۱۶ کسب و کار که وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه برای آن ها ضروری است

۱۶ کسب و کار که وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه برای آن ها ضروری است


11 مهر 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
16 کسب و کار که وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه برای آن ها ضروری است
فهرست محتوا پنهان

بسیاری از کسب و کارها در صنایع مختلف برای رشد و توسعه نیاز به راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن های تلفن همراه دارند. به طور متوسط، کاربر تلفن همراه در ایالات متحده در حال حاضر نزدیک به ۴.۵ ساعت را در دستگاه خود صرف می کند. این ۴.۵ ساعت فعالیت های غیر از صحبت کردن هستند. پیش از این بسیاری از خریدها از طریق رایانه های رومیزی صورت می گرفت. اما حالا دستگاه های تلفن همراه جایگزین شده اند. شرکت ها از طریق استراتژی های مختلف دیجیتال در کسب و کار سعی در حفظ مشتری دارند. بنابراین استفاده از وب سایت ها و اپلیکیشن ها، جزو ترندهای ثابت در مسیر رشد کسب و کار ها قرار گرفته اند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به اهمیت این موضوع و کسب و کار هایی که استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای شان ضروری است، پرداخته ایم.

 

 

لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کارهای حوزه گردشگری

 

لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه گردشگری

 

هر شرکتی در حوزه گردشگری قطعا به اپلیکیشن تلفن همراه نیاز دارد. در عین حال با تجزیه و تحلیل بازدید های گذشته وب سایت های گردشگری، می توان داده های ارزشمندی را از مقصد ها و تجربیات سفر پرطرفدار به دست آورد. در نتیجه کسب و کار های حوزه گردشگری می توانند پیشنهاد های مرتبطی را در زمینه سفر به مشتریان ارائه دهند. بنابراین می توان استفاده از وب سایت و اپلیکیشن را به عنوان یک بخش ضروری در کسب و کار های حوزه گردشگری عنوان کرد. این دو مسیر می تواند کمک زیادی به پیشرفت در مراحل رزرو و جمع آوری داده ها کند.

 

 

ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کارهای حوزه حمل و نقل

 

ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه حمل و نقل

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه حمل و نقل یک امر نسبتا ضروری است. زنجیره تامین جهانی پیچیده تر و پر تنش تر از همیشه است. شرایطی ایجاد شده است که تقاضا و انتظارات مشتریان بسیار بالا رفته است. در نتیجه فشار فوق العاده ای بر این حوزه وارد شده است. زنجیره تامین حالا در شرایطی قرار دارد که ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال باید برای اطمینان از عملکرد کارآمد مدیریت ویژه ای شود. بنابراین اپلیکیشن های تلفن همراه و در عین حال وب سایت ها می توانند در مسیر توسعه در سیستم حمل و نقل بسیار تاثیرگذار باشند. استفاده از آن ها این امکان را ایجاد می کند تا مسائل و مشکلات را بتوان در هر زمان و هر شرایط کنترل و مدیریت کرد.

 

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم درباره راه اندازی پروژه های جدید در کسب و کار

 

 

اهمیت وب سایت و اپلیکیشن های تلفن همراه در کسب و کارهای حوزه خرده فروشی

 

اهمیت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن های تلفن همراه در کسب و کار های حوزه خرده فروشی

 

کسب و کارهای حوزه خرده فروشی باید خیلی سریع به سمت استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه حرکت کنند. برند هایی که قصد دارند تجربه کاربری خوبی را از تلفن همراه در ذهن مشتری ثبت کنند باید خیلی سریع در این مسیر قرار گیرند. موفقیت برند هایی چون لوئیس ویتون، استراتژی دقیق دیجیتالی و حضور قوی در فضای دیجیتال به ویژه وب سایت خرده فروشی و اپلیکیشن تلفن همراه بوده است. این برند با سرمایه گذاری قوی که در استراتژی اومنی چنل، اپلیکیشن تلفن همراه و وب سایت انجام داد، تصویر بسیار قوی در فضای دیجیتال از خود بر جای گذاشت. عقب ماندن در دنیای دیجیتالی شدن، یک اشتباه بزرگ برای کسب و کار ها در حوزه خرده فروشی است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ روش موثر برای تبلیغ از طریق خبرنامه ایمیلی در بازاریابی

