طرز تهیه پاستا جامبو شلز با گوشت چرخ کرده به روشی ساده

طرز تهیه پاستا جامبو شلز با گوشت چرخ کرده به روشی ساده


10 خرداد 1403 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فهرست محتوا نمایش

پاستا جامبو شلز از جمله انواع پاستا رستورانی است. پاستا جامبو شلز یا پاستا صدفی را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد و همچنین پاستا شلز سوخاری می‌توانید درست کنید. با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا طرز تهیه پاستا جامبو شلز با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا شلز گرم (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پاستا (مدل شلز) ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز (برای پیاز داغ) ۱ عدد بزرگ
قارچ ۲۰۰ گرم
سوسیس ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ۱ عدد
پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا به مقدار دلخواه
روغن مایع به مقدار کافی
زردچوبه، آویشن، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سس (طعم دلخواه) برای سرو پاستا شلز با گوشت چرخ کرده

 

زمان لازم برای آماده‌سازی مواد:‌ ۶۰ دقیقه

زمان لازم برای پخت پاستا جامبو شلز در فر: ۱۰ دقیقه

میزان کالری موجود در هر ۱۰۰ گرم پاستا شلز: حدود ۲۵۰ کیلوکالری

 

مراحل طرز تهیه پاستا شلز گرم با گوشت چرخ کرده

مراحل طرز تهیه پاستا شلز گرم با گوشت چرخ کرده

مراحل طرز تهیه پاستا جامبو شلز با گوشت چرخ کرده را دنبال کرده و از طعم دلپذیر این پاستا شلز گرم لذت ببرید.

مرحله اول: پیاز و فلفل دلمه‌ای را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا جامبو شلز با گوشت چرخ کرده، باید پیاز و فلفل دلمه‌ای را به دقت بشویید و به‌ صورت نگینی خرد کنید. سپس، آن‌ها را همراه با مقداری روغن در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم و سبک شوند. ابتدا پیاز را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود و سپس فلفل دلمه نگینی را اضافه کنید که زیاد تفت نخورد و طعم تلخی نگیرد.

برای خرید پیاز داغ آماده و روغن سرخ کردنی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را اضافه کنید

حالا گوشت چرخ کرده را همراه با مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن داخل تابه بریزید. مواد را به‌خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ گوشت تغییر کند و بوی مطبوعی داشته باشد.

برای خرید نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: سوسیس‌ها را آماده کنید

سوسیس‌ها را به‌صورت نگینی خرد کرده و به تابه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه کنید. مواد را به‌خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

برای خرید سوسیس می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: قارچ را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه پاستا شلز با گوشت چرخ کرده، باید قارچ را به‌دقت بشویید به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس، آن‌ها را هم داخل تابه بریزید و صبر کنید تا تفت ببینند.

برای خرید قارچ می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی گردویی به 2 روش ساده و شکلاتی

مرحله پنجم: مایه سس پاستا شلز را تکمیل کنید

حالا، مواد داخل تابه را کنار بزنید تا به اندازه مقداری رب گوجه فرنگی جا باز شود. سپس، یک قاشق رب گوجه فرنگی (طرز تهیه رب گوجه) را در جای خالی بریزید و اجازه بدهید کاملا تفت ببیند و رنگش باز شود. این مواد را هم بزنید تا طعم یکدیگر را بگیرند و کاملا مخلوط شوند.

در نهایت، مقدار کمی آب جوش را به تابه اضافه کنید. منتظر بمانید تا مواد با هم ترکیب شده و مایه گوشت چرخ کرده به غلظت دلخواه برسد. در این مرحله، می‌توانید مایه سس را بچشید و در صورت لزوم ادویه‌ها یا نمک را به اندازه دلخواه اضافه کنید. سپس، حرارت را خاموش کنید و تابه حاوی سس گوشت چرخ کرده برای پاستا شلز را کنار بگذارید.

برای خرید رب گوجه فرنگی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: پاستا جامبو شلز را بجوشانید

قابلمه مناسبی را حداقل تا نیمه پر از آب کنید. منتظر بمانید تا آب قابلمه بجوشد و سپس ۱ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس، پاستا جامبو شلز را همراه با مقداری روغن مایع داخل آب جوش بریزید و مطابق دستورالعمل پشت جعبه برای ۲۰ دقیقه بجوشانید تا به اندازه کافی بپزد. پس از اطمینان از پخت، پاستا را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید تا قطعات آن به یکدیگر نچسبند.

شما می‌توانید انواع ماکارونی فرمی و پاستا را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم: پاستا جامبو شلز را پر کنید

پس از اطمینان از خارج شدن آب پاستا باید هر یک از صدف‌ها را با مقدار مناسبی از مایه گوشت چرخ کرده پر کنید. پاستاهای صدفی و درشت پر شده را در ظرف گود و مناسبی قرار بدهید و در کنار هم بچینید. حالا، باقی‌مانده مایه گوشت چرخ کرده یا همان سس پاستا را در اطراف پاستاها و جاهای خالی بریزید.

سپس، روی پاستاهای صدفی را با مقداری پنیر پیتزا، پنیر موزارلا یا دیگر انواع پنیر پخت و پز دلخواه خود بپوشانید.

