۲۲ تا از بهترین فیلم های ۲۰۲۲ که نباید از دست بدهید

۲۲ تا از بهترین فیلم های ۲۰۲۲ که نباید از دست بدهید


22 دی 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

بهترین فیلم های ۲۰۲۲ که منتظرشان هستیم در ژانرهای مختلف کدام فیلم‌ها هستند؟ هرچند تا به حال تقویم دقیقی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ میلادی در دست نداریم، اما از شواهد اینطور برمی‌آید که امسال شاهد فیلم‌های پرخرج یا دنباله‌ها و اقتباس‌های تازه‌ای از مجموعه فیلم‌های (فرنچایز) مشهور خواهیم بود. در همین حال، فیلم‌های مستقل زیادی نیز در ادامه سال ۲۰۲۲ اکران خواهند شد که همچنان اطلاعات زیادی در مورد آنها در دست نیست. به هر حال،‌ در حالی که همچنان مشخص نیست ۲۰۲۲ سالی باشد که سالن‌های سینما دوباره به روال عادی برگردند یا اینکه همچنان تماشای فیلم در سرویس‌های پخش جریانی، تنها امکان تماشای جدیدترین فیلم‌ها باشد، امروز در مجله کوروش نگاهی به فیلم هایی که در سال ۲۰۲۲ نباید از دست بدهید انداخته‌ایم. با سرویس هنر و سینما همراه باشید.

 

 

۱- ۳۵۵ (The 355)

 

355 از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

فیلم «۳۵۵ (The 355)» را سایمون کینبرگ، نویسنده و کارگردان کهنه‌کار فیلم‌هایی همچون «مردان ایکس» کارگردانی کرده است. او در این دلهره‌آور جاسوسی با گروهی از بازیگران مشهور از جمله «پنه لوپه کروز» سراغ داستان جذابی رفته که در آن گروهی از جاسوسان بین‌المللی با هم متحد می‌شوند تا یک سلاح فوق‌محرمانه را از دست یک مزدور خطرناک پس بگیرند.

 

این فیلم قرار بود که قرار بود در ژانویه سال ۲۰۲۱ اکران شود اما دستکم یک سال از برنامه پخش اصلی خود عقب افتاد.

 

۲- جیغ (Scream) دنباله‌ای تازه از مجموعه جیغ

 

فیلم جیغ دنباله‌ای تازه از مجموعه جیغ

 

«فیلم (Scream)» را «مت بتینلی اولپین» و «تایلر ژیلتدو»، دو فیلم‌سازی کارگردانی کرده‌اند که عضو گروه فیمسازی«سکوت رادیویی» هستند. این زوج قبلا فیلم «آماده باشی یا نه (۲۰۱۹)» را نیز با هم ساخته بودند. در فیلم «جیغ» که دنباله‌ای تازه از «مجموعه فیلم‌های جیغ» به کارگردانی و نویسندگی «وس کریون» فقید است، بازیگران قدیمی مجموعه همچون نوو کمپل، کورتنی کاکس و دیوید آرکوئیت دوباره برای بازی در نقش‌های اصلی خود بازگشته‌اند.

 

در مورد جزئیات داستان فیلم همچنان اطلاعات زیادی در دست نیست، اما گفته می‌شود که احتمالا باز هم شاهد درگیری «سیدنی پرسکات» به گذشته‌ی پرمخاطره‌اش خواهیم بود.

 

۳- باهام ازدواج کن (Marry Me)

 

فیلم باهام ازدواج کن از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

جنیفر لوپز پس از اینکه با بازی درخشان خود در فیلم «شیادان (۲۰۱۹)» برخی از مثبت‌ترین نقدهای دوران بازیگری خود را گرفت، بار دیگر در یک فیلم کمدی رمانتیک بازی می‌کند. لوپز در فیلم «باهام ازدواج کن (Marry Me)» که از فیلم هایی است که در سال ۲۰۲۲ نباید از دست بدهید، در نقش یک ستاره موسیقی پاپ ظاهر می‌شود که پس از اینکه می‌فهمد شریک زندگی‌اش دارد به او خیانت می‌کند با یکی از هوادارانش که او را نمی‌شناسد (اوون ویلسون) ازدواج می‌کند.

