نقد و خلاصه فیلم سونیک خارپشت ۲ | جیم کری دکتر می شود

نقد و خلاصه فیلم سونیک خارپشت ۲ | جیم کری دکتر می شود


29 اردیبهشت 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نقد و خلاصه فیلم سونیک خارپشت 2 | جیم کری دکتر می شود

سونیک خارپشت ۲ فیلمی تخیلی به کارگردانی «جف فاولر» است که بر اساس بازی‌های ویدئویی منتشر شده توسط شرکت «سگا» و با بازی هنرمندان محبوبی همچون جیم کری، در ادامه‌ی داستان «سونیک خارپشت ۱» ساخته و پرداخته شده است. در سونیک خارپشت ۲ به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ «دکتر روباتنیک» دیوانه و شیدا با بازی (جیم کری) با یک متحد جدید به زمین برمی‌گردد و سونیک هم در ادامه‌ی ماجراجویی‌های قبلی‌اش و با کمک دوستانش به مقابله با او برمی‌خیزد. برای مرور نقد و بررسی فیلم سونیک ۲ و نظر منتقدان درباره این فیلم با سرویس هنر و سینما در مجله کوروش همراه باشید.

 

 

مشخصات فیلم Sonic the Hedgehog 2

 

مشخصات فیلم Sonic the Hedgehog 2

 

  • ژانر:  اکشن، ماجراجویی، کمدی، فانتزی
  • کارگردان: جف فاولر
  • نویسندگان: پت کیسی، جاش میلر، جان ویدینگتون
  • بازیگران: جیمز مارسدن، جیم کری، تیکا سومپتر
  • صداپیشه‌ها: بن شوارتز در نقش سونیک خارپشت، ادریس البا در نقش ناکلز اکیدنا، کالین اوشاگنسی در نقش مایلز «تیلز» پروور
  • موسیقی: جانکی ایکس ال
  • محصول کشور: آمریکا، ژاپن
  • اکران: ۸ آوریل ۲۰۲۲
  • مدت زمان فیلم: ۱۲۲ دقیقه
  • زبان فیلم: انگلیسی، روسی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۸%
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۷%
  • توزیع‌کننده: پارامونت پیکچرز

 

خلاصه فیلم سونیک خارپشت ۲

 

خلاصه فیلم سونیک خارپشت 2

 

در ادامه‌ی وقایع فیلم سونیک خارپشت ۱، در حال حاضر کاراکتر «سونیک» با یک زوج انسانی «تام» با بازی (جیمز مارسدن) و «مدی» با بازی (تیکا سومپتر) زندگی می‌کند. رابطه‌ی آنها با «سونیک» تا حدودی دوستانه است، اما بیشتر نقش والد را برای او ایفا می‌کنند.

در این میان در غیاب آنها، «دکتر روباتنیک» که با کمک «ناکلز» به زمین برگشته است قصد حمله به سونیک را دارد. سونیک نیز توسط روباهی که دو دُم دارد (تیلز)  و به او در مورد «ناکلز» هشدار می‌دهد، نجات پیدا می‌کند.

ناکلز در پی الماس افسانه‌ای است که به صاحبش اجازه می‌دهد دنیا را به خواست خود تغییر دهد. روباتنیک نیز با دستیارش «استون» متحد شده و به ناکلز پیشنهاد کمک می‌دهد. از طرفی سونیک «تیلز» را متقاعد می‌کند تا با کمک هم الماس را پیدا کنند.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه سریال دروغگوهای کوچک زیبا (Pretty Little Liars)

پس از ماجراجویی‌های بسیار سرانجام دکتر روباتنیک، الماس را جذب و قدرت بسیار زیادی را از طریق آن به‌دست می‌آورد. سونیک، تیلز و ناکلز با هم متحد می‌شوند و در انتها رباتنیک را مغلوب خود می‌سازند.

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم رئیس خوب (The Good Boss)

 

نقد و بررسی Sonic the Hedgehog 2 با بازی جیم کری

 

نقد و بررسی Sonic the Hedgehog 2 با بازی جیم کری

 

فیلم Sonic the Hedgehog 2 با ۳ خط داستانی متفاوت، کمدی و ماجراجویی را در هم می‌آمیزد و داستان را برای مخاطب سرگرم‌کننده می‌سازد. با توجه به اینکه این فیلم نسبت به بازی سونیک، نیازمند طرح داستانی، دیالوگ‌ها و شخصیت‌های بیشتری است، خط داستانی و کاراکترهای انسانی بیشتری به فیلم سونیک ۲ اضافه شده است.

