لیست ۵۵ تا از ترسناک ترین فیلم های جهان

لیست ۵۵ تا از ترسناک ترین فیلم های جهان


19 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی ترسناک ترین فیلم جهان
فهرست محتوا پنهان

ترسناک ترین فیلم های جهان فهرستی بلند بالا از بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک تا جدیدترین فیلم های ترسناک دنیا را شامل می‌شوند. در  مجله کوروش به معرفی ترسناک ترین فیلم‌های جهان، جدیدترین فیلم های ترسناک و البته بهترین فیلم های ترسناک دنیا در طول تاریخ پرداخته‌ایم، با سرویس هنر و سینما همراه باشید.

 

 

ترسناک ترین فیلم های جهان

 

ترسناک ترین فیلم های جهان

 

وحشت یکی از انواع سرگرمی‌های دنیای هنر هفتم است که هواخواهان بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد. این شیوه‌ی مهیج سرگرمی سینمایی که با هجوم آدرنالین و هیجان در هر کدام از بینندگان همراه است، قدمتی به اندازه خود هنر سینما دارد.

 

از اولین روزهای ابداع سینما، فیلم ‌های ترسناک نیز ساخته می‌شدند، اما ساخت شاهکارهایی مانند «نوسفراتو (Nosferatu)» و «مطب دکتر کالیگاری (The Cabinet of Dr. Caligari)» که برخاسته از مکتب اکسپرسیونیسم آلمان بودند، جهش خیره‌کننده برای ژانر وحشت و ترسناک ترین فیلم های جهان بود.

 

خیلی زود نسخه‌های هالیوودی از بهترین رمان‌های ترسناک جهان همچون «فرانکنشتاین» و «دراکولا» ساخته شدند تا به این ترتیب سینمای وحشت وارد مسیر اصلی دنیای سرگرمی شود. مسیر رو به رشد سینمای وحشت از آن زمان تا به حال همچنان در حال پیشرفت و تکامل بوده است.

 

بهترین فیلم ‌های ترسناک دنیا در طعم‌های مختلف برای ذائقه‌های متفاوت عرضه می‌شوند. برخی از بینندگان تسخیرهای شیاطین و موجودات اهریمنی را دوست دارند و برخی نیز مبهوت ترس‌های روان‌شناسانه‌ای هستند که شاید خود قبل از تماشای آن بر پرده نقره‌ای اطلاعات کمی در مورد آن داشتند.

 

بهترین فیلم ‌های ترسناک جهان معمولا از پنهانی‌ترین ناامنی‌ها و ابعاد هراس‌آور روانی ما پرده برمی‌دارند، به همین جهت نیز تماشای این دسته فیلم‌های ترسناک باعث به وحشت افتادن شجاع‌ترین آدم‌ها هم می‌شود.

 

لیست ترسناک ترین فیلم های جهان در ۲۰ سال گذشته

 

لیست ترسناک ترین فیلم های جهان در ۲۰ سال گذشته

 

در طول ۲۰ سال گذشته فیلم‌های ترسناک زیادی ساخته شدند که دیدن هر کدام از آن‌ها می‌تواند شما را به اوج هیجان و ترس ببرد. بهترین فیلم ترسناک دنیا معمولا بر اساس جذابیت موضوع در ژانر وحشت و گریم بازیگران قضاوت می‌شود.

 

زمانی که مخاطب با تماشای فیلم ترس بیشتری را تجربه کند و آن را واقعی‌تر ببیند، یعنی آن فیلم در کار خود موفق عمل کرده است. فیلمی که ترس و وحشت را با تمام وجود حس کنید و شما را در جای خود میخکوب کند. مطلب ترسناک ترین فیلم های جهان در ۲۰ سال گذشته را بخوانید تا بیشتر درباره ترسناک ترین فیلم های جهان بدانید.

 

ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲

 

فیلم بی‌گناهان (The Innocents)

 

فیلم ترسناک بی گناهان (The Innocents)

 

فیلم بی‌گناهان (The Innocents) درامی ترسناک و مهیج محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی «اسکیل فوگت»، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ به شمار می‌آید که تاکنون موفق به کسب جوایز بسیاری شده است.

