معرفی انیمیشن رفقای بد (The Bad Guys) | انیمیشنی به سبک تارانتینو

معرفی انیمیشن رفقای بد (The Bad Guys) | انیمیشنی به سبک تارانتینو


17 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی انیمشن رفقای بد (The Bad Guys) | انیمیشنی به سبک تارانتینو

رفقای بد انیمیشنی خنده‌دار، بامزه، سرزنده، با جذابیت‌های بصری رنگارنگ و پر از هیجان و سرعت است. این کمدی موفق در سال ۲۰۲۲ بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور کودکانه به همین نام اثر نویسنده استرالیایی «آرون بلیبی»، در استودیوی انیمیشن‌سازی Dream Works ساخته شد. کارگردانی The Bad Guys را که تاکنون نقدهای مثبت بسیاری را از منتقدین و بیننده‌ها دریافت کرده «پیر پریفل» برعهده داشته و پیشنهاد خوبی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال انیمیشنی هستند تا در کنار تمام اعضای خانواده از تماشای آن لذت ببرند. برای خواندن خلاصه داستان و نقد و بررسی انیمیشن رفقای بد با سرویس هنر و سینما در مجله کوروش همراه باشید.

 

 

مشخصات انیمیشن The Bad Guys

 

مشخصات انیمیشن The Bad Guys

 

  • ژانر: انیمیشن، کمدی، ماجراجویانه، جنایی
  • کارگردان: پیر پریفل
  • نویسندگان: ایتان کوئن، هیلاری وینستون
  • صداپیشگان: سم راکول در نقش آقای گرگ، مارک مارون در نقش آقای مار، کریگ رابینسون در نقش آقای کوسه، آنتونی راموس در نقش آقای پیرانا، آکوافینا در نقش خانم رتیل.
  • موسیقی: دنیل پمبرتون
  • اکران: ۲۲ آوریل ۲۰۲۲
  • مدت زمان: ۱۰۰ دقیقه
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸%
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۴%
  • توزیع‌کننده: یونیورسال پیکچرز

خلاصه داستان The Bad Guys

 

این انیمیشن جذاب و خنده‌دار درباره ماجراجویی‌های حیوانات قانون‌شکن جنایتکاری است که در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند و از یک دزدی به سراغ دزدی دیگری می‌روند. این گروه بدنام ۵ نفره که به اسم «آدم بدها» یا «رفقای بد» معروف است تشکیل شده از: آقای گرگ- جیب‌بُر بی‌پروا (با صداپیشگی سم راکول)، آقای مار-متخصص گاوصندوق‌ها (با صداپیشگی مارک مارون)، آقای کوسه-استاد تغییر چهره (با صداپیشگی کریگ رابینسون)، آقای پیرانا-زودجوش (با صداپیشگی آنتونی راموس)، خانم رتیل-هکر متخصص تیزبین (با صداپیشگی آکوافینا).

پس از سال‌ها دزدی‌های بی‌شمار و تبدیل شدن به تحت تعقیب‌ترین تبهکاران جهان، سرانجام باند رفقای بد دستگیر می‌شوند. آقای «ولف» که رهبری گروه را برعهده دارد، معامله‌ای را انجام می‌دهد (که قصد عمل کردن به آن را هم ندارد) تا همه‌ی آنها را از زندان نجات دهد: آدم بدها خوب خواهند شد!

حتما بخوانید  نگاهی به بهترین فیلم های کریستوفر نولان | از «دانکرک» تا «شوالیه تاریکی»

The Bad Guys تحت تعلیم پروفسور مارمالاد (با صداپیشگی ریچارد آیوادی)، یک خوکچه هندی متکبر اما قابل ستایش، تصمیم می‌گیرند تا جهان را فریب دهند که آنها متحول شده‌اند. با این حال، در طول راه، آقای گرگ دچار تردید می‌شود که انجام کارهای خوب واقعی ممکن است چیزی را به او بدهد که همیشه به صورت پنهانی آرزویش را داشته است.

