آخرین اخبار درباره سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت + تیزر سریال

آخرین اخبار درباره سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت + تیزر سریال


4 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

سریال ارباب حلقه ها: The Lord of the Rings: The Rings of Power یکی از مهیج‌ترین سریال‌های خارجی بود که هواداران از مدت‌ها قبل انتظار آن را می‌کشیدند. ماجرای سریال «حلقه‌های قدرت (The Rings of Power)» یکی از بی‌شمار داستان‌های جذاب و مهیج نهفته در دل مجموعه کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)» اثر جاودانه جی. آر. آر. تالکین است. «آمازون استودیوز» چند سال قبل با «وارنر برادرز» و «بنیاد تالکین» بر سر خریداری امتیاز ساخت سریال ارباب حلقه ها مذاکره کرد، حال پس از گذشت مدت‌ها از شروع فیلم‌برداری این سریال به نظر به زودی شاهد سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت خواهیم بود. به همین جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله از سرویس هنر و سینما در مجله کوروش در قالب پرسش و پاسخ به تمام اطلاعات موجود درباره پروژه جاه‌طلبانه آمازون استودیوز بپردازیم و نخستین تیزر سریال ارباب حلقه‌ها را هم تماشا کنیم، با ما همراه باشید.

 

 

مشخصات سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

 

مشخصات سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power)

 

ژانر: ‌اکشن، فانتزی، ماجراجویی

بر پایه: «ارباب حلقه‌ها» اثر جی. آر. آر. تالکین

سازندگان: جی.دی. پین، پاتریک مک‌کی

بازیگران: رابرت آرامایو، اوین آرتور، نازنین بنیادی، مرفید کلارک، اسماعیل کروز کوردوا، اما هوروات، مارکلا کاونا، جوزف ماول، تیرو محفدین، سوفیا نوموته، مگان ریچاردز، دیلن اسمیت، چارلی ویکرز

محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

زبان: انگلیسی

شرکت‌های تولیدکننده: آمازون استودیوز، بنیاد تالکین، هارپر کالینز، نیو لاین سینما

شبکه اصلی: پرایم ویویو (Prime Video)

بودجه: حدود ۴۵۰ میلیون دلار

زمان پخش: سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱)

 

خلاصه داستان:

 

بنا به آنچه آمازون استودیوز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، اتفاقات داستان سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه قدرت هزاران سال قبل از واقع «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» رخ می‌دهد. داستان سریال ارباب حلقه ها در زمانی که صلح نسبی در جهان حکمفرماست آغاز می‌شود و همه رویدادهای مهم دوران دوم سرزمین میانه از ساخت حلقه‌های قدرت، ظهور «سائورون»، ارباب تاریکی و داستان پادشاهی جزیره «نومنور» تا آخرین اتحاد میان «اِلف‌ها» و انسان‌ها را در برمی‌گیرد.

 

اتفاقات سریال ارباب حلقه‌ ها طبق گفته‌ها در دوره‌ی دوم «سرزمین میانه» رخ می‌دهد. با این حال، همچنان جزئیات دقیق خلاصه داستان حلقه‌های قدرت مشخص نیست و هر روز اطلاعات تازه‌ای در این رابطه منتشر می‌شود که بینندگان را کاملا سردرگم کرده است.

سریال ارباب حلقه‌ها چه زمانی پخش خواهد شد؟

 

سریال جدید آمازون استودیوز قرار است از ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۱ شهریور ۱۴۰۱) پخش شود. باید بدانید که آمازون قبلا چندین بار این تاریخ را تغییر داده است، از این جهت احتمال اینکه این بار نیز زمان پخش سریال ارباب حلقه به دلایلی به تعویق بیفتد وجود دارد.