داستان این تریلر جذاب و تماشایی در طول یک تابستان در نوردیک به وقوع می‌پیوندد. زمانی که گروهی از کودکان به دور از چشم بزرگسالان، قدرت‌های تاریک و مرموز خود را آشکار می‌سازند و  به این ترتیب اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد. برای مطالعه نقد و خلاصه فیلم ترسناک بی گناهان روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

حتما بخوانید  همه چیز درباره سریال بازی تاج و تخت/ Game of Thrones

سال ۲۰۲۱ همچون سال ۲۰۲۰‌ به لحاظ اخبار ناگوار سال وحشتناکی بود، اما خبر خوش برای خوره‌های وحشت این است که بار دیگر تماشاگران به سالن‌های سینما راه یافتند و عناوین جذابی از فیلم‌های ژانر وحشت بر پرده‌های نقره‌ای نقش بستند.

 

برخی از ترسناک ترین فیلم های دنیا در سال ۲۰۲۱ پر از خونریزی و خشونت، برخی نیز مهیج و پرکشش بودند و اندک فیلم‌های ترسناکی نیز با هر دو مؤلفه‌ به چشم می‌خوردند. برای آشنا شدن با با برخی از ترسناک ترین فیلم های جهان در سال ۲۰۲۱ روی لینک مقاله ۲۰ تا از ترسناک ترین فیلم های دنیا در سال ۲۰۲۱ کلیک کنید.

 

 

بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۰

 

بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۰

 

سال ۲۰۲۰ یکی از عجیب و غریب‌ترین سال‌های تاریخ معاصر بود. مطمئنا تحمل سختی‌ها و گرفتاری‌های این سال خودش به اندازه کافی دردناک بوده، ولی هستند تماشاگرانی که به این بسنده نمی‌کنند. خوره‌های فیلم های ترسناک دوست دارند با تماشای ترسناک ترین فیلم‌های دنیا، وحشت، دلهره و مرگ را بار دیگر در قالب فیلم تجربه کنند.

 

خوشبختانه با وجود اوضاع نابسامان تولیدات سینمایی و اکران فیلم‌ها در سال ۲۰۲۰ همچنان فیلم‌های زیادی ساخته و روانه سینماها و پلتفرم‌های پخش جریانی شدند. بهترین بخش ماجرای فیلم های ترسناک در سال ۲۰۲۰ همین جاست. با وجود اکران مجازی، امکان تماشای بسیاری از این فیلم‌های ترسناک در خانه (به خصوص برای تماشاگران بین المللی) مهیا شد.

 

برای خواندن مطلب بهترین فیلم های ترسناک دنیا در سال ۲۰۲۰ روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

ترسناک ترین فیلم های سینمای جهان بر اساس داستان‌های واقعی

 

ترسناک ترین فیلم های سینمای جهان بر اساس داستان‌های واقعی

 

تنها چیزی که ترسناک‌تر از فیلم های ترسناک دنیا است، قطعا داستان‌های واقعی است که منبع الهام این فیلم‌های ترسناک بودند. در لیست فیلم های ترسناک جهان آثار کلاسیکی همچون «روانی (Psycho)» و «جن‌گیر (The Exorcist)» به دلیل استفاده درست از ظرفیت داستان‌های واقعی به بهترین فیلم‌ های ترسناک تبدیل شدند.

 

حتما در ابتدای بسیاری از فیلم‌ها به برچسب‌های مرسومی همچون «بر اساس یک داستان واقعی» و «الهام گرفته از وقایع واقعی» برخورده‌اید. برچسب‌های گاها شعاری که در تبلیغات اکثر فیلم های ترسناک جدید و فیلم های ترسناک قدیمی به چشم می‌خورد.

 

در برخی از فیلم های ترسناک دنیا این برچسب‌ها حتی ابعاد ناراحت‌کننده‌تری نیز پیدا کرده‌اند. یکی از این فیلم‌ها «کشتار با اره ‌برقی در تگزاس (The Texas Chainsaw Massacre)» است که در ابتدای فیلم عنوان شده بود: «آنچه اتفاق افتاد واقعی است. اکنون فیلم به همان حد واقعی است.»

