغییر کرده است. داشتن یک درک خوب از آن چه که در پیش است می تواند به مشاغل کمک کند تا برنامه ریزی موثر تری داشته باشند. آن ها باید به طور موثر برای رسیدگی به مصرف کننده پس از پاندمی کرونا برنامه ریزی کنند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار ها پرداخته ایم.

 

اهمیت سفر مشتری در ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار

 

اهمیت سفر مشتری در ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار

 

سفر مشتری یکی از ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار ۲۰۲۲ محسوب می شود. شما باید به بحث زمان توجه کنید. سفر مصرف کننده با عبارت «چه زمانی به چه چیزی نیاز دارم» شروع می شود. نه به جایی که «آن را خریداری می کنم». شما باید نقطه ورود جدیدی برای درخت تصمیم خرید مصرف کننده لحاظ کنید. خرید در این شرایط شجاعانه و جدید، کمتر در مورد انتخاب آنلاین و حضوری است. خرید بیشتر به برنامه مصرف کنندگان بستگی دارد.

 

 

آیا می توانم منتظر بمانم؟

 

سوال مشتری کسب و کار: آیا می توانم منتظر بمانم؟

 

مصرف کنندگان امروز برای خریدی که انجام می دهند تنها یک سوال از خود می پرسند: «آیا امروز به چیزی نیاز دارم؟»، «آیا می توانم منتظر بمانم؟» در چنین شرایطی یکی از برگ های برنده استفاده از بازاریابی اومنی چنل است. فروشندگان باید در همه کانال های موجود حضوری فعال داشته باشند. اطلاعات موجودی فروشگاه ها باید به صورت آنلاین به روز شود. کسانی که در دوره جدید استراتژی بازاریابی اومنی چنل را در اولویت خود قرار داده اند، در مقابل مصرف کننده جدید که رفتار متفاوتی دارد، موفق هستند.

 

بیشتر بخوانید: ۱۴ گام برای اصلاح و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

 

اهمیت به محیط زیست و پایداری، بازگشت در ترندهای اصلی مصرف کننده برای کسب و کارها

 

اهمیت به محیط زیست و پایداری، بازگشت در ترند های اصلی مصرف کننده برای کسب و کار ها

 

یکی از موضوعاتی که در مصرف کنندگان جدید شاهد هستیم، رفتار خرید انتقادی آن ها است. مصرف کنندگان به محیط زیست و جنبش پایداری بازگشت، اهمیت زیادی می دهند. بنابراین می توان یکی از ترند های اصلی مصرف کننده برای کسب و کار ها را برای سال جدید این موضوع عنوان کرد. شما باید به سوالات دشواری پاسخ بدهید. این که حتی آیا بسته بندی شما برای تحویل کالا با چه موادی صورت می گیرد. این که خودرو برقی را اولویت قرار دهید یا هیبریدی؟

حتما بخوانید  نگاهی به دلایل تغییر لوگو برندهای تجاری مشهور در دنیا

 

 

حذف ردپای کربن

 

ردپای کربن نباید در پروسه خرید و حمل کالا به چشم بخورد. برند های تجاری باید به این موضوع اهمیت زیادی بدهند. گرچه شاید مدیریت آن کمی دشوار به نظر برسد. با این حال باید گفت که نباید هوش مصرف کننده را در مورد این موضوعات در نظر بگیرید. حتی پیام های مثبت در این زمینه، تاثیر زیادی در ذهنیت مشتری نسبت به برند تجاری شما خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت تحقیقات بازار فراگیر در طراحی محصول و خدمات مشتری محور

 

 

ردپای جنبش مشتری مداری مبتنی بر همه گیری جزو ترندهای اصلی مصرف کننده

 

ردپای جنبش مشتری مداری مبتنی بر همه گیری در ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار

 

کسب و کار ها همچنان شاهد ردپای رفتار های ناشی از پاندمی در مصرف کنندگان هستند. برای مثال غذاخوری در فضای باز یکی از این رفتارها محسوب می شود. کسب و کار ها باید به فضای باز اهمیت زیادی بدهند. این در حالی است که در چنین شرایطی، سازگاری بسته به آب و هوا پیچیده تر و پر هزینه تر می شود. اما تغییر رفتار مصرف کننده تحت تاثیر پاندمی کرونا جزئی جدا نشدنی از ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار ها در سال ۲۰۲۲ است.

 

 

اهمیت سازه هایی که در هوای آزاد قرار دارند

 

اهمیت سازه هایی که در هوای آزاد قرار دارند

 

سازه هایی که در هوای آزاد قرار دارند، مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند. در عین حال سیستم گرمایشی و روشنایی در مکان های امن، آزاد و جذاب می تواند مصرف کنندگان را به خود جذب کند. پرداخت های بدون تماس یکی دیگر از رفتارهای خرید متفاوت مشتریان پس از پاندمی است. حتی پیکاپ کنار خیابان نیز برای مشتریان جذابیت دارد. برای سرعت بخشیدن و ایجاد جذابیت به چنین پروسه هایی باید به نوآوری بیشتر اهمیت داد. به احتمال زیاد این رفتار متفاوت مشتری تا مدت ها ادامه خواهد داشت. شما باید بتوانید به عنوان یک کسب و کار، رویکرد مشتری محور داشته باشید. به این فکر کنید که چه کاری می توانید در این زمینه انجام دهید. شما باید بتوانید برای مشتریان خود ایمنی و رفاه عمومی را در اولویت قرار دهید.