 

فیلم «باهام ازدواج کن» قبلا قرار بود در سال ۲۰۲۱ اکران شود اما اکران آن به دلایل مختلفی تا یک سال به عقب افتاد.

 

۴-  مرگ بر روی نیل (Death on the Nile)

 

فیلم مرگ بر روی نیل بازگشت هرکول پوآرو به سینماها

 

«کنت برانا» بار دیگر پس از موفقیت غافلگیر کننده فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر (۲۰۱۷)» در نقش کارآگاه «هرکول پوآرو» ظاهر خواهد شد. کنت برانا کارگردانی این فیلم که به نوعی بازگشت هرکول پوآرو محسوب می‌شود را نیز برعهده خواهد داشت.

 

تاکنون حضور بازیگران سرشناسی مانند گال گدوت، آرمی همر، آنت بنینگ، لتیتیا رایت و رز لزلی به عنوان بازیگران فیلم «مرگ بر روی نیل (Death on the Nile)» قطعی شده است.

 

۵- سرزمین‌های ناشناخته (Uncharted)

 

فیلم سرزمین‌های ناشناخته از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

فیلم «سرزمین‌های ناشناخته (Uncharted)» یک اکشن ماجراجویانه به سبک مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» خواهد بود که اقتباسی از مجموعه بازی‌ ویدیویی محبوبی به همین نام است. بیش از یک دهه است که زمزه‌هایی از ساخت فیلم «سرزمین‌های ناشناخته» به گوش می‌رسد، اما تا قبل از ژوئن ۲۰۱۹ این پروژه سینمایی به صورت رسمی کلید نخورده بود.

 

تام هالند در این فیلم در نقش «ناتان دریک» بازی خواهد کرد. هر چند پیش‌تولید فیلم به طور رسمی از اوایل ۲۰۲۰ شروع شد، اما به نظر می‌رسد نهایتا در یکی از ماه‌های سال ۲۰۲۲ شاهد اکران «سرزمین‌های ناشناخته» خواهیم بود.

 

۶- بتمن (The Batman)

 

 

فیلم بتمن دنباله‌ای تازه از مجموعه بتمن

 

یکی از فیلم هایی که در سال ۲۰۲۲ نباید از دست بدهید بی‌شک «بتمن» همان قهرمان شنل‌پوش محبوب دنیای دی‌سی‌ کامیکس است. با وجودی که امسال فیلم‌های دیگری مانند «فلش» و «آکوامن ۲» نیز به دنیای خیالی دی‌سی کامیکس خواهند پرداخت، اما همچنان مت ریوز، کارگردان «سیاره میمون‌ها» فرصتی را به دست آورده تا گذری به دنیای تاریک بتمن داشته باشد.

حتما بخوانید  نقد و بررسی فیلم جاودانگان (Eternals)

 

بتمن جدید نسبت به فیلم‌های قبلی این ابرقهرمان فضایی تیره‌تر دارد و بازراه‌اندازی این مجموعه خواهد بود. در این اثر «بتمن» را در گاتهام سیتی حین مبارزه با فساد خواهیم دید که در ادامه با یک قاتل سریالی به نام «ریدلر» مواجه می‌شود.

 

۷- انیمیشن قرمز شدن (Turning Red)

 

فیلم انیمیشن قرمز شدن از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

«قرمز شدن (Turning Red)» یکی از دو فیلم انیمیشنی است که استودیوی پیکسار قرار است در سال ۲۰۲۲ بسازد. در این انیمیشن پیکسار قرار است داستان زندگی دختر ۱۳ ساله‌ای روایت شود که با هر اتفاقی که او را ذوق‌زده می‌کند به یک پاندای قرمز غول‌پیکر تبدیل می‌شود.

 

هنوز در مورد صداپیشگان این انیمیشن اطلاعات زیادی مطرح نشده، اما کارگردانی قرمز شدن برعهده دومی شی خواهد بود. شی در سال ۲۰۱۸ توانسته بود با ساخت انیمیشن کوتاه «بائو» برنده اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شود.

