چالش‌ های بزرگ تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

چالش‌ های بزرگ تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها


19 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تجارت الکترونیک استارت آپ

تجارت الکترونیک دنیای کسب و کارهای بزرگ و استارت آپ ها را دگرگون کرده است. بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ حالا با چالش های زیادی در فضای مجازی دست و پنجه نرم می کنند. پس از بحران کرونا کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی در مسیر تجارت الکترونیک قرار گرفتند. چالش های زیادی پیش روی بسیاری از این کسب و کارها قرار گرفت. مدیریت این چالش ها شاید برای کسب و کارهای بزرگ دشوار بود، اما بسیاری از آنها خود را در مسیر تغییرات بزرگ قرار دادند؛ اما مواجهه مشاغل کوچک و استارت آپ ها با این مشکلات کمی متفاوت بود. در مجله کوروش نگاهی به چالش های بزرگ تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک انداخته ایم.

 

 

امنیت سایبری یکی از چالش های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

امنیت سایبری یکی از چالش های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

یکی از چالش‌ های پررنگ استارتاپ ها در زمینه تجارت الکترونیک بحث امنیت سایبری است. وبسایت های کوچک تجارت الکترونیک به ابزارهای مناسب برای امنیت سایبری نیاز دارند. مشاغل کوچکی که بر روی تجارت الکترونیک متمرکز شده اند، به سیاست ها و راه کارهای ویژه ای برای استحکام بحث امنیتی سازمان خود نیازمند هستند. در صورت حمله سایبری یک کسب و کار کوچک توانایی پرداخت هزینه های مالی خرابی را نخواهد داشت. در این شرایط عملیات خرید و فروش به طور کامل تعطیل خواهد شد. از آنجا که هر معامله یک موفقیت مالی بزرگ برای کسب و کارهای کوچک محسوب می‌ شود، این موضوع یک شکست نسبتا بزرگ خواهد بود.

 

 

بیشتر بدانید » موفق ترین استارتاپ آپ های جهان چگونه شکل گرفتند «

 

 

وابستگی استارت آپ ها به درآمدهای جزئی

 

از آنجا که استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک وابستگی زیادی به درآمدهای جزئی خود دارند، باید پیش از هر چیز به بحث امنیت داده توجه کنند. سیاست های اینگونه مشاغل باید به گونه ای در نظر گرفته شود که آمادگی مقابله با هرگونه حملات سایبری را داشته باشند. مدیران کسب و کارهای کوچک باید پیش از هر چیز مشخص کنند که در صورت حملات سایبری چه کاری می توانند انجام دهند. گاهی ممکن است در صورت حملات سایبری سازمان نتواند به پرونده ها و داده ها برای ارائه خدمات به مشتری دسترسی پیدا کند. بنابراین ذخیره اطلاعات مشتریان می تواند یک راه حل مناسب باشد.

 

 

بیشتر بدانید» موفق ترین استارتاپ آپ های خاورمیانه « 

 

 

رقابت، چالش اصلی استارت آپ ها در تجارت الکترونیک

 

رقابت، چالش اصلی استارت آپ ها در تجارت الکترونیک

 

رقابت برای استارت آپ ها به ویژه در فضای تجارت الکترونیک بسیار تنگاتنگ است. این رقابت می تواند بر سر قیمت ها، محصولات و حتی خدمات ارائه شده به مشتری باشد.

 

 

پیشنهاد ویژه به مشتریان

 

شاید یکی از بهترین کارهایی که می توان در این زمینه انجام داد، توجه و اهمیت به بحث مزیتی رقابتی کسب و کارها است. بهتر است به این فکر کنید که تجارت کوچک شما چه پیشنهاد ویژه ای برای مشتریان دارد. اینکه چرا مشتریان باید از وب سایت خرده فروشی کوچک شما خریداری کنند. گاهی اوقات رقابت است، قیمت ها را تا حدی تعدیل کنید که به کسب و کار شما آسیبی وارد نشود.  استارت آپ ها کسب و کارهای بزرگی نیستند که بتوانند بر روی بحث قیمت محصولات یا خدمات مانور زیادی بدهند. چرا که حاشیه سود آنها بسیار  کم است.

 

 

اشباع فضای تجارت الکترونیک

 

فضای تجارت الکترونیک چنان اشباع شده است که حتی مشاغل بزرگ نیز در مسیر رقابت با دشواری های زیادی رو به رو می شوند. این موضوع تقصیر شما نیست، اما با مدیریت و بازاریابی درست می توانید بخشی از بازار را از آن خود کنید. تشخیص رقبا، بررسی مزیت های رقابتی انها و راهکارها برای جذب مشتری در کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها بسیار مهم است.

 

 

بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیک

 

یکی از مهمترین راه کارها برای جذب مشتریان در بازار تجارت الکترونیک، بهینه سازی پلتفرم ها و وب سایت های شما است. زمانی که وب سایت شما حرفه ای به نظر برسد، قطعا اطمینان خاطر بیشتری به مشتری داده خواهد شد. زیر ساخت های تجارت الکترونیک در وب سایت شما باید به درستی بهینه سازی شده باشد. هیچ چیز بالاتر از اطمینان خاطر به مشتریان در مورد پرداخت بدون چالش در زمان خرید از وب سایت نیست.

