انواع دمنوش لاغری که چربی سوزی شکم و پهلو را افزایش می دهند

انواع دمنوش لاغری که چربی سوزی شکم و پهلو را افزایش می دهند


20 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع دمنوش برای لاغری

چای و دمنوش لاغری، کاهش وزن و سلامتی همواره مورد توجه قرار گرفته است. دمنوش های طبیعی نوشیدنی های شگفت انگیزی هستند که در سراسر دنیا به لذت از آن ها یاد می شود. در وقت خستگی، شادی، سفر، پس از بیدار شدن و… همیشه این نوع نوشیدنی یک پای کار است! در این مقاله می خواهیم انواع دمنوش لاغری برای لاغری، کاهش وزن و چربی سوزی را برای شما توضیح دهیم. در ادامه با ما در سرویس سلامت در مجله کوروش همراه باشید تا با چای ها  و دمنوش لاغری، این نوشیدنی های معجزه انگیز گیاهی بیشتر آشنا شوید.

 

نوشیدن چای و دمنوش های طبیعی با بسیاری از مزایای سلامتی همراه است. از جمله این فواید می توان به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش خطر بیماری های قلبی اشاره کرد. برخی مطالعات حتی دریافتند که نوشیدن چای ممکن است کاهش وزن را محقق کرده و به مبارزه با چربی شکم کمک کند.

 

 

چای سبز معجزه گر طبیعی و دمنوش لاغری

 

چای سبز معجزه گر طبیعی و دمنوش لاغری

 

چای سبز یکی از شناخته شده ترین انواع چای و دمنوش لاغری است و با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. همچنین یکی از موثرترین چای ها برای کاهش وزن است. شواهد قابل توجهی وجود دارد که چای سبز را به کاهش وزن و چربی بدن مرتبط می کند. چای سبز دارای نوعی آنتی اکسیدان به نام کاتچین است و با کاهش وزن و کاهش چربی در ارتباط است.

مطالعات نشان میدهد که چای سبز، یک دمنوش لاغری است که با بالا بردن چربی سوزی بدن شما باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

در یک مطالعه، ۶۰ فرد چاق در حالی که به طور منظم یا چای سبز یا دارونما می نوشیدند، به مدت ۱۲ هفته رژیم دریافت کردند. در طول مطالعه، کسانی که چای سبز نوشیدند ۷.۳ پوند (۳.۳ کیلوگرم) وزن بیشتری نسبت به گروه دارونما کاهش دادند.

مطالعه دیگری نشان داد افرادی که به مدت ۱۲ هفته دمنوش لاغری چای سبز مصرف کرده اند، در مقایسه با گروه کنترل، کاهش قابل توجهی در وزن بدن، چربی بدن و دور کمر را تجربه کرده اند. این ممکن است به این دلیل است که دمنوش لاغری چای سبز به ویژه در کاتچین ها، آنتی اکسیدان های طبیعی که ممکن است متابولیسم شما را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش دهد.

همین اثر در مورد ماتچا نیز وجود دارد ، نوعی چای سبز پودر شده بسیار غلیظ که حاوی همان مواد مفید چای سبز معمولی است.

 

 

چای پوره دمنوش لاغری سنتی چینی راهکاری برای کاهش وزن

 

چای پوره (puerh) که با نام چای puer یا pu-erh نیز شناخته می شود، نوعی چای سیاه چینی است که تخمیر شده است. این دمنوش غالباً بعد از غذا میل می شود و رایحه ای خاکی دارد. مطالعات انسانی و حیوانی نشان می دهد که عصاره چای پوره ممکن است به کاهش وزن کمک کند. این دمنوش سنتی در عین حال سطح قند خون و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد. برخی از مطالعات نشان داده است که چای پوره ممکن است قند خون و تری گلیسیرید خون را کاهش داده و به کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه، به ۷۰ مرد یا یک کپسول چای پوره بوقلمون یا دارونما داده شد. بعد از سه ماه، کسانی که کپسول چای پوره مصرف می کردند تقریباً ۲/۱ پوند (۱ کیلوگرم) بیشتر از گروه دارونما وزن از دست دادند. این مطالعه نشان داد که عصاره چای پوره دارای اثر ضد چاقی است و به سرکوب افزایش وزن کمک می کند.

