معرفی بهترین انیمیشن های سریالی دنیا

معرفی بهترین انیمیشن های سریالی دنیا


10 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین انیمیشن های سریالی دنیا

بهترین انیمیشن های سریالی بخش جدایی ناپذیری از دوران کودکی ما بودند. هیچ کدام ما از خاطرات روزهای داغِ تابستانی که به تماشای کارتون های جذابی همچون «تام و جری» و «ملوان زبل» می نشستیم را به این راحتی ها از یاد نمی بریم. امروز در مجله کوروش سراغ بهترین انیمیشن های سریالی جهان رفته ایم. اگر از دوستداران انیمیشن هستید حتما تا پایان این مطلب همراه ما باقی بمانید.

 

بهترین انیمیشن های سریال دنیا برای کودکان و بزرگسالان

 

زیر ذره بین گذاشتن انیمیشن ها نسبت به سایر قالب های آثار نمایشی تلویزیون و سینما دشواری بیشتری دارد. بسیاری از خاطرات کودکی ما با بهترین سریال‌ های انیمیشن گره خورده اند. بر کسی پوشیده نیست که این نوستالژی های دلپذیر با ذهنیت انتقادی و منطق میانه خوبی ندارند.

 

برخی انیمیشن ها در دوره خوبی ساخته و پخش شدند و به درستی هم با استقبال مخاطبان خود مواجه شدند. برخی از انیمیشن ها نیز همچنان با گذشت دهها سال ذره ای رنگ کهنگی نگرفته اند، همچنان بینندگان زیادی دارند و هر روز نیز بر طرفدارانشان اضافه می شود. ولی اینکه بخواهیم این انیمیشن ها به نحوی رتبه بندی کنیم، دقیقا مانند این است که نه تنها کارتون های دوست داشتنی که این همه مدت از تماشای آنها لذت می بردیم را تجزیه و تحلیل کنیم، بلکه خودمان و کودکیمان را هم به نقد بکشیم.

 

به جز این، انیمیشن ها زیرمجموعه بسیار گسترده ای از تولیدات تلویزیونی هستند که با وجود طیف وسیعی از سبک ها و قالب ها، مقایسه آنها به این راحتی ها امکان پذیر نیست. انیمیشن زیرمجموعه های بسیاری از کارتون، انیمه، فیلم های کوتاه انیمیشنی، انیمیشن های سریالی کوتاه، انیمیشن های کوتاهی که به انیمیشن های سریالی کوتاه تبدیل شدند،‌ سریال‌ های انیمیشن اینترنتی، انیمیشن های سریالی بزرگسالان دارد، البته هم اینها قبل از این است که بحث ژانرهای مختلف را به میان بکشیم!

 

 

۱۵- «باب ‌اسفنجی» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«باب ‌اسفنجی» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«باب اسفنجی» با عنوان اصلی «باب ‌اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants)» یکی از محبوب ترین و بهترین انیمیشن های سریالی است. اگرچه مخاطبان اصلی باب اسفنجی را کودکان تشکیل می دهند، ولی این سریال انیمیشن جالب و بامزه مخاطبان بزرگسال بی شماری نیز دارد. خالق این انیمیشن سرگرم کننده استیون هیلنبرگ، یک مدرس علوم دریایی و انیماتور بود که بسیاری از شخصیت های مجموعه را از کار خود الهام گرفت.

مضمون اصلی این سریال انیمیشن ماجراجویی های باب اسفنجی و دوستانش است که همگی در شهر زیرآبی به نام «بیکینی باتم» زندگی می کنند. باب اسفنجی از بهترین سریال‌ های انیمیشن، برخی از جذاب ترین و به یادماندنی ترین شخصیت های فرعی را در بین تمام سریال های انیمیشنی از گَری حلزون، حیوان خانگی باب اسفنجی و پاتریک ستاره، بهترین دوست او گرفته تا اختاپوس هشت ‌پا، همسایه باب، آقای خرچنگ و بسیاری از شخصیت های بامزه و دوست داشتنی دیگر دارد. در کنار شخصیت پردازی های قوی، در هر قسمت باب اسفنجی اتفاقات عجیب و غریب زیادی می افتد و باب اسفنجی و دوستانش در موقعیت های باورنکردنی مختلفی گرفتار می شوند که باعث می شود تماشای این انیمیشن سریالی همیشه با خنده همراه باشد.

 

 

بیشتر بخوانید » رازها و حقایق تکان دهنده انیمیشن باب اسفنجی «

 

 

۱۴- «اسکوبی دو کجایی» از بهترین سریال‌ های انیمیشن

 

«اسکوبی دو کجایی» از بهترین سریال‌ های انیمیشن

 

«اسکوبی دو کجایی (Scooby-Doo, Where Are You)» یکی از فراموش نشدنی ترین و بهترین انیمیشن های سریالی است که خیلی ها از آن خاطرات دلچسبی دارند. اسکوبی دو کجایی از جمله بهترین سریال‌ های انیمیشن کمدی است که به خوبی با در آمیختن عناصر رازآلود و طنز توانسته بود موفقیت زیادی به دست بیاورد. این انیمیشن جذاب به تهیه کنندگی هانا باربارا و به سفارش شبکه تلویزیونی سی بی اس ساخته شده است.

ماجراهای اسکوبی دو کجایی از بهترین سریال های انیمیشن را گروهی از دوستان از جمله فِرد جونز، پسر بلوند باهوش، دافنه بلیک، دختر جذاب و باهوشی با موهای نارنجی، وِلما دینکلی، دیگر رفیق باهوش، شَگی راجرز، بهترین دوست اسکوبی و نهایتا خود اسکوبی تشکیل می دهد که یک سگ گِرِیت دِین سخنگو و باهوش است. این گروه نخبه معمولا در هر قسمت سر از مکان های مرموز در می آورند و باید معماهای مختلفی را حل کنند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین انیمیشن های تاریخ سینما از نظر منتقدان مشهور «

 

 

۱۳- «فلینتستن ‌ها» از بهترین سریال‌ های انیمیشن

 

«فلینتستن ‌ها» از بهترین سریال‌ های انیمیشن

 

«فلینتستن ‌ها (The Flintstones)» که در ایران به «عصر حجر» مشهور است، یکی دیگر از ساخته های استودیوی باربارا هانا (شرکت تولید انیمیشن متشکل از دو انیماتور معروف دنیا ویلیام هانا و جو باربرا) است که به سفارش شبکه ای بی سی ساخته شده بود. رویدادهای این سریال انیمیشن کمدی در عصر حجر رخ می دهد و عمدتا داستان زندگی روزمره و مشاجرات خانواده فلینتستن ‌ها و همسایه های آنها خانواده رابل ها است.

فلینتستن ‌ها از بهترین انیمیشن های سریالی به مدت ۶ سال در ساعات پربیننده شبکه تلویزیونی ای بی سی پخش شد. این اولین باری بود که سریال انیمیشن به چنین جایگاهی در بین برنامه های تلویزیونی دست پیدا می کرد. یکی از جذابیت فلینتستن ‌ها دستمایه قرار دادن دغدغه های روزمره زندگی مدرن در عصر حجر بود. فلینتستن ‌ها به مدت بیش از ۳۰ سال در صدر فهرست بهترین سریال‌ های انیمیشن کمدی قرار داشت تا اینکه «سیمپسون ها» از راه رسیدند و گوی سبقت را از خانواده فلینتستن ‌ها ربودند.

 

 

۱۲- «فامیلی گای» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

«فامیلی گای» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

وقتی بحث بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان به میان می آید، معمولا «فامیلی گای (Family Guy)» یکی از چند انیمیشنی است که از آن صحبت می شود. سازنده این انیمیشن سریالی کمدی سِت مک ‌فارلن با همکاری شبکه فاکس است. پخش سریال انیمیشن فامیلی گای در سال ۱۹۹۹ شروع شد و از آن زمان تاکنون همچنان در حال پخش است.

حتما بخوانید  ۲۰ غذا، میوه، تنقلات و خوراکی کم کالری، لاغر کننده و سیر کننده

تا به حال بیش از ۳۵۰ قسمت از این انیمیشن سریالی جذاب پخش شده است. داستان این سریال انیمیشن حول محور زندگی روزمره و اتفاقاتی که در زندگی خانواده گریفین ها رخ می دهد می گردد. این خانواده عجیب و غریب متشکل از پیتر، لوئیس، کریس، مگ، استیوی و سگ انسان نمای خانواده برایان است. کل اتفاقات سریال در شهر خیالی کوهاگ در ایالت رود آیلند رخ می دهد. موضوع اکثر قسمت های فامیلی گای را طنز و هجویه ای بر فرهنگ و زندگی آمریکایی تشکیل می دهد. حجم زیاد ناسزاگویی ها، انتقادات تیز و برّنده و گاهی برهنگی های این سریال انیمیشن باعث شده تا تنها مخاطبان بزرگسال قادر به تماشا و فهمیدن ارجاعات و مفاهیم آن باشند.

 

 

۱۱- «ملوان زبل» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«ملوان زبل» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«ملوان زبل» با نام اصلی «پاپای ملوان (Popeye the Sailor)» را الزی کریسلر سگار ساخته است. ملوان زبل یکی از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان است که داستان آن حول محور شخصیت اصلی آن ملوانی قوی هیکل که همیشه لباس ملوانی بر تن و پیپی روشن بر لب دارد می گذرد. اگرچه ملوان زبل در حالت عادی هم بسیار قوی است، ولی با خوردن یک کنسرو اسفناج به قدرت خارق العاده ای دست پیدا می کند. ملوان زبل در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران به چنان محبوبیتی دست یافت که بعدها شخصیت اصلی آن در قالب های مختلفی از جمله کتاب های کمیک، بازی های اینترنتی و ویدئویی و برنامه های تلویزیونی عرضه شد.

ملوان زبل حتی سر از پیام های تبلیغاتی بسیاری از محصولات غذایی از جمله اسفناج نیز در آورد. اوج ماجراجویی های ملوان زبل خارج از چارچوب انیمیشن را باید فیلم «پاپای (۱۹۸۰)» با بازی رابین ویلیامز در نقش ملوان زبل و شلی دووال در نقش آلیو بدانیم. سریال انیمیشن ملوان زبل چند خط داستانی ثابت دارد که یکی از معروف ترین آنها مثلث عشقی بین ملوان زبل، دختر ترکه ای به شدت باریک اندامی به نام آلیو و ملوان خشن و فوق العاده قوی هیکلی به نام بلوتو بود.

 

 

۱۰- «فینیس و فرب» از بهترین سریال‌ های انیمیشن

 

«فینیس و فرب» از بهترین سریال‌ های انیمیشن

 

«فینیس و فرب (Phineas and Ferb)» یکی دیگر از بهترین سریال‌ های انیمیشن است که تماشای آن می تواند روز هر کسی را بسازد. داستان اصلی این سریال انیمیشن را دو برادر تشکیل می دهد که تعطیلات تابستانی بسیار طولانی در پیش دارند و باید اوقات فراغت خود را با ماجراجویی های مختلف پر کنند. فینیس و فرب در ابتدا در سال ۲۰۰۷ به صورت یک سریال انیمیشن تک قسمتی در قالب کمدی موزیکال پخش شد. ولی بعدا به یک انیمیشن سریالی تبدیل شد.

فینیس فلین و برادر ناتنی ‌او فرب فلچر، همیشه دست به شیطنت های عجیب و غریبی می زنند و خواهر بزرگ این دو، کندیس هم می خواهد این دو را به مادرشان لو بدهد. بنابراین همیشه تلاش می کند برنامه های دو برادر را خراب کند. به جز ماجراهای دو برادر و خواهر بدجنسشان، پِری پلاتیپوس، حیوان خانگی که در واقع جاسوس است و نقشه های ظالمانه دانشمند دیوانه ای به نام دکتر هاینز دوفن اشمیرتز را به هم می ریزد دیگر خط داستانی فینیس و فرب از جذاب ترین و بهترین سریال های انیمیشن را تشکیل می دهد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین انیمیشن های کمپانی پیکسار «

 

 

۹- «ساوت پارک» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

«ساوت پارک» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

«ساوت پارک (South Park)» یکی از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان است که برای اولین در سال ۱۹۹۷ سر از جعبه جادویی درآورد. ولی چنان موفقیت عجیب و غیرمنتظره ای داشت که تِری پارکر و مَت استون، سازندگان مجموعه از آن زمان تا به حال همچنان به ساخت آن ادامه دادند و اکنون که در سال ۲۰۲۱ قرار داریم، ۲۲ فصل از این سریال انیمیشن ساخته شده است.

داستان اصلی این سریال انیمیشن درباره گروهی چهار نفره از پسران مدرسه ای متشکل از استن، اریک، کایل و کنی است. ساوت پارک نه تنها یکی از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان است،‌ بلکه از موفق ترین و بهترین سریال های انیمیشن تاریخ نیز به حساب می آید. این انیمیشن سریالی کمدی حتی نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده است. موفقیت ساوت پارک را می توان به راحتی در دو چیز خلاصه کرد، ابتدا شخصیت های متنوع و بامزه آن و دوم هم استفاده بسیار سنجیده و جالب آن از طنز سیاه و پر نیش و کنایه.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی انیمیشن روح/ soul برنده اسکار ۲۰۲۰ «

 

 

۸- «جانی براوو» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«جانی براوو» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«جانی براوو (Johnny Bravo)» یکی از جذاب ترین شخصیت های کارتونی است که تا به حال روی صفحه تلویزیون نقش بسته است. این سریال انیمیشن فوق العاده سرگرم کننده برای بینندگانی که در آن سالها به تماشای آن می نشستند پر از اتفاقات شگفت انگیز و خنده دار بود. ون فارتیبل خالق شخصیت جانی براوو است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ از شبکه تلویزیونی کارتون نت ‌ورک (CN) پخش شد. جانی براوو مرد مو بلوند فوق العاده متوهمی است که تصور می کند همه زنان دوستش دارند.

او همانند هیکل زیاده از حد ورزیده خود، اعتماد به نفس بیش از حدی نیز دارد و همیشه با خانم ها برخورد نسنجیده ای دارد که باعث می شود هیچ وقت نتواند با زنی قرار موفقی بگذارد. همه اینها روی هم جانی براوو را به یکی از جذاب ترین شخصیت های کارتونی تبدیل کرده که با آن تیشرت سیاه، جین آبی و البته کاراته بازی های مضحکش حتی سالها پس از پخش همچنان در ذهن ها مانده است.

 

 

۷-«دختران نیرومند» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«دختران نیرومند» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«دختران نیرومند (The Powerpuff Girls)» یکی از بهترین انیمیشن های سریالی بود که در ژانر ابرقهرمانی ساخته شده بود. خالق این سریال انیمیشن کریگ مک کراکن بود که با معرفی ۳ خواهر فوق العاده نیرومند موفقیت دیگری را برای شبکه تلویزیونی کارتون نت ‌ورک (CN) به ارمغان آورد. داستان دختران نیرومند حول محور خواهران بلوسوم، بابلز و باترکاپ می گردد که بر اثر یک انفجار تصادفی توسط پروفسور اوتونیوم به قدرت ماورایی دست پیدا کردند. در بین این سه خواهر، بلوسوم رهبر سرسخت گروه، بابلز ناجی خوش قلب و باترکاپ دختر بی اعصابی است که همه جا الم شنگه به پا می کند. این سه ابرقهرمان به همراه پروفسور اوتونیوم در شهر تاونزویل به جنگ شخصیت های شروری همچون موجو جوجو می روند.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه بهترین انیمه های سینمایی و سریالی دنیا «

 

 

۶- «آزمایشگاه دکستر» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

حتما بخوانید  نقد و خلاصه فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

«آزمایشگاه دکستر» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«آزمایشگاه دکستر (Dexter’s Laboratory)» احتمالا بهترین سریال انیمیشن برای بچه های درسخوان و باهوش است. دکستر پسر نابغه ای است که در اتاقش یک آزمایشگاه عجیب دارد و هر بار دست به آزمایش های حیرت انگیزی می زند. اگرچه مخاطبان اصلی آزمایشگاه دکستر را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهد، ولی از این سریال انیمیشن به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان نیز نام برده شده است که توانایی سرگرم کردن و خنداندن هر بیننده ای با هر سن و سالی را دارد. خط اصلی داستان آزمایشگاه دکستر را اختراعات عجیب و غریب او و خرابکاری های خواهرش دی دی تشکیل می دهد. دی دی همیشه وارد آزمایشگاه دکستر می شود و با فشار دادن دکمه ای یا دستکاری یکی از دستگاه های دکستر باعث رخ دادن فاجعه ای می شود که به طرز غیرمنتظره ای هم خنده دار و هم جالب است.

 

 

۵- «تام و جری» از بهترین سریال‌ های انیمیشن در تمام دوران

 

«تام و جری» از بهترین سریال‌ های انیمیشن

 

در اینکه «تام و جری (Tom & Jerry)» یکی از بهترین انیمیشن های سریالی است که تا به حال ساخته شده شکی نیست و البته هیچ آدمی هم وجود ندارد که با تماشای تام و جری به یاد دوران شیرین کودکی نیفتد. تام و جری که حالا به یکی از کلاسیک های دنیای انیمیشن تبدیل شده، ماجراهای درگیری های همیشگی گربه ای به نام تام و موشی به نام جری است. علاوه بر این دو شخصیت های فرعی دیگری نیز در تام و جری حضور دارند، ولی عمده ماجراهای سریال حول این دو شخصیت دوست داشتنی می گردد.

تام و جری احتمالا یکی از بهترین سریال های انیمیشن باشد که در سبک تعقیب و حمله ساخته شده است. تام و جری از بهترین سریال های انیمیشن در هر قسمت داستانی سرگرم کننده دارد و نویسندگان و سازندگان آن هم همیشه نهایت سعی خود را می کنند تا جای ممکن در هر قسمت به اندازه کافی اتفاقات خنده دار و بامزه برای خنداندن بینندگان کنار گذاشته باشند.

با استقبال از تام و جری، این دو شخصیت جذاب در قالب های مختلفی از فیلم سینمایی تا سریال انیمیشنی کاملا نونوار شده ای به نام «داستان تام و جری» که همگی نشان می دهند تعقیب و گریزهای تمام نشدنی تام و جری هیچ وقت رنگ نمی بازند و تکراری و ملال آور نمی شوند. خالقان انیمیشن تام و جری ویلیام هانا و جوزف باربرا بودند که در سال ۱۹۴۰ برای اولین ایده ساخت این سریال انیمیشن را مطرح کردند و اکنون نزدیک به ۸۰ سال از آن دوران می گذرد. به این جهت، تام و جری بی شک یکی از قدیمی ترین و بهترین سریال های انیمیشن دنیا نیز به شمار می رود که نسل های زیادی را سرگرم کرده و همچنان ذره ای از جذابیت آن کم نشده است.

 

 

۴- «کوریج، سگ ترسو» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«کوریج، سگ ترسو» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«کوریج، سگ ترسو (Courage the Cowardly Dog)» یکی از بهترین سریال های انیمیشن است که داستان اصلی آن را اتفاقات خنده دار و ترسناکی که برای سگ صورتی بامزه ای به نام کوریج می افتد تشکیل می دهد. پس از آنکه پدر و مادر کوریج قربانی برنامه های فضایی یک دامپزشک دیوانه شده اند، اوستاس و موریل، زوج مسنی سرپرستی او را قبول کرده اند. کوریج در مزرعه ای ترسناک به همراه این زوج زندگی می کند و همیشه اتفاقات ترسناکی از مواجهه با ارواح و اشباح تا جادوگران برای او می افتد.

 

۳-«ریک و مورتی» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

«ریک و مورتی» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

همین اواخر بود که فصل جدید «ریک و مورتی (Rick & Morty) از شبکه تلویزیونی ادالت سویم پخش شد تا حالا زمان بسیار مناسبی برای پیش کشیدن بحث یکی از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان دنیا باشد. ریک و مورتی سریال انیمیشنی است که در ژانر کمدی و علمی تخیلی ساخته شده است. ماجراهای ریک و مورتی حول دو شخصیت، دانشمند نابغه ای که به شدت نسبت به همه چیز بدبین است و نوه دوست داشتنی او مورتی می گردد. ریک همیشه پروژه ها و آزمایش های عجیب و باورنکردنی در دست دارد که شامل سفر به کهکشان های دیگر می شود همین رفت و برگشت های او از سفرهای محرمانه به زندگی عادی و برعکس به همراه مورتی، بخش زیادی از ماجراهای این سریال کمدی فوق العاده جذاب و بامزه را تشکیل می دهد.

 

 

۲- «سیمپسون‌ ها» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

«سیمپسون‌ ها» از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان

 

«سیمپسون ها (The Simpsons)» یکی از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان است که تا به حال بیش از ۳۰ فصل از آن پخش شده است. اولین قسمت های این سریال انیمیشن در سال ۱۹۸۹ پخش شد و همچنان نیز پخش آن ادامه دارد. خالق این سریال انیمیشن کمدی که از شبکه فاکس پخش می شود، مت گرونینگ است. انیمیشن سیمپسون ها اساسا زندگی خانواده های طبقه کارگر را به تصویر می کشد. خانواده سیمپسون ها که اکنون به یکی از مشهورترین خانواده خیالی جهان تبدیل شده اند را مارج، بارت، مگی، لیزا و هومر تشکیل می دهد.

اتفاقات سریال انیمیشن سیمپسون ها در شهر اسپرینگفیلد رخ می دهد. سیمپسون ها علاوه بر آنکه به دلیل تقلید تمسخرآمیز فرهنگ آمریکایی، سیاست و تحولات اجتماعی شناخته شده اند، رخدادهای جالبی از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تا بیماری کرونا را نیز پیش بینی کرده اند و از این جهت، معمولا حتی کسانی که هیچ وقت این انیمیشن جذاب را تماشا نکرده اند هم با برخی از اتفاقات پیرامون آن آشنا هستند.

 

 

۱- «پوکمون» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«پوکمون» از بهترین انیمیشن های سریالی

 

«پوکمون (Pokémon)» یکی از دوست داشتنی ترین و پرطرفدارترین سریال های انیمیشن تاریخ است. پوکمون که ساخته شرکت نینتندو است، موفقیت بی نظیری برای این تولیدکننده بازی های کامپیوتری به همراه داشت تا جایی که اسپین آف های متعددی نیز از آن ساخته شد. جهان پوکمون در اصل شامل ۱۵۱ گونه پوکمون است که هر کدام موجوداتی با خصوصیت ها و قدرت های خاص هستند.

در دنیای اسرارآمیز این سریال انیمیشن، مربی به نام پوکمون وجود دارد که سفری دور و دراز را شروع می کند و در این بین باید موجوداتی را برای نبردها گردآوری کرده و آموزش دهد. به این ترتیب، سفر خاطره انگیز آشکچم یکی از محبوب ترین و بهترین سریال های انیمیشن تاریخ را رقم می زند. تا به امروز که بیش از ۲۴ سال از پخش این سریال انیمیشن می گذرد، بازی های اسپین آف و حتی فیلم های سینمایی نیز از آن ساخته شده اند. یکی از بهترین نمونه ها فیلم اخیر «کارآگاه پیکاچو (۲۰۱۹)» با بازی رایان رینولدز است.

 

 

منبع: ordinaryreviews

 

کالابرگ الکترونیک