 

۸- شهر گمشده (The Lost City)

 

فیلم شهر گمشده، کمدی ماجراجویانه‌ای با بازی ساندار بولاک

 

فیلم «شهر گمشده (The Lost City)» یک اکشن ماجراجویانه و رمانتیک با بازی ساندرا بولاک خواهد بود. بولاک نقش یک نویسنده رمان‌های عاشقانه را بازی می‌کند که به همراه مانکنی(چنینگ تاتوم) که عکس او بر جلد رمان‌هایش نیز رفته عازم یک سفر می‌شود و در این سفر درگیر یک آدم‌ربایی و ماجراجویی خطرناک در جنگل می‌شود.

 

هنوز در مورد جزئیات دیگر فیلم به جز اینکه کارگردانی آن برعهده برادران «نی»، «ایرون نی» و «آدام نی» برعهده خواهد بود در دست نیست. آخرین فیلم برادران نی «دسته سارقان» برگرفته از کتاب‌های «تام سایر» و «هاکلبری فین» هر دو نوشته مارک تواین بود.

 

۹- آمبولانس (Ambulance)

 

آمبولانس از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

«آمبولانس (Ambulance)» به کارگردانی «مایکل بی» یکی از بهترین فیلم هایی است که در سال ۲۰۲۲ نباید از دست بدهید. در این فیلم دو سارق اشتباها آمبولانسی که حامل یک امدادگر و یک بیمار با وضعیت بحرانی است را به سرقت می‌برند. فیلم «آمبولانس» بازآفرینی یک فیلم دانمارکی است که پروژه ساخت آن از سال ۲۰۱۵ شروع شده است.

 

جیک جیلنهال و یحیی عبدالمتین دوم به همراه دیلاهانت، آ مارتینز، کی‌یر او دانل، و موسی اینگرام از دیگران بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

۱۰- انیمیشن رفقای بد (The Bad Guys)

 

فیلم انیمیشن رفقای بد جدیدترین اثر از دریم‌ورکس

 

انیمیشن «رفقای بد (The Bad Guys)» جدیدترین پروژه از دریم‌ورکس برگرفته از یک مجموعه از کتاب‌های محبوب کودکان است. در رفقای بد گروهی از آدم‌های شرور که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند تصمیم می‌گیرند برای دوباره به زندان نرفتن رفتار خود را اصلاح کنند. شخصیت‌های بامزه این انیمیشن آقای گرگ، آقای پیرانا، آقای مار، آقای کوسه و خانم رتیل هستند.

 

۱۱- مرد شمالی (The Northman)

 

فیلم مرد شمالی از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

فیلم «مرد شمالی (The Northman)» را رابرت اگرز، کارگردانی که قبلا فیلم‌های «ساحره» و «فانوس دریایی» را کارگردانی کرده بود می‌سازد. در این فیلم دلهره‌آور انتقام‌جویانه «آنیا تیلور جوی» که در فیلم ساحره بازی کرده بود در نقش یک شاهزاده وایکینگ بازی می‌کند که می‌خواهد انتقام مرگ پدرش را بگیرد.

 

رابرت اگرز فیلمنامه «مرد شمالی» را به همراه نویسنده ایسلندی «سیگوردسون» نوشته و بیورک، خواننده و بازیگر سرشناس ایلسندی نیز پس از «رقصنده در تاریکی (۲۰۰۰)» به کارگردانی «لارنس فون تریه» دوباره به سینما بازگشته است.

 

۱۲- قانونا بلوند (Legally Blonde)

 

فیلم قانونا بلوند، دنباله ای تازه ای از کمدی رمانتیک محبوب

 

همچنان جزئیات زیادی از این فیلم جذاب از بهترین فیلم هایی که در سال ۲۰۲۲ نباید از دست بدهید در دست نیست، اما آنچه مشخص است اینکه در جایی در سال جاری میلادی شاهد اکران سومین فیلم از مجموعه محبوب «قانونا بلوند (Legally Blonde)» با بازی «ریس ویترسپون» خواهیم بود.

 

ساخت سومین فیلم «قانونا بلوند» از سال ۲۰۱۸ در جریان بوده و در ابتدا قرار بر آن بود که این فیلم در سال ۲۰۲۰ اکران شود. با این حال، بحران کرونا همچون بسیاری از پروژه‌های جهان باعث به تأخیر افتادن این پروژه سینمایی نیز شد. در همین حال، گفته می‌شود که جنیفر کولیج نیز قرار است بار دیگر در نقش اصلی خود ظاهر شود. کارگردان فیلم نیز جیمی سوک خواهد بود تا اولین فیلم خود را کارگردانی کند.

