خلق تجربه بهینه کاربری با اپلیکیشن ها در بازاریابی اومنی چنل

خلق تجربه بهینه کاربری با اپلیکیشن ها در بازاریابی اومنی چنل


23 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خلق تجربه بهینه کاربری با اپلیکیشن ها در بازاریابی اومنی چنل

یکی از نکات مهم در بازاریابی اومنی چنل بحث استفاده بهینه از اپلیکیشن ها است. برنامه های تلفن همراه بیش از پیش به عنوان بخش غیرقابل تغییری در زندگی روزمره ما ظهور کرده اند. بیش از ۹۴ درصد از درآمد تبلیغات فیسبوک از طریق تلفن همراه صورت می گیرد. ۶۳ درصد از بازدیدهای گوگل از طریق دستگاه های تلفن همراه است. با دستگاه تلفن همراه کارهای متفاوتی می توان انجام داد. از تماشای فیلم گرفته تا بحث پرداخت سفارش و خرید از فروشگاه های خرده فروشی. تمامی کار ها تنها با لمس صفحه موبایل با انگشت امکان پذیر است. در بازاریابی  اومنی چنل بحث اپلیکیشن‌ ها یکی از موضوعات مهم محسوب می شود. خرده‌ فروشان برای اجرای استراتژی بازاریابی بر روی برنامه تلفن همراه بسیار حساب می کنند. در این مقاله از مجله کوروش به بحث اهمیت اپلیکیشن های موبایل در بازاریابی اومنی چنل پرداخته ایم.

 

رویکرد خرده فروشان سنتی و مدرن در مقابل اپلیکیشن ها

 

رویکرد خرده فروشان سنتی و مدرن در مقابل اپلیکیشن ها

 

بسیاری از خرده فروشان سنتی برای افزایش فروش در بازار خرده فروشی چاره‌ ای جز تقویت جایگاه مشتری در فروشگاه ندارند. آن ها معمولا از اپلیکیشن‌ های تلفن همراه برای بازاریابی و خرید و فروش استفاده می کنند. در این میان اپلیکیشن های تلفن همراه در میان مشتریان مورد استقبال ویژه‌ ای قرار گرفته است. به همین دلیل در بازاریابی اومنی نیز راهی جز جدی گرفتن بحث اپلیکیشن‌ ها برای جلب نظر مشتریان و بازاریابی بهینه محصولات وجود ندارد. یکی از بخش های بازاریابی اومنی چنل سرمایه گذاری بر روی  اپلیکیشن های موبایل است.

 

 

اهمیت سادگی و راحتی استفاده از اپلیکیشن ها

 

اهمیت سادگی و راحتی استفاده از اپلیکیشن ها

 

در این میان بهبود تجربه کاربری و بحث سادگی استفاده از  اپلیکیشن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از اپلیکیشن در بازاریابی اومنی چنل مزایای بیشتری نسبت به خرده فروشان سنتی با شیوه بازاریابی معمولی دارد. کارهای زیادی می توان از طریق اپلیکیشن‌ ها انجام داد. کارهایی چون پرداخت خودکار بدون حضور در صف خرید، اسکن QR کد محصولات در فروشگاه های فیزیکی و دسترسی و سهولت در دریافت و ارسال اطلاعات در هر زمان و هر مکان.

 

 

بیشتر بخوانید » انقلاب هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در اومنی چنل «

 

 

نقش اپلیکیشن های تلفن همراه در بازاریابی اومنی چنل

 

نقش اپلیکیشن های تلفن همراه در بازاریابی اومنی چنل

 

بازاریابی اومنی چنل در واقع ارائه یک تجربه خرید راحت از طریق تمامی کانال ها است. منظور از تمامی کانال ها، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، فروشگاه های فیزیکی و برنامه های تلفن همراه است. در حال حاضر اپلیکیشن های تلفن همراه جایگاه ویژه ای در استراتژی بازاریابی اومنی چنل پیدا کرده‌ اند. شاید جالب باشد بدانید که بازدیدهای مکرر از برنامه های تلفن همراه از فروشگاه ها و برند های خرده فروشی به مراتب بیشتر از بازدید از وب سایت ها است. بنابراین باید گفت که  ارائه یک تجربه خرید مناسب در بازاریابی اومنی چنل، استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه امری ضروری است.

 

 

توسعه اپلیکیشن ها برای تجربه کاربری بهتر

 

توسعه اپلیکیشن ها برای شخصی سازی تجربه کاربر

برای بسیاری از خرده‌ فروشان سوال است که چطور می توان کاربران تلفن همراه را از طریق اپلیکیشن در بازاریابی عمومی چنل جذب خرید کرد. رویکرد استراتژی بازاریابی اومنی چنل استفاده از تمامی کانال ها، شبکه ها و سیستم ها برای جذب مشتری است. اما باید گفت که اپلیکیشن ها خود مسیر ورود به بسیاری از شبکه‌ های اجتماعی هستند. در این میان اگر فروشگاه خرده فروشی بتوانند اپلیکیشن های برنامه های تلفن همراه خود را به خوبی توسعه دهد، نقش زیادی در جذب مشتری دارد. پرداختن به اصولی چون UI و UX برنامه های تلفن همراه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مصرف کننده گان باید بتوانند به راحتی با برنامه نصب شده بر روی تلفن همراه ارتباط برقرار کنند. با توسعه اپلیکیشن ها می توان در شخصی سازی تجربه کاربر اقدامات اساسی انجام داد.