حتما بخوانید  ۲۲ مورد از بهترین خوراکی های مفید برای روزهای آلودگی هوا

 

 

چای سیاه معجونی آشنا برای ما در راه کاهش وزن

 

انواع مختلفی از ترکیبات و ترکیبات چای سیاه وجود دارد. از جمله انواع معروف می توان به ارل گری (Earl Grey)، انگلیسی، چای شمال و… اشاره کرد. چای سیاه نوعی چای است که اکسیداسیون بیشتری نسبت به انواع دیگر مانند چای های سبز، سفید یا اولانگ داشته است. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که هنگامی رخ می دهد که برگ های چای در معرض هوا قرار بگیرند. در نتیجه قهوه ای می شود که باعث ایجاد رنگ تیره مشخص چای سیاه می شود. چندین مطالعه نشان داده است که چای سیاه هنگام کنترل وزن می تواند موثر باشد.

یک مطالعه بر روی ۱۱۱ نفر نشان داد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز به مدت سه ماه به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و کاهش چربی دور کمر می شود. در این پژوهش چای در مقایسه با نوشیدن یک نوشیدنی کنترل منطبق با کافئین بررسی شد. برخی این نظریه را مطرح می کنند که اثرات احتمالی کاهش وزن چای سیاه ممکن است به دلیل داشتن مقدار زیادی فلاون، نوعی رنگدانه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی باشد.

یک مطالعه بر ۴۲۸۰ بزرگسال بالای ۱۴ سال انجام شد و نتایج جالبی داشت. این مطالعه نشان داد که کسانی که میزان مصرف فلاون بیشتری از غذاها و نوشیدنی ها مانند چای سیاه دارند، نسبت توده بدنی (BMI) کمتری نسبت به افراد با مصرف فلاون کمتر دارند. با این حال، این مطالعه فقط به بررسی ارتباط بین BMI و مصرف فلاون می پردازد. برای بررسی سایر عواملی که ممکن است در این امر انجام شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

 

بخوانید: خواص اعجاب انگیز دمنوش زرشک برای لاغری

 

 

چای اولانگ دمنوش شگفت انگیز چینی برای حمله به چربی!

 

چای اولانگ دمنوش شگفت انگیز چینی برای حمله به چربی

 

چای اولانگ یک چای سنتی چینی است که تا حدی اکسید شده است و از نظر اکسیداسیون و رنگ آن را بین چای سبز و چای سیاه قرار می دهد. این چای غالباً خاط داشتن عطر میوه ای، طعم منحصر به فرد خود را دارد. گرچه بسته به سطح اکسیداسیون این مواد می توانند به میزان قابل توجهی متفاوت باشند. چندین مطالعه نشان داده است که چای اولانگ می تواند با بهبود چربی سوزی و تسریع در متابولیسم به کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه، ۱۰۲ نفر دارای اضافه وزن یا چاقی، به مدت شش هفته هر روز چای اولانگ می نوشیدند.  محققان پیشنهاد کردند که این چای با بهبود متابولیسم بدن موجب چربی سوزی و کاهش وزن در بدن می شود. یک مطالعه کوچک دیگر، به مردان برای مدت سه روز آب یا چای داده و میزان متابولیسم آنها را اندازه گیری کرد. در مقایسه با آب، چای اولانگ میزان مصرف انرژی را ۲.۹ درصد افزایش داد. یعنی به طور متوسط ​​۲۸۱ کالری در روز بیش از دیگران در بدن این افراد سوخته شد. در حالی که مطالعات بیشتری در مورد اثرات چای اولانگ مورد نیاز است، این یافته ها نشان می دهد که اولانگ می تواند به طور بالقوه برای کاهش وزن مفید باشد.

 

 

بخوانید: طرز تهیه و خواص دمنوش لاغری رز سرخ برای سلامتی و چربی سوزی

 

 

چای سفید مشوق و مربی لاغری شماست!