 

۱۳- برگری باب (The Bob’s Burgers Movie)

 

فیلم برگری باب از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

فیلم «برگری باب (The Bob’s Burgers Movie)» کمدی محبوب شبکه فاکس قرار است امسال به عنوان یک فیلم مجزا اکران شود.  هر چند در مورد فیلم سینمایی باب و خانواده عجیب و غریبش که صاحب یک رستوران کوچک است اطلاعات زیادی در دست نیست، اما گفته می‌شود این فیلم در قالب یک کمدی رمانتیک ساخته می‌شود که کاملا با سبک و سیاق مجموعه‌ انیمیشن «برگری باب» هماهنگ است.

 

۱۴- تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

 

فیلم تاپ گان: ماوریک از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

فیلم «تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)» دنباله‌ای تازه از «تاپ گان (۱۹۸۶)» خواهد بود. مایلز تلر و وال کیلمر از بازیگران اصلی فیلم خواهند بود. در ضمن تام کروز نیز بار دیگر با بدل‌کاری‌های خود دست‌اندرکاران تاپ گان را سر ذوق خواهد آورد!

حتما بخوانید  لیست تنقلات خوشمزه و سرگرم کننده برای پیک نیک خانوادگی و دو نفره

 

داستان فیلم از این قرار است که کاپیتان پیت ماوریک میچلپس از سی سال خدمت به‌ عنوان یکی از برجسته‌ترین خلبانان ارتش با هواپیماهای جدید و مدرن پرواز می‌کند و همچنان با خطرات و ریسک‌هایی که متحمل می‌شود تماشاگر را سر ذوق می‌آورد.

 

۱۵- دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion)

 

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

در فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion)» شاهد دنباله‌ فیلم «ژوراسیک: سقوط پادشاهی (۲۰۱۸)» و ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک خواهیم بود. «جف گلدبلوم» در فیلم قبلی در لحظات پایانی گفته بود انسان‌ها باید با دایناسورها همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

 

اما از آنچه می‌دانیم در این فیلم نیز شاهد درگیری‌های خونینی خواهیم بود! در فیلم جدید دنیای ژوراسیک نیز شاهد حضور بازیگرانی از جمله لورا درن و سم نیل در کنار جف گلدبلوم خواهیم بود.

 

۱۶- لایت‌یر (Lightyear)

 

فیلم لایت‌یر ، بازگشت شخصیت دوست‌داشتنی داستان اسباب‌بازی

 

هرچند فیلم‌های انیمیشن «مجموعه داستان اسباب‌بازی» احتمالا به پایان راه خود رسیده، اما به عقیده پیکسار شخصیت‌های آن همچنان جای کار زیادی دارند. در فیلم «لایت‌یر (Lightyear)» به شخصیت «لایت‌یر» واقعی پرداخته می‌شود، فضانوردی که الهام‌بخش شخصیت عروسکی شده بود که در فیلم‌های داستان اسباب‌بازی از شخصیت‌های اصلی بود.

 

۱۷- ماموریت غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7)

 

ماموریت غیرممکن 7 از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

در فیلم «ماموریت غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7)» از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲، بار دیگر شاهد حضور تام کروز در نقش اصلی و بدل‌کاری‌های مرگبارش خواهیم بود. کریستوفر مک‌کواری نیز که در دو فیلم آخر نقش‌آفرینی کرده بود به عنوان نویسنده و کارگردان در ماموریت غیرممکن جدید حضور خواهد داشت.

 

۱۸- آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)

 

فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده، بازگشت آکوامن به دنیای دی‌سی کامیکس

 

جیمز وان با فیلم «آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)» بار دیگری برای سفری به دنیای آتلانتیس و ابرقهرمان دنیای خیالی دی‌سی کامیکس یعنی «آکوامن» (جیسون موموآ) به صندلی کارگردانی بازگشته است. در فیلم آکوامن شاهد بازی امبر هرد (مِرا)، پاتریک ویلسون (استاد اقیانوس) و یحیی عبدالمتین دوم (بِلَک مانتا) خواهیم بود. در مورد داستان فیلم نیز تاکنون اطلاعات زیادی منتشر نشده است.