حتما بخوانید  بهترین رژیم غذایی برای اساس گروه خونی افراد و تاثیر آن بر لاغری و سلامت

 

همچنین گفتنی است که آمازون به مانند سایر سرویس‌های پخش جریانی تمام قسمت‌های سریال را یکجا در پلتفرم «پرایم ویدیو» در دسترس قرار نمی‌دهد، بلکه گفته می‌شود قسمت‌های مختلف سریال به صورت هفتگی منتشر خواهند شد. ظاهرا آمازون نیز مانند چندین سرویس پخش جریانی دیگر به این نتیجه رسیده که پخش هفتگی ایده جذاب‌تری است تا به مانند سریال‌های تلویزیونی بینندگان برای مدت طولانی درباره سریال صحبت کنند.

 

 

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت را می‌توان از کجا تماشا کرد؟

 

سریال حلقه های قدرت را می‌توان از کجا تماشا کرد؟

 

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به صورت انحصاری از پرایم ویدیوی آمازون پخش می‌شود، بینندگان از سراسر دنیا تنها با خریداری حق عضویت سرویس جریانی آمازون قادر به تماشای این سریال فانتزی و ماجراجویانه خواهند بود.

 

 

فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها چند قسمت خواهد داشت؟

 

در حال حاضر بنا به اطلاعاتی که داریم می‌دانیم آمازون استودیوز تصمیم دارد فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها را در ۸ قسمت پخش کند. به این ترتیب، سریال حلقه‌های قدرت به صورت هفتگی تا ۸ هفته یا ۲ ماه پخش می‌شود. با این حال، همچنان مدت زمان هر کدام از قسمت‌های سریال مشخص نیست.

 

اکثر سریال‌های تلویزیونی و اینترنتی شبکه‌ها و سرویس‌های با کیفیت بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه زمان دارند و احتمالا سریال جدید آمازون استودیوز نیز مدت زمانی در همین حدود داشته باشد.

 

 

در فصل اول سریال ارباب حلقه ها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

 

برای مدت طولانی، داستان سریال حلقه‌های قدرت کاملا مشخص نبود، اما آمازون بالاخره با انتشار پیش‌نمایش (تریلر) و همینطور جزئیاتی از خلاصه داستان بسیاری از ابهامات موجود در مورد این پروژه بسیار جاه‌طلبانه را روشن کرد. اکنون می‌دانیم که این سریال به داستان «۲۰ حلقه قدرت که به شخصیت‌های مختلفی از سرزمین میانه داده شده‌اند» خواهد پرداخت. در همین حال «حلقه یگانه»، همان حلقه‌ای که کتاب‌ها و فیلم‌های ارباب حلقه‌ها با محوریت آن ساخته شده بودند نیز به دست ارباب تاریکی،‌ «سائورون» افتاده است.

 

در حالی که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در دوران سوم سرزمین میانه رخ دادند، سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت مدت‌ها قبل از اتفاقات «یاران حلقه‌» و در دوره دوم رخ می‌دهد. البته این به این معنا نیست که با هیچ‌کدام از شخصیت‌های آشنای سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و همینطور «هابیت» برخورد نخواهیم کرد.

 

در واقع، شایعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، «گالادریل» جوان‌ به همراه «الروند» و «سائورون»، یعنی تمام شخصیت‌هایی که عمرهای طولانی دارند نیز در سریال حضور خواهند داشت. با این حال، مشکلی که آمازون با خریداری امتیاز سریال ارباب حلقه ها داشته این است که نمی‌تواند به صورت مستقیم به «رویدادهای سه‌گانه» و «هابیت» بپردازد.

 

نخستین تیزر سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت را تماشا کنید:

 

 

آیا فصل دوم سریال حلقه‌های قدرت نیز ساخته می‌شود؟

 

آیا فصل دوم سریال حلقه های قدرت نیز ساخته می‌شود؟

 

آمازون همچنان به صورت رسمی ساخت فصل دوم سریال حلقه‌های قدرت را تأیید نکرده، اما شایعات زیادی در این مورد در جریان است. از آنجایی که محل فیلم‌برداری نیز از نیوزیلند (جایی که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها ساخته شدند) بار دیگر به بریتانیا نیز منتقل شده، به گمانه‌زنی‌هایی دامن زده است.