 

رفتار جدید مشتری از جمله ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار

 

رفتار جدید مشتری از جمله ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار

 

شما باید آگاهی بیشتری نسبت به خود برای کسب و کار خود برای مصرف کنندگان ایجاد کنید. بر اساس گزارش «هاروارد بیزینس ریویو»، اداره کار ایالات متحده اعلام کرده است که ۴ میلیون آمریکایی در ژوئیه ۲۰۲۱ شغل خود را ترک کرده اند. تغییر موقعیت های زندگی، پویایی خانواده و اولویت های زندگی باعث می شود تا ما در مورد شغل خود نیز متفاوت فکر کنیم.

 

 

پیکره بندی از نو

 

همه گیری کرونا، مصرف کنندگان را مجبور کرد تا زندگی خود را دوباره پیکربندی کنند. آن ها انعطاف پذیری ذهنی خود را در میان خطرات سلامتی، مشکلات اقتصادی و انزوا به چالش می کشند. مصرف کنندگان در حال ارزیابی مجدد اولویت ها، هویت و ایجاد تعادل بین کار و زندگی خود هستند. بنابراین تغییر رفتار مشتری یکی از ترندهای اصلی مصرف کننده در کسب و کار ها در سال جدید محسوب می شود. شما باید آگاهی بیشتری نسبت به کسب و کار خود در ذهن مصرف کننده ایجاد کنید.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «با چرا شروع کنید» اثر سایمون سینک

 

 

تغییر الگوهای خرید مصرف کننده در ترند های ۲۰۲۲

 

تغییر الگوهای خرید

 

الگوهای خرید بر اساس زمان نیاز در فروشگاه و یا در قالب فروشگاه های خرده فروشی تغییر کرده است. مصرف کنندگان بر روی مسائلی چون محیط زیست و امنیت ذهنی و جسمی تمرکز دارند. آن ها هنگام مبادلات با خود دست و پنجه نرم می کنند. چالش های آن ها افزایش یافته است. در عین حال مشتری مداری نیز در دوران پاندمی به یک اولویت تبدیل شده است. مصرف کنندگان باید شما را به عنوان یک کسب و کار، یک اولویت راحت و ایمن بدانند. شما باید به دنبال راه هایی عمیق برای جلب توجه مشتری، بهبود شرایط خود و برطرف کردن نیاز مصرف کنندگان در سطحی بالا و کلیدی باشید.

 

 

مشتریان آماده خرید در ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار در سال ۲۰۲۲

 

مشتریان آماده خرید در ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار در سال 2022

 

یکی از ترند های اصلی مصرف کننده در کسب و کار، مشتریان همیشه آماده هستند. مشتریانی که در هر حال آمادگی تجربه خرید را دارند. آن ها هنگام اسکرول اینستاگرام و یا تیک تاک، خرید می کنند. آن ها هنگام خواندن اخبار آنلاین، خرید می کنند. در جلسات زوم با همکاران خود، در فکر خرید هم هستند. این در حالی است که در دنیای قدیم، خرید هدفمندتر بود. مصرف کنندگان لیست تهیه می کردند و برای خرید اقلام خاص به فروشگاه های فیزیکی مراجعه می کردند.

 

 

اهمیت تبلیغات و شخصی سازی

 

اهمیت تبلیغات و شخصی سازی

 

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی «دابل وریفای»، مصرف روزانه رسانه ها در سال ۲۰۲۰ دو برابر شد. زمان بیشتری صرف کلیک بر روی تبلیغات و شخصی سازی می شود. خرید مشتری با رفتار متفاوت صورت می گیرد. این خرید نیاز به پیام بازاریابی متفاوتی دارد. آن ها باید با تبلیغاتی مواجه شوند که الهام بخش بوده و آن ها را با ارزش های برند شما آشنا می کند. از سوی دیگر، مشتری که محصول شما را در نوار جستجو تایپ می کند، برای تشویق به فعال سازی به یک پیام بازاریابی و یا حتی کوپن تبلیغاتی نیاز دارد. این موضوع یکی از ترند های اصلی مصرف کننده در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.

 

سخن پایانی

 

ترند های مصرف کننده در کسب و کار ها در سال ۲۰۲۲ تغییر زیادی کرده اند. این ترندها به طور موثر در کسب و کار شما تاثیر خواهند داشت. به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید در دنیایی که با سرعت در حال تغییر و تحول است، چابک بمانید. اوج گرفتن در گوشه و کنار می تواند به شما کمک کند تا با طیف گسترده ای از ترند های مصرف کننده پس از همه گیری کرونا، سازگار شوید. اهمیت به مسائل مرتبط با محیط زیست و سلامتی در رده اول این ترند ها قرار دارند.

 

 

منبع: forbes

کالابرگ الکترونیک