حتی به خود کاراکتر سونیک هم هویت و خصوصیات شخصی بیشتری داده شده است.  چیزی که بازی Sonic ندارد و در فیلم به چشم می‌خورد، ویژگی‌هایی فراتر از سرعت و اراده یا طرحی فراتر از ماموریت سونیک در بازی است.

از طرفی شباهت‌هایی هم میان مجموعه‌ بازی‌های سونیک و فیلم آن وجود دارد. همان‌طور که در بازی‌، او با کمک بهترین دوستش تیلز، بر موانع مختلفی غلبه می‌کند تا دکتر روباتنیک شرور را شکست دهد، در فیلم سونیک خارپشت ۲ نیز با کمک یکدیگر این دکتر دیوانه را مغلوب خود می‌سازند.

از نقاط مثبت فیلم، می‌توان به شخصیت شرور دکتر روباتنیک با بازی بی‌نظیر جیم کری اشاره کرد. کاراکتر جذاب، سرگرم‌کننده و پر از هیجانِ دکتر روباتنیک با ظاهری متفاوت، چشمانی پر حرکت و بی‌قرار و سبیلی چرخان نقش به سزایی در فروش موفق این فیلم داشته است.

در فیلم سونیک ۲ بیننده با خلاقیت‌های زیادی مواجه نمی‌شود. اما اگر قسمت اول این فیلم را دیده باشید برایتان جالب است بدانید سونیک در ادامه‌ی داستان با چه حوادث و اتفاقات مهیجی دست و پنجه نرم می‌کند. از دیگر عواملی که باعث فروش این فیلم شده است شخصیت آشنا و دوست داشتنی سونیک، خارپشت آبی رنگی است که در مجموعه بازی‌های سگا با او آشنا شدیم.

حتما بخوانید  طرز تهیه لواشک آلو قرمز و آلو زرد با طعم بازاری به 4 روش خوشمزه

سونیک برای بچه‌ها یک دوست وفادار و بخشنده و یک شخصیت جذاب است که ممکن است زمانی‌که والدینش پیش او نیستند، دردسر ایجاد کند. اما قبل از اینکه آنها متوجه شوند، خیلی سریع اوضاع را مرتب می‌کند. حضور شخصیت‌های تام و مدی (زوجی که سونیک با آنها زندگی می‌کند) در فیلم تاکیدی بر اهمیت دوستان و خانواده در جهت مدیریت انگیزه‌های جوانی سونیک است.

با توجه به اینکه فیلم سونیک خارپشت ۲ برای کودکان در نظر گرفته شده است، ضرب و شتم زیادی در آن وجود دارد، از جمله ربات غول‌پیکر ترسناک و بسیاری از انفجارها. اما در هر حال به اندازه‌ای است که کودکان و والدین را سرگرم نگه دارد.

 

نظر منتقدان درباره سونیک خارپشت ۲

 

اکثر منتقدان و حتی کاربران سایت‌های سینمایی از طنز موجود در فیلم سونیک خارپشت ۲، صحنه‌های اکشن، بازی هنرپیشه‌ها و شخصیت‌های متحرک فیلم تمجید کرده‌اند. اما لازم به ذکر است که این فیلم از دید آنها نقاط منفی هم دارد که از میان آنها می‌توان به سرعت پیشروی کند، فیلمنامه و زمان اجرا اشاره کرد.

فارغ از انتقادهای وارد شده به فیلم، باید در نظر داشته باشیم که این اثر با فروشی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار  تبدیل به هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ شد و این خود موفقیتی چشمگیر محسوب می‌شود.

همان‌طور که گفته شد فیلم سونیک ۲ نقدهای مثبت و منفی متفاوتی را از منتقدان دریافت کرده است. وب‌سایت گردآوری دیدگاه «راتن تومیتوز» بر اساس ۱۵۶ نقد و بررسی، امتیاز ۶۸ از ۱۰۰ را به این فیلم داده است.

اجماع نقدهای منتقدان این وب‌سایت به این صورت است: «این فیلم به اندازه‌ی مجموعه بازی‌های این شخصیت آبی کوچک سرگرم‎‌کننده نیست، اما اگر از تماشای قسمت اول فیلم لذت برده‌اید، Sonic the Hedgehog 2 به عنوان یک دنباله به طور کلی قابل قبول عمل می‌کند.»

 

 

منابع: hollywoodreporter، rogerebert، rottentomatoes

 

 

کالابرگ الکترونیک