 

۱۹- آواتار ۲ (Avatar 2)

 

آوتار 2 از بهترین فیلم هایی که در سال 2022 نباید از دست بدهید

 

سرانجام پس از حدود یک دهه و نیم فیلم «آوتار ۲ (Avatar 2)» صاحب یک دنباله خواهد شد. طرفداران این فیلم از مدت‌ها قبل منتظر ساخت دنباله‌ای برای آواتار «جیمز کامرون» بودند، فیلمی که در زمان اکران رکوردهای فروش را جابه‌جا کرد. از گفته‌ها اینطور برمی‌آید که در آواتار ۲ «جیک سولی» و «نیتری» در پاندورا خانواده‌ای تشکیل می‌دهند اما بار دیگر دشمنان دیرینه‌ آنها از راه می‌رسند.

 

به این ترتیب این دو مجبور می‌شوند از سرزمین خود فرار کنند تا در جایی امن دیگری سکونت کنند. کیت وینسلت، میشل یئو و ادی فالکو از جمله بازیگران دنباله جدید آواتار خواهند بود.

 

۲۰- فیلم موربیوس (Morbius)

 

فیلم موربیوس، یک دلهره‌آور ترسناک از کارگردان خانه امن

 

فیلم «موربیوس (Morbius)» از بهترین فیلم های ۲۰۲۲ که نباید تماشای آن را از دست بدهید. موربیوس در واقع آخرین پروژه سینمایی «سونی پیکچرز ریلیزینگ» برای ورود به دنیای فیلم‌های مرتبط به مرد عنکبوتی است. داستان این فیلم حول محور دانشمندی می‌گردد که تلاش دارد یک بیماری خونی کمیاب را درمان کند اما ناخواسته به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود.

 

«دانیل اسپینوزا»، کارگردان سوئدی که قبلا فیلم‌های «خانه امن» و «زندگی» را کارگردانی کرده بود در این فیلم نیز بر صندلی کارگردانی خواهد نشست. مایکل کیتون که در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در نقش شخصیت شرور «کرکس» بازی کرده بود نیز در موربیوس حضور خواهد داشت.

 

۲۱- فیلم رئیس خوب (The Good Boss)

 

نقد و بررسی فیلم رئیس خوب

 

فیلم رئیس خوب (The Good Boss) با عنوان اصلی El buen patrón به کارگردانی و نویسندگی «فرناندو لئون د آرانوآ» کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل اسپانیا، فیلم کمدی جذابی با بازی «خاویر باردم» و درباره‌ی کارخانه‌دار کاریزماتیکی است که به دنبال حل تمام مشکلات در زمانی کوتاه است و در همین راستا در زندگی کارمندانش دخالت می‌کند تا همه چیز در بهترین حالت خود باشد.

در ابتدای فیلم رئیس خوب بیننده با شخصیتی آرام و خوش‌خنده مواجه می‌شود که همواره از سخت‌کوشی، تعادل و وفاداری برای کارگرانش صحبت می‌کند. اما به مرور و در ادامه‌ی داستان همه چیز تغییر می‌کند، تا جایی که دیگر از کمک‌های او خبری نیست و تنها شاهد خشونت و نفرت هستیم. برای خواندن نقد و بررسی فیلم رئیس خوب روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۲- فیلم سونیک خارپشت ۲ (Sonic the Hedgehog 2)

 

خلاصه فیلم سونیک خارپشت 2

 

سونیک خارپشت ۲ فیلمی تخیلی به کارگردانی «جف فاولر» است که بر اساس بازی‌های ویدئویی منتشر شده توسط شرکت «سگا» و با بازی هنرمندان محبوبی همچون جیم کری، در ادامه‌ی داستان «سونیک خارپشت ۱» ساخته و پرداخته شده است.

در سونیک خارپشت ۲ به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ «دکتر روباتنیک» دیوانه و شیدا با بازی (جیم کری) با یک متحد جدید به زمین برمی‌گردد و سونیک هم در ادامه‌ی ماجراجویی‌های قبلی‌اش و با کمک دوستانش به مقابله با او برمی‌خیزد. برای مرور نقد و بررسی فیلم سونیک ۲ و نظر منتقدان درباره این فیلم روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

منبع: rottentomatoes

کالابرگ الکترونیک