 

 

لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه غذا

 

حتما بخوانید  نگاهی به زندگینامه استیو جابز | مردی که جهان را تغییر داد

لزوم استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه غذا

 

رستوران ها باید دارای اپلیکیشن تلفن همراه باشند. بسیاری از رستوران ها هنگام شیوع کرونا، به دلیل آماده نبودن برای دریافت سفارش از طریق تلفن همراه غافلگیر شدند. موسساتی که رستوران های سنتی محسوب نمی شوند، در این دوره ناگهان در مسیر سیلی از سفارش ها و تماس های تلفنی قرار گرفتند. در حالی که این کسب و کار ها به سادگی می توانستند پیش از قرار گرفتن در شرایط بحران، اقدام به راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه کنند و از این طریق مدیریت ویژه ای در حفظ مشتری و دریافت سفارش ها داشته باشند. در چنین شرایطی میزان رضایت و وفاداری مشتریان نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

 

 

بیشتر بخوانید: تاثیر کرونا بر فرانچایزهای فست فود و رستوران ها و واکنش صاحبان کسب ‌و کار

 

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه بانکداری

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه بانکداری

 

اپلیکیشن های تلفن همراه بخش مهمی از کسب و کار های حوزه بانکداری محسوب می شوند. موسسات مالی شاهد افزایش جستجوها برای خدمات آنلاینی مانند آخرین وضعیت، تراکنش ها، بررسی و نمایش موجودی و پرداخت صورت حساب ها هستند. با راه اندازی وب سایت ها و اپلیکیشن مخصوص با امنیت بالا می توان تجربه کاربری را بسیار ساده کرد. در عین حال از اطلاعات حساس کاربران به نحو بهینه ای محافظت کرد.

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در حوزه بیمه سلامت

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در حوزه بیمه سلامت

 

کسب و کار های مختلف در هر صنعتی باید به دنبال ایجاد استراتژی مشارکت با مشتریان باشند. آن ها باید نحوه استفاده از فناوری تلفن همراه را به خوبی درک کنند. یک اپلیکیشن قوی در صنعت بیمه سلامت، می تواند بسیار ارزشمند محسوب شود. صنعت بیمه سلامت یک مبتنی بر اعتماد است. تلفن هوشمند می تواند مهم ترین نوآوری در اجرای استراتژی های بلند مدت و تقویت کننده در ایجاد اعتماد محسوب شود. مشتریان باید تجربه خوبی از کسب و کار های حوزه بیمه سلامت داشته باشند. این تجربه خوب و ایجاد احساس اعتماد از طریق طراحی وب سایت های کاربر محور و در عین حال، اپلیکیشن های قوی صورت می گیرد.

 

وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه مراقبت های بهداشتی و سلامت

 

ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه مراقبت های بهداشتی و سلامت

 

در مورد استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه باید اعتراف کرد که بخش سلامت و مراقبت های بهداشتی، در این حوزه عقب است. این در حالی است که نه تنها می توان از اپلیکیشن برای شناسایی، ثبت نام و پرداخت استفاده کرد؛ بلکه بهره گیری از آن و مدیریت کار ها در آن بسیار راحت است. بیماران زمان زیادی را صرف انتظار در مراکز درمانی می کنند. در حالی که منتظر هستند، سوالات زیادی دارند. در بخش کسب و کار های حوزه مراقبت های بهداشتی و درمانی می توان با راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن کمک بزرگی به حل مشکلات بسیار ساده و در عین حال پر دغدغه کرد. در وب سایت باید بخشی طراحی شود تا به سوالات متداول بیماران پاسخ درستی داده شود. در عین حال افراد باید بتوانند بدون مراجعه، وقت ویزیت بگیرند و در سالن های انتظار طولانی منتظر نمانند.