 

چای سفید مشوق و مربی لاغری شماست

 

چای سفید در میان انواع دمنوش های بسیار مفید خودنمایی می کند. چای سفید دارای طعم متمایز و بسیار متفاوتی از در میان خانواده چای است. مزه آن لطیف، ظریف و کمی شیرین است. فواید چای سفید به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. بهبود سلامت دهان و دندان، از بین بردن سلول های سرطانی و… از جمله فواید چای سفید است. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما چای سفید می تواند به کاهش وزن و حذف چربی بدن نیز کمک کند. مطالعات نشان می دهد که چای سفید و چای سبز مقادیر قابل مقایسه ای کاتچین دارند که ممکن است به تقویت کاهش وزن کمک کند.

حتما بخوانید  4 طرز تهیه چای به خشک شده و تازه + روش خشک کردن به

علاوه بر این، یک آزمایش نشان داد که عصاره چای سفید باعث تجزیه سلول های چربی می شود در حالی که از تشکیل سلول های جدید جلوگیری می کند. با این حال، به یاد داشته باشید که این یک مطالعه آزمایشگاهی بود. بنابراین مشخص نیست که تأثیرات چای سفید بر روی انسان چگونه است. برای تأیید تأثیرات مفید بالقوه چای سفید در مورد کاهش چربی ، مطالعات بیشتری لازم است.

 

 

چای گیاهی و دیگر دمنوش های مفید برای لاغری و کاهش وزن

 

چای گیاهی و دیگر دمنوش های مفید برای لاغری و کاهش وزن

 

اگرچه تحقیقات محدود است، اما برخی مطالعات نشان داده اند که چای های گیاهی، از جمله چای رویبوس، می توانند به کاهش وزن و کاهش چربی کمک کنند. دمنوش های گیاهی در واقع وقتی آماده خوردن هستند که گیاهان، ادویه ها و میوه ها در آب گرم وارد می شوند. آنها با چای های سنتی تفاوت دارند زیرا به طور معمول حاوی کافئین نیستند. انواع محبوب چای گیاهی شامل چای رویبوس، چای زنجبیل، چای گل محمدی و چای گیاه هیبیسکوس است. اگرچه مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون چای های گیاهی می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد، اما برخی مطالعات نشان داده اند که چای های گیاهی می توانند به کاهش وزن و کاهش چربی کمک کنند.

در یک مطالعه حیوانی، محققان به موش های چاق یک چای گیاهی دادند و دریافتند که این ماده باعث کاهش وزن بدن و به عادی سازی سطح هورمون کمک می کند. چای رویبوس نوعی چای گیاهی است که ممکن است به خصوص در مورد چربی سوزی موثر باشد. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که چای رویبوس متابولیسم چربی را افزایش می دهد. این گیاه به جلوگیری از تشکیل سلول های چربی کمک می کند. با این حال، برای بررسی تأثیر چای های گیاهی مانند رویبوس در کاهش وزن، مطالعات بیشتری در مورد انسان لازم است.

 

 

بخوانید: خواص دمنوش به و مضرات آن برای بدن

 

 

کلام پایانی درباره انواع چای و دمنوش برای لاغری و کاهش وزن

 

کلام پایانی درباره انواع چای و دمنوش برای لاغری و کاهش وزن

 

بسیاری از افراد فقط به دلیل کیفیت تسکین دهنده و طعم خوشمزه، چای و دمنوش می نوشند. اما هر فنجان ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. چای و دیگر دمنوش های لاغری برای کاهش وزن و تندرستی بسیار مفید هستند. جایگزینی نوشیدنی های پر کالری مانند آب های حاوی قند یا نوشابه زیاد هستند. شما با چای می توانید به کاهش کالری دریافتی برسید و در واقع وزن خود را کاهش دهید.

برخی از مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی همچنین نشان داده است که انواع چای به کاهش وزن کمک می کند. زیرا این نوشیدنی های طبیعی برابر تشکیل سلول های چربی اقدام می کنند. علاوه بر این، بسیاری از انواع چای به ویژه دارای ترکیبات مفیدی مانند فلاون و کاتچین هستند. این ترکیبات می توانند به کاهش وزن نیز کمک کنند. همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، مصرف یک یا دو فنجان چای می تواند برای شما بسیار مفید باشد. شما با مصرف همیشگی چای و دمنوش لاغری  و کاهش وزن را به بدن خود هدیه می دهید. انباشت چربی مضر دور شکم با تغذیه مناسب و تحرک برنامه ریزی شده قابل رفع شدن است.

 

 

منبع: healthline

 

کالابرگ الکترونیک