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای تجربه بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی «

 

 

شخصی سازی تجربه کاربری از طریق اپلیکیشن در اومنی چنل

 

شخصی سازی تجربه کاربری از طریق اپلیکیشن در اومنی چنل

 

در حال حاضر در دورانی زندگی می کنیم که بسیاری از خرده فروشان در جهت رشد میزان فروش خود در مسیری قرار گرفته اند که تسلط ویژه‌ ای به رفتار مشتری دارند. آن ها با استفاده از دیتا رفتار مشتری را رصد کرده و مناسب با رفتار مشتری پیشنهادات ویژه خرید می دهند. تلفن های هوشمند دستگاه‌ های بسیار شخصی و نزدیک ترین وسیاه به کاربران هستند. آن ها تاثیر زیادی در جذب دیتا از کاربران دارند. داده های ارزشمندی می توان از رفتار مشتریان و کارکرد آن ها با اپلیکیشن ها جمع آوری کرد.

 

 

رصد رفتار مشتریان در اپلیکیشن ها

 

رصد رفتار مشتریان در اپلیکیشن ها

 

بسیاری از برند ها ترجیح می دهند با رصد رفتار مشتری و بررسی نیازهای او، محصولات و خدمات مناسب با نیازهای مشتریان را به آن ها ارائه دهند. موضوعی که در بازاریابی دیجیتال نیز  از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. بازاریابان روش های زیادی برای ارزیابی ترجیحات فردی مشتری دارند. از جمله این روش ها اپلیکیشن های تلفن همراه است. با تجزیه و تحلیل  رفتار مشتری در برنامه های تلفن همراه می توان داده های جذابی از رفتار مشتری به دسا آورد. پس از جذب داده و تجزیه و تحلیل آن می توان بازاریابی شخصی سازی شده را به مشتری ارائه داد.

 

 

استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل داده

 

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیام های شخصی و توصیه های ویژه ای از طریق چت بات ها به مشتریان ارائه می شود. مشتریان در جریان پیشنهاد های ویژه تخفیف و قروش ویژه، مناسب با سلیقه و انتخاب خود قرار خواهند گرفت.

 

 

نظارت و پیگیری رفتارهای درون برنامه ای  اپلیکیشن در اومنی چنل

 

نظارت و پیگیری رفتارهای درون برنامه ای  اپلیکیشن در اومنی چنل

 

 

یکی دیگر  از ویژگی‌های استفاده از اپلیکیشن در بازاریابی اومنی چنل بحث نظارت و پیگیری رفتارهای درون برنامه‌ ای مخاطبان و مصرف‌کنندگان است. بازاریابان می توانند بر نحوه تعامل کاربران با برنامه ها در جنبه های مختلف نظارت داشته باشند. آن ها می توانند نقاط ضعف و ترجیحات و موارد مورد پسند مشتریان را از طریق رفتار آن ها در اپلیکیشن ها رصد کنند. این موضوع به ارتقای سطح کیفی برنامه های تلفن همراه برندهای خرده‌ فروشی بسیار کمک خواهد کرد.

 

 

اهمیت داده ها

 

همچنین باز هم بحث داده به میان می‌آید. داده‌ های ارزشمندی از ارتباط مشتری با اپلیکیشن برند خرده فروشی به دست خواهد آمد. این اطلاعات به بازاریابان کمک می کند تا مشتری را دقیق‌ تر هدف قرار دهند. پیگیری برخی رویدادها، صفحات جدید طراحی شده در اپلیکیشن و تعاملات مشتریان با چنین صفحاتی برای بازاریابان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آن ها می توانند اطلاعات متنوع و غنی از مشتری کسب کنند . این اطلاعات تصمیم گیری در مراحل مختلف بازاریابی را راحت تر خواهد کرد.

 

 

برقراری ارتباط با پیام برند از طریق اپلیکیشن در بازاریابی اومنی چنل

 

برقراری ارتباط با پیام برند از طریق اپلیکیشن  در اومنی چنل

 

یکی از ویژگی های استفاده از اپلیکیشن های موبایل در بازاریابی اومنی چنل بحث برقراری ارتباط با نام برند تجاری است. مشتریان باید برند تجاری شما را بشناسند و به راحتی در مورد آن صحبت کنند. با نصب اپلیکیشن های تلفن همراه، مشتری به طور ناخودآگاه با برند احساس نزدیکی خواهد کرد. مشتری در عین حال چشم و گوشش با پیام و شکل برند بیشتر از پیش آشنا خواهد شد. چرا که مدام بر روی تلفن همراه  اپلیکیشن مخصوص برند تجاری را مشاهده می کند. ازسوی دیگر بازاریابان نیز اطمینان دارند که پیام ها و تبلیغات آن ها به دست مشتریان می رسد و می توانند به سادگی مشتریان خود را با دیتای شخصی سازی شده هدف قرار دهند. تخفیف ها و رویدادها و تعاملات جدید به سادگی در اپلیکیشن ها قابل به روز رسانی است. مخاطبان نیز ناگزیر شاهد این تغییرات خواهند بود.

 

 

منبع: agilitycms

 

 

کالابرگ الکترونیک