 

 

مراقبت سلامت از راه دور (Telehealth) با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن

 

مراقبت سلامت از راه دور (Telehealth) با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن

 

مراقبت سلامت از راه دور (Telehealth) شامل: نظارت، ارتقای سلامت و عملکرد عمومی بهداشت است. اصطلاح (Telehealth) شامل طیف گسترده ای از فناوری ها و خدمات برای ارائه مراقبت ها از بیمار و بهبود سیستم سلامت است. به تله هلث، دورپزشکی نیز گفته می شود. کسب و کار هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، به شدت به وب سایت و اپلیکیشن نیاز دارند. گسترش فناوری در زمینه تلفن همراه به جزء ضروری سیستم مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است. در حال حاضر در این صنعت خدمات مجازی و از راه دور بسیار افزایش یافته است. در عین حال برنامه تلفن همراه یک محیط مجازی امن را ایجاد می کند که در آن بیمار می تواند اطلاعات کافی به دست آورده و تجربه خود را به اشتراک بگذارد.

 

نیاز کسب و کار های فعال در حوزه داروخانه به وب سایت و اپلیکیش

 

مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی امروزه نیاز دارند تا به هم متصل شوند. مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر از سایر بخش های سیستم بهداشتی، با داروخانه ها ارتباط برقرار می کنند. بنابراین این نوع کسب و کار ها باید ارتباطی مدیریت شده را ایجاد کنند. آن ها باید مشتریان خود را آموزش دهند تا از طریق تلفن همراه، بسیاری از کارها را انجام دهند. وب سایت نیز می تواند تجربه خوبی در بررسی قیمت ها و ثبت سفارش باشد. بنابراین داروخانه ها باید بتوانند با راه اندازی و پشتیبانی مناسب از اپلیکیشن و وب سایت، مشتریان خود را برای ارائه خدمات بهتر به این سمت و سو سوق دهند.

 

اهمیت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه تحقیقات بالینی

 

اهمیت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه تحقیقات بالینی

 

تحقیقات بالینی شاخه ای از علم بهداشت است که امنیت و کارایی داروهای تجویزی، تجهیزات پزشکی و رژیم های درمانی مورد استفاده انسانی را تعیین می کند. بیماری کرونا اهمیت فناوری دیجیتال را در تحقیقات بالینی بسیار پر رنگ کرد. اپلیکیشن های تلفن همراه می توانند به پزشکان اجازه دهند تا به طور مستقیم با بیمار ارتباط برقرار کنند. بنابراین نیازی نیست از بیماران بخواهند تا به آن ها مراجعه کنند. تلفن همراه و اپلیکیشن در کسب و کارهای حوزه تحقیقات بالینی می تواند بیمارمحور، محلی و کارآمد محسوب شود. این موضوع منجر به درمان بیشتر و سریع تر خواهد شد.

حتما بخوانید  نکاتی مهم درباره خرید تجهیزات فست فود در سال ۱۴۰۰

 

نیاز آموزش عالی به وب سایت و اپلیکیشن

 

نیاز آموزش عالی به وب سایت و اپلیکیشن

 

یکی از صنایعی که واقعا به اپلیکیشن تلفن همراه نیاز دارد، کسب و کار های حوزه آموزش عالی هستند. تقریبا همه دانش آموزان با تلفن همراه خود زندگی می کنند. مهم این است که بتوانید از طریق کانال دلخواه با آن ها ارتباط برقرار کرده و در شرایط فارغ التحصیلی به خوبی آن ها کمک کنید. کانال های مختلفی وجود دارند اما وب سایت و اپلیکیشن می تواند در ارائه خدمات شخصی از جمله ثبت نام بسیار تاثیرگذار باشد. استفاده از این دو کانال باعث می شود تا برنامه ریزی و مدیریت ایده آلی در بحث آموزش عالی چه برای مخاطب و چه برای کسب و کار های این حوزه رقم بخورد.