 

وجود عناصری از واقعیت و ماجراهای واقعی در هر فیلمی باعث کنجکاوی ذهن مخاطب و در نتیجه فروش خوب فیلم های ترسناک جهان در گیشه می‌شود. البته که وقتی ماجراهای واقعی الهام‌بخش ترسناک ترین فیلم دنیا باشند، ترس مخاطب نیز از هر زمان دیگری واقعی‌تر خواهد بود! می‌توانید برای اینکه بیشتر در مورد بهترین فیلم های ترسناک واقعی بدانید به مطلب ۱۳ فیلم ترسناک بر اساس داستان‌های واقعی رجوع کنید.

 

 

 

حقایق باورنکردنی درباره پشت‌صحنه فیلم جن‌گیر (The Exorcist)

 

حقایق باورنکردنی درباره پشت‌صحنه فیلم جن‌گیر (The Exorcist)

 

فیلم «جن‌گیر (The Exorcist)» یکی از ترسناک ترین فیلم های جهان است. با وجودی که نزدیک ۵۰ سال از ساخت «جن‌گیر» می‌گذرد، این فیلم همچنان طرفداران زیادی در میان خوره‌های ژانر فیلم های وحشت دارد. اکنون پس از نزدیک ۵ دهه، فیلم جن‌گیر به یکی از کلاسیک‌ها و ترسناک ترین فیلم های دنیا تبدیل شده است.

 

همچون اکثر آثار مشهور سینما، اطلاعات ریز و درشتی نیز از پشت‌صحنه و مراحل فیلمبرداری و ساخت فیلم در دست است. از اینکه «ویلیام فریدکین»، کارگردان فیلم با دوربین خاموش بازیگران را مجبور می‌کرد به اجرای نقش‌های خود بپردازند تا آنان را بیشتر برای فیلمبرداری اصلی آماده کند. او حتی یک سیلی به کشیشی که در صحنه پایانی فیلم حضور پیدا کرد زد تا او را برای ایفای نقشش واقعا شوکه کند.

 

از ترکیب مایع سبز رنگی که با تهوع ریگان از دهانش بیرون می‌ریزد نیز بسیار گفته شده است. ولی همچنان فیلم جن‌گیر ناگفته‌های زیادی دارد. حتما شنیده‌اید که می‌گویند، آنچه بر پرده سینما نقش می‌بندد، همه ماجرا نیست. اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم اتفاقات عجیب و غریب پشت‌ صحنه فیلم جن‌گیر به اندازه صحنه‌های وحشتناک فیلم، تکان‌دهنده بودند. درباره اتفاقات مختلف جن‌گیر به مطلب ۲۶ حقیقت ترسناک از پشت صحنه فیلم جن گیر رجوع کنید.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه سریال سرگذشت ندیمه (The Handmaid's Tale)

 

 

سوالات متداول درباره ترسناک ترین فیلم های جهان

 

۱- کدام یک بهترین فیلم های ترسناک دنیا است؟

 

جن‌گیر (The Exorcist)، احضار (The Conjuring)، روانی (Psycho)، آرواره‌ها (Jaws)، مرده شریر (The Evil Dead) و کابوس در خیابان الم (A Nightmare on Elm Street) از جمله ترسناک ترین فیلم های دنیا هستند.

 

۲- ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما چیست؟

 

در مورد ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما بحث بسیاری وجود دارد، اما به نظر اکثر منتقدان، فیلم‌های جن‌گیر، احضار، درخشش، کشتار اره برقی در تگزاس و هالووین همواره در صدر لیست ترسناک فیلم های جهان قرار دارند.

 

۳- چرا فیلم جن‌گیر در آمریکا و سایر کشورها ممنوع شده بود؟

 

با توجه به حواشی زیادی و واکنش عجیب بینندگان از غش، تهوع تا حتی سقط جنین و سکته قلبی بسیاری از مقامات محلی در ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفتند جلوی پخش فیلم ترسناک «جن گیر» را در شهرهای خود بگیرند. با این حال، فیلم جن‌گیر هیچ‌وقت در آمریکا ممنوع نشد، اما در مقابل در انگلستان پخش فیلم جن‌گیر برای مدت مدیدی ممنوع بود.