 

 

بیشتر بخوانید » ترندهای تجارت الکترونیک «

 

 

تبلیغات مناسب

 

به عنوان یک استارت آپ بهتر است دانش خود را در زمینه استفاده از سئو و الگوریتم های گوگل بالا ببرید. تا زمانی که محصولات و خدمات شما به راحتی در سرچ گوگل دیده نشوند، شانس زیادی برای جذب مشتری و دیده شدن نخواهید داشت.

 

 

تحقق سفارش مشتریان پلتفرم های تجارت الکترونیک

 

تحقق سفارش مشتریان پلتفرم های تجارت الکترونیک

 

به خاطر داشته باشید که شما کسب و کار بزرگی نیستید که بتوانید سفارش های زیادی را پشتیبانی کنید. بهترین چیز مدیریت سفارش های مشتریان و تحقق پروسه تامین و ارسال سفارش است. سعی کنید تا جایی که توان پشتیبانی سفارشات را دارید، پذیرای مشتریان خود باشید. قطعا قرار گرفتن بر بستر پلتفرم های تجارت الکترونیک وسوسه زیادی برای جذب مشتریان بیشتر در استارت آپ ها ایجاد خواهد کرد. سعی کنید غرق سفارشات نشوید. اگر به طور همزمان مجبور به پذیرش سفارشات زیاد از سوی مشتریان شدید، بهتر است یک شرکت ثالث را به عنوان بازوی کمکی وارد پروسه کاری خود کنید.

 

 

تجربه مشتری یکی از چالش های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

تجربه مشتری یکی از چالش های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

همه چیز ثبت سفارش و تحویل آن به مشتری نیست. شما به عنوان یک استارت آپ و کسب و کار کوچک که کار خود را بستر تجارت الکترونیک انجام می دهید، باید توجه زیادی به باشگاه مشتریان خود داشته باشید. سعی کنید تا با پشتیبانی قوی مشتریان را راضی نگه دارید. از روش های مختلفی برای جلب رضایت مشتریان استفاده کنید. حتی می توانید برای آنها چالش های بازاریابی ایجاد کنید.

 

 

بسته بندی و خدمات متفاوت

 

یکی از مهمترین موارد در جلب توجه مشتریان استفاده از روش های متفاوت در تحویل کالا است. شما می توانید از بسته بندی های جذاب استفاده کنید. حتی برای احترام به طبیعت می توانید از پکیج های بسته بندی با مواد طبیعی استفاده کنید. پیک تحویل کالا و نوع برخورد آن با مشتریان خود یکی از موارد پررنگ در جلب توجه خریداران است. شاید بهتر باشد بگوییم که کمی متفاوت عمل کنید.

 

 

پاسخ گویی مناسب به مشتریان

 

سعی کنید تا بر روی تیم پشتیبانی خود سرمایه گذاری بیشتری کنید. رسیدگی به اعتراض مشتریان در کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که خیلی ساده می توانید مشتریان خود را از دست بدهید. بر عکس این موضوع صادق نیست‌. شما به عنوان یک استارت آپ به سختی می توانید مشتریان جدید جذب کنید. شما هزینه زیاد برای بازاریابی در جذب مشتریان بیشتر را ندارید. بنابراین بهتر است تا تجربه موفقی از خرید و پاسخگویی مناسب در ذهن مشتری ثبت کنید.

 

 

درباره » مشتریان باشگاه وفاداری « بیشتر بدانید 

 

 

قیمت گذاری در پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

قیمت گذاری در پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

یکی از راه های جلب مشتری و ثبت تجربه موفق خرید، قیمت های مناسب و معقول است. سعی نکنید تا کالا و خدمات خود را با قیمت زیاد عرضه کنید. برخی استارت آپ ها تصور می کنند، بالا بردن قیمت ها باعث جبران هزینه ها می شود. این تصور کاملا اشتباه است. باید به مشتریان جدید فرصت بدهید کالای شما را با کمترین قیمت بازار خریداری کنند. آنها اگر تجربه خوبی از خرید و خدمات داشته باشند برای دفعات بعدی حتی حاضر به پرداخت هزینه بیشتر هم هستند.

 

 

بیشتر بخوانید» تجربه کاربری موفق تجارت الکترونیک « 

 

 

یافتن بازار مناسب یکی از چالش های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

یافتن بازار مناسب یکی از چالش های تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها

 

اولین قدم در هر کسب و کار یافتن تناسب محصول و بازار است. این موضوع در تجارت الکترونیک و بحث استارت آپ ها نیز صادق است. منظور از مناسب بودن بازار و محصول چیست؟ کمینه محصول پذیرفتنی یا MVP یک استارت آپ باید بتواند تقاضای بازار را برآورده کند. ساده ترین راه برای این کار، ارائه محصول و خدماتی است که بتواند مشکلی را حل کند. یافتن بازار مناسب برای محصول کار آسانی نیست. بهتر است قبل از راه اندازی پلتفرم تجارت الکترونیک برای استارتاپ خود، راجع به بازار هدف تحقیق کنید. سپس تبلیغات مجازی در شبکه های اجتماعی را شروع کنید. پس از تبلیغات و طی پروسه اولیه خرید و فروش به راحتی می توانید بازار محصولات تولید خود را تجزیه و تحلیل کنید. شاید نیاز باشد تا برای رفع نیاز بازار یک محصول را بیشتر تولید کنید یا ختی خدماتی را بیشتر ارائه دهید. این کار تنها با تجزیه و تحلیل پلتفرم آنلاین شما امکان پذیر است.

 

 

منبع: businessnewsdaily

کالابرگ الکترونیک