رفقای بد، یکی از خنده‌دارترین انیمیشن‌های تاریخ

 

رفقای بد، یکی از خنده‌دارترین انیمیشن‌های تاریخ

 

در واقع یک ایده ساده پشت انیمیشن رفقای بد وجود دارد: موجودات معروف بدنامی که تلاش می‌کنند خوب باشند. اما اگر فکر می‌کنید این تمام چیزی است که در این کمدی کارتونی خلاقانه و بامزه وجود دارد، یکی از خنده‌دارترین انیمیشن‌های تاریخ را از دست خواهید داد.

«پیر پریفل» کارگردان و پویانمای اهل فرانسه، که پیش از این سابقه فعالیت در آثاری همچون بیلبی، پاندای کونگ‌ فو کار ۲، هیولاها علیه بیگانگان و نگهبانان قصه‌ها را داشته است، این بار با ساخت انیمیشنی هوشمندانه، پویا، جالب و بامزه به نام The Bad Guys کارنامه هنری خود را پربارتر کرده است.

انیمیشن کمدی رفقای بد با طنزی ماهرانه و داستانی گیرا برای هر سنی مناسب است. البته نباید انتظار داستانی پیچیده را از آن داشته باشید، ممکن است بسیاری از اتفاقات برایتان قابل پیش‌بینی و کلیشه‌ای باشد، اما به خاطر شوخی‌های فراوان، بیننده از تماشای این انیمیشن ماجراجویانه لذت می‌یرد.

یک یا دو لحظه در میانه فیلم وجود دارد که به نظر می رسد ممکن است کمی عمیق‌تر شود و تفاوت‌های ظریف رفتار افراد جامعه با آدم بدها را آنالیز کند، اما در پایان آنها نادیده گرفته می‌شوند. در عوض این استدلال را مطرح می‌کند که شخصیت‌های بد فقط باید کمی بهتر باشند، سپس جامعه با آغوش باز از آنها استقبال خواهد کرد.

حتما بخوانید  نقد و بررسی فیلم وکیل لینکلن (The Lincoln Lawyer)

دار و دسته‌ی” آدم بدها” به قدری باحال و دوست‌داشتنی هستند که تماشای آن‌ها واقعا سرگرم کننده است. همچنین صداپیشگی بی‌نظیر «سم راکول» در نقش گرگ و «مارک مارون» در نقش مار، که منتقدین بسیاری در نقدهای خود به آن اشاره کرده‌اند، جذابیت این فیلم کمدی ماجراجویانه را چندین برابر کرده است.

«سم راکول» که کارنامه هنری درخشانی دارد پیش از این هم در نودمین دوره جوایز اسکار موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» شده بود.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین انیمیشن‌های سریالی دنیا

 

نظرات منتقدان معروف درباره انیمیشن رفقای بد

 

نظرات منتقدان معروف درباره انیمیشن رفقای بد

 

سورن اندرسون از سیاتل تایمز: شخصیت‌ها به خوبی تعریف شده‌اند و راکول حالات احساسی متغیر آقای ولف را به درستی منتقل می‌کند: متین، آزاردهنده و از نظر اخلاقی دچار کشمش‌های درونی. بچه‌ها فیلم The Bad Guys را دوست خواهند داشت و برای بزرگسالان هم محتوای جذابی دارد.

جیمز براردینلی از ریل ویوز: پیچیدگی‌های روایی فیلم نه شگفت‌انگیز است و نه جالب و داستان و شخصیت‌ها از نظر احساسی وزنی ندارند. اما گهگاه محتواهای سرگرم‌کننده‌ای (مانند ادای احترام به کوئنتین تارانتینو) و سبک انیمیشنی را ارائه می‌کند که نسبت به بسیاری از محصولات امروزی کمتر مصنوعی به نظر می‌رسند.

کت کلارک از گاردین: این انیمیشن شبیه به کارهای تارانتینو است که در عین حال شباهت‌های کمی هم به ۱۱ یار اوشن دارد: خنده‌دار، پرانرژی و به اندازه کافی هوشمندانه است.

الیور جونز از آبزرور: فیلم مانند کمانچه با مخاطبان هدف خود بازی می‌کند. این موسیقی است، هر چقدر هم که آشنا باشد، حتی بدبین‌ترین تماشاگران هم می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

 

 

منابع: chicagoreader، rottentomatoes، moviecricket

 

کالابرگ الکترونیک