 

۴- فیلم جن‌گیر چقدر ترسناک است؟

 

فیلم جن‌گیر در حالی یکی از ترسناک‌ ترین فیلم های دنیا است که به مانند بسیاری از بهترین فیلم های ترسناک امروزی از جامپ اِسکِر (استفاده از اصل غافلگیری) یا کلیشه‌های معمولی در آن خبری نیست. بلکه در این فیلم از یک وحشت عمیقِ روحی و روانی و معنوی استفاده شده که به آرامی در مدت ۱۳۲ دقیقه فیلم (نسخه کارگردان) به ذهن مخاطب رسوخ می‌کند.

 

۵- آیا فیلم ترسناک جن‌گیر بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده بود؟

 

شاید باور آن سخت باشد، اما فیلم جن‌گیر بر اساس رمانی به همین نام نوشته «پیتر بلاتی» اقتباس شده بود. بلاتی در نوشتن کتاب ترسناک خود از یک ماجرای تسخیر واقعی که برای پسر ۱۴ ساله‌ای اهل مریلند با نام مستعار «رولند» رخ داده بود، الهام گرفته بود.

 

۶- آیا زامبی‌های فیلم‌های ترسناک واقعا در کشور هائیتی وجود دارند؟

 

وس کریون در ساخت فیلم ترسناک مار و رنگین کمان (The Serpent and the Rainbow) از نوشته‌های مردم‌شناس کانادایی «وید دیویس» الهام‌گرفه بود. دیویس در کتاب خود شرح داده بود که جادوگرهای «آسین وودو» در هائیتی با بهره گرفتن از معجون‌های جادویی واقعا دشمنان خود را تبدیل به زامبی می‌کردند. افرادی که به زامبی تبدیل می‌شدند ابتدا دفن می‌شدند و پس از اینکه دوباره زنده می‌شدند تبدیل به برده‌ی حلقه به گوش جادوگران «وودو» می‌شدند.

 

۷- فیلم ترسناک سکوت بره ها (Silence of the Lambs) بر اساس زندگی کدام قاتل زنجیره‌ای ساخته شده است؟

 

فیلم ترسناک «سکوت بره ها» تا همین لحظه تنها فیلم ترسناکی است که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شده است. این فیلم از کتابی به همین نام نوشته «توماس هریس» اقتباس شده است. هریس برای خلق شخصیت‌های کتابش از جمله «بوفالو بیل» از قاتلان حقیقی «تِد باندی» و «گری ریجوی» مشهور به «قاتل رودخانه گرین» الهام گرفته بود.

 

اما هریس منبع اصلی الهام خود برای خلق شصخیت بوفالو بیل را «اِد گین»، قاتل بدنام اهل پلینفیلد، ویسکانسین در آمریکا عنوان کرده است.

 

۸- بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۱ کدام ها بودند؟

 

مثبت کاذب (False Positive)، خیابان ترس (Fear Street)، تا مرگ (Til Death)، اتاق فرار ۲ (Escape Room 2)، هالووین می‌کشد (Halloween Kills)، یک مکان آرام: بخش دوم (A Quiet Place Part II) و احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ بودند.

 

۹- بهترین فیلم های ترسناک ۲۰ سال اخیر کدام‌ها هستند؟

 

فیلم‌های بابادوک (Babadook)، مرا به دوزخ بکشان (Drag Me to Hell)، ساحره (The Witch)،  احضار (The Conjuring) و آنچه در زیر پنهان است (What Lies Beneath) از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰ سال اخیر بودند.

 

۱۰- آیا فیلم ترسناک ساحره (The Witch) بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده است؟

 

رابرت اگرز، کارگردان و نویسنده فیلم ترسناک «ساحره» عنوان کرده که در ساخت این فیلم از اتفاقات حقیقی که به «محاکمات جادوگری در سِیِلم» مشهور است الهام گرفته است. در جریان این محاکمات در قرن هفدهم در شهر سیلم در ماساچوست، ده‌ها زن و مرد به جرم جادوگری و ساحرگی اعدام شدند.

 

کالابرگ الکترونیک