حتما بخوانید  9 مورد از بهترین غذاهای مقوی در رژیم غذایی کودک

 

به این ترتیب، واضح است که فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نیز ساخته خواهد شد. در همین حال، بودجه سنگینی که آمازون برای ساخت سریال حلقه‌های قدرت صرف کرده (بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود) باعث شده تا این سریال به گران‌ترین سریال تاریخ نیز تبدیل شود.

 

از این رو، بعید است آمازون با چنین سرمایه‌گذاری عظیمی به راحتی تنها با ساخت یک فصل به سریال ارباب حلقه‌ها پایان دهد. این در حالی است که حتی ممکن است فصل اول سریال حلقه‌های قدرت با شکست تجاری نیز مواجه شود. اما باز هم انتظار می‌رود،‌ آمازون همچنان دستکم فصل دوم این سریال را بسازد.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی تمام فصل سریال بازی تاج و تخت

 

 

چند حلقه در سریال ارباب حلقه‌ها وجود دارد؟

 

چند حلقه در سریال ارباب حلقه ها وجود دارد؟

 

«سائورون» در مجموع «بیست حلقه» را برای فریفتن حاکمان تمام نژادهای سرزمین میانه و وادار کردن آنها به شرارت و تحت کنترل در آوردن تمام ساکنان سرزمین ساخته است. تمامی این حلقه‌ها توسط یک حلقه که «حلقه یگانه» نام دارد کنترل می‌شوند. از بین این حلقه‌ها، ۳ حلقه متعلق به اِلف‌ها، ۷ حلقه به دورف‌ها و ۹ حلقه نیز در دست انسان‌ها است.

 

 

حلقه‌های قدرت دقیقا چه کار انجام می‌دهند؟

 

بنا به آنچه «گندالف» گفته بود، حلقه‌های قدرت توانایی‌های مختلفی را به صاحبان خود اعطا می‌کنند از نامرئی شدن تا افزایش طول عمر، کنترل روی سایر دارندگان حلقه و موارد دیگر.

 

 

منبع الهام حلقه‌های قدرت چیست؟

 

«جی. آر. ار تالکین»، نویسنده مجموعه رمان‌های ارباب حلقه‌ها در هیچ‌کدام از صحبت‌های خود به منبع الهام حلقه‌های قدرت اشاره نکرده بود. اما این باعث نشده تا تالکین‌شناسان نظریه‌های مختلفی را مطرح کننند. به عقیده برخی تالکین‌شناسان، نویسنده مشهور احتمالا ماجرای حلقه‌های قدرت را از یکی از کتیبه‌های قدیمی که در پارک جنگلی «لیدنی» کشف شده بود الهام گرفته است. تالکین در دوره‌ای از زندگی خود به عنوان یک زبان‌شناس زبردست مشغول مطالعه‌ این کتیبه باستانی بود.

 

در همین حال، برخی دیگر از کارشناسان عقیده دارند که تالکین حلقه‌های قدرت را از یکی از افسانه‌های کهن مردم اسکاندیناوی الهام گرفته است. این افسانه که به «دروپنیر» مشهور است، به حلقه‌ای اشاره دارد که به «اودین» تعلق داشته است. «اودین» توانسته بود با حلقه‌ اصلی چندین حلقه ساخته و به وسیله آنها سلطنت و جایگاه خود را در تمامی جهان به تثبیت برساند. این دقیقا همان نقشه‌ای است که «سائورون» در سر دارد.

 

 

حلقه‌های قدرت نماد چه چیزی هستند؟

 

به عقیده تالکین‌شناسان، جی. آر. آر. تالکین از حلقه‌ها به عنوان نمادی برای رابطه‌ی بین قدرت و اخلاق استفاده کرده است. چنانچه این نویسنده بریتانیایی در آثار خود اشاره کرده، حلقه‌ها می‌توانند باعث انحراف و رفتارهای نادرست در صاحبان آن شوند.

 

 

منبع: pocket-lint

کالابرگ الکترونیک