برای خرید انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر پیتزا و پنیر موزارلا می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هشتم: ظرف حاوی پاستا جامبو شلز را داخل فر بگذارید

امیدواریم تا این‌جا مراحل طرز تهیه پاستا شلز با گوشت چرخ کرده و سوسیس را بدون مشکل دنبال کرده باشید. حالا باید فر را روشن کرده و روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. مدتی صبر کنید تا کاملا گرم شود. سپس، ظرف حاوی پاستا شلزهای پر شده را داخل فر قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا پنیرها طلایی شوند.

مرحله نهم: پاستا جامبو شلز با گوشت چرخ کرده را به صورت گرم سرو کنید

برای سرو پاستا شلز، کافی است آن را به‌مدت چند دقیقه به حال خودش بگذارید تا حرارتش کم‌تر شود و پنیرها خودشان را بگیرند. سپس، ظرف حاوی پاستاهای پر شده را روی میز بگذارید و همراه با سس دلخواه خود سرو کنید.

برای خرید انواع سس می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

طرز تهیه پاستا شلز با گوشت چرخ کرده به روش‌های دیگر

طرز تهیه پاستا شلز با گوشت چرخ کرده به روش‌های دیگر

روش تهیه پاستا صدفی با گوشت چرخ کرده در ماهیتابه

اگر فر ندارید پاستا جامبو شلز را در ماهیتابه و بدون فر درست کنید. برای درست کردن جامبو روی گاز ابتدا تابه را کمی چرب کنید و جامبو‌ شلزهایی را که از قبل با مواد دلخواه پر و آماده کرده‌اید را در تابه بچینید. سپس مقداری پنیر پیتزا روی جامبو شلزها بریزید. در نهایت یک استکان آب در کف ماهیتابه ریخته و روی حرارت کم بگذارید تا پاستا صدفی شکم پر پخته و آب آن کشیده شود.

روش تهیه پاستا شلز با گوشت چرخ کرده به صورت سوخاری

برای درست کردن این مدل پاستا شلز با گوشت چرخ کرده (یا هر مایه دیگری) به صورت سوخاری ابتدا باید مایه سس پاستا را بپزید و پاستاهای جامبو شلز را هم مثل روش بالا در آب جوش بپزید و آبکش کنید.

حتما بخوانید  ۱۷ روش مزه دار کردن ماهی به روش سرآشپزهای حرفه ای

سپس داخل یکی از پاستاهای پخته و آبکش شده را با ترکیب مایه گوشت چرخ کرده، پنیر پیتزا یا پنیر چدار و دیگر افزودنی‌های دلخواه پر کنید. سپس، یک پاستای خالی را روی آن قرار دهید و لبه‌های صدف‌ها را طوری با هم جفت کنید که باز نشود.

حالا پاستاهای تو پر و دربسته را اول در مایه سوخاری که برای مقدار مواد بالا شامل دو عدد تخم مرغ، یک چهارم پیمانه شیر و مقداری نمک و فلفل است به آرامی آغشته کنید و سپس در آرد ذرت بغلتانید. در نهایت، دوباره باید همان پاستا را با ترکیب تخم مرغ و شیر و پس از آن با پودر سوخاری آغشته کرده و در روغن فراوان و داغ سرخ کنید.

نکات مهم در طرز تهیه پاستا شلز با گوشت چرخ کرده

  • در صورت تمایل، می‌توانید نخود فرنگی، ذرت و دیگر سبزیجات دلخواه را هم به مایه سس پاستا شلز اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید ظرف حاوی پاستا شلز را داخل آون توستر یا مایکروویو قرار دهید و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برای مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا سطح آن طلایی شود.
  • در صورت تمایل، می‌توانید سوسیس را از دستور بالا حذف کنید.
  • در صورت تمایل، به‌ جای گوشت چرخ کرده می‌توانید از مرغ نگینی، چرخ کرده مرغ یا سویا برای درست کردن مایه سس پاستا صدفی استفاده کنید

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاستا صدفی شکم پر

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاستا صدفی شکم پر

آیا می‌توانیم پاستا شلز را بدون فر روی اجاق گاز درست کنیم؟

بله. در این صورت، باید کف تابه مناسبی را چرب کنید و پاستاها را داخل آن بچینید. سپس، باقی‌مانده مایه سس را در فضاهای خالی بین پاستاها بریزید و روی آن‌ها را با مقداری پنیر پیتزا یا چدار بپوشانید. اگر مایه سس خیلی غلیظ یا خیلی کم بود می‌توانید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. درب تابه را ببندید و آن را حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

چرا پاستا شلز خشک می‌شود؟

ظرف حاوی پاستاهای پر شده باید حتما مقداری آب داشته باشد. در ضمن، لازم است این ظرف را در طبقه میانی فر قرار دهید تا روی آن زیادی خشک نشود. علاوه بر این‌ها، برای جلوگیری از خشک شدن پاستا شلز می‌توانید مقداری آب را روی آن اسپری کنید و پس از آن در فر یا مایکروویو قرار دهید.

چرا پاستا شلز ترک می‌خورد یا پاره می‌شود؟

اگر پاستا شلز را بیش از ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید کاملا نرم می‌شود و در هنگام پر کردن ترک می‌خورد و از هم وا می‌رود. همچنین حتما قبل از ریختن پاستا در آب جوش به آب مقداری نمک اضافه کنید.

 

محصولات مرتبط