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه انرژی و خدمات آب و برق

 

ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن برای کسب و کار های حوزه انرژی و خدمات آب و برق

 

بدون شک کسب و کار های فعال در زمینه انرژی و خدمات آب و برق نیاز ویژه ای به استفاده از اپلیکیشن دارند. شهر هوشمند نمونه واقعی نیاز به حضور دیجیتالی در این عرصه است. با ظهور اختلالاتی از قبیل تغییرات آب و هوایی، دیجیتالی شدن، ادغام صنایع و جابجایی الکترونیکی، پذیرش قدرت کسب و کار های حوزه انرژی و خدمات در دنیای دیجیتال یک امر طبیعی است. شرکت های حوزه آب و برق باید بتوانند ارتباط درست و موثری با مردم برقرار کنند. این ارتباط از طریق پلتفرم ها و وب سایت های قوی با تجربه کاربری خوب و در عین حال اپلیکیشن های قدرتمند در زمینه پشتیبانی امکان پذیر خواهد بود.

 

نرم افزار های تجاری حوزه خدمات

 

نرم افزار های تجاری حوزه خدمات

 

اهمیت وب سایت و موبایل را برای نرم افزار های حوزه B2B در شرکت های خدماتی دست کم نگیرید. تلفن همراه تقریبا نیمی از ترافیک وب را در سراسر جهان برای این صنعت به خود اختصاص می دهد. اکثر کسب و کار های B2B دارای وب سایت موبایلی ضعیف هستند. در این وب سایت ها نمی توان به درستی عمل کرد. بنابراین هزینه زیادی صرف تبلیغات می شود. رتبه بندی سئو آسیب می بیند و در نتیجه بازدید کنندگان ارگانیک کمتری وجود دارند.

 

بیشتر بخوانید:  چگونه مشتریان را از طریق پیام متنی جذب کنیم

 

 

ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در دولت ها

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در دولت ها

 

دولت ها اعم از محلی و فدرال باید در زمینه اپلیکیشن کاربردی تلفن همراه و طراحی وب سایت های کاربردی همکاری داشته باشند. اپلیکیشن های تلفن همراه می توانند به مشارکت شهروندان، ایمنی و بهداشت، مدیریت اماکن عمومی و خدمات دولت الکترونیک بسیار کمک کنند. آن ها می توانند با آموزش و توسعه کسب و کار های فعال در زمینه شهر هوشمند، محیطی جذاب، ایمن و سازگار با محیط زیست را فراهم کنند. تبلیغات و آموزش در وب سایت های دولتی نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ارتباطات دیجیتال

 

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ارتباطات دیجیتال

 

رقابت در صنعت ارتباطات دیجیتال در دنیای امروز قطعا به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد. همه چیز از رسانه های اجتماعی گرفته تا ایمیل، تقریبا بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. مصرف کنندگان هر روز با اپلیکیشن ها و برنامه های تلفن همراه بیشتری آشنا می شوند. رقابت در این زمینه افزایش پیدا می کند. شما می توانید آن چه که مصرف کننده به آن نیاز دارد  را ارائه ندهید. او با اطمینان به سراغ رقبای شما در کسب و کار های مشابه می رود. بنابراین باید گفت صنعت ارتباط دیجیتال و کسب و کار های مرتبط با آن به اپلیکیشن با پشتیبانی قوی و وب سایت های ارائه دهنده خدمات با تجربه کاربری مناسب نیاز دارد.

 

ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ورزش الکترونیک (Esport)

 

ضرورت استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های حوزه ورزش الکترونیک (Esport)

 

ورزش الکترونیک به مسابقات ورزشی گفته می شود که با استفاده از بازی های ویدیویی برگزار می شود. ورزش الکترونیک ممکن است یک بازی ویدیویی چند نفره باشد که میان دو تیم انجام می شود. حتی ممکن است به شکل انفرادی بین گیمر های حرفه ای برگزار شود. پذیرش استفاده از وب سایت و اپلیکیشن در کسب و کار های این حوزه امری اجتناب ناپذیر است. حوزه جدید نیاز به برنامه های بصری و همه جانبه در اپلیکیشن دارد. Esport در عین حال به یک بستر رسانه های اجتماعی نیاز دارد. این بستر باید شامل تماشای گیم، ردیابی آمار، تیم های پیام رسانی، بازیکنان و جامعه عمومی باشد.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک