نقد و خلاصه فیلم ترسناک بی‌ گناهان | دنیای شیطانی بچه های مرموز

نقد و خلاصه فیلم ترسناک بی‌ گناهان | دنیای شیطانی بچه های مرموز


9 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نقد و خلاصه فیلم ترسناک بی‌ گناهان | دنیای سیاه بچه های مرموز

فیلم بی‌گناهان (The Innocents) درامی ترسناک و مهیج محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی «اسکیل فوگت»، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ به شمار می‌آید که تاکنون موفق به کسب جوایز بسیاری شده است. داستان این تریلر جذاب و تماشایی در طول یک تابستان در نوردیک به وقوع می‌پیوندد. زمانی که گروهی از کودکان به دور از چشم بزرگسالان، قدرت‌های تاریک و مرموز خود را آشکار می‌سازند و  به این ترتیب اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد. برای خواندن خلاصه و نقد و بررسی فیلم بی‌گناهان با سرویس هنر و سینما در مجله کوروش همراه باشید.

 

 

مشخصات فیلم The Innocents

 

مشخصات فیلم The Innocents

 

  • ژانر: درام، ترسناک، فانتزی، تریلر، معمایی
  • کارگردان و نویسنده: اسکیل فوگت
  • تهیه‌کنندگان: جسیکا بالاک، دیو بیشاپ
  • بازیگران: راکل لنورا فلوتوم، آلوا برینسمو رامستاد، سام اشرف، مینا یاسمین برمست اشیم، الن دوریت پیترسن، مورتن اسوارتویت، کادرا یوسف، لیسا تون، ایرینا ایدزولد توین
  • موسیقی متن: پسی لوانتو
  • محصول کشور: نروژ، سوئد، فنلاند، فرانسه، دانمارک و بریتانیا
  • اکران: ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (نروژ)
  • مدت زمان فیلم: ۱۱۷ دقیقه
  • زبان فیلم: نروژی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷%
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۹%
  • توزیع‌کننده: آی اف سی میدنایت

 

خلاصه و بررسی داستان فیلم ترسناک بی‌گناهان

 

خلاصه و بررسی داستان فیلم ترسناک بی‌گناهان

 

«اسکیل فوگت» در فیلم بی‌گناهان، بیینده را با داستانی درخشان و مهیج درباره‌ی بچه‌هایی با قدرت‌های ماوراء طبیعی درگیر می‌کند. این کارگردان مستعد نروژی را بیشتر به خاطر همکاری‌ای که با «یواخیم تریر» در فیلم ترسناک «تلما» داشته است می‌شناسیم. این دو کارگردان در سال ۲۰۲۱ در فیلم دیگری به نام «بدترین فرد جهان» نیز با یکدیگر همکاری داشتند.

علاوه بر داستان جذاب و گیرای فیلم The Innocents، جا دارد به بازی بی‌نظیر کودکان بازیگر در این فیلم هم اشاره کنیم. بازی‌های مسحورکننده‌ای که مخاطب را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. جالب است بدانید که «الن دوریت پیترسن»، بازیگر نقش مادر آیدا، و «راکل لنورا فلوتوم»، بازیگر نقش آیدا، در زندگی واقعی نیز مادر و دختر هستند.

حتما بخوانید  طرز تهیه 6 دسر ساده و سریع بدون فر

در فیلم ترسناک بی‌گناهان «فوگت» ما را در یک منطقه مسکونی دلپذیر و البته بی‌نظیر در رومساس، اسلو، با ساختمان‌های بلندی به سبک دهه ۶۰ در نزدیکی دریاچه مصنوعی و جنگل‌های زیبا و چشم‌نواز قرار می‌دهد. «آیدا» (با بازی راکل لنورا فلوتوم) یک بچه ۹ ساله بداخلاق است که از توجه زیاد مادر و پدرش به خواهر بزرگترش «آنا» (با باززی آلوا برینسمو رامستاد) که بیماری اوتیسم دارد، ناراحت است.

با طولانی شدن تابستان گرم، آیدا برای بازی کردن به بیرون از خانه می‌رود و در این حین وظیفه مراقبت از خواهر بزرگترش آنا نیز بر عهده او قرار می‌گیرد. یک روز آیدا خواهرش را روی تاب تنها می‌گذارد و با دوست جدیدی به نام «بن» (با بازی سام اشرف) به راه می‌افتد. «بن» ترفند ذهنی عجیبی را به آیدا نشان می‌دهد که باعث می‌شود درب بطری بدون دست زدن به آن در هوا پرواز کند. او همچنین تمایل شدیدی به شکنجه حیوانات دارد.

در همین حین، آنا با دختری به نام «عایشه» (با بازی مینا یاسمین برمست اشیم) دوست می‌شود که قدرت تله پاتی‌ای (برقراری ارتباط ذهنی) دارد که با تله‌کینزیِ (کنترل اجسام با نیروی ذهن) بن مطابقت دارد.

عایشه به آرامی در ذهن خود شروع به برقراری ارتباط با آنا می‌کند که در کمال تعجب والدینش، به لطف دوست جدیدش، اکنون می‌تواند صحبت کند. اما این ابرقدرت‌ها، به تدریج در طول داستان تبدیل به نیروهایی برای شر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه فیلم کودا؛ بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۲

 

نظرات منتقدین درباره فیلم ترسناک The Innocents

 

نظرات منتقدین درباره فیلم ترسناک The Innocents

 

درام ترسناک بی‌گناهان تاکنون موفق به دریافت ۹ جایزه و نامزدی در ۸ بخش در جشنوراه‌های گوناگونی از جمله جشنواره فیلم کن شده است و در حال حاضر یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود. ‌

حتما بخوانید  لیست برندگان سیمرغ های بلورین جشنواره فیلم فجر 1400

سایت سینمایی IMDB نمره ۷ از ۱۰ را به این تریلر مهیج داده است. در وب‌سایت گردآوری دیدگاه متاکریتیک هم با توجه به نظرات ۲۲ منتقد، امتیاز ۷۹ از ۱۰۰ برای این فیلم درنظر گرفته شده است. پایگاه سینمایی راتن تومیتوز هم بر اساس ۹۱ منتقدی که نظر خود را ثبت کرده‌اند، امتیاز ۹۷ از ۱۰۰ را به این درام ترسناک داده است.

گزیده‌ای از نظرات منتقدین برجسته درباره فیلم ‌The Innocents را با هم بخوانیم:

 

«پیتر بردشاو» از «گاردین» فیلم بی‌گناهان را کابوسی می‌داند که در روشنایی روز اتفاق می‌افتد.

«تام ارنست» از «اورجینال سین» در نقد خود می‌نویسد: «فوگت ترس را در فیلمش با تراویدن خورشید درخشان نوردیک در تابستان، در حالی که بزرگسالان از خشونت اطراف خود غافل هستند، کم‌رنگ می‌کند.»

«لزلی فلپرین» از «هالیوود ریپورتر» معتقد است در فیلم بی‌گناهانِ فوگت، دنیای عجیب و غریب و گاه به طرز غیرقابل تصوری خشونت آمیزِ دوران کودکی، با صراحتی دلخراش و مهارتی استثنایی به تصویر درآمده است.

«جسیکا کیانگ» از «ورایتی» هم این تریلر مهیج را مشاهده‌ای دقیق از روندی که کودکان خردسال از طریق آن اخلاق را کسب می‌کنند، توصیف می‌کند.

«وندی ایدی» از «آبزرور» می‌گوید: »بچه‌ها هم می‌توانند بی‌رحم باشند، خصوصاً وقتی فکر می‌کنند دستگیر نمی‌شوند. The Innocents از بداندیشی‌های ‌دلهره‌آور بچه‌های بی‌حوصله استفاده می‌کند و مرز بین درام اجتماعی و وحشت محض را محو می‌کند.»

«کوین میهر» از «تایمز» در نقد خود می‌نویسد: «در نهایت، فیلمی برای مخاطبان بزرگسالی که از تماشای فیلم‌های ابرقهرمانی خسته شده‌اند و احساس می‌کنند سینما توسط فیلم‌های ابرقهرمانی ویران شده است.»

اگر شما هم از تماشای فیلم‌های ابرقهرمانی خسته شده‌اید و طرفدار ژانر ترسناک هستید، این تریلر جذاب، متفاوت و دیدنی را از دست ندهید.

 

منبع: گاردین

 

کالابرگ الکترونیک